Wypowiedzi
-
Obawiam się że niezawodność moto Rometów może byś taka sobie.
Mój znajomy ma i mimo małego przebiegu są problemy z gaźnikiem i czymś jeszcze.
Proponowałbym poszukać wśród droższych marek.
KJ -
Kiepskie zawieszenie, takie sobie hamulce, oporny w zakrętach.
Trzęsie, nie tak jak stare ale trzęsie.
W nówce po fabryce dobrze poprawić przykręcenie śrubek, ale nie są to awaryjne sprzęty.
Można jeździć mniej więcej tak samo jak każdym czoperowatym w okolicy litra pojemności, aczkolwiek za duży jako motocykl w ogóle i jako miejsce dla kierowcy to on nie jest.
Problem jest jeden - każdy fabrycznie nowy 883 bardzo szybko traci na wartości więc zdecydowanie lepiej kupić używany albo kupić od razu coś z 1300.
KJ -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage
-
To są motocykle skonstruowane pod "fun factor".
Olałbym wszystkie tabelki, patrzenie na osiągi, niutony itp. tylko przejechał się jednym i drugim i trzecim itd...
Takie moto ma dawać radość i ciary na grzbiecie.
I patrząc na tradycję robienia motocykli obstawiam Kawasaki a nie konkurencję z całą listą
ABS, DDS, ASC...
KJ -
Versys to 180 kg i siodło na wysokości 84 cm.
Ciężko i wysoko, przymierzyć się możesz ale IMO będzie to bardzo nieporęczne jak na pierwsze moto.
KJ -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage
-
Stare przysłowie ludowe mówi że Włoszki są kapryśne a automat z sekwencją to wg mnie dużo nietypowej mechaniki oraz elektroniki i stawia mechanikom większe wymagania niż zwykłe moto w razie problemów. Pewnie do ogarnięcia tyle że mechanikowi musi się chcieć pomyśleć i poświęcić czas. Masz takiego? To bierz. Nie zamierzam Cię zniechęcać do many, włosi naprawdę robią fajne w jeżdżeniu motocykle ale słabo by było w sezonie w razie problemu usłyszeć że się nie podejmie, bo przez ten czas to on zrobi 4 japsy a na pracę naukową to ma czas w październiku ;-)
KJ -
Mnie koła 14 i 15 cali oraz skuterowy skok zawieszenia nie przekonują jeśli chodzi o jazdę po polskich ulicach pełnych dziur.
A rozrzut miedzy skuterami a Maną jest taki że trudno doradzić, ja bym brał Manę o ile w komplecie będzie adres do serwisu który ją ogarnie.
KJ -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Storage
-
Tomasz J.:
Co do ceny to kosztuje to obecnie około 3500$ i to jest licencja Essential plus (ona ma w sobie VSA) i działa na max. 3 hostach. Problem w tym, że ja po przeczytaniu ograniczeń i wymagań również wyrzuciłem to rozwiązanie do kibla ale jest osoba, która uważa, że jest to super kompaktowe rozwiazanie i nie patrzy na ograniczenia techniczne. Stąd muszę to w jakiś sposób przetestować...opinie i to że nikt tego nie używa produkcyjnie również nie trafiają.
http://www.vmware.com/files/pdf/Principled_Tech_VSA_RA...
To jest dość dobry kwit pokazuje ograniczenia wydajnościowe i wewnętrzne narzuty jakie dokłada VSA.
KJ -
Maciek S.:
Paweł, zaintrygowałeś mnie - co to za tajemnicza warstwa absorbująca? Chodzi o wewnętrzną, pochłaniającą pot, czy zewnętrzną, która absorbuje energię uderzenia?
Wiercąc kask od zewnątrz do wewnątrz:
Skorupa czyli termoplastik starzeje się od słońca a w zasadzie od UV.
Karbon - być może nie.
Warstwa absorbująca czyli to co wygląda jak styropian się starzeje samo z siebie i podobno przy tym zmienia wewnętrzną strukturę na tyle że maleje zdolność absorpcji udarów.
Wyściółka czyli plusz, flanel abo inna szmata którą demoluje kontakt z człowiekiem - pot, bakterie, kosmetyki nietestowane na motocyklistach ;-)
Wreszcie motocyklista - patrząc po sobie powiedziałbym że ten element starzeje się najbardziej i dość wrednie.
