Mirosław Biłek

Inżynier mechanik, inżynier gazownik, specjalista zarządzania

Wypowiedzi

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Szwecja w temacie Skriv på svenska
    28.11.2010, 10:15

    Cześć Wam.

    Mieszkam w Norwegii i uczę się norweskiego i teraz widzę ogromne podobieństwo między norweskim i szwedzkim . Rozumiem prawie wszystko co piszecie. Troszkę inna pisownia ale da się zrozumieć.

    Pozdrawiam

    Mirek

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Matematyka w temacie wzór
    17.11.2010, 22:56

    Cześć Grzegorz

    Masz rację. Matematyka jest nauką ścisłą, niektórzy matematycy są bardziej ściśli niż sama matematyka. Jednak po co komu matematyka, która nie stanowi modelu dla opisu rzeczywistości? Pamiętam choćby przestrzenie metryczne i definicje różnych metryk. Z początku pomyślałem, że przestrzeń inna niż Euklidesowa nie opisuje rzeczywistości. Albo fakt, że można wyznaczyć kąt pomiędzy wektorami w przestrzeni o dowolnej liczbie wymiarów znając tylko współrzędne - przecież w naturze mamy tylko trzy wymiary. Ale potem zmieniłem zdanie. To nie jest tak do końca z tą abstrakcją. Tak samo teoria Galois... Też można się przyczepić, że to teoria abstrakcyjna. Ale jak się człowiek nieco zagłębi, to jednak dojdzie do przekonania, że "to" jest gdzieś wykorzystywane. Ja nie jestem z wykształcenia matematykiem. Matematyka jest moim hobby (a właściwie jednym z moich hobby). Dlatego nie boję się osądów matematyków. Niech sobie myślą co chcą. Ja zawsze lubię to co rozumiem, a matma w swojej prostocie jest piękna.Mirosław Biłek edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 07:37

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Matematyka w temacie wzór
    5.11.2010, 09:51

    Cześć Sebastian

    Moim zdaniem matematyka jest nauką służącą pomocą przy opisie rzeczywistości w sensie fizycznym. W sztuce jest wykorzystywany matematycznie opisany tzw. złoty podział. Również matamtyka jako kształt doskonały przyjmuje kształt okręgu. Koło było wykorzystywane w naturze i jeśli na nie spojrzeć w sposób taki, że ludzie ustawiają się "w kole" podczas spotkań, stowarzyszenia np. Kółko rolnicze itd. Nie jest to pozbawione sensu. W matematyce okrąg definiuje się jako zbiór punktów jednakowo odległych od jednego, ustalonego punktu. W tymże okręgu punkty te są niejako "jednakowo ważne", tzn żaden nie jest w jakiś sposób wyróżniony oprócz tego środkowego. Może ludzie chcieliby takiego społeczeństwa? Albo to symbol systemu totalitarnego, kultu jednostki?

    Trudno to wszystko jednoznacznie rozstrzygnąć.

    Pozdrawiam

    Mirek

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Spawalnictwo w temacie Spawanie Tytanu
    13.05.2010, 07:40

    Witam Panie Krzysztofie. Mam duże doświadczenie jeśli chodzi o spawanie stali, ale z tytanem nie mam. Potrzebuję materiałów na temat ASTM B861/|B862 grade 2 (Norma DIN: W 3.7035). Jakby Pan był uprzejmy przesłać mi jakieś materiały (WPS, opis procesu itd.) Bede bardzo wdzięczny. Jeśli Pan chce mogę podzielić się ASTM A106, A333, A335 i A316 (TiG i elektroda). Mój e-mail: mirecque@o2.pl. Pozdrawiam.Mirosław Biłek edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 07:40

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Chrześcijanie w temacie Dlaczego pragnę Boga ?
    22.08.2009, 20:06

    Nawet jeśli uważasz, że to szaleństwo Jarku, to moje pytanie brzmi: w jakim celu bierzesz udział w tej dyskusji, a szczególnie w tym wątku? Ja też kocham Boga. Wiem, że Jezus żyje i nie widzę nic w tym szalonego. Pozdrawiam serdecznie.

