Wypowiedzi
-
Witam wszystkich,
w myśl zasady najpierw pomyśl później kliknij, tym razem zrobiłem odwrotnie. Już tłumacze, otworzyłem plik (Ai cs4/mac) pojawiło się okno czy podmienić fonty. kliknąłem podmień. Teraz za każdym razem przy otwarciu podmienia mi "z automatu".
Fonty które trzeba podmienić otrzymałem. Pytanie grzmi jak przywrócić ustawienia (okno przy otwieraniu pliku). -
Witam,
mam ogromną, może znacie odpowiedz na moje pytanie:
właśnie usiłuję przesiąść się z ai cs3 na cs4. Z marnym skutkiem. Problem pojawił się, gdy chciałem powiększyć obrys jakiego kol wiek elementu wektorowego. Zauważyłem że zwiększa się wys i szer. W cs3 tak się nie działo. Może któryś z was też się z tym zetknął, i znalazł rozwiązanie. Proszę was o pomoc. -
Andrzej Czarnocki:
dobre :-p
niezle wrabiacie pozadnego gościa....
jestem jak najbardziej za! -
dzięki za wyczerpująca odpowiedz!o taki wyjaśnienie mi chodziło!
-
No i
oczywiście do tego wszystkiego trzeba pamiętać o zerwaniach siatek poniżej 2-3% (przy gorszych maszynach to nawet 5% mi czasem zrywało) I oczywiście odpowiednio ustawiony profil koloru
mogę prosić o wyjaśnienie od strony technicznej na czym polega te "zerwanie siatek"?będę wdzieczny -
co do książek to mogę polecić:
REAL WORD InDesign CS4 OLAV MARTIN KVERN, DAVID BLATNER -
w maju zeszłego roku byłem w takiej samej sytuacja w jakiej ty znajdujesz się teraz.z tą różnicą że pracuje w drukarni i mam wykształcenie poligraficzne.
patrząc z perspektywy czasu, zaczął bym od poznania Photoshopa!jak będziesz miała jakieś pytanie to pisze na priv. -
Grzegorz Nowak:
no moze tez być sytuacja gdzie cyjan wystepuje na zdjęciu w roznym stopniu intensywnosci np. w ciemnych fragmentach występuje w większym stopniu a w jasnych fragmentach w mniejszym stopniu wiec wtedy usuwasz tylko ten z tych jasnych fragmentów
jaki jest najlepszy sposób na usunięcie lub zmniejszenia poziomu krycia danego koloru?
Ja wchodzę w podgląd rozbawień odznaczam poszczególne kolory, zaznaczam interesujący mnie kolor i gumką usuwam zbędne "elementy".
czy jest jakiś sposób na wybiórcze usuwanie kolory, mając podgląd na pozostałem kolory? -
Radek Z.:
No i oczywiście do tego wszystkiego trzeba pamiętać o zerwaniach siatek poniżej 2-3% (przy gorszych maszynach to nawet 5% miczasem zrywało) I oczywiście odpowiednio ustawiony profil
wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz na moje pytanie!mam jeszcze jedno na temat "pamiętać o zerwaniach siatek poniżej 2-3%"- ja to zrozumiałem w ten sposób, jeśli w nieszczęsnym pomidorze znajduje się od 2% do 3% np cyjanu to bezwzględnie to usuwamy? -
Radek Z.:
dołącze się i podpowiem że bardzo fajne efekty można osiągnąć dając nadruk z gradientu pantonowego na aple innego pantonu (tyle że trzeba mieć nieco wyobraźni co do łączenia kolorów jeśli się tego wcześniej nie robiło)
oczywiście tak jak wcześniej pisano baaaardzo ścisła współpraca z drukarnią!!
pozostaje jeszcze kwestia kątów rastra przy pracach wielokolorowych z siatkami i kombinowaniem z wieloma pantonami jeden na drugim (robiłem takie eksperymenty na etykietach wielokrotnie i można uzyskać "nieistniejące" bardzo fajne kolory-choć droga to zabawa)
jeśli chodzi o fotki na flekso to bardzo uważna praca w photoshopie przy oczyszczaniu kolorów-zwłaszcza owoce, jedzenie i takie tam...
ale pozwolę sobie odradzić samodzielną zabawę w eksperymenty... :-)
a po za tym to najciekawsza technologia druku moim skromnym zdaniem :-)
co rozumiesz pod pojęciem "przy oczyszczaniu kolorów"?będę wdzięczny za wyjaśnienie. -
Andrzej K.:
Patryk Dondaj:
Co do Twoich poprzednich wypowiedzi całkowicie się zgadzam. Grupa DTP powinna być przeznaczona dla specjalistów w tej dziedzinie a nie robić kolejny burdel na GL
czyli jak rozumiem dla mnie tu nie ma miejsca.Czyli osobę związaną z poligrafia, ALE nie pracującą na stanowisku związanym z dtp?
