Piotr Kasiura

Skuteczny Menedżer i Lider Zespołu
Polska, Cała Polska

Umiejętności

Coaching Komunikacja Kreatywność Przywództwo Organizacja Zarządzanie Sprzedażą Budowanie zepołu Sprzedaż

Języki

angielski
biegły
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

PCC Prodex Sp. z o. o.
Dyrektor Handlowy
Styczeń 2016 : Dyrektor Handlowy
Sierpień 2014 - Grudzień 2015 : Manadżer Sprzedaży

Od sierpnia 2014 roku w firmie PCC PRODEX Sp. z o.o. , spółce o zasięgu europejskim należącej do grupy PCC, firma jest dynamicznie rozwijającym się producentem w segmencie chemii - systemów poliuretanowych dla różnorodnych gałęzi przemysłu i budownictwa

Kluczowe odpowiedzialności:
• Realizacja sprzedaży - kreowanie biznesu na podległym obszarze – prognozowanie / planowanie / wdrażanie
• Analiza trendów i zarządzanie potrzebami Klientów
• Budowa i rozwój długofalowych relacji z obecnymi i potencjalnymi Klientami
• Pozyskiwanie nowych Klientów - zarządzanie projektami w nowych obszarach
• Negocjacje handlowe
• Monitoring i raportowanie sprzedaży oraz trendów rynku
Logo
Menedżer ds. Sprzedaży i Rozwoju w Polsce, Budownictwo
Altro Nordic AB
ALTRO NORDIC AB, Szwecja, (spółka Altro Ltd. UK), Altro jest światowym liderem produkcji antypoślizgowych wykładzin podłogowych PCV oraz renomowanym dostawcą okładzin ściennych.

2009 – 2014 : Menedżer ds. Sprzedaży i Rozwoju w Polsce
2007 – 2009 : Menedżer ds. Projektów Inwestycyjnych w Polsce

Kluczowe odpowiedzialności:
• Realizacja sprzedaży - aktywna sprzedaż i kreowanie biznesu
• Prognozowanie, planowanie i wdrażanie sprzedaży
• Rozwój i koordynacja sieci dystrybucji
• Zarządzanie potrzebami Klientów
• Budowa i rozwój długofalowych relacji z Klientami (dystrybutorami, architektami)
• Pozyskiwanie i prowadzenie projektów, aktualizacja bazy CRM
• Kalkulowanie ofert do projektów
• Negocjacje handlowe
• Szkolenia i wsparcie dla dystrybutorów, doradztwo techniczne
• Inicjowanie, wprowadzanie i rozwój działań marketingowych
• Promocja produktów na rynku (włączając prezentacje publiczne i seminaria dla architektów i użytkowników)
• Nadzór nad należnościami
• Szkolenia i wsparcie dla dystrybutorów
• Doradztwo techniczne
• Nadzór nad niezbędnymi lokalnymi certyfikatami
• Monitoring i raportowanie sprzedaży oraz trendów rynku

Osiągnięcia:
• Zrealizowałem budżety sprzedaży
• Zbudowałem grupę aktywnych dystrybutorów, z którymi mam doskonałe relacje
• Zbudowałem długofalowe relacje ze współpracującymi architektami
• Wdrożyłem skuteczny system obsługi projektów przez dystrybutorów
• Zainicjowałem działania w centrali i wprowadziłem do Polski nową technologię okładzin ściennych, wypromowałem produkt, osiągając stale rosnąca sprzedaż
• Pozyskałem największy metrażem projekt medyczny z udziałem podłóg antypoślizgowych na 2014 rok
• Wśród Klientów cieszę się opinią eksperta na temat rozwiązań i ich zastosowania
• Publikacje w wydawnictwach branżowych dla profesjonalistów i seminaria branżowe oraz uznanie Klientów
Konrad Piotr T.
Konrad Piotr T. · współpracownik
wystawiono
Fachowiec w każdym calu, profesjonalista.
Midas Małgorzata Wesołowska
Dyrektor Sprzedaży
Firma MIDAS jest liderem w zakresie sprzedaży produktu System Informacji Wizualnej

2004 – 2007 : Dyrektor Sprzedaży
2001 – 2004 : Menedżer Produktu

Kluczowe odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wynik, zarządzanie wydzieloną częścią przedsiębiorstwa
• Opracowanie planów i realizacja sprzedaży
• Zarządzanieponad 20-to osobowym zespołem - koordynacja współpracy pomiędzy poszczególnymi komórkami (sprzedaż, produkcja, logistyka, development).
• Stworzenie, wyszkolenie, nieustanne motywowanie i stałe podnoszenie kwalifikacji zespołu
• Inicjowanie potrzeby produktów na rynku
• Organizacja i nadzór nad pozyskiwaniem projektów do realizacji
• Kalkulacje i ofertowanie produkcji niestandardowej
• Inicjowanie rozwoju oferty produktowej
• Nadzór nad niezbędnymi certyfikatami
• Współpraca z innymi działami firmy

