Natalia Duda
tłumacz przysięgły języka angielskiego i hiszpańskiego, lektor obu języków, właściciel firmy LINGUAS
Katowice,
śląskie
Umiejętności
Eksport
Sprzedaż międzynarodowa
handel zagraniczny
Zarządzanie kluczowymi klientami
Microsoft Office
Negocjacje
New Business Development
Zarządzanie Sprzedażą
Zarządzanie zespołem
Obsługa klienta
Języki
angielski
biegły
hiszpański
biegły
włoski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Koordynator wsparcia sprzedaży eksportowej
•Plan, execute, coordinate & optimize daily export
•Create Impuls transport orders with necessary shipping instructions
•Create and distribute the complete set of shipping documents
•Monitor timelines throughout the transport planning, loading and execution process including shipment tracking
•Act on delays - provide issue solution, give feedback on transport order status
•Perform claim management through the internal Quality Notification System
•Perform freight invoice verification and freight cost control
•Cooperate with Purchase Managers and Acting as local interface to sites/ warehouses, customs authorities and transport providers
•Maintain positive and strong relationships with internal and external customers
•Take part in knowledge transfer and work shadowing sessions with business experts internationally
•Create Impuls transport orders with necessary shipping instructions
•Create and distribute the complete set of shipping documents
•Monitor timelines throughout the transport planning, loading and execution process including shipment tracking
•Act on delays - provide issue solution, give feedback on transport order status
•Perform claim management through the internal Quality Notification System
•Perform freight invoice verification and freight cost control
•Cooperate with Purchase Managers and Acting as local interface to sites/ warehouses, customs authorities and transport providers
•Maintain positive and strong relationships with internal and external customers
•Take part in knowledge transfer and work shadowing sessions with business experts internationally
specjalista ds. eksportu
Specjalista d.s. eksportu na region Ameryki Południowej, Hiszpanii,
Serbii, Bułgarii i Węgier
Kształtowanie wizerunku zewnętrznego firmy na rynku krajowym i zagranicznym
Powiększanie bazy klientów na powierzonym terenie, analizowanie rynku pod
kątem nowych możliwości sprzedażowych
Utrzymywanie kontaktów, bieżąca obsługa dotychczasowych klientów firmy
Całościowe monitorowanie procesu sprzedaży (oferowanie, negocjacje,
korespondencja handlowa, podpisywanie umów handlowych, przyjmowanie i
realizowanie zamówień, łącznie z organizacją transportu dla klienta, dbanie o
płatności), znajomość systemu MRP
Realizowanie wyznaczonych planów sprzedażowych
Monitoring konkurencji
Nadzorowanie odpraw eksportowych
Współpraca z konsulatami w celu uzyskania certyfikatów dla produktów, wiz,
formularzy odpraw celnych etc.,
Ustalanie sposób transportu towarów (wodny, lądowy, lotniczy, poczta
kurierska lub zwykła itp.) oraz jego organizacją,
Planowanie i organizacja dystrybucji,
Uczestnictwo w Targach,
Pozyskiwanie odpowiednich Certyfikatów pozwalających i wspomagających
dystrybucję na terytorium Państw obsługiwanych.
Współpraca z zespołem sprzedaży w ramach realizacji strategii sprzedaży
i zwiększenia możliwości sprzedaży.
Tworzenie bazy klientów oraz przewoźników.
Obsługa sprzedaży i rozliczeń poprzez opracowanie potrzebnej dokumentacji
i wypełnienie założonych zadań w ramach porozumień handlowych.
Monitorowanie terminowości realizacji zobowiązań klientów.
Serbii, Bułgarii i Węgier
Kształtowanie wizerunku zewnętrznego firmy na rynku krajowym i zagranicznym
Powiększanie bazy klientów na powierzonym terenie, analizowanie rynku pod
kątem nowych możliwości sprzedażowych
Utrzymywanie kontaktów, bieżąca obsługa dotychczasowych klientów firmy
Całościowe monitorowanie procesu sprzedaży (oferowanie, negocjacje,
korespondencja handlowa, podpisywanie umów handlowych, przyjmowanie i
realizowanie zamówień, łącznie z organizacją transportu dla klienta, dbanie o
płatności), znajomość systemu MRP
Realizowanie wyznaczonych planów sprzedażowych
Monitoring konkurencji
Nadzorowanie odpraw eksportowych
Współpraca z konsulatami w celu uzyskania certyfikatów dla produktów, wiz,
formularzy odpraw celnych etc.,
Ustalanie sposób transportu towarów (wodny, lądowy, lotniczy, poczta
kurierska lub zwykła itp.) oraz jego organizacją,
Planowanie i organizacja dystrybucji,
Uczestnictwo w Targach,
Pozyskiwanie odpowiednich Certyfikatów pozwalających i wspomagających
dystrybucję na terytorium Państw obsługiwanych.
Współpraca z zespołem sprzedaży w ramach realizacji strategii sprzedaży
i zwiększenia możliwości sprzedaży.
Tworzenie bazy klientów oraz przewoźników.
Obsługa sprzedaży i rozliczeń poprzez opracowanie potrzebnej dokumentacji
i wypełnienie założonych zadań w ramach porozumień handlowych.
