Mirosław Urban

Psycholog, trener, pasjonat żonglowania

Wypowiedzi

  • Mirosław Urban
    Wpis na mikroblogu Freelancity.pl
    Kłaniam się nisko i witam :)
  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Naukowa konferencja o żonglowaniu - OD INSPIRACJI D...
    17.06.2010, 12:38

    Zapraszam na Konferencję pt.
    OD INSPIRACJI DO FASCYNACJI
    Psychologiczne i pedagogiczne wymiary sztuki cyrkowej
    19 czerwca 2010r. Katolicki Uniwersytet Lubelski

    ORGANIZATORZY KONFERENCJI
    Carnaval Sztuk-Mistrzów 19-22.08.2010
    Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA
    Katedra Psychologii Eksperymentalnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
    INSPI – warsztaty, szkolenia, doradztwo
    Koordynatorzy konferencji:
    Ewa Noga – tel. 693 046 884, e-mail: e.noga@klanza.org.pl (PSPiA KLANZA)
    Mirosław Urban – tel. 693 598 701, e-mail: mirekurban@wp.pl (kontakt z mediami)
    Monika Kalinowska – tel. 506 813 103, e-mail: monika.i.kalinowska@gmail.com (PSPiA KLANZA)

    MIEJSCE KONFERENCJI
    Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II – Aleje Racławickie 14, Lublin
    Wykłady: „stary” budynek KUL - Aula im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
    Warsztaty: sale wykładowe i ćwiczeniowe - „stary” budynek KUL (zapisy: przed i w czasie konferencji)

    CELE KONFERENCJI
    1.Zaprezentowanie podstaw naukowych pedagogiki cyrku oraz badań dotyczących wpływu metody na wszechstronny rozwój człowieka.
    2.Przedstawienie warsztatu metodycznego pedagogiki cyrku odbiorcom: studentom, nauczycielom, wychowawcom, psychologom, osobom pracującym w szkołach
    w ośrodkach edukacyjno-kulturalnych, wychowawczych, socjalno-terapeutycznych.
    3.Przedstawienie historii rozwoju pedagogiki cyrku w Polsce oraz dalszych planów rozwoju.

    RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI
    9.00–13.00 WYKŁADY Aula im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
    Wymiar społeczno - kulturalny pedagogiki cyrku
    9.00-9.10 Otwarcie konferencji: dr hab. Piotr Francuz, prof. KUL (kierownik Katedry Psychologii Eksperymentalnej, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II), mgr Ewa Noga (prezes Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA)
    9.10-9.20 mgr Maria Nowicka (Polska) „Początki pedagogiki cyrku w Polsce”
    9.20-9.40 mgr Ewa Dembek (Polska) „Historia pedagogiki cyrku w Polsce, społeczny wymiar sztuki cyrkowej”
    9.40-10.10 Ilja Landsberg (Niemcy) „Pedagogika cyrku jako alternatywna metoda pracy
    z osobami niepełnosprawnymi”
    10.10-10.40 Jon Skjerning-Rasmussen (Dania) „Społeczność żonglerów w Europie. Cele
    i zadania Europejskiego Stowarzyszenia Żonglerskiego oraz Europejskiej Konwencji Żonglerskiej”
    10.40-11.00 mgr Monika Kalinowska (Polska, PSP i A KLANZA) „Zastosowanie sztuki cyrkowej w pracy wychowawczej”
    11.00-11.20 Przerwa kawowa
    Wymiar pedagogicznych i psychologicznych korzyści pedagogiki cyrku
    11.20-11.50 prof. Peter J. Beek (Holandia, VU University Amsterdam) „Uczenie się złożonych umiejętności motoryczno-manualnych na przykładzie żonglowania”
    11.50-12.20 dr Jan Scholz (Anglia, Oxford Centre for Functional MRI of the Brain (FMRIB), University of Oxford ) „Jak nauka nowej umiejętności oddziałuje na strukturę mózgu?”
    12.20-12.50 dr Paweł Fortuna (Polska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) „Żonglowanie jako metafora rozwoju osobistego”
    12.50-13.10 mgr Mirosław Urban (Polska) „Od inspiracji do działania, czyli po co ten cyrk?”
    13.10-13.20 mgr Ewa Noga (Polska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA) „Metoda KLANZY – pedagogika fascynacji z doświadczeń 20-lat promowania metod aktywnych w pracy pedagogicznej”
    13.20-14.00 – przerwa obiadowa
    14.00-16.00 WARSZTATY METODYCZNE sale wykładowe i ćwiczeniowe - „stary” budynek KUL (zapisy na warsztaty podczas konferencji)
    Klaus Scheuermann (Niemcy) „Posługiwanie się poi”
    Ilja Landsberg (Niemcy) „Metody pedagogiki cyrku w pracy z osobami niepełnosprawnymi”
    Jon Skjerning-Rasmussen (Dania) „Nauka żonglowania jako metafora uczenia się”
    Grażyna Chmielowicz (Polska) „Podstawy żonglerki oraz ekwilibrystyki”
    Anna Adamczyk (Polska) „Podstawy żonglowania chustkami i piłkami”
    Ewa Dembek (Polska) „Podstawy akrobatyki”
    16.00 – 16.30 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
    ADRESACI
    Środowisko akademickie miasta Lublina oraz innych polskich uczelni (studenci i wykładowcy), nauczyciele, wychowawcy szkolni, dyrektorzy szkół, wolontariusze, animatorzy kultury, pracownicy socjalni, pedagodzy i psycholodzy, terapeuci, rodzice, inne osoby, pracujące w ośrodkach edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych (np. świetlice środowiskowe, domy dziecka).

