Umiejętności
Korekty
Redagowanie
Angielski
Microsoft Office
tłumaczenia
Pisanie artykułów
Języki
angielski
ojczysty
hiszpański
dobry
Doświadczenie zawodowe
Właściciel/Tłumacz
• Translating official documents and companies’ websites, ensuring language and product correctness;
• Translations for individual clients, e.g. CVs, motivational letters, various documentation, etc. (not certified);
• Teaching English & Spanish to business and individual clients on different levels;
• Marketing activities, placing adverts, mail shots, and pitching the services to the clients;
• Customer service provision (face to face and over the phone).
- Tłumaczenia oficjalnych dokumentów i stron internetowych firm, zapewniając językową oraz techniczną poprawność;
- Tłumaczenia dla klientów indywidualnych, np. CV, listy motywacyjne, różnego rodzaju dokumentacje itp (tłumaczenia nieprzysięgłe)
- Nauczanie języka angielskiego i hiszpańskiego dla klientów biznesowych i indywidualnych na różnych poziomach;
- Działanie marketingowe, umieszczanie i wysyłanie ogłoszeń i reklam, przedstawianie oferowanych serwisów klientom;
- Serwis klienta (telefoniczny oraz osobisty).
• Translations for individual clients, e.g. CVs, motivational letters, various documentation, etc. (not certified);
• Teaching English & Spanish to business and individual clients on different levels;
• Marketing activities, placing adverts, mail shots, and pitching the services to the clients;
• Customer service provision (face to face and over the phone).
- Tłumaczenia oficjalnych dokumentów i stron internetowych firm, zapewniając językową oraz techniczną poprawność;
- Tłumaczenia dla klientów indywidualnych, np. CV, listy motywacyjne, różnego rodzaju dokumentacje itp (tłumaczenia nieprzysięgłe)
- Nauczanie języka angielskiego i hiszpańskiego dla klientów biznesowych i indywidualnych na różnych poziomach;
- Działanie marketingowe, umieszczanie i wysyłanie ogłoszeń i reklam, przedstawianie oferowanych serwisów klientom;
- Serwis klienta (telefoniczny oraz osobisty).
Administrator
Pro Vision Planning & Design
• Creating and processing invoices, placing and processing orders;
• Data entry and creating weekly budget reports;
• Answering phone and customer queries, providing first-class customer service;
• Liaising with various suppliers/partners and negotiating prices;
• Supporting approx. 20-persons team of architects in their every-day tasks, preparing documents and presentation boards;
• Marketing activities, e.g. collecting and summarising customer feedback;
• Other administrative tasks, including post-despatch, maintaining electronic and paper databases, creating Excel summaries and databases.
- Generowanie i przetwarzanie faktur, składanie i przetwarzanie zamowień;
- Wprowadzanie danych do systemów i generowanie tygodniowych raportów;
- Odbieranie telefonów i odpowiadanie na zapytania klientów, doskonały serwis klienta;
- Kontakty z różnymi dostawcami/klientami i negocjowanie cen;
- Wsparcie dla ok. 20-osobowego zespołu architektów w ich codziennych zadaniach, przygotowywanie dokumentacji i tablic dla prezentacji;
- Działania marketingowe, np. gromadzenie i zestawienie opinii klientów;
- Wykonywanie innych obowiązków administracyjnych, w tym dystrybucja poczty, utrzymywanie elektronicznych i papierowych baz danych, tworzenie podsumowań i baz danych w MS Excel.
• Data entry and creating weekly budget reports;
• Answering phone and customer queries, providing first-class customer service;
• Liaising with various suppliers/partners and negotiating prices;
• Supporting approx. 20-persons team of architects in their every-day tasks, preparing documents and presentation boards;
• Marketing activities, e.g. collecting and summarising customer feedback;
• Other administrative tasks, including post-despatch, maintaining electronic and paper databases, creating Excel summaries and databases.
- Generowanie i przetwarzanie faktur, składanie i przetwarzanie zamowień;
- Wprowadzanie danych do systemów i generowanie tygodniowych raportów;
- Odbieranie telefonów i odpowiadanie na zapytania klientów, doskonały serwis klienta;
- Kontakty z różnymi dostawcami/klientami i negocjowanie cen;
- Wsparcie dla ok. 20-osobowego zespołu architektów w ich codziennych zadaniach, przygotowywanie dokumentacji i tablic dla prezentacji;
- Działania marketingowe, np. gromadzenie i zestawienie opinii klientów;
- Wykonywanie innych obowiązków administracyjnych, w tym dystrybucja poczty, utrzymywanie elektronicznych i papierowych baz danych, tworzenie podsumowań i baz danych w MS Excel.
Office Administrator
CIMA (Chartered Institute of Management Accountants)
• Administrative support to the Country Manager at CIMA;
• Regular contact with CIMA students and members, answering all queries;
• Receiving and verifying invoices, contact with the service companies and the London’s central’s office finance department;
• Contact with the Directors and greeting the international visitors and local partners;
• Creating and translating official documents (internal and external documentation, emails, press releases);
• Creating and updating data bases in Excel, regular use of Microsoft Word, Power Point, Outlook;
• General admin duties, e.g. stationery ordering, filing, etc.
