Piotr Lachowicz

Bussiness Development Director, Manta S.A
Radom, mazowieckie

Umiejętności

Coaching Negocjacje Zarządzanie projektami zarządzanie kluczowymi klientami Rozwój produktu Szkolenia produktowe Tworzenie strategii sprzedaży wdrażanie strategii marketingowej Zarządzanei zespołem sprzedaży Zarządzanie rachunkami

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Manta
Bussiness Development Director
Obszar działania: rynek polski i EU,
Segmenty sprzedaży: hurtowy, detaliczny, internetowy, eksport.
Kanały sprzedaży: Kanał Nowoczesny, Buying Groups, Firmy niezależne,
sprzedaż internetowa, B2B, B2C, D2D.
Główne zadania:
* Opracowanie i realizacja strategii produktowej, marketingowej i sprzedażowej dla portfolio SDA i MDA.
* Rekomendacja, wybór, wdrożenie produkcji i wprowadzenie na rynek nowego portfolio produktowego.
* Opracowanie i wybór narzędzi marketingowych i sprzedażowych.
* Opracowanie i wdrożenie działań trademarketingowych dla nowego portfolio.
* Zarządzanie projektami marketingowymi i dystrybucyjnymi.
* Analizowanie rynku dla potrzeb całorocznych strategii sprzedażowo-marketingowych.
* Kreowanie i realizacja zadań sprzedażowych, trademarketingowych oraz szkoleniowych dla Zespołu Sprzedażowego.
* Budowanie partnerskich i dłukotrwałych relacji z Klientami.
Philips Polska Sp. z o.o.
National Key Account Manager
Obszar działania: rynek polski.
Segmenty sprzedaży: hurtowy, detaliczny, internetowy.
Kanały sprzedaży: Specjaliści, Buying Groups, Firmy niezależne, sprzedaż internetowa, B2B, B2C, D2D.
Generowana sprzedaż roczna : 130 000 000 pln
Zarządzanie zespołem sprzedaży złożonym z: Key Account Managera, Account Mangera oraz 9 –ciu Przedstawicieli Handlowych.
Główne zadania:
• Zarządzanie i rozwój sprzedaży produktów firmy Philips we współpracy z krajowymi i międzynarodowymi kluczowymi Klientami, zgodnie z polityką firmy oraz optymalizacja obrotów i zysków ich łącznej działalności.
• Zarządzanie i rozwój sprzedaży produktów firmy Philips w sklepach internetowych w oparciu o politykę e-commerce firmy.
• Koordynacja regionalnych i międzynarodowych promocji i działań. marketingowych u kluczowych Klientów.
• Optymalizacji wydatków marketingowych.
• Wdrażanie warunków handlowych i kredytowych, zgodnie z polityką firmy.
• Realizacja celów sprzedażowych i marżowych, kontrola przeterminowań oraz realizacja planów sprzedaży.
• Przygotowanie rocznego planu rozwoju biznesu (Account Plan) dla każdego kluczowego Klienta.
• Planowanie sprzedaży (bottom-up) celem optymalizacji potrzeb produktowych.
• Przygotowanie w uzgodnieniu z działem marketingu odpowiedniej i zrównoważonej gamy produktów; negocjacje warunków handlowych oraz kontrola dotrzymania warunków umowy we współpracy z klientami międzynarodowymi i krajowymi.
• Przygotowanie planów promocyjnych opartych na zatwierdzonym, rocznym budżecie. Inicjowanie i nadzorowanie realizacji tych planów, w celu zapewnienia maksymalnej ich wydajność.
• Planowanie i raportowanie aktywności (One CRM).
• Ciągła poprawa satysfakcji klienta, zapewniając możliwie najwyższy wynik NPS.
• Identyfikowanie trendów i analiza informacji rynkowych istotnych dla przyszłej strategii sprzedaży.
• Poszukiwanie i rozwój nowych kanałów sprzedaży.
• Zarządzanie zespołem pracowników w tym: strategia, cele, narzędzia, motywowanie, coaching, szkolenia i rozwój, monitoring i ocena pracy.
Philips Polska Sp. z o.o.
Key Account Manager Buying Groups and Independents
Obszar działania: rynek polski.
Segmenty sprzedaży: hurtowy, detaliczny, internetowy.
Kanały sprzedaży: Buying Groups, Firmy niezależne, B2B, B2C, D2D.
Generowana sprzedaż roczna : 60 000 000 pln
Philips Polska Sp. z o.o.
Sales Team Manager East Region
Obszar działania: polska centralna, wschodnia i południowa
Segmenty sprzedaży: rynek hurtowy i detaliczny
Kanały sprzedaży: Media Saturn Holding, Hipermarkety (kanał nowoczesny),
Byuing Groups, Firmy niezależne, sprzedaż internetowa, B2B, B2C, D2D.
Generowana sprzedaż roczna : 80 000 000 pln
Zarządzanie Zespołem Sprzedaży złożonym z: 6-ciu Przedstawicieli Handlowych oraz 9-ciu Promotorów Sprzedaży.
Główne zadania:
• Zarządzanie i rozwój sprzedaży produktów AGD i RTV firmy na zarządzanym obszarze w sieciach detalicznych, sprzedaży hurtowej oraz w kanale nowoczesnym i internetowym zgodnie z polityką firmy.
• Optymalizacji obrotów, udziałów rynkowych, rentowności i poziomu dystrybucji na zarządzanym obszarze.
• Wdrażanie warunków handlowych i kredytowych.
• Zarządzanie i rozwijanie polityki marketingowej oraz działań promocyjnych (promo / demo / szkolenia) u wybranych Klientów.
• Zarządzanie zespołem pracowników, w tym: strategia, cele, narzędzia, motywowanie, coaching, szkolenia i rozwój, monitorowanie i ocena pracy.
Philips Polska Sp. z o.o.
Trade Marketing Manager
Obszar działania: rynek polski.
Segmenty sprzedaży: rynek hurtowy i detaliczny.
Budżet zarządzany : 1 500 000 pln
Kanały sprzedaży: Media Saturn Holding, Hipermarkety (kanał nowoczesny), Buying Groups, Firmy niezależne, sprzedaż internetowa, B2B, B2C, D2D.
Główne zadania:
• Definiowanie, planowanie i kontrola budżetu rocznego.
• Koordynacja rocznego planu co-op, end-cup i działań promocyjnych oraz kalendarza promocji cenowych i działań reklamowych.
• Definiowanie standardów demonstracyjnych we współpracy z Product Managerami.
• Definiowanie planu szkoleń ich organizacja oraz organizacja targów.
• Definiowanie wymagań programu Philips DAP Certified Store Program.
• Utrzymanie i koordynowanie komunikacji między sklepami detalicznymi i Dystrybutorami, a Philips Polska DAP.
• Kontrola realizacji i mierzenie skuteczności promocji i demonstracji.
• Ścisła współpraca z Zespołem Sprzedaży w celu definiowania potrzeb oraz rozwiązań wspierających sprzedaż.
Philips Polska Sp. z o.o.
Przedstawiciel Handlowy
Philips Polska Sp. z o.o.
Promotor Sprzedaży, region Łódź, Kielce, Warszawa
Oriflame Poland
Dyrektor
Zarządzanie grupą 30 dystrybutorów, stanowisko związane z osiągnięciem odpowiedniego poziomu obrotów
Logo
Przedstawiciel Handlowy
F.H.U V7 sp. j., Łódź , dystrybutor urządzeń AGD I RTV
Praca w konsultacji z Philips Polska sp. z o.o.
Logo
Przedstawiciel Handlowy
F.H.U. ELTAST sp.j. Radom, dystrybutor Philips Lighting Polska sp. z o.o.
Logo
Właściciel
Działalność Gospodarcza - KABA Piotr Lachowicz
Sprzedaż detaliczna odzieży

Szkolenia i kursy

Makler papierów wartościowych /INWESTOR/

Edukacja

Logo
Elektrotechnika i Automatyka, inżynierskie
Politechnika Świętokrzyska w Kielcach

Specjalizacje

Sprzedaż
Marketing/Reklama/Media
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Inne

SZKOLENIA:
- PodstawoweTechniki Sprzedaży /ABB/
- Profesjonalne Techniki Sprzedaży /Kalkstein/
- Zaawansowane Techniki Sprzedaży w negocjacjach z Klientem Sieciowym część I i II /OSH/
- Profesjonalne prezentacje /Kalkstein/
- Zarządzanie czasem i terenem sprzedaży /Kalkstein/
- Zarządzanie czasem /GFKM/
- Przywodztwo /Philips internal trainings program/
- Taktyki negocjacyjne /Philips EMEA Program/
- “Coaching” dla rozwoju i wzrostu / Philips internal trainings program/
- Przywództwo Sytuacyjne SLII BLANCHARD IG /House of skills/
- Komunikacja, współpraca i motywowanie w zespole z wykorzystaniem „Extended DISC” /House of skills/
- Droga do wygranej- szkolenie podwładnych/ Philips internal trainings program/
- Skuteczne prezentacje / Philips internal trainings program/
- Skuteczne Zarządzanie Rachunkiem
- Metodologia Lean i jej wdrożenie (basic)
- Digital@Scale Training (E-commerce)

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:
1999 - Salesman of the Year Second Award, Philips Polska Sp. z o.o.
2002 - Salesman of the second quarter, Philips Polska Sp. z o.o.
2003 - Salesman of the Year Second Award, Philips Polska Sp. z o.o.
2010 - Earn to Invest award, Philips Polska Sp. z o.o.
2013 - Man of the Year 2012, Philips Polska Sp. z o.o.