Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Jacek M.:
ja ci napisze wszystko co chcesz kolego ;)
popierwsze z globalnego puntku widzenia to nie jestes wogole klientem ;), te twoje kilkanascie przesylek (nawet dziennie) to promil w obrotach takiego kolosa, wiec firma przezyje bez ciebie... nie mowie ze to dobrze, to bardzo zle.Lecz niestety w PL nie ma konkurencji, stad takie a nie inne podejscie firm logistycznych u nas.Zupenie inaczej wszystko wyglada w tej wlasciwej europie ;)
aaa bym zapomnial, niestety wlasciciel czyli DP tak polaczyla siec servisco z czescia lotnicza ze wszystko nazywa sie DHL.Szkoda, bo ta czesc lotnicza to naprawde kawal dobrej roboty robia u nas, o swiatowym standardzie.Nie pisze dlatego ze tam pracuje, praca jak kazda, fanatykiem nie jestem ;)
generalnie wspolczuje, bo tez tak mam ze jak sie zraze to ciezko zie przekonac, ale wielkiego wyboru nie masz... ups ew dpd, no chyba ze stac cie na tnt, ale zakres ich obslugi jest b.maly, reszta firm sie nie liczy
pozdro
Jacku,
Historycznie rzecz biorąc to nie DP połączyła sieć SERVISCO i DHL tylko DP kupiła DHL dla uznanego brandu, który był dobrze postrzegany na całym świecie (czapki z głów dla pracowników białego DHL za budowę takiej marki). Zrobili tak dlatego, że swego czasu wchodząc na rynki europejskie z marką DP ponieśli sromotną klęskę (o ile dobrze pamiętam między innymi zmiana brandu w firmie QuickStep przyniosła exodus ok. 90% klientów).
Faktycznie w Polsce firma pod swym logo obecnie scala kilka (jeśli nie kilkanaście) dotychczas samodzielnie działających na rynku podmiotów. Wśród nich jest między innymi ex-Servisco i ex-DHL czy posługując się Waszą nomenklaturą żółci (powinno być granatowi) i biali. Faktycznie masz rację, że trudno czepić się jakości serwisu jeśli chodzi o fracht lotniczy, ale to wynika nie z marki firmy a z wielkości wolumenu i rozdrobnienia klientów. Porównaj (pewnie masz dostęp do danych) jaką ilość stopów wykonuje biały a jaką ilość żółty kurier nie mówiąc o obsługiwanym przez niego wolumenie. To zupełnie inne segmenty usług i porównywanie ich to tak jakby porównywać opóźnienie 1 dzień w doręczeniu przesyłki kurierskiej versus przesyłka morska. Naprawdę dla każdego segmentu są inne oczekiwania pociągające za sobą inną zapłatę za nie. Niestety w naszym kraju przyjęło się że wszystko można przewieźć według klucza:
1. Za darmo
2. Bez zabezpieczeń, ubezpieczeń i opakowania
3. Na wczoraj
Nie znam przypadku żeby udało się zrealizować więcej niż 2 oczekiwania z tej listy.
Masz rację że klient skarżący się na przewóz pojedynczej paczki nie jest wart dla takiego molocha jak DHL czy inni nawet splunięcia, ale:
1. Ten klient prywatnie przewozi jedną paczkę a zawodowo może być szefem działu potężnej korporacji która ma właśnie dość serwisu jakiejś określonej firmy. Jak myślisz jaką decyzję podejmie?
2. Kiedyś przeprowadzono w pewnej firmie dość szczegółową analizę portfolio klientów i pewnie zauważyłeś że nie masz w sprzedaży presji na pozyskiwanie tylko klientów z grupy A ale również na dywersyfikację ich na odpowiednią ilość klientów z grupy B czy C. Oczywiście tzw. ad-hoc nie jest klientem dla Ciebie ale na pewno jest klientem service-point itp.
3. Klient ad-hoc płaci dużo i przeważnie gotówką i to z góry, czyli w przeciwieństwie do klienta kontraktowego jest źródłem sporej nadwyżki w KPI jeśli chodzi o relację cost-profit i to jego obecność pozwala rabatować klientów kontraktowych często poniżej granic rozsądku.
4. Klient z grupy A ma przeważnie dłuuuuuuuugi (o ile nie dłuższy) termin płatności i jak myślisz co bardziej zachwieje cash-flow firmy: wypłacenie odszkodowania w wysokości kilkudziesięciu PLN czy frachtu gratis czy nie zapłacenie za usługi przez dużego kontrahenta w następstwie zafakturowanej jednej przesyłki która nie dotarła na czas.
W mojej opinii każdy klient czy mały czy duży ma swoje racje i dopóki firma jednoznacznie nie określiła że wozi przesyłki tylko od klientów kontraktowych (a są takie wierz mi) to teoryzowanie o tym czy czyiś głos zachwieje czy nie potęgą takiego kolosa jest zbędne bo ważne jest to że ten jeden który nadawał jedną przesyłkę poda tę informację dalej (znasz pewnie teorię mówiącą o tym że jeden niezadowolony klient to 10 straconych potencjalnych klientów) a konsekwencje mogą być bolesne.
Z szacunkiem
PawełPaweł Krause edytował(a) ten post dnia 29.09.08 o godzinie 20:52 -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Biorąc pod uwagę że przejął kompetencje szefa jak najbardziej jest uprawniony. Co innego gdyby miał zdecydować o fakcie wcześniejszego rozwiązania umowy za porozumieniem stron, jednak w przypadku standardowego okresu wypowiedzenia nie ma potrzeby.
Sam przerabiałem taką sytuację. -
Aha jeszcze jedno, z tego co wiem wypowiedzenie można złożyć w przypadku pracy na placówce oddalonej od centrali KAŻDEMU PRACOWNIKOWI FIRMY KTÓRY POŚWIADCZY NAM JEGO PRZYJĘCIE, O ILE NA MIEJSCU NIE MAMY PRZEŁOŻONEGO.
-
istnieją przecież FAXY ;)
Są tak samo wiarygodne.
Warto jeszcze uzyskać potwierdzenie odbioru zwrotnie.
Z reguły służby HR nie robią z tym problemu. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Rynek przesyłek kurierskich
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BEZ TABU
-
Witam proponuję Fabrykę Skomplikowanych Urządzeń z firmy LeanQ Team z Gdańska. http://lean.info.pl
Najlepiej negocjować z Agnieszką Hromiak.
Pozdrawiam
Paweł -
Czasami warto zastosować "grę" w karteczki, czyli każda ze stron pisze na kartce swoją propozycję a potem negocjują. To troszkę element hazardu ale czasem ma ciekawe efekty :)
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN