Języki
angielski
dobry
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Operacyjny
Samodzielnie odpowiadałem za zarządzanie Działem Operacyjnym w Polsce
oraz przygotowanie ekspansji na rynku polskim (cel: 250 restauracji). W tym m.in.:
• Zarządzałem operacyjnie strukturą 16 restauracji zatrudniających 400 osób,
w tym nadzorowałem otwarcie 7 restauracji.
• Stworzyłem strukturę Działu Operacyjnego HQ i zrekrutowałem pracowników
• Stworzyłem opisy stanowisk, ścieżki awansu, strukturę wynagradzania oraz
premiowania pracowników Działu Operacyjnego – we współpracy z Działem HR
• Stworzyłem system utrzymania i stałego podnoszenia standardów operacyjnych
(bezpieczeństwo żywności, jakość jedzenia, czas obsługi itp.) w wyniku czego
wynik zewnętrznych audytów w restauracjach wzrósł o 70% YTY.
• Odpowiadałem za wynik finansowy oraz współpracę w innymi działami.
oraz przygotowanie ekspansji na rynku polskim (cel: 250 restauracji). W tym m.in.:
• Zarządzałem operacyjnie strukturą 16 restauracji zatrudniających 400 osób,
w tym nadzorowałem otwarcie 7 restauracji.
• Stworzyłem strukturę Działu Operacyjnego HQ i zrekrutowałem pracowników
• Stworzyłem opisy stanowisk, ścieżki awansu, strukturę wynagradzania oraz
premiowania pracowników Działu Operacyjnego – we współpracy z Działem HR
• Stworzyłem system utrzymania i stałego podnoszenia standardów operacyjnych
(bezpieczeństwo żywności, jakość jedzenia, czas obsługi itp.) w wyniku czego
wynik zewnętrznych audytów w restauracjach wzrósł o 70% YTY.
• Odpowiadałem za wynik finansowy oraz współpracę w innymi działami.
Kierownik kanału franczyzowego Wild Bean Cafe
Kierownik Kanału Franczyzowego Wild Bean Cafe na stacjach BP w Polsce 2011.04 – 2016.08
Byłem odpowiedzialny za uruchomienie, funkcjonowanie i rozwój oferty Wild Bean Cafe
na stacjach franczyzowych BP w Polsce poprzez:
• wybór stacji (Franczyzobiorcy) i analizę finansową, planowanie sprzedaży, akceptację projektu architektonicznego, negocjacje warunków umowy franczyzowej;
• nadzór nad procesem inwestycyjnym po stronie BP, dobór urządzeń i doradztwo partnerom, organizacja dostaw i uruchomień urządzeń;
• pomoc w wyborze pracowników dedykowanych do pracy w WBC oraz organizację szkoleń;
• uruchomienie oferty Wild Bean Cafe;
• nadzór nad przestrzeganiem standardów i zyskownością biznesu;
Kierownik Programu Projektów – wdrożenie nowych produktów Wild Bean Cafe 2010.09 – 2011.03
Wdrożyłem program 6-ciu projektów strategicznych mających na celu wzrost sprzedaży oferty gastronomicznej poprzez wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów Wild Bean Cafe oraz poprawę atrakcyjności i rozszerzenie możliwości produkcyjnych kącików gastronomicznych.
Projekt optymalizacja kosztów Maintenance 2010.04 – 2010.08
Przeprowadziłem projekt optymalizacji wydatków ponoszonych przez BP na usługi zewnętrzne związane z naprawami i przeglądami wybranych urządzeń na stacjach w Polsce. Uzyskałem oszczędności rocznych wydatków rzędu miliona złotych poprzez zmianę warunków fakturowania kosztów dojazdu w umowach serwisowych.
