Monika Petruczenko (Malicka)
Manager, Deutsche Bank Polska S.A
Warszawa,
mazowieckie
Umiejętności
Coach - w trakcie akredytacji
Doświadczenie zawodowe
Kierownik
Departament Procesów
01.10.2015r. jako Kierownik Zespołu odpowiedzialna za:
1) wdrożenie zarządzania procesowego (opracowanie polityki, przygotowanie i prowadzenie szkoleń ze świadomości procesowej, mapowanie procesów, przeglądy procesów); 2) realizację projektów optymalizujących procesy (tj. ROR, produkty Inwestycyjne, procesy realizowane w oddziałach sprzedażowych oraz sieci franczyzowej; 3) wdrożenie w Banku Rekomendacji H; 4) udział w projekcie Optymalizacja ROR, którego efektem było zdobycie 1 miejsca w rankingu Przyjazny Bank Newsweeka (wzrost z 13 pozycji).
Biuro Projektów Wewnętrznych w Departamencie Projektów i Wdrożeń Systemowych
01.09.2014r. - 30.09.2015r.- jako Lider Zespołu odpowiedzialna za:
1) szerzenie świadomości procesowej w organizacji; 2) pilotażowe wdrożenie BPMS na dwóch procesach ROR i karta kredytowa; 3) wzrost jakości obsługi Call Center Inbound; 4) zabezpieczenie procesów wysokiego ryzyka; 5) analizę struktury procesów i ich pracochłonności w oddziałach sieci własnej vs. plany sprzedażowe i struktura FTE; 6) identyfikację procesu otwarcia konta i wydanie rekomendacji w oparciu o benchmarki rynkowe
01.05.2014r. – 31.08.2014r. jako Project Manager odpowiedzialna za:
1) analizę struktury procesów w oddziałach sieci własnej; 2) identyfikację problemów dot. jakości obsługi i ich przyczyn;3) identyfikację ryzyka operacyjnego w procesach transakcyjnych oraz wdrożenie mitygantów ryzyka;
3) analizę jakości obsługi klientów firmowych; 4) analizę procesów realizowanych przez Help Desk; 5) analizę procesu wypłaty środków z rachunku z zajęciem egzekucyjnym
01.10.2015r. jako Kierownik Zespołu odpowiedzialna za:
1) wdrożenie zarządzania procesowego (opracowanie polityki, przygotowanie i prowadzenie szkoleń ze świadomości procesowej, mapowanie procesów, przeglądy procesów); 2) realizację projektów optymalizujących procesy (tj. ROR, produkty Inwestycyjne, procesy realizowane w oddziałach sprzedażowych oraz sieci franczyzowej; 3) wdrożenie w Banku Rekomendacji H; 4) udział w projekcie Optymalizacja ROR, którego efektem było zdobycie 1 miejsca w rankingu Przyjazny Bank Newsweeka (wzrost z 13 pozycji).
Biuro Projektów Wewnętrznych w Departamencie Projektów i Wdrożeń Systemowych
01.09.2014r. - 30.09.2015r.- jako Lider Zespołu odpowiedzialna za:
1) szerzenie świadomości procesowej w organizacji; 2) pilotażowe wdrożenie BPMS na dwóch procesach ROR i karta kredytowa; 3) wzrost jakości obsługi Call Center Inbound; 4) zabezpieczenie procesów wysokiego ryzyka; 5) analizę struktury procesów i ich pracochłonności w oddziałach sieci własnej vs. plany sprzedażowe i struktura FTE; 6) identyfikację procesu otwarcia konta i wydanie rekomendacji w oparciu o benchmarki rynkowe
01.05.2014r. – 31.08.2014r. jako Project Manager odpowiedzialna za:
1) analizę struktury procesów w oddziałach sieci własnej; 2) identyfikację problemów dot. jakości obsługi i ich przyczyn;3) identyfikację ryzyka operacyjnego w procesach transakcyjnych oraz wdrożenie mitygantów ryzyka;
3) analizę jakości obsługi klientów firmowych; 4) analizę procesów realizowanych przez Help Desk; 5) analizę procesu wypłaty środków z rachunku z zajęciem egzekucyjnym
Ekspert ds Procesów
•Realizacja zadań w ramach Programu Business Process Model Implementation w zakresie:
-usprawniania Procesów Biznesowych z wykorzystaniem metodyk Lean Six Sigma - odpowiedzialna za koordynację inicjatyw,
-opracowywania metodyki i architektury zarządzania procesami,
-współpracy z przedstawicielami Rabobank w Holandii w zakresie tworzenia struktur organizacji zarządzanej procesowo, definiowania ról i powoływania uczestników struktur;
-budowania świadomości procesowej poprzez przeprowadzanie szkoleń tematycznych;
-opracowywania materiałów na posiedzenia Komitetu Sterującego Projektu,
-mapowanie procesów w systemie Aris
-usprawniania Procesów Biznesowych z wykorzystaniem metodyk Lean Six Sigma - odpowiedzialna za koordynację inicjatyw,
-opracowywania metodyki i architektury zarządzania procesami,
-współpracy z przedstawicielami Rabobank w Holandii w zakresie tworzenia struktur organizacji zarządzanej procesowo, definiowania ról i powoływania uczestników struktur;
-budowania świadomości procesowej poprzez przeprowadzanie szkoleń tematycznych;
-opracowywania materiałów na posiedzenia Komitetu Sterującego Projektu,
-mapowanie procesów w systemie Aris
Naczelnik Wydziału Ryzyka Operacyjnego
•Koordynowanie bieżącej działalności wydziału;
•Zapewnienie właściwej pod względem jakości i terminowości realizacji wszystkich zadań wydziału;
•Opracowywanie, aktualizacja oraz dostosowywanie procedur Banku w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym do regulacji zewnętrznych, w tym dotyczących: procedury wyliczenia wymogu kapitałowego w ramach przyjętej przez Bank metody, polityki outsourcingowej Banku oraz innych procedur wynikających z Rekomendacji M;
•Monitorowanie wdrażania rekomendacji audytu wewnętrznego i regulatora z zakresu zarządzania ryzykiem operacyjnym;
•Analizowanie i opiniowanie dokumentacji przygotowanej przez jednostki organizacyjne Banku w zakresie ryzyka operacyjnego;
•Opracowywanie wniosków dotyczących przyjęcia do wdrożenia Standardów Grupy KBC oraz wsparcie merytorycznie w procesie implementacji standardów;
•Cykliczne opracowywanie materiałów na posiedzenia Komitetu Ryzyka Operacyjnego dla Grupy KB;
•Koordynacja rejestracji zdarzeń i strat operacyjnych w systemie do rejestracji strat.
