Monika Kantowicz-Gdańska

HR Business Partner i właściciel MKG Consulting. Doświadczony audytor proscesów HR, konsultant i trener.
Bielsko-Biała, śląskie

Umiejętności

konsulting HR Inspiring Leadership Audyt Wewnętrzny Leadership Development Programy szkoleniowe doradztwo komunikacyjne Human Resources Management Programy rozwojowe kompetencje miękkie Programy rozwoju kompetencji motywowanie i rozwój pracowników moderowanie warsztatów inspirowanie i motywowanie ludzi

Języki

angielski
biegły
francuski
podstawowy
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
właściciel firmy, konsultant, trener rozwoju grupowego i indywidualnego
MKG Consulting
Zapraszam do współpracy „w nowym wymiarze” rozwoju. MKG Consulting to przede wszystkim:
• programy rozwojowe dla menedżerów (m.in. rozwój kompetencji komunikacyjnych i zarządzania zmianą organizacyjną, zarządzanie ukierunkowane na budowanie zaangażowania i inne)
• warsztaty konsultacyjno-szkoleniowe dla zespołów (np. doskonalenie relacji, komunikacji, współpracy w zespole oraz inne - zależnie od bieżących wyzwań danego zespołu) - najwyższa kadra kierownicza, menedżerowie liniowi, zespoły eksperckie i projektowe, zespoły pracowników
• spotkania konsultacyjno-doradcze dla działów HR (komunikacja wewnętrzna, employer branding i inne)
• projektowanie i realizacja badań opinii pracowników (unikalne, tworzone w odpowiedzi na potrzeby Klienta rozwiązania)
• projekty doradcze (komunikacja, wizerunek pracodawcy, kształtowanie kultury organizacji, zarządzanie zmianą organizacyjną, doskonalenie procesów HR - np. zarządzanie talentami w organizacji, motywowanie i budowanie zaangażowania, projektowanie procesu adaptacyjnego i inne)

Klientom gwarantuję szerokie, zobiektywizowane spojrzenie i konstruktywny styl pracy. Dotychczasowi partnerzy doceniają umiejętność budowania na pozytywach i uwzględniania specyfiki organizacji. Pracuję z pełnym zaangażowaniem i u każdego Klienta zostawiam kawałek siebie. Z przyjemnością spotkam się z Państwem, aby porozmawiać o wyzwaniach, oczekiwaniach i możliwych rozwiązaniach.