    INFORMACJE O PRELEGENTACH
    Wymiar społeczno-kulturalny pedagogiki cyrku
    Maria Nowicka (Polska). Długoletni animator kultury, absolwentka UW, mgr pedagogiki społecznej, pracownik Centrum Animacji Kultury i Narodowego Centrum Kultury, członek honorowy PSPiA KLANZA, pomysłodawczyni i propagatorka metod pedagogiki cyrku w Polsce, współorganizator pierwszych polsko-niemieckich metodycznych warsztatów dotyczących pedagogiki cyrku (Drüber, Niemcy).
    Ewa Dembek (Polska). Pedagog cyrku oraz dramy, aktywny animator kultury, reżyser oraz instruktor teatralny i taneczny, dyrektor Brodnickiego Domu Kultury. Założyciel grupy cyrkowej „Heca” (ponad 10 lat działalności) z Lipinek i grupy cyrkowej „Bedekuś” z Brodnicy. Jako jedna
    z pierwszych w Polsce rozpoczęła pracę z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem metod pedagogiki cyrku. Inicjator i organizator Festiwalu „Brodnicka Uczta Teatralna - BUT” oraz „Międzynarodowe Dziecięce Spotkania Cyrkowe (w tym roku po raz jedenasty). Realizator wielu projektów artystycznych (także międzynarodowych).
    Ilja Landsberg (Niemcy). Żongler, performer, specjalista w zakresie pedagogiki zabawy, pedagog cyrku z dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy metodą pedagogiki cyrku z nauczycielami, wolontariuszami, terapeutami. Organizator i współorganizator kilkudziesięciu projektów i festiwali cyrkowych, kulturalnych i artystycznych, w tym międzynarodowych wymian młodzieży. Od wielu lat aktywnie współpracuje z KLANZĄ.
    Jon Skjerning-Rasmussen (Dania). Żongler i performer, od ponad 15 lat zajmuje się żonglerką, pedagog cyrku, od 3 lat prezydent European Juggling Association (EJA). Prowadzi warsztaty
    i szkolenia dla instytucji edukacyjnych i biznesowych w Europie. W pracy z innymi akcentuje wartość samego procesu uczenia się, samokontroli, panowania nad umiejętnościami. Jako prezes EJA skupia się na tworzeniu i rozwijaniu społeczności żonglerskich i wielowymiarowych kultur.
    Monika Kalinowska (Polska). Pedagog, trener II stopnia PSPiA KLANZA, wychowawca w Szkole Podstawowej nr 29 w Lublinie, w której od 2005 r. prowadzi zajęcia cyrkowe dla uczniów. Organizator konferencji „Pedagogika cyrku w edukacji i wychowaniu (2007r.). Inicjatorka powstania wielu grup cyrkowych w Polsce, Rosji i Ukrainie. Od 2005 r. - koordynator polsko-niemieckich projektów dotyczących wykorzystania metody pedagogiki cyrku w pracy z grupami.


