Monika Hajdas

konsultant marki, strateg freelancer

Wypowiedzi

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Wrocław w temacie W ciągu pół godziny wyłączą wodę we Wrocławiu
    20.05.2010, 12:38

    Dla mnie osobiście większym problemem byłoby zostać bez wody gdyby informacja się potwierdziła niż zostać z "czajnikiem na zapas" gdyby się nie potwierdziła.

    Ale zgadzam się z Wami, trzeba być dobrej myśli.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Wrocław w temacie W ciągu pół godziny wyłączą wodę we Wrocławiu
    20.05.2010, 12:24

    Marcin Kozłowski:
    http://mpwik.wroc.pl/

    "SZANOWNI PAŃSTWO,
    MPWiK INFORMUJE, że w chwili obecnej nie ma zagrożenia dostaw wody dla miasta Wrocławia. Wszystkie zakłady uzdatniania wody funkcjonują bez przeszkód.
    O zmianie sytuacji będziemy Państwa informować."

    to u źródła ;)

    Do mnie przed chwilą zadzwonił znajomy, którego ojciec pracuje w szpitalu, innym niż moja znajoma. I komunikat był taki sam, że mają wyłączyć. Oby nie, ale lepiej się zabezpieczyć.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Wrocław w temacie W ciągu pół godziny wyłączą wodę we Wrocławiu
    20.05.2010, 12:19

    Bartosz Mózg:
    Monika Hajdas:
    Wiem od znajomej, która pracuje w szpitalu i dostali taki komunikat.
    Przekażcie tą informację dalej.


    Jak to w całym mieście ? A to jest w ogóle techniczne wykonalne, żeby odłączyć całe miasto od wody w jednej chwili ?
    Tego nie wiem. Nie pytałam o szczegóły, na wszelki wypadek zrobiłam zapasy i zadzwoniłam do kilku osób.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Wrocław w temacie W ciągu pół godziny wyłączą wodę we Wrocławiu
    20.05.2010, 12:06

    Wiem od znajomej, która pracuje w szpitalu i dostali taki komunikat.
    Przekażcie tą informację dalej.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Ekologiczne BP a wyciek w Zatoce Meksykańskiej
    14.05.2010, 21:29

    Rafał Jerzy H.:
    >

    * BP to jedna z najbardziej ZIELONYCH firm na świecie
    Rafał, tutaj krótki tekst prezentujący odmienny punkt widzenia:
    http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=76296&kk=&n...

    Myślę, że postrzeganie BP w Polsce i na Zachodzie jest inne.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Zarządzanie w temacie McKinsey - kto ma szansę na pracę?
    10.05.2010, 23:27

    Tomasz Zieliński:
    Ale podjęcie pracy w tej firmie to daleka przyszłość. Nie chcę tylko przekreślić swoich szans wybierając zły kierunek studiów. I tak ewentualnie z ciekawości spytałem, który z kierunków mógłby mi pomóc w otrzymaniu pracy w takiej firmie.

    Tomek, podoba mi się Twoja dociekliwość i przygotowywanie się zawczasu do tak ważnej decyzji jak wybór miejsca pracy.

    McKinsey istotnie ma w sobie coś magnetycznego.
    Wiesz, że powstało kilka książek o tej firmie? Myślę, że znajdziesz w nich odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. I zweryfikujesz, czy to jest praca o jakiej marzysz.
    Polecam Ci tytuły: "McKinsey - sposób na sukces" i "Projekt McKinsey".

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    10.05.2010, 13:21

    Rafał Jerzy H.:
    a tak przy okazji Unilever w ramach nowej strategii
    (walki z Nestle (-; i kryzysy globalnego)
    redukuje liczbę posiadanych brandów z ok. 800 do nie więcej niż 400
    pozbywając się m.in. ekskluzywnych kosmetyków
    i co Wy na to...?
    holding zwiera szyki

    Może rezygnują z tych segmentów rynku i tych marek, które im nie pasują do strategii? Do "witalności"?
    Może optymalizują portfel, by ograniczyć kanibalizację?

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Ekologiczne BP a wyciek w Zatoce Meksykańskiej
    10.05.2010, 13:10

    Zieleń, słoneczniki, pola nadziei - przez lata BP sięgało po wiele symboli i zrealizowało wiele projektów budujących ekologiczny wizerunek tej marki.
    Po wycieku w Zatoce Meksykańskiej notowania giełdowe BP spadły mocno w dół - tak na wieść zareagowali inwestorzy.

    Jak sądzicie, jak ta sytuacja może wpłynąć na inne grupy (klienci, B2B)?
    No i co dalej z ekologicznym wizerunkiem BP?

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    30.04.2010, 14:05

    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    Monika Hajdas:
    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    Monika Hajdas:
    A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
    a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?

    Naprawdę uważasz, że dodatkowe logo innej marki w reklamie nie będzie miało żadnego znaczenia? To jaki jest Twoim zdaniem sens brandingu w ogóle?
    1. ależ będzie miało i to dużo - uwiarygodni brand, Rafał to juz podpowiedział
    2. co ma do tego odwoływanie się do sensu brandingu? Czy sensem brandingu jest tylko takie jednostronne postrzeganie, jak prezentujesz?
    Sądzisz że Unilevera nie stać na specjalistów, którzy rozważą za i przeciw, zyski i straty?

    Andrzeju, z przyjemnością odniosę się do wszystkich ciekawych i merytorycznych argumentów w tej dyskusji, której celem jest lepsze zrozumienie decyzji koncernu i próba oceny jej możliwych następstw.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    30.04.2010, 12:49

    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    Monika Hajdas:
    A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
    a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?

