Umiejętności
szybkie pisanie na klawiaturze
Granie na pianinie
Języki
angielski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
radca ministra
DA MON
1) koordynowanie, nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowej i terminowej realizacji zadań Zespołu Wydatków, z zakresu dokonywania wydatków budżetowych i pozabudżetowych w formie bezgotówkowej i gotówkowej, powierzonych pracownikom zespołu;
2) praktyczna znajomość obsługi resortowych i ogólnopaństwowych systemów i programów informatycznych wspomagających system finansów i rachunkowości departamentu w części ewidencji wydatków budżetowych, w tym ZWSI RON (SAP FI), MS Word i Excel, ISOBP TREZOR, NBE NBP, Lotus Notes;
3) wspieranie merytoryczne w zakresie korzystania z obowiązującego w resorcie systemu informatycznego ZWSI RON (SAP FI) w ramach pełnionych przez wydział zadań
4) koordynowanie procesu kontroli kompletności oraz poprawności dekretacji dowodów księgowych dotyczących obrotu bezgotówkowego, gotówkowego oraz dokumentów memoriałowych sporządzanych przez poszczególne komórki wewnętrzne departamentu;
5) dokonywanie okresowych przeglądów uprawnień użytkowników ISOBP TREZOR;
6) nadzór nad sporządzaniem harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych, zapotrzebowań na środki budżetowe i ich korekt oraz dziennych prognoz wydatków w ISOBP TREZOR;
7) nadzór i koordynowanie obsługi systemu bankowości elektronicznej NBE NBP i prawidłowości płatności wykonywanych w tym systemie;
8) organizowanie i kontrola prowadzenia ewidencji wydatków realizowanych w formie bezgotówkowej i gotówkowej w ZWSI RON (SAP FI);
9) modelowanie procesów i transakcji księgowych oraz rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonowaniem ZWSI RON (SAP FI) w zakresie FI FM;
10) koordynowanie procesu kontroli i uzgadniania zapisów na kontach w zakresie działania wydziału;
11) nadzór nad przestrzeganiem zasad obiegu dokumentów zapisanych w wewnętrznych dokumentach normatywnych departamentu;
12) nadzorowanie poprawności zapisów księgowych na rachunkach bankowych w zakresie działania wydziału;
13) opracowywanie informacji, analiz i zestawień w obszarze wykonywanych zadań;
14) współudział w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową, tj. polityki rachunkowości, instrukcji obiegu dowodów księgowych, instrukcji gospodarki kasowej, a także przekazywanych do departamentu projektów innych aktów prawnych, normujących gospodarkę finansową;
15) administrowanie systemu bankowości elektronicznej NBE NBP oraz ISOBP TREZOR;
16) utrzymywanie merytorycznych kontaktów z komórkami wewnętrznymi innych komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz podmiotami cywilnymi w sprawach należących do zakresu zadań Zespołu, a niezastrzeżonych decyzjami przełożonych;
17) kontrola raportów kasowych pod względem rachunkowym oraz ich kompletności;
18) kontrola kompletności i rzetelności dowodów księgowych w zakresie działania wydziału;
19) przeprowadzanie kontroli kasy w zakresie stanu gotówki, znaków wartościowych, druków ścisłego zarachowania oraz należności warunkowych – po uzgodnieniu z naczelnikiem wydziału i głównym księgowym urzędu MON;
20) podpisywanie w imieniu Dyrektora Generalnego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych i jego korekt, zapotrzebowań oraz dziennych prognoz wydatków budżetowych w ISOBP TREZOR;
21) podpisywanie w imieniu Dyrektora Generalnego sprawozdań budżetowych w ISOBP TREZOR;
22) podpisywanie w imieniu głównego księgowego urzędu dyspozycji przelewów w systemie bankowości elektronicznej NBP;
2) praktyczna znajomość obsługi resortowych i ogólnopaństwowych systemów i programów informatycznych wspomagających system finansów i rachunkowości departamentu w części ewidencji wydatków budżetowych, w tym ZWSI RON (SAP FI), MS Word i Excel, ISOBP TREZOR, NBE NBP, Lotus Notes;
3) wspieranie merytoryczne w zakresie korzystania z obowiązującego w resorcie systemu informatycznego ZWSI RON (SAP FI) w ramach pełnionych przez wydział zadań
4) koordynowanie procesu kontroli kompletności oraz poprawności dekretacji dowodów księgowych dotyczących obrotu bezgotówkowego, gotówkowego oraz dokumentów memoriałowych sporządzanych przez poszczególne komórki wewnętrzne departamentu;
5) dokonywanie okresowych przeglądów uprawnień użytkowników ISOBP TREZOR;