•Zapewnienie właściwej pod względem jakości i terminowości realizacji wszystkich zadań wydziału;
•Opracowywanie, aktualizacja oraz dostosowywanie procedur Banku w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym do regulacji zewnętrznych, w tym dotyczących: procedury wyliczenia wymogu kapitałowego w ramach przyjętej przez Bank metody, polityki outsourcingowej Banku oraz innych procedur wynikających z Rekomendacji M;
•Monitorowanie wdrażania rekomendacji audytu wewnętrznego i regulatora z zakresu zarządzania ryzykiem operacyjnym;
•Analizowanie i opiniowanie dokumentacji przygotowanej przez jednostki organizacyjne Banku w zakresie ryzyka operacyjnego;
•Opracowywanie wniosków dotyczących przyjęcia do wdrożenia Standardów Grupy KBC oraz wsparcie merytorycznie w procesie implementacji standardów;
•Cykliczne opracowywanie materiałów na posiedzenia Komitetu Ryzyka Operacyjnego dla Grupy KB;
•Koordynacja rejestracji zdarzeń i strat operacyjnych w systemie do rejestracji strat.
Specjalista ds. projektów organizacyjnych
•Realizacja zadań w ranach Programu Operational Excellence Grupy KBC Polska w zakresie:
-usprawniania Procesów Biznesowych: odpowiedzialna za koordynację projektu Otwarcie Nowego Konta, uczestnictwo w projekcie Udzielenia kredytu dla korporacji i klientów SME;
-Zarządzania Procesami Biznesowymi: odpowiedzialna za koordynację i tworzenie struktur organizacji zarządzanej procesowo, definiowanie ról i powoływanie uczestników struktur, a także inwentaryzację procesów;
-Centrum Kompetencyjnego: odpowiedzialna za prowadzenie szkoleń z zakresu Zarządzania i Usprawniania Procesów Biznesowych w Grupie KBC w Polsce (Kredyt Bank S.A., TuiR i TUnŻ Warta, Żagiel S.A.), opiekę nad stroną intranetową i dostarczenie bieżącej informacji nt. Programu Operational Excellence do wewnętrznego miesięcznika Kredyt Banku i Warty - „Kabeceusz”.
-usprawniania Procesów Biznesowych: odpowiedzialna za koordynację projektu Otwarcie Nowego Konta, uczestnictwo w projekcie Udzielenia kredytu dla korporacji i klientów SME;
-Zarządzania Procesami Biznesowymi: odpowiedzialna za koordynację i tworzenie struktur organizacji zarządzanej procesowo, definiowanie ról i powoływanie uczestników struktur, a także inwentaryzację procesów;
-Centrum Kompetencyjnego: odpowiedzialna za prowadzenie szkoleń z zakresu Zarządzania i Usprawniania Procesów Biznesowych w Grupie KBC w Polsce (Kredyt Bank S.A., TuiR i TUnŻ Warta, Żagiel S.A.), opiekę nad stroną intranetową i dostarczenie bieżącej informacji nt. Programu Operational Excellence do wewnętrznego miesięcznika Kredyt Banku i Warty - „Kabeceusz”.
Szkolenia i kursy
Coach Biznesu - Akredytowane Studium Zawodowe Pracownia Coachingu Novo (ACTP - Accredited Coaching Training Program) -w trakcie przygotowania do akredytacji International Coach Federation na poziomie ACC
Black Belt - Compass & Partners
Certyfikowany Green Belt – Breakthrough Management Group International
Black Belt - Compass & Partners
Certyfikowany Green Belt – Breakthrough Management Group International
Edukacja
Specjalizacje
Bankowość
Inne
Zainteresowania
coaching
podróże (Azja)
aranżacja wnętrz - dotychczas wyłącznie przestrzeń mieszkalna - własna :-)
podróże (Azja)
aranżacja wnętrz - dotychczas wyłącznie przestrzeń mieszkalna - własna :-)