Mirosław Samoć

Dyrektor Operacyjny, Menedżer Operacyjny, Project Manager
Gdańsk, pomorskie

Języki

angielski
dobry
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Gotowy do podjęcia nowych wyzwań zawodowych
Prywatnie
Logo
Opieka nad chorym członkiem rodziny
Prywatnie
Burger King Poland S.A.
Dyrektor Operacyjny
Samodzielnie odpowiadałem za zarządzanie Działem Operacyjnym w Polsce
oraz przygotowanie ekspansji na rynku polskim (cel: 250 restauracji). W tym m.in.:

• Zarządzałem operacyjnie strukturą 16 restauracji zatrudniających 400 osób,
w tym nadzorowałem otwarcie 7 restauracji.
• Stworzyłem strukturę Działu Operacyjnego HQ i zrekrutowałem pracowników
• Stworzyłem opisy stanowisk, ścieżki awansu, strukturę wynagradzania oraz
premiowania pracowników Działu Operacyjnego – we współpracy z Działem HR
• Stworzyłem system utrzymania i stałego podnoszenia standardów operacyjnych
(bezpieczeństwo żywności, jakość jedzenia, czas obsługi itp.) w wyniku czego
wynik zewnętrznych audytów w restauracjach wzrósł o 70% YTY.
• Odpowiadałem za wynik finansowy oraz współpracę w innymi działami.
BP Polska
Kierownik kanału franczyzowego Wild Bean Cafe
Kierownik Kanału Franczyzowego Wild Bean Cafe na stacjach BP w Polsce 2011.04 – 2016.08

Byłem odpowiedzialny za uruchomienie, funkcjonowanie i rozwój oferty Wild Bean Cafe
na stacjach franczyzowych BP w Polsce poprzez:
• wybór stacji (Franczyzobiorcy) i analizę finansową, planowanie sprzedaży, akceptację projektu architektonicznego, negocjacje warunków umowy franczyzowej;
• nadzór nad procesem inwestycyjnym po stronie BP, dobór urządzeń i doradztwo partnerom, organizacja dostaw i uruchomień urządzeń;
• pomoc w wyborze pracowników dedykowanych do pracy w WBC oraz organizację szkoleń;
• uruchomienie oferty Wild Bean Cafe;
• nadzór nad przestrzeganiem standardów i zyskownością biznesu;


Kierownik Programu Projektów – wdrożenie nowych produktów Wild Bean Cafe 2010.09 – 2011.03

Wdrożyłem program 6-ciu projektów strategicznych mających na celu wzrost sprzedaży oferty gastronomicznej poprzez wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów Wild Bean Cafe oraz poprawę atrakcyjności i rozszerzenie możliwości produkcyjnych kącików gastronomicznych.

Projekt optymalizacja kosztów Maintenance 2010.04 – 2010.08

Przeprowadziłem projekt optymalizacji wydatków ponoszonych przez BP na usługi zewnętrzne związane z naprawami i przeglądami wybranych urządzeń na stacjach w Polsce. Uzyskałem oszczędności rocznych wydatków rzędu miliona złotych poprzez zmianę warunków fakturowania kosztów dojazdu w umowach serwisowych.

Kierownik Operacyjny Projektu 2009.01 - 2010.03
(implementacja terminali dla transakcji bezgotówkowych i lojalnościowych)

• Z sukcesem przygotowałem pracowników wszystkich stacji BP w Polsce do uruchomienia multipartnerskiego programu lojalnościowego Payback;
• Przygotowałem wymagania biznesowe do projektu wymiany urządzeń do obsługi transakcji bezgotówkowych, w 380-ciu stacjach BP, w celu skrócenia czasu transakcji oraz minimalizacji kosztów związanych z obsługą pomyłek kasjerów;
• Opracowałem oraz przeprowadziłem, optymalny pod względem kosztowym, program szkoleń dla wszystkich pracowników;
• Nadzorowałem zgodność projektu z wymaganiami biznesowymi, harmonogramem, budżetem projektu oraz przyjętym systemem raportowania;
• Zarządzałem kilkuosobowym zespołem projektowym;

Kierownik Operacyjny Implementacji „Wild Bean Cafe” 2006.05 – 2008.12
Koordynator operacyjny projektu „5 minut” z Carrefour