    Naprawdę uważasz, że dodatkowe logo innej marki w reklamie nie będzie miało żadnego znaczenia? To jaki jest Twoim zdaniem sens brandingu w ogóle?

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    30.04.2010, 11:39

    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    Monika Hajdas:
    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    A Unileverowskie produkty to ta wyższa półka?

    No właśnie to różne półki. Bo Unilever ma w portfelu i marki premium i mainstream. Np. Liptona i Sagę, Florę i Delmę.
    i klient przestanie kupować Liptona bo to Unilever? Wybacz dla mnie to jednak ta sama półka z herbatami.

    A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Marka korporacyjna w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    30.04.2010, 11:32

    andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
    A Unileverowskie produkty to ta wyższa półka?

    No właśnie to różne półki. Bo Unilever ma w portfelu i marki premium i mainstream. Np. Liptona i Sagę, Florę i Delmę.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 23:03

    Rafał Hostyński:
    Dokładnie tak to działa :)
    To ja jestem z innej bajki ;)

    Tego nie wiem :)

    Ale wiem, że taki jest zasadniczy cel wspierania marek produktowych marką firmy.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:59

    To takie robienie zakupów w Biedronce? Skoro jest oznaczone Biedronką to znaczy, że musi być do d?
    No ale skoro to Unilever, to znaczy że produkt musi być git?

    Dokładnie tak to działa :)

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:51

    Joanna Chorębała:
    Malina Wąsowska:
    przepraszam, ale czy na rynku, w sensie w świadomości konsumentów, istnieje już taki kombajn?

    SC Johnson - bardziej zawężony, ale podpisuje się pod wszystkich
    Procter & Gamble - nie podpisują się, ale ludzie są bardziej świadomi, że to P&G niż Unilever.

    Dobre przykłady.
    Choć ani SC Johnson, ani Procter nie oferują żywności.
    A Unilever oferuje i żywność i środki czystości i kosmetyki.
    Tym samym jest to pewien eksperyment, którego skutki trudno przewidzieć, bo podobnego przykładu nie znamy.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:45

    Malina, a Ty jak uważasz?

    :)

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:44

    Rafał Hostyński:
    W przypadku Unilevera - pewien problem widzę we wspieraniu tym samym logo korporacyjnym marek z różnych segmentów cenowych. Np. Lipton i Saga, Flora i Delma. Chyba, że będą wspierać tylko marki premium.
    I problemem mogą być także różne, odległe kategorie produktowe: żywność i środki czystości. Unilever nie ma póki co wyrazistego i uniwersalnego wizerunku w Polsce. A im bardziej uniwersalny byłby to wizerunek (oparty na pewnych wartościach, a nie na cechach produktów), tym więcej kategorii mogliby wspierać swoim brandem.
    Aaaaa, to po co ktoś latami pracował na budowanie poszczególnych submarek, żeby je teraz zbić w kupę? Jest takie powiedzenie, że jak coś jest od wszystkiego, to jest do niczego.

    To nie były submarki, ale marki indywidualne. I takie pozostają. Pojawia się jedynie wsparcie korporacyjne. Na podobny krok zdecydował się kilka lat temu Mars.
    Możliwa korzyść: synergia, transfer skojarzeń z jednej marki na drugą. Ktoś, kto używa Liptona i uważa tą markę za synonim wysokiej jakości, a nie używa Cifa może teraz zmienić zdanie, widząc, że za obiema markami stoi ta sama firma.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:31

    Nie ma prostej odpowiedzi, bo nie ma jednej recepty dobrej dla wszystkich.

    Piwko dla birofilów powinno mieć osobną markę, najlepiej nie kojarzoną z marką mainstreamową.

    W przypadku Unilevera - pewien problem widzę we wspieraniu tym samym logo korporacyjnym marek z różnych segmentów cenowych. Np. Lipton i Saga, Flora i Delma. Chyba, że będą wspierać tylko marki premium.
    I problemem mogą być także różne, odległe kategorie produktowe: żywność i środki czystości. Unilever nie ma póki co wyrazistego i uniwersalnego wizerunku w Polsce. A im bardziej uniwersalny byłby to wizerunek (oparty na pewnych wartościach, a nie na cechach produktów), tym więcej kategorii mogliby wspierać swoim brandem.

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:16

    Rafał Hostyński:
    Malina Wąsowska:
    jest grupa reklama marketing marka, świetnie sobie żyje, 15 tysięcy ludzia i jest ok
    po co tworzyć setki ledwo żyjących grup?
    Odnosząc się do Unilevera, tak samo się dzieje, tworzą tysiąc pięćset dwa dziewięćset produktów, ale tylko 20% przynosi 80% zysków [odnosząc się do grup zyski = ilość ciekawych grup na GLu].

    Świetna analogia. Można powiedzieć tak: są setki marek piwa, świetnie sobie radzą, mają ogromne udziały w rynku i szeroką grupę docelową, po co tworzyć jakąś markę specjalnie dla birofilów?

  • Monika Hajdas
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Unilever wychodzi z ukrycia
    29.04.2010, 22:07

    Mnie pasjonuje tematyka marki korporacyjnej. Tym się zajmuję, naukowo i praktycznie. Nie znajduję treści na ten temat w żadnej z grup istniejących na GL. Dlatego założyłam grupę dedykowaną tej właśnie tematyce. Bo interesuje mnie wymiana myśli na ten temat.

    Proste?

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do