Paweł Kiljan

KLIK KLAK

Wypowiedzi

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Pierwszy motocykl dla kobiety :)
    1.08.2014, 15:45

    Obawiam się że niezawodność moto Rometów może byś taka sobie.

    Mój znajomy ma i mimo małego przebiegu są problemy z gaźnikiem i czymś jeszcze.

    Proponowałbym poszukać wśród droższych marek.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Harley
    25.05.2014, 23:12

    Kiepskie zawieszenie, takie sobie hamulce, oporny w zakrętach.

    Trzęsie, nie tak jak stare ale trzęsie.
    W nówce po fabryce dobrze poprawić przykręcenie śrubek, ale nie są to awaryjne sprzęty.

    Można jeździć mniej więcej tak samo jak każdym czoperowatym w okolicy litra pojemności, aczkolwiek za duży jako motocykl w ogóle i jako miejsce dla kierowcy to on nie jest.

    Problem jest jeden - każdy fabrycznie nowy 883 bardzo szybko traci na wartości więc zdecydowanie lepiej kupić używany albo kupić od razu coś z 1300.
    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Storage w temacie O ile rośnie ? - przyrost danych

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Kawasaki Z1000
    24.04.2014, 13:35

    To są motocykle skonstruowane pod "fun factor".
    Olałbym wszystkie tabelki, patrzenie na osiągi, niutony itp. tylko przejechał się jednym i drugim i trzecim itd...

    Takie moto ma dawać radość i ciary na grzbiecie.
    I patrząc na tradycję robienia motocykli obstawiam Kawasaki a nie konkurencję z całą listą
    ABS, DDS, ASC...

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Jaki motor na początek? / trochę inny post niż niżej
    22.04.2014, 13:36

    Versys to 180 kg i siodło na wysokości 84 cm.

    Ciężko i wysoko, przymierzyć się możesz ale IMO będzie to bardzo nieporęczne jak na pierwsze moto.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Storage w temacie SPoF

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Storage w temacie Liderzy rynku ;)

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Storage w temacie Naprawa LTO

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl do miasta i na podmiejskie wycieczki
    29.08.2013, 14:02

    Stare przysłowie ludowe mówi że Włoszki są kapryśne a automat z sekwencją to wg mnie dużo nietypowej mechaniki oraz elektroniki i stawia mechanikom większe wymagania niż zwykłe moto w razie problemów. Pewnie do ogarnięcia tyle że mechanikowi musi się chcieć pomyśleć i poświęcić czas. Masz takiego? To bierz. Nie zamierzam Cię zniechęcać do many, włosi naprawdę robią fajne w jeżdżeniu motocykle ale słabo by było w sezonie w razie problemu usłyszeć że się nie podejmie, bo przez ten czas to on zrobi 4 japsy a na pracę naukową to ma czas w październiku ;-)

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl do miasta i na podmiejskie wycieczki
    29.08.2013, 11:21

    Mnie koła 14 i 15 cali oraz skuterowy skok zawieszenia nie przekonują jeśli chodzi o jazdę po polskich ulicach pełnych dziur.
    A rozrzut miedzy skuterami a Maną jest taki że trudno doradzić, ja bym brał Manę o ile w komplecie będzie adres do serwisu który ją ogarnie.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Storage w temacie dobor macierzy - help

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Storage w temacie dobor macierzy - help

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie VMware w temacie Virtual Storage Appliance
    14.08.2013, 15:57

    Tomasz J.:
    Co do ceny to kosztuje to obecnie około 3500$ i to jest licencja Essential plus (ona ma w sobie VSA) i działa na max. 3 hostach. Problem w tym, że ja po przeczytaniu ograniczeń i wymagań również wyrzuciłem to rozwiązanie do kibla ale jest osoba, która uważa, że jest to super kompaktowe rozwiazanie i nie patrzy na ograniczenia techniczne. Stąd muszę to w jakiś sposób przetestować...opinie i to że nikt tego nie używa produkcyjnie również nie trafiają.

    http://www.vmware.com/files/pdf/Principled_Tech_VSA_RA...

    To jest dość dobry kwit pokazuje ograniczenia wydajnościowe i wewnętrzne narzuty jakie dokłada VSA.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie KASK OPINIE
    1.08.2013, 16:26

    Maciek S.:
    Paweł, zaintrygowałeś mnie - co to za tajemnicza warstwa absorbująca? Chodzi o wewnętrzną, pochłaniającą pot, czy zewnętrzną, która absorbuje energię uderzenia?

    Wiercąc kask od zewnątrz do wewnątrz:
    Skorupa czyli termoplastik starzeje się od słońca a w zasadzie od UV.
    Karbon - być może nie.
    Warstwa absorbująca czyli to co wygląda jak styropian się starzeje samo z siebie i podobno przy tym zmienia wewnętrzną strukturę na tyle że maleje zdolność absorpcji udarów.
    Wyściółka czyli plusz, flanel abo inna szmata którą demoluje kontakt z człowiekiem - pot, bakterie, kosmetyki nietestowane na motocyklistach ;-)
    Wreszcie motocyklista - patrząc po sobie powiedziałbym że ten element starzeje się najbardziej i dość wrednie.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie KASK OPINIE
    31.07.2013, 19:28

    Maciek S.:
    http://armyworld.pl/product-pol-2473-Kask-Ochronny-Mot...