• Uruchomiłem nową ofertę gastronomiczną na 160 stacjach BP;
• W ramach projektu opracowałem standardy funkcjonowania Wild Bean Cafe w sieci BP w Polsce;
• Zatrudniłem i przeszkoliłem lub przekwalifikowałem personel z przygotowania oferty i obsługi kawiarenek;
• Stacje, na których uruchomiłem kawiarenki osiągnęły wzrost obrotów średnio o 50%;
• Koordynowałem pilotażowy projekt nowej koncepcji sprzedażowej wspólnie z Partnerem Carrefour;

Kierownik Regionalny (14 stacji, Region Wrocław, 200 osób) 2004.12 – 2006.04

• Realizowałem cele sprzedażowe firmy, w podległym regionie, w czterech obszarach biznesu: Paliwo, Sklep, Gastronomia, Inne usługi;
• Wykorzystałem doświadczenie z McDonald’s i osiągnąłem najwyższe, w skali kraju, wzrosty sprzedaży w części gastronomicznej biznesu (30% wzrostu rok do roku);
McDonald's Polska
Equipment Supervisor
Equipment Supervisor – Dział Development 1999.01 – 2004.02

• Nadzorowałem przebieg procesu inwestycyjnego, w części technologicznej, 120-stu restauracji w Polsce, Krajach Bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz Ukrainie (kontrola kosztów inwestycji, procesów akceptacja projektów technologicznych, zapewnienie standardów bezpieczeństwa dla prowadzonych inwestycji);
• Odpowiadałem za utrzymanie ruchu w 220-stu restauracjach na terenie Polski;
• Odpowiadałem za optymalizację kosztów mediów w Polsce i Krajach Bałtyckich;
• Opracowałem i wdrożyłem, unikalne w skali globalnej w systemie McDonald’s, projekty: „Zakup energii elektrycznej na wolnym rynku”, „Help Desk – Serwisy Regionalne”, dzięki którym doprowadziłem do znacznego obniżenia wydatków i usprawnienia obsługi urządzeń;
• Dzięki niekonwencjonalnym rozwiązaniom doprowadziłem do redukcji kosztów operacyjnych w wysokości 2 milionów PLN rocznie;

Kierownik Restauracji - Dział Operacyjny 1995.02 – 1998.12

• Zarządzałem operacyjnie ponad stuosobowymi zespołami w restauracjach McD;
• Ustalałem plany sprzedażowe i budżety na podstawie analiz;
• Stworzyłem i wdrożyłem narzędzie (matryca labour hours vs. sales) wspomagające proces planowania zatrudnienia, pozycjonowania i szkolenia pracowników na terenie regionu północnego;

Szkolenia i kursy

• Retail Excellence Program – The University of Manchester Business School 2007
• Zarządzanie projektami – IBM 2006
• Siedem nawyków skutecznego działania – Covey 2006
• Coaching – Profes 2004
• Zarządzanie przez cele - Profes 2004
• Marketingowa orientacja na klienta – Profes 2004
• BOC, IOC, AOC – Beginner, Intermediate, Advanced Operations Course – McDonald’s

Edukacja

Logo
Zarządzanie projektami, studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Logo
Zarządzanie i Finanse, magisterskie
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Logo
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, licencjackie
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Specjalizacje

Hotelarstwo/Gastronomia/Turystyka
Katering/Restauracje/Gastronomia
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Sprzedaż
Naftownictwo
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Piłka nożna – były reprezentant Polski w kadrze juniorów oraz mistrz Polski z kadrą Gdańska, bilard, nauka:
• Uzyskałem ocenę celującą na studiach magisterskich.
• Uzyskałem na studiach licencjackich najwyższą średnią wśród studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Polsce - dyplom z wyróżnieniem.

Grupy

BP Europa i Castrol
BP Europa i Castrol
Grupa skierowana do obecnych i byłych pracowników firm BP Europa SE z oddziałem w Polsce - w Krakowie (BP) i w Warszawie (Castrol)
Klub Kreatywnych
Klub Kreatywnych
Klub Kreatywnych - Rozni ludzie, zawody, style, charaktery - jedna kreatywnosc...