Paweł Kulpa

Paweł Kulpa

Menadżer Operacyjny, Kierownik Magazynu, Kierownik Logistyki, Menadżer Działu
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

Appraisal Skills Logistyka Microsoft Office Navision zarządzanie operacyjne Project Management Zarządzanie łańcuchem dostaw Praca w zespole Zarządzanie magazynem Magazynowanie WMS Implementations

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Mountain Warehouse
Logistics Manager EU
Kieruje operacjami logistycznymi na rynkach Unii Europejskiej. Nadzoruję relacje między centrami dystrybucyjnymi, firmami transportowymi, sprzedażą detaliczną oraz działalnością e-com wraz z logistyka zwrotow.
Trio Line Polska
Dyrektor ds. Magazynu
Trio Line to jeden z największych skandynawskich producentów mebli tapicerowanych wysokiej jakości. TLPL produkuje sofy, fotele, krzesła w wielu typach. Klientami Trioline są prestiżowe firmy o globalnym zasięgu oraz projektanci o światowej renomie. W Polsce Trioline zatrudnia blisko 500 osób.

Jako dyrektor ds. magazynu odpowiadalem za:
• Zarządzanie procesami przepływu towarów na magazynie wysokiego składowania o powierzchni 10000m2.
• Organizowanie i koordynowanie pracy podległego zespołu.
• Poszukiwanie i wdrażanie optymalnych rozwiązań na zagospodarowanie przestrzeni magazynowej.
• Koordynowanie działań magazynu z zadaniami działów zakupów, produkcji i dystrybucji.
• Kontrolowanie zgodności stanów magazynowych i zapewnienie bezpiecznego sposobu przechowywania towarów.
• Okresowe planowanie i przeprowadzanie inwentaryzacji.
• Zapewnienie sprawnego funkcjonowania sprzętu i wyposażenia magazynu.
• Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.
• Motywowanie, inspirowanie i rozwój pracowników.
Logo
Menadżer Zespołu Wysyłek
Kramp
Kramp to jeden z największych w Europie hurtowników w branży technicznej. Jako kompleksowy dostawca części zamiennych, usług technicznych oraz rozwiązań biznesowych jesteśmy strategicznym partnerem dla przedsiębiorstw z branży rolniczej, ogrodniczej i zajmujących się gospodarką leśną oraz pracami ziemnymi, a także OEM.

W Polsce KRAMP operuje z centrum logistycznego w Modle Królewskiej pod Koninem. Jako menadżer zespołu wysyłek zarządzałem procesami przepływu towaru mając do wsparcia 50 osobowy zespół specjalistów i pracowników magazynu.
H&M Logistics
Menadżer działu operacyjnego (Dispatch)
Firma H&M Logistics jest częścią szwedzkiego koncernu Hennes & Mauritz, która zatrudnia ponad 90 tysięcy osób w 38 krajach świata. Firma jest jednym z liderów w sprzedaży odzieży zarówno poprzez własną sieć sklepów detalicznych jak również poprzez e-commerce.

W Polsce H&M operuje z centrum dystrybucyjnego w Gądkach pod Poznaniem, zaopatruje sieć blisko 500 sklepów oraz obsługuje sprzedaż internetową łącznie kilkunastu krajów Unii Europejskiej, zatrudniając ponad 3000 osób.

Do mojego zakresu odpowiedzialności w H&M należało:
• Kierowanie działem wysyłki oraz zwrotów, na którym zatrudnionych jest około 200 osób.
• Zarządzanie procesem przepływu towaru działu zwrotów.
• Zarządzanie procesem wysyłki towaru dla kanału sprzedaży internetowej.
• Motywowanie, inspirowanie i dbanie o rozwój zawodowy 10-osobowego zespołu kierowników zmian.

Za swój największy sukces w H&M uważam utrzymanie wysokiej motywacji do działania w kierowanym przeze mnie zespole, któremu udało się sprostać 15% wzrostowi sprzedaży (w skali roku) oraz kilkudzisięcioprocentowym wahaniom aktywności operacyjnych (w skali miesiąca) przy utrzymaniu wydatków na planowanym poziomie.
Trio Linie Polska Sp. z o.o
Menadżer Magazynu
Trio Line to jeden z największych skandynawskich producentów mebli tapicerowanych wysokiej jakości. TLPL produkuje sofy, fotele, krzesła w wielu typach. Klientami Trioline są prestiżowe firmy o globalnym zasięgu oraz projektanci o światowej renomie. W Polsce Trioline zatrudnia blisko 500 osób.