Z ekspertyzy MKG Consulting korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), Polkomtel S.A., JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., UDT, PERN „Przyjaźń” S.A., Instanta Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, Górnośląskie Centrum Kultury, Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., EXATEL S.A., Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, COM4IT Sp. z o.o., PZOL Sp z o.o., Imago Public Relations, Alfa Laval Kraków Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie, UM Wodzisławia Śląskiego, Computaris Polska Sp. z o.o., IT Card i in.
Logo
Trener, konsultant, wykładowca
Freelancer
- projektowanie i realizacja warsztatów szkoleniowych (różne obszary tematyczne)
- współpraca w instytucjami szkoleniowymi - prowadzenie szkoleń otwartych z zakresu komunikacji wewnętrznej, employer branding i innych (różne organizacje - m.in. HPR Group, Berndson Szkolenia, Institute of International Research)
- projektowanie i realizacja badań opinii pracowników oraz tworzenie rekomendacji działań doskonalących (różne organizacje)
- wykładowca studiów podyplomowych HR i PR (komunikacja wewnętrzna, kształtowanie wizerunku pracodawcy, zarządzanie widzą w organizacji) - Uniwersytet Warszawski / PAN, Szkoła Główna Handlowa, WSE Kraków, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Mars Polska
specjalista ds. aktywności na rynku studenckim (employer branding)
•Analiza działań employer branding konkurencji oraz obserwowanie tendencji występujących na rynku pracy
•Analiza badań przeprowadzanych pośród studentów i absolwentów, określanie potrzeb i oczekiwań grupy docelowej
•Rozwój i wdrażanie strategii employer branding:
- ewaluacja dotychczasowej strategii employer branding, w tym ocena skuteczności narzędzi employer branding;
- rekomendacja działań employer branding, w tym nowych form dotarcia do studentów i absolwentów;
- tworzenie planu aktywności employer branding dla Polski i rekomendacji dla innych krajów w regionie Europy Centralnej;
- stworzenie i wdrożenie nowej kampanii komunikacyjnej skierowanej do studentów i absolwentów
- Stworzenie nowej strony internetowej poświęconej karierze w firmie: projekt funkcjonalny i graficzny, przygotowanie treści zgodnych ze strategią employer branding, promocja strony
•Planowanie i realizacja działań employer branding w Internecie
•Budowanie relacji z prasą i aktywne kreowanie wizerunku firmy w prasie
•Budowanie kontaktów w organizacjami studenckimi (AIESEC, BEST), biurami karier oraz kołami naukowymi w kluczowych ośrodkach akademickich w Polsce
•Prowadzenie prezentacji i warsztatów dla studentów: m.in. efektywna komunikacja w zarządzaniu projektami – w języku polskim i angielskim
•Koordynacja działań związanych z udziałem w targach pracy
•Przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych z kandydatami na Ambasadorów firmy wśród studentów
•Analiza procesu wprowadzenia do pracy i tworzenie rekomendacji działań zmierzających do poprawy efektywności tego procesu
Mars Polska
specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
•Bliska współpraca z zarządem firmy, dyrektorem generalnym i personalnym oraz menedżerami działu personalnego w zakresie realizacji wszystkich działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników
•Tworzenie rocznych planów aktywności komunikacyjnych i realizacja tych aktywności (wśród nich aktywności komunikacyjne kluczowe dla pracy działu personalnego: komunikacja planów płacowych, programów szkoleniowych, nowych zasad oceny pracowników)
•Bieżące monitorowanie i nadzór nad funkcjonowaniem kanałów komunikacyjnych w firmie oraz doradztwo w zakresie ich wykorzystania, doskonalenie procesów i narzędzi komunikacji wewnętrznej, tworzenie standardów i procedur komunikacyjnych
•Badanie efektywności komunikacji wewnętrznej w firmie: audyt komunikacji:
- opracowywanie metodologii,
- przygotowanie i przeprowadzenie badań,
- prezentacje wyników dla Zarządu firmy,
- tworzenie rekomendacji działań naprawczych i wsparcie ich realizacji,
- definiowanie lokalnej strategii komunikacyjnej w kontekście wyników audytu
•Organizacja firmowych wydarzeń komunikacyjnych: spotkania komunikacyjno-integracyjne dla pracowników i ich rodzin (organizacja dwóch imprez na ponad 3000 osób), coroczne Spotkania Komunikacyjne Menedżerów (około 150 uczestników), wydarzenia specjalne, takie jak Mikołajki oraz Dzień Dziecka dla pracowników i ich dzieci (dwie imprezy na 1500 osób)
•Projektowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu komunikacji: doskonalenie umiejętności komunikacyjnych menedżerów, efektywna komunikacja biznesowa – w języku polskim i angielskim
•Implementacja globalnych aktywności komunikacyjnych na poziomie lokalnym (wprowadzenie nowej wizji, konkurs innowacyjności, globalne badanie zaangażowania pracowników i inne)
•Realizacja działań w zakresie funkcjonowania globalnego Intranetu: administrowanie treścią portalu, przygotowywanie materiałów lokalnych, promocja portalu, udział w pracach międzynarodowego zespołu projektowego oraz regionalnego zespołu administratorów)
•Doradztwo i nadzór w ramach projektu tworzenia Extranetu dla pracowników działu sprzedaży
•Współpraca z osobami zajmującymi się komunikacją w różnych oddziałach firmy na świecie, dzielenie się wiedzą i najlepszymi praktykami
•Tworzenie wydawnictw firmowych: gazeta firmowa (koordynacja prac zespołu redakcyjnego, dobór tematów i redagowanie treści gazety, współpraca z agencją graficzno-wydawniczą), wydawnictwa korporacyjne (koordynacja tłumaczeń i wsparcie procesu redakcyjnego), wydawnictwa okazjonalne (zarządzanie całym procesem redakcyjnym, w tym przygotowywanie tekstów)
•Kontakty ze Związkami Zawodowymi w zakresie tematyki wydatkowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