6) nadzór nad sporządzaniem harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych, zapotrzebowań na środki budżetowe i ich korekt oraz dziennych prognoz wydatków w ISOBP TREZOR;
7) nadzór i koordynowanie obsługi systemu bankowości elektronicznej NBE NBP i prawidłowości płatności wykonywanych w tym systemie;
8) organizowanie i kontrola prowadzenia ewidencji wydatków realizowanych w formie bezgotówkowej i gotówkowej w ZWSI RON (SAP FI);
9) modelowanie procesów i transakcji księgowych oraz rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonowaniem ZWSI RON (SAP FI) w zakresie FI FM;
10) koordynowanie procesu kontroli i uzgadniania zapisów na kontach w zakresie działania wydziału;
11) nadzór nad przestrzeganiem zasad obiegu dokumentów zapisanych w wewnętrznych dokumentach normatywnych departamentu;
12) nadzorowanie poprawności zapisów księgowych na rachunkach bankowych w zakresie działania wydziału;
13) opracowywanie informacji, analiz i zestawień w obszarze wykonywanych zadań;
14) współudział w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową, tj. polityki rachunkowości, instrukcji obiegu dowodów księgowych, instrukcji gospodarki kasowej, a także przekazywanych do departamentu projektów innych aktów prawnych, normujących gospodarkę finansową;
15) administrowanie systemu bankowości elektronicznej NBE NBP oraz ISOBP TREZOR;
16) utrzymywanie merytorycznych kontaktów z komórkami wewnętrznymi innych komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz podmiotami cywilnymi w sprawach należących do zakresu zadań Zespołu, a niezastrzeżonych decyzjami przełożonych;
17) kontrola raportów kasowych pod względem rachunkowym oraz ich kompletności;
18) kontrola kompletności i rzetelności dowodów księgowych w zakresie działania wydziału;
19) przeprowadzanie kontroli kasy w zakresie stanu gotówki, znaków wartościowych, druków ścisłego zarachowania oraz należności warunkowych – po uzgodnieniu z naczelnikiem wydziału i głównym księgowym urzędu MON;
20) podpisywanie w imieniu Dyrektora Generalnego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych i jego korekt, zapotrzebowań oraz dziennych prognoz wydatków budżetowych w ISOBP TREZOR;
21) podpisywanie w imieniu Dyrektora Generalnego sprawozdań budżetowych w ISOBP TREZOR;
22) podpisywanie w imieniu głównego księgowego urzędu dyspozycji przelewów w systemie bankowości elektronicznej NBP;
Szef Oddziału Wydatków
Departamen Administracyjny MON
1) nadzorowanie, kontrolowanie i koordynowanie prawidłowej i terminowej realizacji zadań, z zakresu dokonywania wydatków budżetowych w formie bezgotówkowej i gotówkowej, powierzonych podległym pracownikom,
2) kierowanie pracą oddziału, w tym: przydzielanie zadań pracownikom oddziału, sprawdzanie i ocenianie ich wykonania, tworzenie i inicjowanie czynności i rozwiązań związanych z doskonaleniem procedur funkcjonujących w oddziale, rozpatrywanie złożonych problemów, doradzanie pracownikom oddziału, opracowywanie propozycji rozwiązań spraw niestandardowych
3) wspieranie merytoryczne podległych pracowników w zakresie korzystania z obowiązującego w resorcie systemu informatycznego ZWSI RON w ramach pełnionych przez oddział zadań,
4) wprowadzanie nowoprzyjętych pracowników w przydzielone im zadania oraz udzielanie wyjaśnień dotyczących ich obowiązków, usprawnień i odpowiedzialności,
5) współdziałanie z Okręgowym Oddziałem Narodowego Banku Polskiego i innymi bankami w sprawach obsługi finansowej departamentu, w tym przedstawianie do podpisu przygotowanych dokumentów płatniczych oraz wszelkiej korespondencji bankowej,
6) koordynowanie procesu kontroli kompletności oraz poprawności dekretacji dowodów księgowych dotyczących obrotu bezgotówkowego, gotówkowego oraz dokumentów memoriałowych sporządzanych przez poszczególne komórki wewnętrzne departamentu,
7) nadzór nad sporządzaniem harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych, zapotrzebowań na środki budżetowe i ich korekt w systemie TREZOR,
8) organizowanie współpracy oddziału w zakresie sporządzania harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych oraz zapotrzebowań z komórkami organizacyjnymi urzędu MON a także komórkami wewnętrznymi departamentu,
9) nadzór nad obsługą systemu VideoTel i nad prawidłowością płatności wykonywanych w tym systemie,