Kierownik Operacyjny Projektu 2009.01 - 2010.03
(implementacja terminali dla transakcji bezgotówkowych i lojalnościowych)
• Z sukcesem przygotowałem pracowników wszystkich stacji BP w Polsce do uruchomienia multipartnerskiego programu lojalnościowego Payback;
• Przygotowałem wymagania biznesowe do projektu wymiany urządzeń do obsługi transakcji bezgotówkowych, w 380-ciu stacjach BP, w celu skrócenia czasu transakcji oraz minimalizacji kosztów związanych z obsługą pomyłek kasjerów;
• Opracowałem oraz przeprowadziłem, optymalny pod względem kosztowym, program szkoleń dla wszystkich pracowników;
• Nadzorowałem zgodność projektu z wymaganiami biznesowymi, harmonogramem, budżetem projektu oraz przyjętym systemem raportowania;
• Zarządzałem kilkuosobowym zespołem projektowym;
Kierownik Operacyjny Implementacji „Wild Bean Cafe” 2006.05 – 2008.12
Koordynator operacyjny projektu „5 minut” z Carrefour
• Uruchomiłem nową ofertę gastronomiczną na 160 stacjach BP;
• W ramach projektu opracowałem standardy funkcjonowania Wild Bean Cafe w sieci BP w Polsce;
• Zatrudniłem i przeszkoliłem lub przekwalifikowałem personel z przygotowania oferty i obsługi kawiarenek;
• Stacje, na których uruchomiłem kawiarenki osiągnęły wzrost obrotów średnio o 50%;
• Koordynowałem pilotażowy projekt nowej koncepcji sprzedażowej wspólnie z Partnerem Carrefour;
Kierownik Regionalny (14 stacji, Region Wrocław, 200 osób) 2004.12 – 2006.04
• Realizowałem cele sprzedażowe firmy, w podległym regionie, w czterech obszarach biznesu: Paliwo, Sklep, Gastronomia, Inne usługi;
• Wykorzystałem doświadczenie z McDonald’s i osiągnąłem najwyższe, w skali kraju, wzrosty sprzedaży w części gastronomicznej biznesu (30% wzrostu rok do roku);
Byłem odpowiedzialny za uruchomienie, funkcjonowanie i rozwój oferty Wild Bean Cafe
na stacjach franczyzowych BP w Polsce poprzez:
• wybór stacji (Franczyzobiorcy) i analizę finansową, planowanie sprzedaży, akceptację projektu architektonicznego, negocjacje warunków umowy franczyzowej;
• nadzór nad procesem inwestycyjnym po stronie BP, dobór urządzeń i doradztwo partnerom, organizacja dostaw i uruchomień urządzeń;
• pomoc w wyborze pracowników dedykowanych do pracy w WBC oraz organizację szkoleń;
• uruchomienie oferty Wild Bean Cafe;
• nadzór nad przestrzeganiem standardów i zyskownością biznesu;
Kierownik Programu Projektów – wdrożenie nowych produktów Wild Bean Cafe 2010.09 – 2011.03
Wdrożyłem program 6-ciu projektów strategicznych mających na celu wzrost sprzedaży oferty gastronomicznej poprzez wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów Wild Bean Cafe oraz poprawę atrakcyjności i rozszerzenie możliwości produkcyjnych kącików gastronomicznych.
Projekt optymalizacja kosztów Maintenance 2010.04 – 2010.08
Przeprowadziłem projekt optymalizacji wydatków ponoszonych przez BP na usługi zewnętrzne związane z naprawami i przeglądami wybranych urządzeń na stacjach w Polsce. Uzyskałem oszczędności rocznych wydatków rzędu miliona złotych poprzez zmianę warunków fakturowania kosztów dojazdu w umowach serwisowych.
Kierownik Operacyjny Projektu 2009.01 - 2010.03
(implementacja terminali dla transakcji bezgotówkowych i lojalnościowych)
• Z sukcesem przygotowałem pracowników wszystkich stacji BP w Polsce do uruchomienia multipartnerskiego programu lojalnościowego Payback;
• Przygotowałem wymagania biznesowe do projektu wymiany urządzeń do obsługi transakcji bezgotówkowych, w 380-ciu stacjach BP, w celu skrócenia czasu transakcji oraz minimalizacji kosztów związanych z obsługą pomyłek kasjerów;
• Opracowałem oraz przeprowadziłem, optymalny pod względem kosztowym, program szkoleń dla wszystkich pracowników;
• Nadzorowałem zgodność projektu z wymaganiami biznesowymi, harmonogramem, budżetem projektu oraz przyjętym systemem raportowania;
• Zarządzałem kilkuosobowym zespołem projektowym;
Kierownik Operacyjny Implementacji „Wild Bean Cafe” 2006.05 – 2008.12
Koordynator operacyjny projektu „5 minut” z Carrefour
• Uruchomiłem nową ofertę gastronomiczną na 160 stacjach BP;
• W ramach projektu opracowałem standardy funkcjonowania Wild Bean Cafe w sieci BP w Polsce;
• Zatrudniłem i przeszkoliłem lub przekwalifikowałem personel z przygotowania oferty i obsługi kawiarenek;
• Stacje, na których uruchomiłem kawiarenki osiągnęły wzrost obrotów średnio o 50%;
• Koordynowałem pilotażowy projekt nowej koncepcji sprzedażowej wspólnie z Partnerem Carrefour;
Kierownik Regionalny (14 stacji, Region Wrocław, 200 osób) 2004.12 – 2006.04