Monitorowanie terminowości realizacji zobowiązań klientów.
staż w dziale zakupów
Staż w dziale zakupów
Wspieranie procesów selekcji dostawców poprzez wyszukiwanie i tworzenie list
potencjalnych dostawców, pozyskiwanie ofert, ich wycena, określenie poziomu
jakości i analizę warunków finansowych dostawców
Prowadzenie akcji z zakresu redukcji kosztów, włączając w to renegocjacje z
dostawcami (ceny, terminy dostaw, zmiany w wyglądzie produktów), zbieranie
informacji dotyczących nowych potencjalnych dostawców i produktów,
Prowadzenie administracji dotyczącej zakupów poprzez kontrolowanie
zobowiązań finansowych wobec dostawców,
Wspieranie procesów selekcji dostawców poprzez wyszukiwanie i tworzenie list
potencjalnych dostawców, pozyskiwanie ofert, ich wycena, określenie poziomu
jakości i analizę warunków finansowych dostawców
Prowadzenie akcji z zakresu redukcji kosztów, włączając w to renegocjacje z
dostawcami (ceny, terminy dostaw, zmiany w wyglądzie produktów), zbieranie
informacji dotyczących nowych potencjalnych dostawców i produktów,
Prowadzenie administracji dotyczącej zakupów poprzez kontrolowanie
zobowiązań finansowych wobec dostawców,
asystentka dytektora Generalnego/ tłumacz
2004 – 2005 Intier Automotive Closures Poland Sp. Z o.o., Mysłowice
(obecnie Magna)
Tłumacz/Asystentka Dyrektora Generalnego
Nadzór pracy sekretariatu
Koordynowanie agendy Dyrektora Generalnego, umawianie i kontrolowanie
spotkań według skali priorytetów
Zarządzanie hierarchią informacji wpływających do sekretariatu, sortowanie i
syntezowanie najbardziej istotnych danych
Monitorowanie rozmów telefonicznych, przyjmowanie wyznaczonych
interesantów
Przygotowanie odpowiednich materiałów i informacji potrzebnych na spotkania
Przygotowanie i prowadzenie prezentacji na potrzeby Dyrektora Generalnego,
Przygotowywanie tłumaczeń
Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy i przełożonego poprzez odpowiednią
organizację pracy w kontaktach z licznymi interesantami (zarówno wewnętrznymi,
jaki i zewnętrznymi)
Dbałość o stałą sprawność środków do pracy (współpraca z dostawcami),
Koordynowanie współpracy Dyrektora Generalnego z poszczególnymi działami
firmy
PR i marketing firmy
Staż w dziale zakupów
Wspieranie procesów selekcji dostawców poprzez wyszukiwan
(obecnie Magna)
Tłumacz/Asystentka Dyrektora Generalnego
Nadzór pracy sekretariatu
Koordynowanie agendy Dyrektora Generalnego, umawianie i kontrolowanie
spotkań według skali priorytetów
Zarządzanie hierarchią informacji wpływających do sekretariatu, sortowanie i
syntezowanie najbardziej istotnych danych
Monitorowanie rozmów telefonicznych, przyjmowanie wyznaczonych
interesantów
Przygotowanie odpowiednich materiałów i informacji potrzebnych na spotkania
Przygotowanie i prowadzenie prezentacji na potrzeby Dyrektora Generalnego,
Przygotowywanie tłumaczeń
Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy i przełożonego poprzez odpowiednią
organizację pracy w kontaktach z licznymi interesantami (zarówno wewnętrznymi,
jaki i zewnętrznymi)
Dbałość o stałą sprawność środków do pracy (współpraca z dostawcami),
Koordynowanie współpracy Dyrektora Generalnego z poszczególnymi działami
firmy
PR i marketing firmy
Staż w dziale zakupów
Wspieranie procesów selekcji dostawców poprzez wyszukiwan
współwłaściciel
F.H SUBIEKT w Rybniku
Od 1997- 2010 F.H „ SUBIEKT”, Rybnik
Współwłaściciel
doświadczenie w zarządzaniu personelem i prowadzeniu salonu meblowego
dobra znajomość rynku producentów mebli i wyposażenia wnętrz
profesjonalne obsługa klienta indywidualnego oraz korporacyjnego
organizacja i udział w targach
doradztwo w zakresie aranżacji wnętrz
przygotowywanie ofert pod przetarg
monitorowanie płatności
Działalność społeczna
1999 – 2007 Młodzieżowe Stowarzyszenie
Współwłaściciel
doświadczenie w zarządzaniu personelem i prowadzeniu salonu meblowego
dobra znajomość rynku producentów mebli i wyposażenia wnętrz
profesjonalne obsługa klienta indywidualnego oraz korporacyjnego
organizacja i udział w targach
doradztwo w zakresie aranżacji wnętrz
przygotowywanie ofert pod przetarg
monitorowanie płatności
Działalność społeczna
1999 – 2007 Młodzieżowe Stowarzyszenie
Szkolenia i kursy
kurs języka hiszpańskiego Eurocenteres w Salamance 1996
kurs języka hiszpańskiego Eurocenteres w Barcelonie 1997
kurs języka angielskiego w Eurocenteres w Londynie
kurs jezyka włoskiego we Florencji w szkole Parola
kurs języka hiszpańskiego Eurocenteres w Barcelonie 1997
kurs języka angielskiego w Eurocenteres w Londynie
kurs jezyka włoskiego we Florencji w szkole Parola
Edukacja
Specjalizacje
Sprzedaż
Energia
Transport/Spedycja
Spedycja
Zainteresowania
jazda na nartach
Organizacje
1999 – 2007 Młodzieżowe Stowarzyszenie „OKO”, Rybnik
Członek Stowarzyszenia
Organizacja imprez oraz terapii dla dzieci niepełnosprawnych
Organizacja balów charytatywnych
Współpraca z urzędami i instytucjami administracyjnymi
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Mocne strony
Członek Stowarzyszenia
Organizacja imprez oraz terapii dla dzieci niepełnosprawnych
Organizacja balów charytatywnych
Współpraca z urzędami i instytucjami administracyjnymi
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Mocne strony