Osiągnięcia:
• Czterokrotne zwiększyłem sprzedaż w okresie ostatnich pięciu lat pracy
• Zmieniłem kanał dystrybucji, co poskutkowało wzrostem sprzedaży o kilka milionów złotych rocznie
• Stworzyłem zmotywowany i efektywny zespół sprzedażowy
• Awansowałem z funkcji Menedżera Produktu na stanowisko Dyrektora Sprzedaży
• Kierowałem projektem pozyskania największego wartościowo w historii firmy kontraktu oraz wszystkich kontraktów uzupełniających w następnych latach z tym Klientem
• Uznanie w oczach Klientów i współpracowników, jako eksperta w dziedzinie oferowanych rozwiązań
• Inicjatywa i wdrożenie innowacyjnych narzędzi wspomagających sprzedaż i wizerunek firmy - strona internetowa, system zamówień on-line
Logo
Menedżer Produktu
Przedsiębiorstwo Handlowe MAM Spółka z o.o.
Firma P.H. MAM Spółka z o. o. jest dystrybutorem w Polsce kanadyjskich farb dekoracyjnych Para Paints

1998 – 2001 : Menedżer Produktu
1996 – 1998 : Regionalny Przedstawiciel Handlowy

Kluczowe odpowiedzialności:
• Realizacja sprzedaży
• Budowa sieci dystrybucji farb dekoracyjnych Para Paints
• Inicjowanie potrzeby produktów na rynku
• Prowadzenie prezentacji i szkoleń dla dystrybutorów i architektów
• Nadzór nad niezbędnymi certyfikatami
• Nadzór nad procesem reklamacji produktów Para Paints

Osiągnięcia:
• Zrealizowałem plany sprzedaży
• Zbudowałem od zera grupę dystrybutorów na powierzonym obszarze
• Wykreowałem w Polsce farby dekoracyjne Para Paints na produkt klasy Premium
• Uczestniczyłem przy opracowaniu modelu salonów firmowych z farbami Para (obecnie jest to prestiżowa sieć DEKORIAN)
• Uruchomiłem od A do Z punkty sprzedaży oparte na opracowanym wzorcu dla inwestorów, dystrybutorów w innych miastach, co przyniosło firmie efekt w postaci szybkich zysków
• Awansowałem z pozycji Regionalnego Przedstawiciela Handlowego na Menedżera Produktu

Szkolenia i kursy

2015 "Value Creates Volume" - Kontekst HR
2007-2013 Konferencje Altro, wewnętrzne warsztaty, sesje szkoleniowe
2006 „Efektywne Zarządzanie Zespołem” – European Training Center
2004 „Profesjonalne negocjacje w procesie sprzedaży”- Pator Konsulting
2003 „Trudne przypadki w sprzedaży” - Pator Konsulting
2002 „Sztuka profesjonalnej sprzedaży” - Pator Konsulting
2001 „Aktywna sprzedaż” - Art Marketing Media

Edukacja

Logo
Zarządzanie & Marketing, studia podyplomowe
Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
Logo
Wydział Budownictwa Lądowego, magisterskie

Specjalizacje

Sprzedaż
Nieruchomości/Budownictwo

Zainteresowania

Motocykle (jeżdżę, podziwiam), sport (piłka nożna: grywam i oglądam)

Inne

Publikacje dla profesjonalistów:

Magazyn “Zawód : Architekt”
Nr 03/2009 „Poślizg (nie)kontrolowany”
Nr 05/2009 „Higieniczne ściany i podłogi”
Nr 01/2010 „Design for All”

Magazyn “Podłoga”
Nr 02/2009 “Altro na podłogach i ścianach – raport z budowy”
Nr 05/2009 „Ma być bezpiecznie i higienicznie, ale co na podłogę?”
Nr 02/2011 „Czy naprawdę można zmierzyć śliskość”

Magazyn „Manager zdrowia”
Nr 4/2010 „Ściany nigdy nie były tak czyste”

Magazyn „OPM” (Ogólnopolski Przegląd Medyczny)
Nr 09-10/2009 „Czyste ściany – bakteria nie ma się gdzie ukryć”

Magazyn „Architektura & Biznes
Nr 02/2002 – „Dlaczego Aspro System? Dla architektów – pierwszy polski profesjonalny system oznakowania”

Inne oryginalne doświadczenia zawodowe:

2003 - Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie - na zaproszenie profesora Jana Nuckowskiego - wykład dla studentów III i IV roku Wydziału Wzornictwa Przemysłowego, kierunku Komunikacji Wizualnej „Systemowe rozwiązania komunikacji wizualnej w budynkach użyteczności publicznej”.

2001 - Radio Fama - cykl audycji radiowych na żywo pt. „Zmalujmy z Parą” – przygotowanych w formie gry / zabawy / poradnika o tematyce malowania mieszkań i specjalnych technik dekoracyjnych. Byłem autorem i prowadziłem na żywo tę audycję w radio.