• Realizowałem cele sprzedażowe firmy, w podległym regionie, w czterech obszarach biznesu: Paliwo, Sklep, Gastronomia, Inne usługi;
• Wykorzystałem doświadczenie z McDonald’s i osiągnąłem najwyższe, w skali kraju, wzrosty sprzedaży w części gastronomicznej biznesu (30% wzrostu rok do roku);
Equipment Supervisor
Equipment Supervisor – Dział Development 1999.01 – 2004.02
• Nadzorowałem przebieg procesu inwestycyjnego, w części technologicznej, 120-stu restauracji w Polsce, Krajach Bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz Ukrainie (kontrola kosztów inwestycji, procesów akceptacja projektów technologicznych, zapewnienie standardów bezpieczeństwa dla prowadzonych inwestycji);
• Odpowiadałem za utrzymanie ruchu w 220-stu restauracjach na terenie Polski;
• Odpowiadałem za optymalizację kosztów mediów w Polsce i Krajach Bałtyckich;
• Opracowałem i wdrożyłem, unikalne w skali globalnej w systemie McDonald’s, projekty: „Zakup energii elektrycznej na wolnym rynku”, „Help Desk – Serwisy Regionalne”, dzięki którym doprowadziłem do znacznego obniżenia wydatków i usprawnienia obsługi urządzeń;
• Dzięki niekonwencjonalnym rozwiązaniom doprowadziłem do redukcji kosztów operacyjnych w wysokości 2 milionów PLN rocznie;
Kierownik Restauracji - Dział Operacyjny 1995.02 – 1998.12
• Zarządzałem operacyjnie ponad stuosobowymi zespołami w restauracjach McD;
• Ustalałem plany sprzedażowe i budżety na podstawie analiz;
• Stworzyłem i wdrożyłem narzędzie (matryca labour hours vs. sales) wspomagające proces planowania zatrudnienia, pozycjonowania i szkolenia pracowników na terenie regionu północnego;
• Nadzorowałem przebieg procesu inwestycyjnego, w części technologicznej, 120-stu restauracji w Polsce, Krajach Bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz Ukrainie (kontrola kosztów inwestycji, procesów akceptacja projektów technologicznych, zapewnienie standardów bezpieczeństwa dla prowadzonych inwestycji);
• Odpowiadałem za utrzymanie ruchu w 220-stu restauracjach na terenie Polski;
• Odpowiadałem za optymalizację kosztów mediów w Polsce i Krajach Bałtyckich;
• Opracowałem i wdrożyłem, unikalne w skali globalnej w systemie McDonald’s, projekty: „Zakup energii elektrycznej na wolnym rynku”, „Help Desk – Serwisy Regionalne”, dzięki którym doprowadziłem do znacznego obniżenia wydatków i usprawnienia obsługi urządzeń;
• Dzięki niekonwencjonalnym rozwiązaniom doprowadziłem do redukcji kosztów operacyjnych w wysokości 2 milionów PLN rocznie;
Kierownik Restauracji - Dział Operacyjny 1995.02 – 1998.12
• Zarządzałem operacyjnie ponad stuosobowymi zespołami w restauracjach McD;
• Ustalałem plany sprzedażowe i budżety na podstawie analiz;
• Stworzyłem i wdrożyłem narzędzie (matryca labour hours vs. sales) wspomagające proces planowania zatrudnienia, pozycjonowania i szkolenia pracowników na terenie regionu północnego;
Szkolenia i kursy
• Retail Excellence Program – The University of Manchester Business School 2007
• Zarządzanie projektami – IBM 2006
• Siedem nawyków skutecznego działania – Covey 2006
• Coaching – Profes 2004
• Zarządzanie przez cele - Profes 2004
• Marketingowa orientacja na klienta – Profes 2004
• BOC, IOC, AOC – Beginner, Intermediate, Advanced Operations Course – McDonald’s
• Zarządzanie projektami – IBM 2006
• Siedem nawyków skutecznego działania – Covey 2006
• Coaching – Profes 2004
• Zarządzanie przez cele - Profes 2004
• Marketingowa orientacja na klienta – Profes 2004
• BOC, IOC, AOC – Beginner, Intermediate, Advanced Operations Course – McDonald’s
Edukacja
Specjalizacje
Hotelarstwo/Gastronomia/Turystyka
Katering/Restauracje/Gastronomia
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Sprzedaż
Naftownictwo
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe
Zainteresowania
Piłka nożna – były reprezentant Polski w kadrze juniorów oraz mistrz Polski z kadrą Gdańska, bilard, nauka:
• Uzyskałem ocenę celującą na studiach magisterskich.
• Uzyskałem na studiach licencjackich najwyższą średnią wśród studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Polsce - dyplom z wyróżnieniem.
• Uzyskałem ocenę celującą na studiach magisterskich.
• Uzyskałem na studiach licencjackich najwyższą średnią wśród studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Polsce - dyplom z wyróżnieniem.
Grupy
BP Europa i Castrol
Grupa skierowana do obecnych i byłych pracowników firm BP Europa SE z oddziałem w Polsce - w Krakowie (BP) i w Warszawie (Castrol)