Paweł Janus

Doświadczony manager
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Consulting Negocjacje międzynarodowe Zarządzanie zarządzanie operacyjne Project Management Audyty jakości Negocjacje z dostawcami Szkolenie pracowników Zarządzanie zespołem Prawo jazdy kat B

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Przedsiębiorca
Działalność godpodarcza
Wspomaganie firm poprzez szkolenia, prace konsultingowe, realizację projektów organizacyjnych i funkcjonalnych, w zakresie m.in.:
• Organizacja i zarządzanie Systemem Zarządzania Bezpieczeństwa (SMS), Systemem Jakości (QMS) oraz planowanie i organizacja zintegrowanych systemów zarządzania
• Zarządzania zmianą
• Optymalizacja organizacji (w tym m.in. mapowanie i optymalizacja procesów)

Osiągnięcia:
• Zrealizowane projekty polegające na optymalizacji organizacji i wspomaganiu strategicznym
• Udział w programie organizacji, szkolenia personelu i wdrażania systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) dla organizacji lotnictwa cywilnego
• Zrealizowany projekt mapowania procesów w celu przeprowadzenia optymalizacji organizacyjnej i systemowej
• Zrealizowanie projektu analizy funkcjonalnej BHP zakładu oraz opracowanie rekomendacji organizacyjnych i funkcjonalnych prowadzących do budowy zintegrowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem zakładu (HACCP, OHSAS 18001)
• Przeprowadzenie warsztatów „Czynnik ludzki w organizacji i działalności firmy”
PLL LOT S.A.
Manager Strategii – Lotniska (Biuro Strategii)
• Zarządzanie strategicznymi programami linii lotniczej na zlecenie Zarządu firmy (planowanie, realizacja)
• Globalna współpraca z zarządzającymi lotniskami siatki połączeń
• Udział w procesach tworzenia i konsultacji prawa lokalnego i międzynarodowego na poziomie rządowym i parlamentarnym

Osiągnięcia:
• Opracowanie i wdrożenie projektu dotyczącego redukcji opłat za usługi lotnicze zmniejszający koszty działalności o około 1 mln EUR rocznie
• Realizacja projektu restrukturyzacji modelu siatki połączeń i optymalizacji działania firmy w USA
Industry Personnel Services Sp. z o.o.
Dyrektor Generalny
Start-up firmy w formie przeprowadzonego projektu biznesowego.
Bieżące zarządzanie organizacją, personelem i działalnością firmy.
Zaplanowanie i przeprowadzenie projektu rozwoju firmy.

Osiągnięcia:
• Skuteczne wprowadzenie nowych produktów (12 produktów oraz ich komponenty).
• Osiągnięcie celów biznesowych poprzez budowę struktur organizacyjnych firmy (do 15 pracowników) i osiągnięcie wpływów rzędu 2 milionów EUR.
PLL LOT S.A.
Zarządzający Regionem, Dyrektor Biura Operacji Naziemnych, Zarządzający Obsługą Lotniskową
Zarządzanie obszarem biznesowym (operacje naziemne), bezpośrednio podległym Członkowi Zarządu (65 lotnisk, do 150 pracowników i ponad 200 zewnętrznymi partnerami i dostawcami usług) poprzez zaplanowanie i implementację kolejnych szczebli rozwoju organizacyjnego obszaru biznesowego (od działu do biura bezpośrednio podległego CEO), w tym:
• Pełnienie funkcji certyfikowanego kierownika odpowiedzialnego systemu jakości (zgodnie z nomenklaturą przepisów EU-OPS/ISO9001 Kierownik Odpowiedzialny – Postholder) i organizatora organizacji jakości zgodnej z wymaganiami prawnymi lokalnymi i międzynarodowymi, prowadzącego audyty dostawców usług i podlegającego audytom poprzez międzynarodowe organizacje;
• Zarządzanie personelem (ok. 150 osób) w organizacji macierzowej, zlokalizowanym w Polsce i zagranicą (w rozproszonej strukturze) w oparciu o indywidualne i zespołowe cele wydajności pracy (KPI);
• Zarządzanie programami i projektami w obszarze obsługi lotniskowej oraz udział w programach strategicznych firmy;
• Zarządzanie budżetem w wysokości około 120 milionów EUR rocznie zapewniającego prowadzenie bieżących operacji na lotniskach;
• Zarządzanie kontraktacją usług lotniskowych dla ok. 55 000 operacji rocznie (Globalny System Kontraktacji Usług);
• Zarządzanie systemem wpływów związanych z obsługą na lotniskach (około 2 miliony EUR rocznie)
• Odpowiedzialny za prowadzenie postępowań wyjaśniających zdarzenia naruszające bezpieczeństwo podczas obsługi samolotów na lotniskach oraz opracowanie i wdrożenie działań korygujących i zapobiegawczych;
• Reprezentowanie linii lotniczej w działalności branżowych, międzynarodowych komitetów.

