Piotr Kulągowski

Sales Menager, Eurohurt
Londyn, zagranica

Umiejętności

SAP Pakiet MS Office na poziomie bardzo dobrym Subiekt GT,

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

EURO-HURT Sp. z o.o.
Sales Menager
Praca w Wlk Brytanii
- nadzór nad zespołem handlowców, targetowanie, premiowanie, kontrola
- rozeznanie rynku pod kątem nowych klientów, pozyskiwanie nowych klientów i praca nad nimi,
- wsparcie marketingowe: program promocyjne, dobór asortymentu, pozycjonowanie cenowe, analizy sprzedaży, projekty motywacyjne.
Logo
Sales Manager
RKW Foods London
- nadzór nad zespołem handlowców, targetowanie, premiowanie, kontrola
- rozeznanie rynku pod kątem nowych klientów, pozyskiwanie nowych klientów i praca nad nimi,
- wsparcie marketingowe: program promocyjne, dobór asortymentu, pozycjonowanie cenowe, analizy sprzedaży, projekty motywacyjne.
- poszukiwanie nowych pomysłów produktowych, dostawców
Logo
Sales Manager
P&A Trade
Zakres obowiązków:
- rozeznanie rynku pod kątem nowych klientów, pozyskiwanie nowych klientów i praca nad nimi,
- wsparcie marketingowe: program promocyjne, dobór asortymentu, pozycjonowanie cenowe, analizy sprzedaży, projekty motywacyjne.
- poszukiwanie nowych pomysłów produktowych, dostawców
SPC , Spółdzielnia Piekarsko - Ciastkarska w Warszawie
Doradca Zarządu ds. handlu i marketingu
Strategia sprzedażowa / zakres obowiązków:
• doradztwo na zasadzie kontraktu menadżerskiego (własna działalność handlowa),
• pomysł i wdrożenie nowego systemu premiowego dla pionu handlowego,
• organizacja promocji handlowych, akcje pobudzające sprzedaż,
• programy lojalnościowe.
• nadzór nad handlem i marketingiem.
• analityka, identyfikacja problemów, akcje wspomagające rozwój danych kategorii produktów, nowe produkty.
Negocjacje / klienci:
• klienci działający na terenie Warszawy,
• rynek bardzo regionalny ze względu na specyfikę produktu:
• obsługa około 1000 punktów docelowych,
• klienci sieciowi w regionie + struktury tradycyjne (WSS-y, prywatne mini sieci handlowe itd.)
Logo
Dyr.ds. Rozwoju / Dyr. Zarządzający
Bać-Pol / Polska Tradycja sp. z o.o.
Charakter Pracodawcy:
ogólnopolski dystrybutor art. spożywczych z 7 oddziałami w kraju w tym 4 hale Cash&Carry
Strategia marketingowa i sprzedażowa:
• marketing: całość od pomysłu do wprowadzenia i wsparcia na rynku
• strategia: 2 marki własne, pierwsza wysoka jakość, produkt Premium; druga: niska cena lecz produkty substytutowe (np. olej sojowy a nie rzepakowy, produkty seropodobne etc.)
• wsparcie na rynku ograniczone do POS, promocji gazetowych u klientów oraz bardziej premiowanego uczestnictwa w promocjach lojalnościowych Bać-Pol organizowanych co roku dla detalu.
• motywujący system dla całego personelu handlowego Bać-Pol pod kątem rozwoju produktów marki własnej.
• po osiągnięciu odpowiedniej wielkości sprzedaży rozważane były działania ATL na skalę ogólnokrajową lub w formule TV regionalnych
Zakres Obowiązków:
• rozwój marki własnej pod dystrybucję własną i podhurt w zakresie produktów szybko-rotujących,
• odnalezienie taniego i lojalnego Producenta
• marketing (pełna wizualizacja), trade marketing,
• promocje,
• ustalanie strategii cenowej,
• programy motywujące tak klientów jak Przedstawicieli Handlowych,
• wyszukiwa¬nie i sprzedaż do nowych klientów
Negocjacje / klienci:
• podhurt i sieci detaliczne kanału tradycyjnego
Meggle
Z-ca Dyrektora Generalnego - handel tradycyjny, Kierownik Projektów
Charakter Pracodawcy:
rodzinna firma mleczarska z małym oddziałem w Polsce, głównie import; handel oparty początkowo na b. drogich produktach niszowych (śmietanka w sprayu, śmietanka do kawy, masło w batonach)
Strategia marketingowa i sprzedażowa:
• marketing – działania promocyjne u klientów, praca nad świadomością marki: gazetki, ekspozycje, imprezy targowe; motywacja podmiotów hurtowych programami lojalnościowymi.