Jako kierownik magazynu Trio Line Polska odpowiadałem za:
• Kierowanie procesami przepływu towarów na magazynie wysokiego składowania o powierzchni 8000m2.
• Organizowanie i koordynowanie pracy 25-osobowego zespołu.
• Poszukiwanie i wdrażanie optymalnych rozwiązań na zagospodarowanie przestrzeni magazynowej.
• Koordynowanie działań magazynu z zadaniami działów zakupów, produkcji i dystrybucji.
• Kontrolowanie zgodności stanów magazynowych i zapewnienie bezpiecznego sposobu przechowywania towarów.
• Okresowe planowanie i przeprowadzanie inwentaryzacji.
• Zapewnienie sprawnego funkcjonowania sprzętu i wyposażenia magazynu.
• Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.
• Motywowanie, inspirowanie i rozwój pracowników.

Za swój najwiekszy sukces w Trioline uważam fakt wdrożenia i utrzymania prawidłowej gospodarki magazynowej dla firmy, w tym systemu WMS. Poprawiło to efektywność i dokładność obsługi klienta wewnętrznego (linii produkcyjnych), ułatwiło dotrzymanie założonych terminów realizacji zleceń (lead time), wpłyneło pozytywnie na realizację założonego customer service oraz poprawiło satysfakcję klienta końcowego.
Lewiatan Holding S.A.
Specjalista ds. Logistyki
Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała w 1994 roku jako organizacja zrzeszająca kupców prowadzących działalność handlową. Za główny cel postawiła sobie budowę zintegrowanej detalicznej sieci sklepów spożywczych, która stanie się największą siecią handlową działającą w systemie franczyzowym. Aktualnie sieć zrzesza blisko 2.700 placówek handlowych.

W Lewiatan Holding dbałem o przepływ towaru w łańcuchu dostaw produktów marki własnej (blisko 250 indeksów). Brałem także aktywny udział w projekcie wdrażania systemu SAP.
Logo
Planning and Coordination Manager, Line Manager, General Operative
Musgrave Group, Irlandia
Musgrave Group to firma założona w Cork w 1876 roku. Musgrave jest obecnie największym irlandzkim dystrybutorem artykułów spożywczych oraz właścicielem sieci sklepów detaliczncych, działającym w Irlandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jest to największa prywatna firma w Irlandii pod względem obrotów, z roczną sprzedażą na poziomie ponad 4 mld €. Firma z sukcesem konkuruje na rynku z takimi graczami jak Tesco.

 I.2012-XI.2012 Project and Coordination Manager
Jako osoba planująca i koordynująca w centrum dystrybucyjnym Musgrave:
• Przygotowywałem całotygodniowy plan pracy w oparciu o założenia budżetowe.
• Monitorowałem KPI’s.
• Przygotowywałem raporty dotyczące wydatków na prowadzenie centrum dystrybucyjnego.
• Współpracowałem z agencjami pracy tymczasowej celem zapewnienia optymalnego stanu osobowego oraz wysokiego poziomu wydajności i jakości pracy pracowników tymczasowych.
• Organizowałem i utrzymywałem kontrolę nad stanem technicznym systemu regałów w magazynie wysokiego składowania.

 IV.2008 – I.2012 Line Manager
Jako kierownik zmiany w centrum dystrybucyjnym Musgrave:
• Organizowałem zadania pracy dla klikudziesięcioosobowej załogi w magazynie wysokiego składowania.
• Zapewniałem efektywną komunikację pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami magazynu oraz innymi działami i pracownikami firmy.
• Kontrolowałem i monitorowałem wydajność i jakość pracy podległego zespołu (25 osób).
• Dbałem o rozwój pracowników, przeprowadzałem rozmowy roczne (tzw. appraisal process).
• Zapewniałem odpowiedni poziom bezpieczeństwa i higieny pracy.
• Pomagałem w przygotowywaniu magazynu do audytów (ISO, ETP, H&S, HACCP, EIQA).