10) organizowanie i kontrola prowadzenia ewidencji wydatków realizowanych w formie bezgotówkowej i gotówkowej w ZWSI RON (platforma SAP),
11) organizowanie obsługi kasowej w zakresie wypłat gotówkowych dotyczących należności dla żołnierzy i pracowników Ministerstwa oraz należności pieniężnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przyznanych emerytom i rencistom, umów cywilnoprawnych dla zleceniobiorców, a także wypłat (wpłat) gotówkowych z tytułu należności dewizowych przysługujących innym osobom wyjeżdżającym w zagraniczne podróże służbowe, kierowanym na zagraniczne szkolenia oraz pozostałych należności (złotówkowych i walutowych),
13) organizowanie współpracy oddziału w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej z innymi komórkami wewnętrznymi celem prawidłowej realizacji wydatków w formie bezgotówkowej i gotówkowej,
2) kierowanie pracą oddziału, w tym: przydzielanie zadań pracownikom oddziału, sprawdzanie i ocenianie ich wykonania, tworzenie i inicjowanie czynności i rozwiązań związanych z doskonaleniem procedur funkcjonujących w oddziale, rozpatrywanie złożonych problemów, doradzanie pracownikom oddziału, opracowywanie propozycji rozwiązań spraw niestandardowych
3) wspieranie merytoryczne podległych pracowników w zakresie korzystania z obowiązującego w resorcie systemu informatycznego ZWSI RON w ramach pełnionych przez oddział zadań,
4) wprowadzanie nowoprzyjętych pracowników w przydzielone im zadania oraz udzielanie wyjaśnień dotyczących ich obowiązków, usprawnień i odpowiedzialności,
5) współdziałanie z Okręgowym Oddziałem Narodowego Banku Polskiego i innymi bankami w sprawach obsługi finansowej departamentu, w tym przedstawianie do podpisu przygotowanych dokumentów płatniczych oraz wszelkiej korespondencji bankowej,
6) koordynowanie procesu kontroli kompletności oraz poprawności dekretacji dowodów księgowych dotyczących obrotu bezgotówkowego, gotówkowego oraz dokumentów memoriałowych sporządzanych przez poszczególne komórki wewnętrzne departamentu,
7) nadzór nad sporządzaniem harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych, zapotrzebowań na środki budżetowe i ich korekt w systemie TREZOR,
8) organizowanie współpracy oddziału w zakresie sporządzania harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych oraz zapotrzebowań z komórkami organizacyjnymi urzędu MON a także komórkami wewnętrznymi departamentu,
9) nadzór nad obsługą systemu VideoTel i nad prawidłowością płatności wykonywanych w tym systemie,
10) organizowanie i kontrola prowadzenia ewidencji wydatków realizowanych w formie bezgotówkowej i gotówkowej w ZWSI RON (platforma SAP),
11) organizowanie obsługi kasowej w zakresie wypłat gotówkowych dotyczących należności dla żołnierzy i pracowników Ministerstwa oraz należności pieniężnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przyznanych emerytom i rencistom, umów cywilnoprawnych dla zleceniobiorców, a także wypłat (wpłat) gotówkowych z tytułu należności dewizowych przysługujących innym osobom wyjeżdżającym w zagraniczne podróże służbowe, kierowanym na zagraniczne szkolenia oraz pozostałych należności (złotówkowych i walutowych),
13) organizowanie współpracy oddziału w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej z innymi komórkami wewnętrznymi celem prawidłowej realizacji wydatków w formie bezgotówkowej i gotówkowej,
Szef Wydziału
Departament Administracyjny MON
1. Nadzór merytoryczny nad pracami podległych pracowników w zakresie:
- dekretowania i księgowania wydatków budżetowych w układzie tradycyjnym i zadaniowym,
- dekretowania i księgowania zobowiązań z tytułu kosztów wspólnych przedstawicielstw,
- ustalania, właściwego kwalifikowania i terminowego odprowadzania dochodów budżetowych oraz sporządzania wymaganych w tym zakresie dokumentów księgowych,
- przygotowania w nakazanych terminach danych do sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
- sporządzania sprawozdania DNUK
2. Uzgadnianie realizacji wydatków poniesionych na funkcjonowania struktur poza granicami państw w układzie tradycyjnym i zadaniowym,
3. Sporządzanie zaangażowania środków budżetowych,
4. Dokonywania wyrywkowej oceny i analizy realizacji budżetu,
5. Rozliczanie wydatków dokonywanych przez placówki zagraniczne za pomocą kart kredytowych oraz prowadzenie w tym zakresie rejestrów,
