Piotr Marchlik
Quality Manager
Gorzów Wielkopolski,
lubuskie
Umiejętności
APQP
PPAP
Project Management
Zapewnienia Jakości
Audyty jakości
Zarządzanie jakością
8D Problem Solving
ISO 9001
ISO/TS 16949
Control Plan
Customer Relationship Management
Claim handling
FMEA, SPC, MSA, 8D, Parero, 5WHY, Diagram Ishikawy
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
SQA
- uruchomienie procesu kontroli wejściowej i procesu zapewnienia jakości dostawców zgodnie ze standardami korporacyjnymi od podstaw (nowy zakład - projekty: Golf A7, Amarok)
- implementacja wymagań jakościowych korporacji i Klienta u dostawców
- nadzór i koordynacja nad procesem kontroli wejściowej
- zapewnienie jakości u dostawców wewnętrznych, zewnętrznych i nominowanych przez Klienta (dostawy komponentów do zakładu i JIS-ów w Niemczech)
- audity dostawców, udział w Run@Rate (VDA 6.3)
- proces reklamacyjny komponentów (odzyskiwanie kosztów złej jakości, walidacja działań korygujących u dostawców - 8d)
- sprawozdawczość z oceny dostawców oraz wyników kontroli wejściowej
- nadzór nad listą dostawców krytycznych (definiowanie planów naprawczych)
- negocjacje i budowanie relacji z dostawcami
- PPAP (EMPB)
- zarządzanie procesem zmian inżynieryjnych u dostawców w produkcji seryjnej
- transfery produkcji
- implementacja wymagań jakościowych korporacji i Klienta u dostawców
- nadzór i koordynacja nad procesem kontroli wejściowej
- zapewnienie jakości u dostawców wewnętrznych, zewnętrznych i nominowanych przez Klienta (dostawy komponentów do zakładu i JIS-ów w Niemczech)
- audity dostawców, udział w Run@Rate (VDA 6.3)
- proces reklamacyjny komponentów (odzyskiwanie kosztów złej jakości, walidacja działań korygujących u dostawców - 8d)
- sprawozdawczość z oceny dostawców oraz wyników kontroli wejściowej
- nadzór nad listą dostawców krytycznych (definiowanie planów naprawczych)
- negocjacje i budowanie relacji z dostawcami
- PPAP (EMPB)
- zarządzanie procesem zmian inżynieryjnych u dostawców w produkcji seryjnej
- transfery produkcji
Inżynier Jakości
- obsługa reklamacji od klientów (8D, wdrażanie akcji korygujących i zapobiegawczych, działania korekcyjne u Klienta - rework)
- wdrażanie nowych produktów od strony jakościowej (zwolnienie jakościowe nowych produktów do produkcji masowej)
- udział we wdrożeniach nowych produktów w Chinach
- zapewnienie jakości procesu i produktu (audity procesu, wew. SZJ, Klienta; opracowywanie i nadzór nad dokumentacją jakościową dla inspektorów kontroli jakości procesu i kontroli wyjściowej)
- współudział w zapewnieniu jakości dostaw (inicjowanie reklamacji i weryfikacja akcji wdrożonych przez dostawcę)
- analizowanie kluczowych wskaźników jakościowych i inicjowanie akcji korygujących i zapobiegawczych (lider regularnych spotkań jakościowych interdyscyplinarnego zespołu)
- negocjacje i budowanie relacji z klientami oraz raportowanie wyników jakościowych (do Klienta i wewnętrznie)
- przeprowadzanie analiz P-FMEA
- wdrażanie nowych produktów od strony jakościowej (zwolnienie jakościowe nowych produktów do produkcji masowej)
- udział we wdrożeniach nowych produktów w Chinach
- zapewnienie jakości procesu i produktu (audity procesu, wew. SZJ, Klienta; opracowywanie i nadzór nad dokumentacją jakościową dla inspektorów kontroli jakości procesu i kontroli wyjściowej)
- współudział w zapewnieniu jakości dostaw (inicjowanie reklamacji i weryfikacja akcji wdrożonych przez dostawcę)
- analizowanie kluczowych wskaźników jakościowych i inicjowanie akcji korygujących i zapobiegawczych (lider regularnych spotkań jakościowych interdyscyplinarnego zespołu)
- negocjacje i budowanie relacji z klientami oraz raportowanie wyników jakościowych (do Klienta i wewnętrznie)
- przeprowadzanie analiz P-FMEA
Szkolenia i kursy
Certyfikowany audytor procesu VDA 6.3 - Moduł E - 10-14.08.2015
Specyficzne wymagania Formel Q - 20-21.07.2015
Wymagania Fiata - 20-21.05.2015
VDA2/PPAP - Zapewnienie jakości dostaw (VDA QMC) - 11-12.08.2014
Audyt procesu produkcyjnego wg wymagań VDA 6.3 - 05.06.2012
Wymagania Specyfikacji ISO/TS 16949:2009 - 31.05.2012
Excel - kurs średnio zaawansowany - 21.10.2009
Zarządzanie reklamacjami klientów - 08.10.2009
Auditor wewnętrzny zintegrowanego systemu zarządzania jakością - 23.08.2008
Specyficzne wymagania Formel Q - 20-21.07.2015
Wymagania Fiata - 20-21.05.2015
VDA2/PPAP - Zapewnienie jakości dostaw (VDA QMC) - 11-12.08.2014
Audyt procesu produkcyjnego wg wymagań VDA 6.3 - 05.06.2012
Wymagania Specyfikacji ISO/TS 16949:2009 - 31.05.2012
Excel - kurs średnio zaawansowany - 21.10.2009
Zarządzanie reklamacjami klientów - 08.10.2009
Auditor wewnętrzny zintegrowanego systemu zarządzania jakością - 23.08.2008
Edukacja
Specjalizacje
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości
Grupy
Jakość
Grupa osób związanych z zarządzaniem jakością, a także środowiskiem i bezpieczeństwem w organizacjach oraz auditowaniem systemów.
Zarządzanie Jakością
Grupa dla osób zawodowo zajmujących się zarządzaniem jakością (m.in. konsultantów, trenerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością)
Zarządzanie Projektami
Celem grupy jest upowszechnienie idei zarządzania poprzez projekty oraz wzajemna wymiana doświadczeń.