Wypowiedzi
-
O Narodowy nie ma co się martwić. Bez głębokiej analizy można wymienić 3-4 firmy z których jestem pewien, że jedna z nich kupi prawa do nazwy.
Co do Legii - odpowiedź nie wydaje się być trudna. Znając (niestety) analfabetyzm pracujących w urzędach w starciu biznesem, odpowiedź kto zaniedbał umowę nasuwa się sama :) -
:)
-
I że niby na co oni nam tutaj?
-
We Wrocławiu już od dawna jest oferta:
http://www.smg-polska.pl/uslugi/kariera.html -
http://www.marketingsportowy.pl/index.php?option=com_b...
Magazyny:
- Sportplus
- Boiska i stadiony
- Soccerex
- Sport Business International
- QS (Quality Sport - wydali chyba 2 albo 3 numery)
- Obserwować cyklicznie pojawiają się artykuły w Forbsie i innych pismach ekonomicznych oraz sportowych (w Naszej Legii pojawiają się artykuły związane ze sferą marketingową obiektu, w magazynie Furtbol co jakiś czas coś się też pojawia)Piotr Należyty edytował(a) ten post dnia 28.04.11 o godzinie 11:34 -
Jeśli będziesz miał jakieś pytania lub potrzebował materiałów pisz na priv - postaram się pomóc. Powodzenia.
-
Myślę, że sponsor się znajdzie. Co raz częściej słyszy się o T-mobile i nie zdziwię się jak wkrótce zostaną sponsorem Ekstraklasy - właściwy kierunek przy rebrandingu Ery i duże doświadczenie przy takim projekcie w Bundeslidze. A cena 10 razy mniejsza jak u Niemców.
-
Kolejny na NC chce wejść GKS Katowice. Tak więc dołączy do Ruchu.
-
Co do 1 części wypowiedzi - to prawda.
Co do drugiej - z tym nie do końca się zgadzam. Według mnie za krótkie są prelekcje i zbyt ogólne. Brakuje długiego, np. 2-3 godzinnego panelu, na którym prelegent omówiłby w szczegółach dany problem - i to tylko jeden, z jednego zakresu. Inaczej to dalej będziemy kręcić się wokół prelekcji ogólnych. -
Ja generalnie b. się cieszę, że jest co raz więcej takich konferencji ale, no właśnie, jest jedno ale. Niestety robi się ich:
a) Za dużo
b) Powoli moim zdaniem przestają wnosić coś nowego do tematu. Na wszystkich konferencjach występuje podobna ogólna tematyka
c) Są płatne.
Oczywiście punkt b z punktem c wzajemnie się wykluczają. Problem tylko, że pewnie wielu zapłaciłoby chętnie sporo by wysłuchać ciekawych i głęboko merytorycznych tematów, podobnie jak wielu chętnie by wysłuchało tego co jest ale nie za tą cenę.
Co sądzicie? Moim zdaniem powoli zaczynamy się kąpać w sosie konferencji, które są wartościowe dla osób, które wkraczają na rynek ale niewiele wnoszą do tematu dla osób mających styczność z branżą od pewnego czasu. -
Dział marketingu i komunikacji GKS „Piast” S.A. poszukuje chętnych osób do odbycia praktyk i stażu.
1) Wymagania (dla osób chcących odbyć praktyki):
- Zainteresowanie tematyką marketingu, mile widziane zainteresowanie tematyką marketingu sportowego lub klubów piłkarskich
- Znajomość pakietu MS Office
- Dyspozycyjność min. 20 godzin tygodniowo
- Mile widziani studenci marketingu, zarządzania lub kursu menedżera sportu
Oferujemy:
- Możliwość zdobycia doświadczenia w zakresie marketingu sportowego w nowocześnie budowanym dziale marketingu klubu piłkarskiego
- Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu marketingu sportowego, w szczególności obsługi medialnej, współpracy sponsorskiej i strategii marketingowych
- Możliwość stałego zatrudnienia w dziale
- Samodzielne stanowisko pracy (wyposażenie komputer i telefon)
Zakres obowiązków:
- Wsparcie działu w organizowanych akcjach promocyjnych
- Wsparcie przy redagowaniu strony internetowej i social media
- Wsparcie przy współpracy z mediami i obsłudze sponsorskiej
- Bieżące kwestie organizacyjne działu
2) Wymagania (dla osób chcących odbyć 3 lub 6 miesięczny staż):
- Zainteresowanie tematyką marketingu sportowego, mile widziane zainteresowanie tematyką marketingu klubów piłkarskich
- Dobra znajomość pakietu MS Office, w szczególności programu Excell
- Dyspozycyjność min. 30 godzin tygodniowo
- Absolwenci lub studenci min. 3 roku, preferowane kierunki marketing, zarządzania lub kursu menedżera sportu
- Mile widziane doświadczenie w obszarze marketingu sportowego
Oferujemy:
- Możliwość zdobycia doświadczenia w zakresie marketingu sportowego w nowocześnie budowanym dziale marketingu klubu piłkarskiego
- Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu marketingu sportowego
- Możliwość stałego zatrudnienia w dziale
- Samodzielne stanowisko pracy (wyposażenie komputer i telefon)
Zakres obowiązków:
- Przygotowanie wycen i propozycji z zakresu merchandisingu
- Przygotowywanie materiałów na stronę internetową (relacje z meczów, wywiady z zawodnikami)
- Współpraca przy działaniach promocyjnych klubu
- Wsparcie działu przy organizowanych wydarzeniach
- Wsparcie przy działaniach współpracy sponsorskiej
Zainteresowane osoby prosimy o przesyłanie aplikacji (CV + List Motywacyjny) na adres bartosz.otorowski@piast.gliwice.pl wraz dopiskiem stanowiska lub stanowisk. -
Proszę Sowińska - pracować a nie zrzucać pracę na osoby odbywające praktyki ;-).
