Wypowiedzi

  • Paweł Staniszewski
    Wpis na grupie Data Mining w biznesie w temacie Wizje, rozwój a Data Mining. Lub jaka jest przysżłość tej...
    16.07.2009, 13:22

    Chciałbym wtrącić tu swoje 3 grosze, ponieważ czytam i widzę grupę entuzjastów DM, którzy bardzo chcieliby pobawić się liczbami czyli tym co bardzo lubią (ja też lubię). Jednak z dotychczasowych moich doświadczeń wynika, że często decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie podstawowych zestawień liczebności (które zaspokajają 80% potrzeb), a większe analizy wykonuje się raz od wielkiego dzwonu i często wyrzucane do kosza. Rzeczywistość jest taka, że zarówno technologie jak i praca ludzka (Nasza) kosztuje. Przed podjęciem tego decyzji o projekcie BI lub zaawansowanego DM trzeba odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania:
    1. Ile kasy kosztuje taki projekt
    2. Kiedy zwróci się ta inwestycja (o ile się zwróci)
    Niestety prowadzenie firmy to nie uczelnia i wszystko tu się opiera na prostej kalkulacji zysku, a nie na wytaczaniu kombajnu statystycznego, który ma zaspokoić spełnienie zawodowe analityka. W firmach o wyższych obrotach, które mogą pozwolić sobie na takie projekty decyzje podejmowane są przecież na podstawie przemyślanych i przeliczonych analiz biznesowych, ponieważ nie można opierać się na stwierdzeniach "na zachodzie tak robią" lub "jedna firma, która nie zrobiła analizy statystycznej pół roku temu się rozpadła".

  • Paweł Staniszewski
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie Co sie dzieje z PENTOREM?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Paweł Staniszewski
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie Przykład złej ankiety

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do