Umiejętności
Zarządzanie firmą
Strategia biznesowa
Zarządzanie zmianą
Efektywność kosztowa
Negocjacje
zarządzanie operacyjne
Zarządzanie partnerami
Jakość obsługi
Efektywność Sprzedaży
Telekomunikacja
Obsługa klienta
Sprzedaż, zarządzanie zespołem
B2B, B2C
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Retail Sales Director
• Rozwinąłem sieć salonów sprzedaży z 29 do 70, wprowadzając markę UPC do 40 Centrów Handlowych oraz wdrażając nową wizualizację salonów i nowy format retail’owy – wyspy handlowe.
• Zmodyfikowałem standard obsługi, kładąc nacisk na jakość obsługi (MS) oraz satysfakcję klienta (NPS).
• Zwiększyłem udział kanału Retail z 19,4% do 32,4%.
• Podniosłem efektywność finansową, rentowność salonów (OCF) z 17,4% na 23,3%.
• Otworzyłem nowy subkanał (franchising).
• Zmodyfikowałem standard obsługi, kładąc nacisk na jakość obsługi (MS) oraz satysfakcję klienta (NPS).
• Zwiększyłem udział kanału Retail z 19,4% do 32,4%.
• Podniosłem efektywność finansową, rentowność salonów (OCF) z 17,4% na 23,3%.
• Otworzyłem nowy subkanał (franchising).
Dyrektor Zarządzający
Liberty Poland SA – Spółka córka Polkomtel Sp. Z o.o.
Zarządzałem, w trakcie restrukturyzacji firmy, kanałami sprzedaży - Sprzedaż Pośrednia (POS) /własna i subagencyjna/, sprzedaż bezpośrednia B2B /kanał G300, Call Center, PrePaid. Zarządzałem strukturami wsparcia sprzedaży - marketing, analityka, szkolenia. Współpracowałem z Partnerami Handlowymi (Agentami i Subagentami).
Dyrektor Sprzedaży Własnej
Polkomtel Sp. z o. o.
• Przygotowałem i wdrożyłem projekt „Business Unit” polegający na zwiększeniu efektywności finansowej salonów firmowych Polkomtel. Efekt finansowy projektu to 2-krotne zwiększenie zyskowności salonów firmowych w ciągu 3 lat.
• Otrzymałem najwyższe wyróżnienie dla kadry kierowniczej Polkomtel – „Złoty Plus” za sukces projektu Business Unit.
• Obniżyłem o 17% liczbę etatów zwiększając o 11% efektywność sprzedażową w salonach oraz zredukowałem o 6% koszty ogólne działalności salonów firmowych.
• Podwoiłem sprzedaż dodatkowych kategorii asortymentowych – akcesoria i VASy,
• Zredukowałem zapasy magazynowe starych i wolnorotujących telefonów z 49% do 3% co uwolniło kilka mln zł kapitału obrotowego w ciągu 2 lat.
• Uzyskałem certyfikat jakości ISO w zarządzanych salonach sprzedaży.
• Jako szef grupy projektowej wdrożyłem pierwszy w Polsce Flagship Store Plus.
• Współpracowałem w budowaniu i wdrażaniu sieci franczyzowej.
• Zrestrukturyzowałem w Liberty dział handlowy, call-center, logistykę oraz działy back-office po przejęciu firmy przez Polkomtel.
• Otrzymałem najwyższe wyróżnienie dla kadry kierowniczej Polkomtel – „Złoty Plus” za sukces projektu Business Unit.
• Obniżyłem o 17% liczbę etatów zwiększając o 11% efektywność sprzedażową w salonach oraz zredukowałem o 6% koszty ogólne działalności salonów firmowych.
• Podwoiłem sprzedaż dodatkowych kategorii asortymentowych – akcesoria i VASy,
• Zredukowałem zapasy magazynowe starych i wolnorotujących telefonów z 49% do 3% co uwolniło kilka mln zł kapitału obrotowego w ciągu 2 lat.
• Uzyskałem certyfikat jakości ISO w zarządzanych salonach sprzedaży.
• Jako szef grupy projektowej wdrożyłem pierwszy w Polsce Flagship Store Plus.
• Współpracowałem w budowaniu i wdrażaniu sieci franczyzowej.
• Zrestrukturyzowałem w Liberty dział handlowy, call-center, logistykę oraz działy back-office po przejęciu firmy przez Polkomtel.
Dyrektor Biura Sprzedaży Pośredniej
• Rozwinąłem projekt Business Partnership Program oceniający pracę operacyjną i jakościową około 900 punktów sprzedaży (POS) oraz Dilerów.
