Wypowiedzi
-
Piotr L.:
Wszysto zależy od tego w jakiego klienta celujesz i jaki masz cel - target to podstawa...
Jasne, masz racje, dlatego zacząłem od razu od "polskiej mentalności".
Co do handlowców to masz racje, bezwzględny sukces - to dobrzy ludzie do sprzedaży..Patryk Gwizdała edytował(a) ten post dnia 20.02.13 o godzinie 13:51 -
Wypowiadając się może trochę tematem, nie będąc marketingowcem, a tylko właścicielem firmy mogę powiedzieć, ze niestety często jest tak, ze początkujący przedsiębiorca nawet inteligenty ma problem z odnaleziem się na rynku reklamowym.
Racja jest taka, że faktycznie większość małych firm zaczyna od najbardziej dostępnej i wydawało by się taniej reklamy w PKT czy PF, natomiast później jako forma ewolucji, bo przedsiębiorca myśli, ze trzeba włożyć więcej pieniędzy w temat bo "te tanie to nie działają" wymyśla inne bzdury po to by dotrzeć do ludzi.
Niestety prawdą jest to że badania rynku mogą pomóc w doborze mediów do reklamowania się natomiast, widzę ogromny problem z mentalnością polską.
I tutaj przejdę do swojego przykładu z jakim muszę walczyć:
- zbudowałem od podstaw firmę "budowlaną"
- walczę z przekonaniem, ze pracownicy budowlani to pijaki i złodzieje,
- schodzę z marż, jestem na usługi klientów,
- wydaje na reklamę odpowiednie kwoty(w moim odczuciu) - radio, ulotki, artykuły sponsorowane, SEO.
A przychodzi klient i mówi:
- ja tam wole sam, bo taniej (oczywiście nie mając żadnego pojęcia o branży i wyliczeniach) i wybiera pana Henia, czy tez Stasia piekarza.(nie umniejszając)
I okazuje się, że cały marketing w błoto.
A tak na prawdę do czego zmierzam, do tego, że chyba nie ma złotej recepty na to wszytko szczególnie w dzisiejszych czasach.
W przypadku chemii budowlanej to chyba najlepszy marketing dzisiaj ma firma z Gdyni, a następnie wszystkie te, które mają układy w CASto.. i innych marketach.
Tak więc w twoim przypadku, spotkania z firmami, prezenty dla właścicieli, szkolenia, certyfikaty bo to zawsze działa itd, bo jeśli dogadasz się z kilkoma firmami budowlanymi to masz pewność ze przy dobrej cenie oni kupią twój produkt.
To chyba tyle.