KJ -
Maciek S.:
http://armyworld.pl/product-pol-2473-Kask-Ochronny-Mot...
Bardzo fajna cena za dobrą firmę i nawet szybki jeszcze można dokupić:
http://www.thevisorshop.com/acatalog/Product_Catalogue...
co prawda za taką cenę że może lepiej kupić od razu 2 kaski ;-)
Jest tylko ten problem że te kaski mają +10 lat, a wg różnych źródeł warstwa absorbująca się starzeje sama z siebie, a zewnętrzna skorupa od słońca (OK, akurat te nie były na słońcu).
No i nie mam pewności czy kask ze starą normą ECE22.04 jest zgodny z prawem.
Nie twierdzę że te kaski nie ochronią głowy lepiej niż nowe w tej kwocie, bo pewnie tak.
KJ -
Piotr P.:
Drogą kompromisów i perswazji ("weź jeszcze piwo i przemyśl jeszcze raz co opowiadasz"), ustaliliśmy że do powyższego zastosowania nadają się (zapewne między innymi), następujące maszyny:
1. BMW 650 CS
2. Honda CB 500
3. Yamaha MT-03
ale ciekaw jestem jaki byłby Wasz wybór i dlaczego?
Jeśli zależy Ci na czasie przejazdu to motocykl powinien być wąski, zwrotny i wysoki i mieć wysoko lusterka. Cała reszta parametrów nie robi różnicy. Skutery, UJM-y, nakedy, caferacery, sporty, sport-tourery będzie się sprawować tak samo a czas przejazdu będzie zależny wyłącznie od stylu jazdy i doświadczenia.
KJ -
Tomasz Jerzy M.:
No właśnie próbuję rozkminić, czy lepiej szerokim łukiem, czy właśnie ciasno je brać ;-)
Ja tam 90% miasta jeżdżę z palcami na klamce hamulca co daje szybszą reakcję i lepsze czucie siły hamowania i w sumie znacznie ułatwia stopniowe budowanie siły hamowania w pierwszej fazie kiedy potrzebujesz dociążyć przód żeby można było hamować mocniej aż do granicy uślizgu.
Ale nawet wtedy nie da się hamować w złożeniu ;-)
KJ -
Piotr P.:
Współczuję kierowcy skutera. W zeszłym roku na mojej ulicy dwóch motocyklistów w pełnym "opancerzeniu" wjechało (a może raczej wstrzeliło się) w bok półciężarówki. Obaj zginęli. Byli znajomymi mojego przyjaciela. Coś to udowadnia?
Każdy sam ustawia suwak na skali bezpieczeństwa w miejscu przez niego samego ustalonym jako odpowiednie. Mnie matka ziemia przytuliła parę razy, w strefie prędkości skuterowych, tyle że ubranego na motocykl, co mi bardzo oszczędziło zdrowia.
Ponieważ wszystkich znajomych skutersów namawiam na buty, nakolanniki i zbroję jako plan minimum to Ciebie też ;-) Tyle że pod wpływem obrazów z okna dziś namawiam bardziej niż normalnie.
KJ -
Piotr P.:
A gleba? No jednak jest różnica, jako że motocyklem jeżdżę a skuterem się przemieszczam.
Właśnie kilka godzin temu, pod oknem mojej firmy skuter zaliczył spotkanie z samochodem. Nie były to duże prędkości a ze skutera została cała jedna lampa.
Kierowca poobijał się i pościerał o asfalt i poważnie złamał rękę.
Asfalt nie wie że jedziesz skuterem.
KJ -
Jak taki rozkopany ten Poznań to ja bym poszedł w supermoto.
Z quickshifterem, żeby biegi łatwiej wchodziły.
Wysokie moto dają dobry przegląd pola w mieście i dzięki temu lepiej planujesz przejazd.
IMO żaden z wymienionych moto nie poprawi skuteczności przeciskania się w stosunku do większego skutera ani nawet w stosunku do XJR.
Wg google oba są szersze niż XJR. a ograniczenia przeciskania się masz 2:
lusterka które możesz złożyć i kierownica która najwęższa jest... w XJR.
DN-01 ma gorszy o około pół metra niż XJR promień zawracania - to w jeździe miejskiej ma znaczenie.
KJ