Mirosław Wrotek

Kierownik Działu Zakupów dla Stacji Paliw PKN ORLEN S.A.
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Zarządzanie firmą Strategia biznesowa Zarządzanie zmianą Efektywność kosztowa Negocjacje zarządzanie operacyjne Zarządzanie partnerami Jakość obsługi Efektywność Sprzedaży Telekomunikacja Obsługa klienta Sprzedaż, zarządzanie zespołem B2B, B2C

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

PKN ORLEN S.A.
Kierownik
Kierownik Działu Zakupów dla Stacji Paliw
UPC Polska
Retail Sales Director
• Rozwinąłem sieć salonów sprzedaży z 29 do 70, wprowadzając markę UPC do 40 Centrów Handlowych oraz wdrażając nową wizualizację salonów i nowy format retail’owy – wyspy handlowe.
• Zmodyfikowałem standard obsługi, kładąc nacisk na jakość obsługi (MS) oraz satysfakcję klienta (NPS).
• Zwiększyłem udział kanału Retail z 19,4% do 32,4%.
• Podniosłem efektywność finansową, rentowność salonów (OCF) z 17,4% na 23,3%.
• Otworzyłem nowy subkanał (franchising).
Logo
Dyrektor Zarządzający
Liberty Poland SA – Spółka córka Polkomtel Sp. Z o.o.
Zarządzałem, w trakcie restrukturyzacji firmy, kanałami sprzedaży - Sprzedaż Pośrednia (POS) /własna i subagencyjna/, sprzedaż bezpośrednia B2B /kanał G300, Call Center, PrePaid. Zarządzałem strukturami wsparcia sprzedaży - marketing, analityka, szkolenia. Współpracowałem z Partnerami Handlowymi (Agentami i Subagentami).
Polkomtel Sp. z o. o.
Dyrektor Sprzedaży Własnej
Polkomtel Sp. z o. o.
• Przygotowałem i wdrożyłem projekt „Business Unit” polegający na zwiększeniu efektywności finansowej salonów firmowych Polkomtel. Efekt finansowy projektu to 2-krotne zwiększenie zyskowności salonów firmowych w ciągu 3 lat.
• Otrzymałem najwyższe wyróżnienie dla kadry kierowniczej Polkomtel – „Złoty Plus” za sukces projektu Business Unit.
• Obniżyłem o 17% liczbę etatów zwiększając o 11% efektywność sprzedażową w salonach oraz zredukowałem o 6% koszty ogólne działalności salonów firmowych.
• Podwoiłem sprzedaż dodatkowych kategorii asortymentowych – akcesoria i VASy,
• Zredukowałem zapasy magazynowe starych i wolnorotujących telefonów z 49% do 3% co uwolniło kilka mln zł kapitału obrotowego w ciągu 2 lat.
• Uzyskałem certyfikat jakości ISO w zarządzanych salonach sprzedaży.
• Jako szef grupy projektowej wdrożyłem pierwszy w Polsce Flagship Store Plus.
• Współpracowałem w budowaniu i wdrażaniu sieci franczyzowej.
• Zrestrukturyzowałem w Liberty dział handlowy, call-center, logistykę oraz działy back-office po przejęciu firmy przez Polkomtel.
PTK Centerel
Dyrektor Biura Sprzedaży Pośredniej
• Rozwinąłem projekt Business Partnership Program oceniający pracę operacyjną i jakościową około 900 punktów sprzedaży (POS) oraz Dilerów.
• Osiągnąłem najwyższą realizację celów sprzedażowych na rynku B2C PTK Centertel w 2006r.
• Uzyskałem prestiżową nagrodę „Ideały 2004” za rezultaty pracy kierowanego działu, a w szczególności za przygotowanie i podpisanie nowej Umowy Agencyjnej z Dilerami.
• Awansowałem wewnętrznie ze stanowiska Regionalny Kierownik Sprzedaży na Kierownik Działu a następnie na Kierownik Biura Sprzedaży i w końcu na stanowisko Dyrektora Biura Sprzedaży.
PTK Centerel
Kierownik Działu Rozwoju Współpracy z Autoryzowanymi Przedstawicielami
• Uruchomiłem ponad 300 sklepów w pionierskim projekcie Partner Data.
• Wypracowałem model refundacji dla dilerów przy rebrandingu sieci z Idea na Orange.
• Zoptymalizowałem projekt FriPOS (Przyjazny POS) standaryzujący pracę jakościową. merchandising oraz zatowarowanie w punktach sprzedaży.
PTK Centerel
Regionalny Kierownik Sprzedaży Aktywnej (B2B)
Rozbudowałem zespół (do 140 handlowców) i znacznie przekroczyłem cele (140%) sprzedażowe w Regionie Centralnym
Kompass Poland sp. z o.o
Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu
• Zrestrukturyzowałem firmę Kompass w obszarze handlu, administracji, produkcji, HR i finansów, dzięki czemu w ciągu 3 lat znacznie obniżyłem koszty działalności.
• Opracowałem i wdrożyłem krótko i długo-terminową strategię rozwoju firmy.
• Wprowadziłem nową ofertę produktów B2B (nowe CD, nowa platforma WWW).
pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne Sp. z O.O.
Regional Sales Director
Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o.o.
• Zdobyłem pierwsze miejsce pod względem wyników sprzedaży w Regionie Centralnym spośród czterech regionów w 1998r.
• Przekroczyłem cele sprzedaży w trzech równoległych kampaniach regionalnych, po raz pierwszy w historii Regionu Centralnego.
Logo
Dyrektor Oddziału w Warszawie
Everest Ltd. International
Wynegocjowałem kontrakty na umeblowanie jednostek Lasów Państwowych oraz oddziałów PZU.
pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne Sp. z O.O.
National Sales Manager
Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o.o.
• Opracowałem i zrealizowałem strategię sprzedaży dla 10 nowych ośrodków lokalnych na terenach pozawydawniczych PKT.
• Wdrożyłem nowy system podziału terenu do pracy dla handlowców oraz bieżącej oceny realizacji zadań.
• Awansowałem wewnętrznie ze stanowiska Reprezentant Handlowy na Kierownika Zespołu Reprezentantów a następnie na stanowisko National Sales Manager.

Projekty

Retail churn reduction
Business Unit - P&L salonów firmowych

Szkolenia i kursy

Program rozwoju strategicznego przywództwa – ICAN Institute, Harvard Business Publishing
Zarządzanie zmianą – House of Skills
Psychologia osiągnięć - Brian Tracy College International
Negocjacje handlowe i komunikacja w biznesie - Homo Creatore

Edukacja

Logo
Teologia, magisterskie
UKSW

Zainteresowania

Sport – bieganie (maraton), triathlon (IronMan).

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Bieganie
Bieganie
im dlużej tym lepiej
Triathlon
Triathlon
Triathlon wszechstronna dyscyplina sportowa będąca kombinacją pływania, kolarstwa i biegania. Triathlon rozgrywany jest na kilku dystansach: Triathlon Sprinterski: 0,75 km pływania / 20 k
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Zarządzanie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.