A tak na serio - ruch w branży powinien być co raz większy. My też w Gliwicach będziemy szukali osób na praktyki oraz na staż, a w ciągu kilku miesięcy mam nadzieję, że zwiększymy zatrudnienie w dziale. W ciągu 2 dni dam więcej informacji odnośnie praktyk i stażu.Piotr Należyty edytował(a) ten post dnia 25.09.10 o godzinie 21:18 -
Miejmy nadzieję, że tak będzie. Obecnie niestety wiele klubów podchodzi do tematu dalej tylko i wyłącznie z punktu widzenia sukcesów sportowych.
A współpraca z Partnerami jest wymarzona gdy, tak jak usłyszałem w trakcie spotkania w jednym z dużych polskich związków sportowych, sponsorem jest firma, której właściciel kocha daną dyscyplinę i przekazuje środki nie żądając nic w zamian... -
Słowa Rafała - nic dodać nic ująć - tak w skrócie oczywiście :-)
-
Jest jeszcze Ciszewski Marketing Sportowy - siedziba w Warszawie i Wrocławiu.
-
Jacek P.:
Piotr Należyty:
Poziom sportowy - ważny oczywiście, ale nie najważniejszy - oczywiście Legia, jak i cała liga, muszą go podnieść - moim zdaniem stanie się to w ciągu 2 lat.
Mogę zapytać skąd takie przekonanie? Czy w ciągu tych 2 lat szykuje się zaciąg z Primera Division i Premier League czy raczej w związku z powstaniem kilku ślicznych obiektów rodzimi gracze zaczną się bardziej starać ;) ? Jak dla mnie to jest dłuższa perspektywa.
Zgadzam się, że poziom sportowy nie jest kwestią najistotniejszą, ale to możemy raczej odnieść do rozwiniętych lig jak niemiecka czy angielska. Polska ekstraklasa jest cholernie siermiężnym, nieatrakcyjnym i niedojrzałym produktem i chociaż na pewno loże znajdą swoich nabywców to aktualnie nie są warte tej ceny.
edit: literówkaJacek P. edytował(a) ten post dnia 23.01.10 o godzinie 09:25
Mam tu na myśli możliwości rozwoju jakie dają nowe obiekty - szansę na znaczny wzrost i dywersyfikację przychodów, dzięki którym pojawią się możliwości na budowanie wartości produktu sportowego. Jeśli kluby będą w stanie wykorzystać szansę, w ciągu 2 lat poziom sportowy powinien zacząć się podnosić (w tym zaciąg z Primera Division i Premier League ;-) ). Oczywiście nie mam na myśli osiągnięcia poziomu czołowych lig europejskich - raczej nadgananie strat z ostatnich lat - nie wojowanie Ligi Mistrzów ale chociaż brak wstydu w europucharach i usypiających meczów ligowych na stadionie mieszczącym się na środku wsi (nikomu nic nie umniejszając). -
Arkadiusz Ż.:
Jasne - b. chodziło mi o Legię - Lecha trudniej ocenić - należałoby przeanalizować b. dokładnie funkcjonowanie tamtejszego rynku - m.in. w związku z bliskością Niemiec.
Piotr Należyty:
Ja jestem zupełnie innego zdania - ceny nie są wcale wygórowane.