Edukacja

Logo
kurs przygotowujący do wykonywania zawodu trenera, studia podyplomowe
Szkoła Trenerów Biznesu MODERATOR
Logo
Akademickie Warsztaty Pedagogiczne, studia podyplomowe
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Logo
Zarządzanie, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, doktoranckie
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Logo
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, tytuł Menedżera Zasobów Ludzkich, studia podyplomowe
Agencja Rozwoju Gospodarczego, Centrum Kształcenia Kadr Menedżerskich
Logo
Public Relations - złota odznaka Studium, studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Logo
studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji, magisterskie
Copenhagen Business School
Logo
Wydział Ekonomiczny, Handel Zagraniczny i Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, magisterskie
Uniwersytet Gdański

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty
Human Resources/Zasoby ludzkie
HR Business Partnering
Human Resources/Zasoby ludzkie
Rekrutacja/Employer Branding
Human Resources/Zasoby ludzkie
Szkolenia/Rozwój
Human Resources/Zasoby ludzkie
Zarządzanie HR

Organizacje

Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. W latach 2008-2010 członek Zarządu PSPR Oddział Śląsk.

Inne

Wykorzystuję różne techniki pracy z obrazem - pracę z fotografią, obrazem metaforycznym oraz grę coachingową Points of You.

O KARTACH COACHINGOWYCH POINTS OF YOU
Karty coaching’owe Points of You są unikalnym narzędziem rozwojowym i mają na celu inspirowanie uczestników do przemyśleń i dyskusji. Sesje i warsztaty z wykorzystaniem kart Points of You to proces rozwojowy bazujący na emocjonalnej, intuicyjnej naturze człowieka, czerpiący z naszego bogatego życiowego doświadczenia.

Karty Points of You™ prezentują 65 tematów z życia, które dotyczą nas wszystkich. W procesie pracy z kartami prowadzący wykorzystuje pytania inspirujące do przemyśleń i zachęcające do dyskusji na wybrany temat. Wartość z pracy z narzędziem tworzy się zarówno w kontekście indywidualnym, jak i grupowym. Odkrywając związki pomiędzy tematami i słowami, obrazami i pytaniami uczestnicy sięgają do zagadnień, które są istotne w naszym życiu zawodowym czy prywatnym. Dzięki pracy z kartami Points of You™ można zmienić dotychczasowe spojrzenie na różne tematy, wyjść poza nasz standardowy sposób myślenia. Więcej o metodzie Points of You: http://www.thecoachingame.com/

Grupy

17 wszystkich wypowiedzi
3 plusy
Uniwersytet Gdański
Uniwersytet Gdański
Studia na Uniwersytecie Gdańskim to konkurencyjność na rynku pracy. Pożądane wśród pracodawców kierunki studiów, praktyczne umiejętności dzięki nowoczesnym pracowniom oraz stażom.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
BAZA TRENERÓW
BAZA TRENERÓW
BAZA TRENERÓW
Employee and Employer Branding
Employee and Employer Branding
Inspirujące miejsce dla pasjonatów Employee & Employer Brandingu.
Employer Branding
Employer Branding
Grupa zrzesza osoby zainteresowane zawodowo lub naukowo Employer branding'iem czyli wizerunkiem pracodawców. Ma na celu wymianę informacji, badań, doświadczeń, dobrych praktyk i pomysłów z zakresu EB
Epicentrum...
Epicentrum...
Epicentrum... - najciekawsze tematy dotyczące rozwoju sieci społecznościowych...
Human Resources
Human Resources
Zasoby Ludzkie, Praca, Kariera, Szkolenia, Polityka Personalna, Rekrutacja
Human Solutions for Business HSB
Human Solutions for Business HSB
O NAS Jesteśmy firmą consultingowo-szkoleniową, której działania podyktowane są potrzebami Klientów. Współpracujemy, by wspomagać Klientów w wyzwaniach zawodowych, łącząc rozwój Pracowników wraz z
Intranety.pl
Intranety.pl
Intranety.pl skupia osoby, dla których INTRANET, KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA jest narzędziem pracy, ważną pozycją w zakresie obowiązków lub zainteresowaniem.
Klub Menedżerów HR
Klub Menedżerów HR
Dyskusje na temat strategii personalnej, rekrutacji, szkoleń, ocen, motywowania i wynagradzania, karier, zwolnień, itp. Grupa w której nie publikujemy ogłoszeń komercyjnych i ofert pracy.
Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja wewnętrzna
To nie "tuba zarządu". To nie "głos ludu". To pomosty i ścieżki między wszystkimi pionami i poziomami. Przynajmniej w organizacji idealnej.