A co masz napisane w pod nazwiskiem? Ja tam widzę "początkujący grafik DTP".
jeśli dobrze rozumiem twoje intencje to nie mam prawa umieszczać pod nazwiskiem "początkujący grafik DTP" -
Co do Twoich poprzednich wypowiedzi całkowicie się zgadzam. Grupa DTP powinna być przeznaczona dla specjalistów w tej dziedzinie a nie robić kolejny burdel na GL
czyli jak rozumiem dla mnie tu nie ma miejsca.Czyli osobę związaną z poligrafia, ALE nie pracującą na stanowisku związanym z dtp? -
Maciek Filipiak:
Sławek pewnie miał styczność z Heidelberg-iem dlatego 10mm
Sławek J.:
Arkusz 700x500 obracany ( przez łapki) jest po krótszym boku
no jak to: "po krótszym boku" = przez markę (?)
(...)
dolnej oraz pamiętaj że z góry jak i dołu musisz uwzględnić 10 mm na lapki w maszynie czyli musisz zostawić wolne miejsce
Hmm, skąd wiesz że akurat 10mm, masz szklaną kulę?
pzdr
MF -
serdecznie dziękuje za wypowiedzi.Ale jeśli chodzi o offset to jeszcze nie widziałem proofu zgodnego z odbitka w 100% zawsze będzie się różnił!Choć by z tego względu że to jest inna technika druku w offsecie jak wszystkim wiadomo kolory są nakładane jeden po drugim, po mimo certyfikatów i kalibracji, i tak będzie różnica kolorystyczna.Ja proof traktuje bardziej poglądowo.Wracając do głównego wątku, projekt nie był mój!po prostu z czymś takim się jeszcze nie zetknąłem.mam pewna teorie dlaczego tak się stało:
projekt po impozycji wyglądał w następujący sposób u dołu odbitki (czyli od chwytu) znajdował się czerwony prostokąt 100M przebiegał on przez cały projekt po długim boku, wydaje mi się że część tej farby zaczęła przechodzić na fotkę.
Z stąd moje pytanie.Czy można wydzielić maskę warstwy tylko magenty?mowa oczywiście o PS -
Chciał bym zmniejszyć na bitmapie krycie magnenty. Na proofie wszystko jest ok, po wydruku (offset) włosy z brązowych robią się rude(to tak w skrócie)
próbuje to zrobić w photoshopie: zaznaczam interesujący mnie obszar „Ctrl+J” i zmniejszam krycie suwakami. Będę dozgonnie wdzięczy za podsuniecie mi innej metody.
ps wszystkim użytkownikom forum GoldenLine życzę:
Wesołych Świąt, bez zmartwień,
Z barszczem z uszkami i z karpiem.
Czeka prócz nas też przy stole,
puste miejsce na Niedolę,
Bo, gdy owa tutaj wpadnie,
siądzie z nami i coś dziabnie.
Może rybkę może ciasta
raz, dwa, trzy i szczęście wzrasta!
Gdy najemy się do syta,
czas na pieśń ku chwale Boga,
bo gdy taką on usłyszy,
szczęścia nam do życia doda.
Pod choinką siedzą dzieci,
patrzą gdzie są ich prezenty,
Nagle puka ktoś do szyby,
to jest ten czerwony święty!
A gdy siedem minie dni,
Będzie świętowania czas,
Bo już roczek nam się skończy,
I kolejny wita nas!
To dla was życzenia kochane ...,
Postawcie je sobie gdzieś tam na półkę,
By przypominały wam o ...,
Z którymi tworzycie wspaniałą spółkę! -
przeglądam gazetę z programem tv i tu nagle.....
http://picasaweb.google.pl/patykosky/Desktop#540870607... -
robię plakat żeby wzbogacić portfolio.Drukarnie ma rzut kamieniem od domu więc pofatyguje się tam osobiście.Resumując przy B2 200dpi będzie czytelne i wyraźne?
-
nie wyraziłem się dosyć jasno. Zamierzam od początku do końca zrobić ten plakat w illustratorze. Pierwszy raz robię taki plakat tej wielkości. Gdzieś na forum wyczytałem "że 150 dpi wystarczy, przecież nikt nie będzie tego oglądał z 10cm" dzięki za wypowiedz
-
nie do końca rozumiem pytania.możesz to rozwinąć?
-
mam pytanie jaka rozdzielczość ustawić w illustratorze?kiedy zaczynam prace i po zakończeniu tzn przy "wypuszczaniu" pdf?(jaka rozdzielczość drukarki wybrać 60lpi/300dpi?).
Skoro jesteśmy przy temacie rozdzielczość, to mam jeszcze jedno pytanie na temat zdjęć.Jaki jest zakres minimalny efektywnego ppi?250ppi?
- 1
- 2