• Osiągnąłem najwyższą realizację celów sprzedażowych na rynku B2C PTK Centertel w 2006r.
• Uzyskałem prestiżową nagrodę „Ideały 2004” za rezultaty pracy kierowanego działu, a w szczególności za przygotowanie i podpisanie nowej Umowy Agencyjnej z Dilerami.
• Awansowałem wewnętrznie ze stanowiska Regionalny Kierownik Sprzedaży na Kierownik Działu a następnie na Kierownik Biura Sprzedaży i w końcu na stanowisko Dyrektora Biura Sprzedaży.
• Osiągnąłem najwyższą realizację celów sprzedażowych na rynku B2C PTK Centertel w 2006r.
• Uzyskałem prestiżową nagrodę „Ideały 2004” za rezultaty pracy kierowanego działu, a w szczególności za przygotowanie i podpisanie nowej Umowy Agencyjnej z Dilerami.
• Awansowałem wewnętrznie ze stanowiska Regionalny Kierownik Sprzedaży na Kierownik Działu a następnie na Kierownik Biura Sprzedaży i w końcu na stanowisko Dyrektora Biura Sprzedaży.
Kierownik Działu Rozwoju Współpracy z Autoryzowanymi Przedstawicielami
• Uruchomiłem ponad 300 sklepów w pionierskim projekcie Partner Data.
• Wypracowałem model refundacji dla dilerów przy rebrandingu sieci z Idea na Orange.
• Zoptymalizowałem projekt FriPOS (Przyjazny POS) standaryzujący pracę jakościową. merchandising oraz zatowarowanie w punktach sprzedaży.
• Wypracowałem model refundacji dla dilerów przy rebrandingu sieci z Idea na Orange.
• Zoptymalizowałem projekt FriPOS (Przyjazny POS) standaryzujący pracę jakościową. merchandising oraz zatowarowanie w punktach sprzedaży.
Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu
• Zrestrukturyzowałem firmę Kompass w obszarze handlu, administracji, produkcji, HR i finansów, dzięki czemu w ciągu 3 lat znacznie obniżyłem koszty działalności.
• Opracowałem i wdrożyłem krótko i długo-terminową strategię rozwoju firmy.
• Wprowadziłem nową ofertę produktów B2B (nowe CD, nowa platforma WWW).
• Opracowałem i wdrożyłem krótko i długo-terminową strategię rozwoju firmy.
• Wprowadziłem nową ofertę produktów B2B (nowe CD, nowa platforma WWW).
Regional Sales Director
Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o.o.
• Zdobyłem pierwsze miejsce pod względem wyników sprzedaży w Regionie Centralnym spośród czterech regionów w 1998r.
• Przekroczyłem cele sprzedaży w trzech równoległych kampaniach regionalnych, po raz pierwszy w historii Regionu Centralnego.
• Przekroczyłem cele sprzedaży w trzech równoległych kampaniach regionalnych, po raz pierwszy w historii Regionu Centralnego.
National Sales Manager
Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o.o.
• Opracowałem i zrealizowałem strategię sprzedaży dla 10 nowych ośrodków lokalnych na terenach pozawydawniczych PKT.
• Wdrożyłem nowy system podziału terenu do pracy dla handlowców oraz bieżącej oceny realizacji zadań.
• Awansowałem wewnętrznie ze stanowiska Reprezentant Handlowy na Kierownika Zespołu Reprezentantów a następnie na stanowisko National Sales Manager.
• Wdrożyłem nowy system podziału terenu do pracy dla handlowców oraz bieżącej oceny realizacji zadań.
• Awansowałem wewnętrznie ze stanowiska Reprezentant Handlowy na Kierownika Zespołu Reprezentantów a następnie na stanowisko National Sales Manager.
Szkolenia i kursy
Program rozwoju strategicznego przywództwa – ICAN Institute, Harvard Business Publishing
Zarządzanie zmianą – House of Skills
Psychologia osiągnięć - Brian Tracy College International
Negocjacje handlowe i komunikacja w biznesie - Homo Creatore
Zarządzanie zmianą – House of Skills
Psychologia osiągnięć - Brian Tracy College International
Negocjacje handlowe i komunikacja w biznesie - Homo Creatore
Zainteresowania
Sport – bieganie (maraton), triathlon (IronMan).
Grupy
Triathlon
Triathlon wszechstronna dyscyplina sportowa będąca kombinacją pływania, kolarstwa i biegania.
Triathlon rozgrywany jest na kilku dystansach:
Triathlon Sprinterski: 0,75 km pływania / 20 k
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.