Moim zdaniem - jednak są. Może jeszcze nie Legia (jeżeli prawdą jest 50.000 EUR / sezon), ale na pewno Lech (jeżeli prawdą jest 100.000 EUR /sezon). No bo po co w zasadzie wykupuje się lożę na stadionie? Przede wszystkim dla prestiżu / biznesowej próżności (którą jednak niektórzy potrafią na szczęście wykorzystać biznesowo) oraz dla atrakcyjnej, nietuzinkowej powierzchni konferencyjno-spotkaniowej. Tyle, że za 60.000 EUR rocznie można mieć 200-metrowy moduł w Rondo 1! W Poznaniu nie ma aż tylu prestiżowych atrakcyjnych lokalizacji konferencyjno-biznesowych, nie uzasadnia to chyba jednak aż tak wygórowanej ceny (nawet z uwagi na pewną bliskość lotniska). A czy - aby w VIP-owskich warunkach spotkać się z kimś na meczu Legii/Lecha - trzeba mieć własną lożę (nota bene - ktoś wie jakiej będą wielkości?) - czas pokaże.
Oczywiście b. ważne będą szczegółowe parametry - jaka będzie loża, jakie będzie dawała przywileje itp. . Zgadzam się jak najbardziej.
Pamiętajmy jednak też, że nowe obiekty i możliwość oglądania widowiska sportowego w komfortowych warunkach będzie zupełną nowością w Polsce. To będzie zupełnie nowy produkt. Jeśli będziemy w stanie w umiejętny sposób wykorzystać możliwości i szanse będzie okazja na dynamiczny rozwój.
Oczywiście kluby i liga muszą ruszyć z miejsca - inaczej syt. może kształtować się b. różnie.Na marginesie powiem, że chętni na zakup loży na Legii już się pojawiają...
A pewnie, że się pojawiają - mało tego - pewnie nawet jakaś część (może nawet wszystkie) się sprzedadzą! Nowość, snobizm, ciekawostka, biznesowe lanserstwo itd.
Tyle w pierwszym roku.
Trudniejsze będą jednak pod tym względem lata kolejne. -
To czy produkt jest wart swojej ceny to tak naprawdę kwestia ile ktoś jest w stanie za niego zapłacić :-). Tak więc zupełnie się nie zgadzam ze stwierdzeniem wartości.
Jacek P.:
Loże na pewno się sprzedadzą, co nie znaczy, że produkt jest warty swojej ceny.
Analogicznie jest ze sponsoringiem. Mamy na pęczki przykładów, w których sponsorowanie danego podmiotu nie jest w żaden sposób ekonomicznie uzasadnione. Decydują inne względy - aspekt polityki, lokalnego patriotyzmu, snobizmu, lansu etc. -
Ja jestem zupełnie innego zdania - ceny nie są wcale wygórowane. Podstawową kwestią jest co kluby zrobią ze swoimi produktami. Jeśli Legia przygotuje dobrze przemyślaną strategię, dostosuje produkt do potrzeb, jak najbardziej może liczyć na sprzedaż zarówno lóż, jak i innych produktów w podanych, a nawet wyższych cenach.
Poziom sportowy - ważny oczywiście, ale nie najważniejszy - oczywiście Legia, jak i cała liga, muszą go podnieść - moim zdaniem stanie się to w ciągu 2 lat.
A propo krytyki poziomu sportowego weźmy pod uwagę, że możliwość podniesienia tego poziomu ma sens dopiero teraz, dopiero teraz pojawią się ku temu możliwości - w ciągu najbliższych kilku miesięcy a nie rok czy dwa lata temu (oczywiście pominę kwestię umiejętności zarządzania klubem - podaję raczej możliwości rozwoju)
Jasne, że ważną kwestią jest co będzie wchodziło w skład takiej oferty. Ale jak widać w artykule - są to szacunkowe kwoty - na szczegóły trzeba poczekać.
A co do cen - stwierdzenie, że niższa cena jest lepsza bo taki jest poziom Ekstraklasy? Jeden z większych sukcesów Legii to przychody z biletów - proponuję zajrzeć w raporty - oczywiście nie twierdzę, że przychód nie mógłby być większy - ale porównanie z Bełchatowem jest zupełnie nie na miejscu.
Na marginesie powiem, że chętni na zakup loży na Legii już się pojawiają... -
I jest to jak najbardziej słuszny ruch. Stadion Narodowy nie powinien mieć w nazwie komercyjnego podmiotu - w innych obszarach powinno szukać się dodatkowych źródeł finansowania. Chociaż wielu obruszyła kwestia straty 10 mln zł rocznie - to środki te są nadal do zdobycia utrzymując nazwę Stadion Narodowy.
W innych krajach jest podobnie - przykłady Stade de France czy Wembley to tylko 2 z wielu.
- 1
- 2