• Regular contact with CIMA students and members, answering all queries;
• Receiving and verifying invoices, contact with the service companies and the London’s central’s office finance department;
• Contact with the Directors and greeting the international visitors and local partners;
• Creating and translating official documents (internal and external documentation, emails, press releases);
• Creating and updating data bases in Excel, regular use of Microsoft Word, Power Point, Outlook;
• General admin duties, e.g. stationery ordering, filing, etc.
Student Ambassador
Aimhigher, Southampton Solent University
• As member of Aimhigher team, helped organise and took part in several events, open days and festivals in Southampton, planning set up and actively promoting Aimhigher’s aims and the Solent University (incl. K2 festival and Taunton’s College Open Days);
• Used clear communication, common sense and took initiative when necessary working with young people on one-to-one basis and in a group, responsible for their health and safety.
• Used clear communication, common sense and took initiative when necessary working with young people on one-to-one basis and in a group, responsible for their health and safety.
Administrative Assistant
Southampton Solent University
• Support to Office Co-ordinator & PA to Estate Directors;
• Managing diaries and organising/re-scheduling meetings;
• Date entry; recorded and prepared relevant paperwork in Microsoft Excel (including the use of pivot tables), Word, Power Point;
• Responded to customer queries (both via telephone and in person) in a sensitive and effective manner, using language skills and personal qualities; frequently dealt with students, applicants, their parents, staff and external clients;
• Took minutes during management meetings;
• Supported the Personal Assistant to the Directors with any ad hoc duties, including:
o Greeting external visitors;
o Researching various information regarding stationery, suppliers and business travel arrangements; prepared summaries;
o Helping with administration of various projects undertaken by the Estates & Facilities department (e.g. AUDE conference, land purchasing, insurance company tender);
o Effectively communicating various procedures and decisions to staff, management and external partners, both in writing and verbally;
o Processing orders using SAP and creating invoices; co-operation with Finance;
• Trained and worked on the University’s internal systems (Dimensions, Room Service 2000, RS.net, Contensis, Quercus, CMIS, Oracle Holiday Records & SAP);
• Regularly performed general admin duties, such as creating and maintaining filing systems, stationery ordering, post-despatch and internal distribution, recording Flexi/Sickness/Annual Leave, producing various spreadsheets and databases, maintaining and creating filing systems etc.
• Managing diaries and organising/re-scheduling meetings;
• Date entry; recorded and prepared relevant paperwork in Microsoft Excel (including the use of pivot tables), Word, Power Point;
• Responded to customer queries (both via telephone and in person) in a sensitive and effective manner, using language skills and personal qualities; frequently dealt with students, applicants, their parents, staff and external clients;
• Took minutes during management meetings;
• Supported the Personal Assistant to the Directors with any ad hoc duties, including:
o Greeting external visitors;
o Researching various information regarding stationery, suppliers and business travel arrangements; prepared summaries;
o Helping with administration of various projects undertaken by the Estates & Facilities department (e.g. AUDE conference, land purchasing, insurance company tender);
o Effectively communicating various procedures and decisions to staff, management and external partners, both in writing and verbally;
o Processing orders using SAP and creating invoices; co-operation with Finance;
• Trained and worked on the University’s internal systems (Dimensions, Room Service 2000, RS.net, Contensis, Quercus, CMIS, Oracle Holiday Records & SAP);
• Regularly performed general admin duties, such as creating and maintaining filing systems, stationery ordering, post-despatch and internal distribution, recording Flexi/Sickness/Annual Leave, producing various spreadsheets and databases, maintaining and creating filing systems etc.
Edukacja
Specjalizacje
Administracja biurowa
Tłumaczenia/Korekta
Zainteresowania
Pisanie (fikcja) - w 2012 publikacja książki w języku angielskim, pod nazwiskiem Monica Shostek, pod tytułem "It's a cat life". Tytuł dostępny jest na Amazon Europe oraz Amazon USA: http://www.amazon.co.uk/Its-cat-life-Monica-Shostek/dp/1482070006.
Recenzje: http://authonomy.com/books/50811/it-s-a-cat-life/
Artykuły podróżnicze: publikacje na portalu Anglia.interia.pl oraz infolinia.org (2009-2010)
Artykuły na tematy żywieniowe: tłumaczenia z języka angielskiego na język polski oraz redagowanie tekstów dla polskich portal.
Recenzje: http://authonomy.com/books/50811/it-s-a-cat-life/
Artykuły podróżnicze: publikacje na portalu Anglia.interia.pl oraz infolinia.org (2009-2010)
Artykuły na tematy żywieniowe: tłumaczenia z języka angielskiego na język polski oraz redagowanie tekstów dla polskich portal.
Grupy
Tłumaczenia Angielskie
Miejsce dla wszystkich związanych zawodowo z językiem angielskim tłumaczy - wymiana doświadczeń, polecane źródła i pomoce, pomoc w tłumaczeniach, zlecenia