 V.2006 – VI. 2008 General Operative
Jako pracownik magazynu wykonywałem szereg zadań w magazynie wysokiego składowania tj.: przyjmowanie towaru, realizacja zamówień, załadunek towarów, kontrola jakości, monitorowanie procesów WMS. Obsługiwałem wózek widłowy wysokiego składowania.
Logo
Krupier
Mohegan Sun Casino, Connecticut, USA
Logo
Nauczyciel
Gimnazjum Zjednoczonej Europy, Subkowy, Polska
Nauczanie j. angielskiego i historii

Projekty

Program Rozwoju Talentów - szkolenia między działowe
Projekt prowadzenia, wspierania, szkolenia i motywowania grupy pracowników magazynu, którzy zakwalifikowali się do programu, dzięki któremu mają szanse na awans na stanowisko Lidera Grupy.
Prowadzona przeze mnie grupa opracowywała sposób na stworzenie oraz wdrożenie w zycie planu szkoleń między działowych.
Zakres obowiązków
Lider projektu
Biznes Plan dla centrum dystrybucyjnego H&M
Zadanie stworzenia Bizens Planu dla centrum dystrybucyjnego na rok 2016 w oparciu o wizję logistyki (Leadership, Capacity, Quality Experience). Efektem pracy było stworzenie "mapy drogowej" dla zespołu kierującego DC, rozpisanie zadań, odpowiedzialności oraz terminów realizacji punktów projektu.
Zakres obowiązków
Lider projektu.
Inicjatywa Mam Pomysł
Inicjatywa Mam Pomysł została wprowadzona w celu aktywizacji pracowników centrum dystrybucyjnego i zachęcenia ich do dzielenia się pomysłami na temat usprawnienia miejsca pracy. Zadanie polega na takim organizowaniu i motywowaniu zespołu, aby zapewnić rosnący poziom zgłaszanych pomysłów, zapewnić odpowiedni przepływ informacji pomiędzy działami i upewnić się, że dobre pomysły zostają wdrożone i utrzymane.
Zakres obowiązków
Koordynator projektu.
Nowy magazyn dla Trioline
Zadanie zagospodarowania nowej hali magazynowej dla Trioline. Zakres prac projektowych obejmował wybór i budowę systemu regałów wysokiego składowania, dobór floty, wdrożenie WMS, zatrudnienie i szkolenie zespołu pracowników magazynowych oraz administracyjnych (25 osób), przeprowadzka towaru z dotychczasowych lokalizacji do nowego miejsca, opisanie i wstępna inwentaryzacja zasobów.
Zakres obowiązków
Lider projektu.
Rotacja stanowiskowa
Wprowadzenie rotacji stanowiskowej w magazynie wysokiego składowania dla 50 osobowej załogi. Rotacja obejmowała takie stanowiska jak: Receiving, Replenishment, Picking, Checking, Loading, Admin.
Projekt miał na celu wprowadzenie sprawiedliwej rotacji pomiędzy zadaniami.

Szkolenia i kursy

Certyfikat z Logistyki - CILT Ireland
Supervisory and Management Skills - kurs dla osób zarządzających personelem
Warehousing Skills - kurs z zakresu gospodarki magazynowej
Bezpieczna eksploatacja i konserwacja magazynowych systemów regałowych - szkolenie PROMAG
Europejski Certyfikat Umiejętnosci Komputerowych- ECDL
Studium Pedagogiczne przy UMK w Toruniu - uprawnienia do nauczania historii oraz wiedzy o społeczeństwie
Uprawnienia do obsługi wózków widłowych

Edukacja

Logo
Master of Business Administration, MBA
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Logo
historia, magisterskie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Specjalizacje

Łańcuch dostaw
Zarządzanie łańcuchem dostaw
Sprzedaż - FMCG
Artykuły spożywcze/Alkohol/Tytoń

Zainteresowania

granie na gitarze
bieganie
spacery po górach

Organizacje

1995 – 1998 Działalność w klubach historycznych Bractwo Rycerskie Zamku Gniewskiego oraz Bractwo Rycerskie Ziemi Sztumskiej; uczestniczenie i pomoc w organizowaniu i koordynowaniu imprez kulturalnych.

1993 – 2002 Aktywna działalność w grupach muzycznych: Missing Link, Naharwal, Jamb, Basileus, Sonic, Project X. Organizowanie występów muzycznych podczas imprez kulturalnych.

Inne

Prawo jazdy kat. B

Grupy

Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
UMK jest liderem wśród uczelni Polski Północnej m.in. pod względem potencjału naukowego i liczby studentów (25 tys.). To także największy pracodawca w regionie.
Bieganie
Bieganie
im dlużej tym lepiej
Darmowe szkolenia
Darmowe szkolenia
Po prostu wymiana informacji na temat darmowych szkoleń..
Rock
Rock
Szeroko rozumiana muzyka rockowa i metalowa - sporo z Was aktualnie pod krawatem nie raz pogowało na koncertach. Czas ścinania włosów nadszedł i tak : )
Top Manager
Top Manager
Zapraszam do dyskusji kadrę zarządzającą i młodych ludzi na początku kariery zawodowej.