Osiągnięcia:
• Zbudowanie wysokiej jakości zespołu zarządzających obsługą lotniskową (do ok. 40 zarządzających)
• Zaplanowanie i koordynacja wdrożenia programów optymalizacji procesów biznesowych i poprawy efektywności pracy (outsourcing usług i procesów, wdrożenie systemu oceny pracowników poprzez indywidualne i zespołowe cele wydajności pracy – KPI, itd.)
• Wdrożenie systemu jakości potwierdzone i certyfikowane przez cykliczne audyty międzynarodowych organizacji w oparciu o przepisy JAR-OPS, EU-OPS i IOSA (ISO9001)
• Skuteczne wdrożenie programu US Secure Flight Program (współpracą z agendami rządowymi USA w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego)
• Zaplanowanie i przeprowadzenie projektów uruchomienia nowych połączeń (Tbilisi, Odessa, Donieck, Basra, London City);
• Zaplanowanie i zrealizowanie nietypowych projektów operacyjnych
• Skuteczne zaplanowanie programu i wdrożenie systemu weryfikacji kosztów obsługi lotniskowej.
PLL LOT S.A.
Station Manager na lotnisku w Kopenhadze (Dania)
Zarządzanie operacjami na lotnisku w Kopenhadze :
• Planowanie usług i nadzór realizacji przez lokalnych dostawców usług podczas codziennych operacji
• Bezpośrednia współpraca z zarządzającym lotniskiem oraz służbami obecnymi na lotnisku w celu zapewnienia realizacji usług dla klientów
• Planowanie, monitorowanie i weryfikacja kosztów działalności firmy w regionie
• Udział w lokalnych komitetach współpracy linii lotniczych oraz współpracy z zarządzającym lotniskiem i służbami obecnymi na lotnisku
• Współpraca z lokalnymi dostawcami cargo w celu maksymalizacji wpływów firmy w regionie
• Zarządzanie podległym personelem
Udział w projektach strategicznych:
1999 – 2000 Test działania i współpracy w ramach ONEWORLD globalnego aliansu linii lotniczych
2000 – 2001 Zaplanowanie i realizacja organizacji struktur operacyjnych i sprzedaży oraz współdziałania w ramach QUALIFLIER globalnego aliansu linii lotniczych
Osiągnięcia: Skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową podczas strajku powszechnego w Danii poprzez zapewnienie kontynuacji działania operacyjnej i biznesowej firmy na rynku duńskim (dwa tygodnie realizacji operacji na bazie lokalnego personelu firmy oraz specjalnych procedur).
PLL LOT S.A.
Specjalista / Starszy Specjalista
Prowadzenie analiz inżynierskich osiągów samolotów i wdrażanie programów zarządzania parametrami lotów samolotów.
Prowadzenie szkoleń personelu.
Nadzór operacyjny operacji lotniczych w operacjach charterowych

Szkolenia i kursy

MANAGERSKIE:
• Szkolenie w zakresie przepisów zapewnienia jakości JAR-OPS1 / EU-OPS (zgodnych ze standardem ISO9001) – certyfikat Kierownika Odpowiedzialnego za obszar biznesowy (Postholder)
• Szkolenie audytora wiodącego (wg ISO9001 oraz zgodnych z JAR-OPS1) – certyfikat Audytora wiodącego
• Szkolenia uzupełniające dla kadry kierowniczej w zakresie przepisów zapewnienia jakości JAR-OPS1 (ISO9001)
• Organizacja i zarządzanie firmą świadczącą usługi obsługi lotniskowej (Station Management) – szkolenie realizowane przez International Air Transport Association (Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Lotniczych z siedzibą w Genewie) ukończone z wyróżnieniem jako lider zespołu
• Zarządzanie w procesie zmian, zarządzanie przez cele, zarządzanie efektywnością, zarządzanie programami i projektami, zarządzanie zasobami ludzkimi (szkolenia wewnętrzne oraz organizowane w ramach współpracy aliansowej)

ZAWODOWE:
• Performance Engineering Training (Boeing, ATR).
• Szkolenie w obszarze eksploatacji samolotów w zakresie instruktorskim (wyważanie)
• Szkolenia w obszarze kontroli kosztów jak i rozliczeń w ramach operacji lotniczych PLL LOT
• Szkolenia komunikacyjne, prezentacji

Edukacja

Logo
Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa, magisterskie
Politechnika Warszawska

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Łańcuch dostaw
Logistyka/Optymalizacja
Łańcuch dostaw
Transport i zarządzanie flotą
Transport/Spedycja
Zarządzanie transportem/spedycją
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości

Zainteresowania

Historia i budowa okrętów wojennych, literatura piękna, modelarstwo, górska turystyka piesza, backgammon

Grupy

Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.
Zarządzanie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.