6. Kontrola formalno - rachunkowa faktur, rachunków, not księgowych i obciążeniowych.
7. Współudział w opracowaniu informacji o realizacji budżetu.
8. Współudział w opracowaniu wskaźników kosztów funkcjonowania komórek i jednostek organizacyjnych
- dekretowania i księgowania wydatków budżetowych w układzie tradycyjnym i zadaniowym,
- dekretowania i księgowania zobowiązań z tytułu kosztów wspólnych przedstawicielstw,
- ustalania, właściwego kwalifikowania i terminowego odprowadzania dochodów budżetowych oraz sporządzania wymaganych w tym zakresie dokumentów księgowych,
- przygotowania w nakazanych terminach danych do sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
- sporządzania sprawozdania DNUK
2. Uzgadnianie realizacji wydatków poniesionych na funkcjonowania struktur poza granicami państw w układzie tradycyjnym i zadaniowym,
3. Sporządzanie zaangażowania środków budżetowych,
4. Dokonywania wyrywkowej oceny i analizy realizacji budżetu,
5. Rozliczanie wydatków dokonywanych przez placówki zagraniczne za pomocą kart kredytowych oraz prowadzenie w tym zakresie rejestrów,
6. Kontrola formalno - rachunkowa faktur, rachunków, not księgowych i obciążeniowych.
7. Współudział w opracowaniu informacji o realizacji budżetu.
8. Współudział w opracowaniu wskaźników kosztów funkcjonowania komórek i jednostek organizacyjnych
Starszy specjalista ds. księgowości
Dapartament Administracyjny MON
-obsługa finansowa polskich placówek NATO i Ataszatów Obrony przy Placówkach Dyplomatycznych;
-dekretowanie i księgowanie walutowych sprawozdań finansowych, złotówkowych wyciągów bankowych, złotówkowych i walutowych raportów kasowych;
-sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków i dochodów budżetowych;
-współudział w sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego;
-udział w aktualizacji zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów;
-koordynacja działalności oddziału księgowości.
-dekretowanie i księgowanie walutowych sprawozdań finansowych, złotówkowych wyciągów bankowych, złotówkowych i walutowych raportów kasowych;
-sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków i dochodów budżetowych;
-współudział w sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego;
-udział w aktualizacji zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów;
-koordynacja działalności oddziału księgowości.
księgowa
Fundcja Pomocy Poszkodowanym w Wojskowych Misjach Pokojowych poza Granicami Polski oraz Ich Rodzinom
-prowadzenie księgowości organizacji pożytku publicznego,
-naliczanie wynagrodzeń pracowników
-sporządzanie deklaracji podatkowych (PIT, CIT), ZUS-owskich,
-sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa)
-naliczanie wynagrodzeń pracowników
-sporządzanie deklaracji podatkowych (PIT, CIT), ZUS-owskich,
-sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa)
Specjalista ds. księgowości
Centrala Wojskowe Misje Pokojowe
-obsługa finansowa placówek NATO, Ataszatów Obrony przy Placówkach Dyplomatycznych, mających siedzibę poza granicami Polski;
-dekretowanie i księgowanie walutowych sprawozdań finansowych, wyciągów bankowych, złotówkowych i walutowych raportów kasowych;
-współpraca z komórką ewidencji ilościowo-wartościowej;
-sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków i dochodów budżetowych; sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki);
-obsługa online systemu TREZOR
-dekretowanie i księgowanie walutowych sprawozdań finansowych, wyciągów bankowych, złotówkowych i walutowych raportów kasowych;
-współpraca z komórką ewidencji ilościowo-wartościowej;
-sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków i dochodów budżetowych; sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki);
-obsługa online systemu TREZOR
Szkolenia i kursy
2008/2009 - Kurs dla kandydatów na głównych księgowych, Instytut Rachunkowości i Podatków w Warszawie, ukończony z oceną bdb.
2000 r - Kurs komputerowy - obsługa Word, Excel, Outlook Express
1991 r - Kurs sekretarski - bezwzrokowe pisanie na komputerze, obsługa maszyn biurowych,
2000 r - Kurs komputerowy - obsługa Word, Excel, Outlook Express
1991 r - Kurs sekretarski - bezwzrokowe pisanie na komputerze, obsługa maszyn biurowych,