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Chrześcijanie w temacie Grzech przeciwko Duchowi Świętemu
    13.08.2009, 13:11

    Według nauki KRK, któego jestem członkiem, jest sześć możliwości takiego grzechu:
    Grzeszyć licząc zuchwale na miłosierdzie Boże,
    Rozpaczać albo wątpić w miłosierdzie Boże,
    Sprzeciwiać się uznanej prawdzie chrześcijańskiej,
    Zazdrościć bliźniemu łaski Bożej,
    Mieć zatwardziałe serce wobec zbawiennych napomnień,
    Aż do śmierci odkładać pokutę i nawrócenie.

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Rynek Gazu w temacie Materiały, informacje na temat CNG
    23.12.2008, 17:17

    Z tą temperaturą się pomyliłem. Nie to chciałem napisać. Chodziło mi bardziej o obciążenie cieplne silnika i nie o nowy silnik, lecz przeróbkę, ale po krótkiej analizie wycofuję się z tego co napisałem. Pozdrawiam, MirekMirosław Biłek edytował(a) ten post dnia 23.12.08 o godzinie 17:19

  • Mirosław Biłek
    Wpis na grupie Rynek Gazu w temacie Materiały, informacje na temat CNG
    22.12.2008, 08:49

    Byłoby super opłacalne jeżdżenie na metanie gdyż:

    1. metan nie jest paliwem ropopochodnym, to znaczy występuje również w złożach razem z ropą naftową, ale nie jest zależny od ropy tak jak LPG,
    2. Jest chyba z dziesięć razy tańszy od benzyny,
    3. Jest paliwem bardzo ekologicznym, gdyż jego cząsteczka składa się z czterech atomów wodoru i tylko jednego węgla, który to przy odpowiednim spalaniu całkowitym i zupełnym zostaje utleniony do CO2.
    POWYZSZE WNIOSKI OD RAZU SIĘ RODZĄ W NORMALNIE MYSLACEJ GŁOWIE

    Są jednak pewne minusy:

    A. Techniczne
    1. wymaga dużego sprężenia co wiąże się z zastosowaniem odpowiednich materiałów na zbirnik i instalację
    2. wytwarza przy spalaniu temperaturę, która nie oddziałowuje zbyt dobrze na silnik, więc wymaga odpowiedniej przeróbki układu chłodzenia lub najlepiej nowego silnika dostosowanego do metanu,

    B. Ekonomiczne
    1. Jak nasze kochane państwo polskie poczuje miód, to nałoży taki podatek, że praktycznie stosowanie metanu nie będzie się wiele ekonomicznie różniło od LPG,
    2. Urząd Dozoru Technicznego nie popuści prawdopodobnie, bo przecież jego zarząd musi z czegoś żyć. Więc przeglądy UDT mogą sobie kosztować i sprawiać nieco kłopotu.
    C. PRAWNE
    NIkt nie potrafi w Polsce przewidzieć jakie fantazje zrodzą się w głowach naszych kochanych polityków w Sejmie, których wybraliśmy sobie sami. Chciałbym tylko przypomnieć, że w Sejmie siedzi sobie Pani bokser oraz błazen Zulu-Gula, a także wielu innych ciekawych ludzi. Z drugiej strony pan Prezydent, który ma usta w kształcie VETO.

    To tyle, co mi się nasunęło w ciągu pięciu minut. Rozważyć trzeba jak najwięcej czynników, obliczyć NPV, IRR i inne wskaźniki inwestycyjne, powiązać to oczywiście z żywotnością silnika i instalacji, oraz amortyzacją i po prostu liczyć, liczyć.

    Może coś pomyliłem lub nie napisałem, ale w ciągu paru minnut nie wymyślisz wszystkiego.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do