    Bardzo fajna cena za dobrą firmę i nawet szybki jeszcze można dokupić:
    http://www.thevisorshop.com/acatalog/Product_Catalogue...

    co prawda za taką cenę że może lepiej kupić od razu 2 kaski ;-)

    Jest tylko ten problem że te kaski mają +10 lat, a wg różnych źródeł warstwa absorbująca się starzeje sama z siebie, a zewnętrzna skorupa od słońca (OK, akurat te nie były na słońcu).
    No i nie mam pewności czy kask ze starą normą ECE22.04 jest zgodny z prawem.

    Nie twierdzę że te kaski nie ochronią głowy lepiej niż nowe w tej kwocie, bo pewnie tak.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl do miasta i na podmiejskie wycieczki
    9.07.2013, 17:05

    Piotr P.:
    Drogą kompromisów i perswazji ("weź jeszcze piwo i przemyśl jeszcze raz co opowiadasz"), ustaliliśmy że do powyższego zastosowania nadają się (zapewne między innymi), następujące maszyny:
    1. BMW 650 CS
    2. Honda CB 500
    3. Yamaha MT-03
    ale ciekaw jestem jaki byłby Wasz wybór i dlaczego?

    Jeśli zależy Ci na czasie przejazdu to motocykl powinien być wąski, zwrotny i wysoki i mieć wysoko lusterka. Cała reszta parametrów nie robi różnicy. Skutery, UJM-y, nakedy, caferacery, sporty, sport-tourery będzie się sprawować tak samo a czas przejazdu będzie zależny wyłącznie od stylu jazdy i doświadczenia.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl z automatyczną skrzynią biegów
    17.06.2013, 17:55

    Tomasz Jerzy M.:
    No właśnie próbuję rozkminić, czy lepiej szerokim łukiem, czy właśnie ciasno je brać ;-)

    Ja tam 90% miasta jeżdżę z palcami na klamce hamulca co daje szybszą reakcję i lepsze czucie siły hamowania i w sumie znacznie ułatwia stopniowe budowanie siły hamowania w pierwszej fazie kiedy potrzebujesz dociążyć przód żeby można było hamować mocniej aż do granicy uślizgu.

    Ale nawet wtedy nie da się hamować w złożeniu ;-)

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl z automatyczną skrzynią biegów
    12.06.2013, 20:09

    Piotr P.:
    Współczuję kierowcy skutera. W zeszłym roku na mojej ulicy dwóch motocyklistów w pełnym "opancerzeniu" wjechało (a może raczej wstrzeliło się) w bok półciężarówki. Obaj zginęli. Byli znajomymi mojego przyjaciela. Coś to udowadnia?

    Każdy sam ustawia suwak na skali bezpieczeństwa w miejscu przez niego samego ustalonym jako odpowiednie. Mnie matka ziemia przytuliła parę razy, w strefie prędkości skuterowych, tyle że ubranego na motocykl, co mi bardzo oszczędziło zdrowia.
    Ponieważ wszystkich znajomych skutersów namawiam na buty, nakolanniki i zbroję jako plan minimum to Ciebie też ;-) Tyle że pod wpływem obrazów z okna dziś namawiam bardziej niż normalnie.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl z automatyczną skrzynią biegów
    12.06.2013, 18:47

    Piotr P.:
    A gleba? No jednak jest różnica, jako że motocyklem jeżdżę a skuterem się przemieszczam.

    Właśnie kilka godzin temu, pod oknem mojej firmy skuter zaliczył spotkanie z samochodem. Nie były to duże prędkości a ze skutera została cała jedna lampa.
    Kierowca poobijał się i pościerał o asfalt i poważnie złamał rękę.

    Asfalt nie wie że jedziesz skuterem.

    KJ

  • Paweł Kiljan
    Wpis na grupie Motocykle w temacie Motocykl z automatyczną skrzynią biegów
    22.05.2013, 23:16

    Jak taki rozkopany ten Poznań to ja bym poszedł w supermoto.
    Z quickshifterem, żeby biegi łatwiej wchodziły.
    Wysokie moto dają dobry przegląd pola w mieście i dzięki temu lepiej planujesz przejazd.

    IMO żaden z wymienionych moto nie poprawi skuteczności przeciskania się w stosunku do większego skutera ani nawet w stosunku do XJR.
    Wg google oba są szersze niż XJR. a ograniczenia przeciskania się masz 2:
    lusterka które możesz złożyć i kierownica która najwęższa jest... w XJR.
    DN-01 ma gorszy o około pół metra niż XJR promień zawracania - to w jeździe miejskiej ma znaczenie.

    KJ

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do