• strategia sprzedażowa: poszerzenie portfolio produktów o artykuły produkowane w Polsce pod marką Meggle: masło extra, mix, śmietanka do kawy; współpraca z sieciami w zakresie marek własnych sieci (śmietanka w sprayu).
• opieka Przedstawicieli Handlowych tak nad rynkiem tradycyjnym jak i nowoczesnym.
• poszukiwanie Odbiorców na produkty także dla klientów hurtowych: ewentualnie kontrakty trójstronne.
Zakres Obowiązków:
• budowa aktywnego działu handlowego (zatrudnienie i rozwój Regionalnych Przedstawicieli Handlowych, analiza i kontrola obszarów działania, programy wspomagające sprzedaż)
• ustalanie celów, kontrola, premiowanie Regionalnych Przedstawicieli Handlowych
• strategia firmy w kanale tradycyjnym: pozycjonowanie cenowe, programy lojalnościowe, krótkie i długotrwałe programy promocyjne
• Key Account Management – kluczowi klienci hurtowi (analizy obrotów, koszty współpracy, działania promo¬cyjne, negocjacje handlowe, płynność finansowa i zabezpieczenia, rozliczenia, dobór asortymentu, bieżąca współ¬praca) i duże regionalne sieci detaliczne (Polomarket, Netto, Aldik, Eko, Zatoka a także, dodatkowo, Carrefour i Auchan)
• jako Kierownik Projektów: przygotowanie i wdrożenie nowych produktów, przygotowanie i negocjacje z pol¬ski¬mi producentami usługowej produkcji artykułów pod marką Meggle (wynajem mocy produkcyjnych, inwestycje, etc.).
Negocjacje:
• głównie odbiorcy hurtowi,
• kilku klientów sieciowych: Auchan, ITM, Carrefour,
• regionalne sieci detaliczne
Spóldzielnia Mleczarska "Mlekpol"
Kierownik Marketingu
Charakter Pracodawcy:
polska spółdzielnia mleczarska (jedna z 10tki największych) działająca głównie na międzynarodowym rynku mleka w proszku w momencie rozpoczęcia pracy
Strategia marketingowa i sprzedażowa:
• marketing – I na rynku markowe mleko w kartonie, sympatyczne i wesołe, wsparte działaniami ATL i BTL (TV, prasa kobieca, POS duże nakłady),
• w okresie późniejszym promocje kuponowe z nagrodami kierowane do odbiorcy ostatecznego
• sprzedaż: wyszukanie i związanie umowami lojalnościowymi przedstawicieli hurtu,
o konkursy targetowe,
o wyjazdy integracyjne,
o promocje gadżetowe,
o uczestnictwo w różnego rodzaju promocjach / degustacjach / ekspozycjach u klienta hurtowego lub sieciowego.
Zakres Obowiązków:
• budowa nowo tworzonego działu marketingu w SM Mlekpol.
• uczestnictwo i aktywna praca przy wdrażaniu programu „łaciate”.
• Key Account Management – prowadzenie klientów kluczowych dla firmy w zakresie odbiorów detalicznych, hurtowych jak i przemysłowych: obsługa klientów sieciowych (Metro, JMD, Selgros, Ahold, Tesco, Auchan, Carrefour, Leclerc)
• kanał dystrybucji tradycyjnej – hurt: BaćPol, Eldorado, DLS, Arko, SOT i inne (ok. 70 odbiorców)
• poszukiwanie nowych kontrahentów, obsługa wystaw targowych, Public Relations,
• opieka marketingowa kategorii produktów (promocje, strategia cenowa i kontrola jej stosowania, systemy rabatów), analiza poczynań konkurencji i trendów rynkowych
• wyszukanie, współpraca, kontrola wybranej agencji reklamowej,
• poszukiwanie pomysłów na nowe produkty rynkowe oraz wsparcie istniejących,
• eksport (sery, masło, mleko w proszku) - współpraca z pośrednikami krajowymi, eksport bezpośredni, wyszu¬ki¬wa¬nie kontrahentów, negocjacje cenowe, tematyka związana z pełną dokumentacją eksportową oraz przygo¬to¬wa¬niem eksportu.
Negocjacje / klienci:
• hurt
• klienci kanału nowoczesnego (Metro, JMD, Selgros, Ahold, Tesco, Auchan, Carrefour, Leclerc, istniejące jeszcze wtedy Geant, Hit, Billa etc.)

Szkolenia i kursy

HACCP
ISO-9000
Marketing i zarządzanie

Edukacja

Logo
Zarządzanie i Marketing, studia podyplomowe
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Logo
technologia żywności, magisterskie
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Specjalizacje

Sprzedaż - FMCG
Artykuły spożywcze/Alkohol/Tytoń
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG

Zainteresowania

Książka, żagle, narty, film