    Wymiar pedagogicznych i psychologicznych korzyści pedagogiki cyrku
    Prof. Peter. J. Beek (Holandia, VU University Amsterdam). Tytuł magistra (1985) oraz tytuł doktora (1989) uzyskał na Wydziale Motoryki Ludzkiej, na Uniwersytecie w Amsterdamie, gdzie został profesorem Zakładu Koordynacji, obecnie pełni również funkcję dziekana. Koordynacja (tj. organizacja kontroli ludzkich narządów ruchu), jej rozwój podczas rozwoju fizycznego, procesu uczenia się oraz rehabilitacji jest głównym obszarem badań J. Beek’a. Zawiera się w tym wiele tematów (koordynacja bimanualna, połączenia między percepcją i akcją, motoryczne uczenie się oraz ekspertyza, postura, chwytanie, sięganie, łapanie). Prof. Beek pragnie zaimplementować wnioski ze swoich badań do klinicznych badań na temat patologii motoryki w wybranej grupie pacjentów, włączając pacjentów z chorobą Parkinsona, w celu diagnozowania, rehabilitacji oraz ułatwienia codziennej egzystencji wspomnianej grupy pacjentów. Od roku 1999 jest edytorem Human Movement Scence, multidyscyplinarnego magazynu na temat kontroli motoryki oraz uczenia się.
    Dr Jan Scholz (Anglia, Oxford Centre for Functional MRI of the Brain (FMRIB), University
    of Oxford). Pracuje w Oksfordzkim Centrum Funkcjonalnego Rezonansu Magnetycznego (FMRIB), na uniwersytecie w Oxfordzie. Centrum FMRIB jest multidyscyplinarnym ośrodkiem badawczym neuroobrazowania, które skupia się na zastosowaniu Rezonansu Magnetycznego (MRI) wraz
    z pokrewnymi technologiami, w badaniach neurologicznych. Zainteresowaniem grupy badawczej, w której pracuje, jest m.in. rehabilitacja poudarowa, zmiany istoty białej zainfekowanej chorobą oraz uczenie się i plastyczność w systemie motorycznym, możliwości zmiany w strukturze dorosłego mózgu w odpowiedzi na proces uczenia się.
    dr Paweł Fortuna (Polska). Psycholog, doświadczony trener i coach. Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i w Instytucie Psychologii KUL JP II w Lublinie. Specjalizuje się w poznawczych uwarunkowaniach zmiany postaw i zachowań. Autor pięciu książek oraz wielu artykułów z dziedziny psychologii społecznej oraz rozwoju osobistego.
    Mirosław Urban (Polska). Psycholog, doradca zawodowy, trener, pasjonat żonglowania. Twórca autorskiego programu Juggling Inspiration, wykorzystującego metaforę żonglowania w edukacji
    i biznesie. Autor wielu prac dotyczących wpływu sztuki żonglowania na psychofizyczne funkcjonowanie człowieka. Przedstawiciel Europejskiego Stowarzyszenia Żonglerskiego (EJA)
    na Polskę. Lider międzynarodowej grupy „Benefits of Juggling” przy EJA. Inicjator ubiegania się
    o organizację Europejskiej Konwencji Żonglerskiej w 2012 r. w Lublinie.
    Ewa Noga (Polska). Trener II stopnia PSPiA KLANZA, superwizor, pedagog, socjoterapeuta, autor publikacji metodycznych i warsztatów rozwijających umiejętności poznawcze uczestników współpracuje ze środowiskiem nauczycielskim Ukrainy i Litwy. Od 2010r. prezes Stowarzyszenia KLANZA, propagator idei utworzenia Centrum Nauki w Lublinie



    WARSZTATY
    Anna Adamczyk (Polska).Trener II stopnia PSPiA KLANZA, magister wychowania fizycznego, nauczyciel dyplomowany, drugi stopień specjalizacji zawodowej resocjalizacji i poradnictwa
    w sprawach sądowych, kierownik internatu w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Warszawie. Od 1997 roku prowadzi warsztaty i zajęcia z zakresu pedagogiki cyrku. Założycielka grupy cyrkowej „CIRCUS” na terenie MOS w Warszawie.
    Warsztaty: „Podstawy żonglowania chustkami i piłkami” (zabawy z rekwizytem, metodyka uczenia żonglowania, informacje o własnych doświadczeniach w dziedzinie pedagogiki cyrku).
    Klaus Scheuermann (Niemcy). Pedagog socjalny, ukończył studia w szkołach wyższych
    w Norymbergii i Glasgow. Dodatkowe kwalifikacje zdobył w dziedzinach: Social Management oraz Dynamika Grupy. Klaus Scheuermann jest trenerem, performerem i autorem wielu publikacji dotyczących pedagogiki cyrku, a w szczególności posługiwania się poi.
    Warsztaty: „Posługiwanie się poi” (uczestnicy uczą się podstaw posługiwania się poi a następnie dwóch choreografii według konceptu Figura – Nazwa – Zapis w oparciu o koncepcje stopniowego modelu nauki tańca z poi).
    Grażyna Chmielowicz (Polska). Mgr pedagogiki kulturalno-oświatowej, instruktor sportu, absolwentka Państwowego Studium Cyrkowego w Julinku. Do 1995r. artystka cyrkowa – pracownik ZPR „Cyrk Polski”. Od ośmiu lat pracownik Gminnego Ośrodka Kultury w Dobrzeniu Wielkim. Założyciel dziecięcej grupy cyrkowej „CUDAKI” przy GOK w Dobrzeniu Wielkim. Prowadzi również warsztaty ogólnocyrkowe z dziedziny żonglerki, ekwilibrystyki na terenie całej Polski.
    Warsztaty: „Podstawy żonglerki oraz ekwilibrystyki” (zabawy z rekwizytami, podstawy ekwilibrystyki, nauka żonglowania trzema rekwizytami).
    Ilja Landsberg (Niemcy).
    Warsztaty: „Metody pedagogiki cyrku w pracy z osobami niepełnosprawnymi” (ukazanie możliwości pracy metodą pedagogiki cyrku z osobami o specjalnych potrzebach, przedstawienie metod oraz rekwizytów używanych do pracy z w/w osobami, m.in.: chustki do żonglowania, kule do chodzenia, piłki, chusty animacyjne)
    Ewa Dembek (Polska).
    Warsztaty: „Podstawy akrobatyki” (ćwiczenia rozgrzewające, piramidy w parach oraz grupach osób)
    Jon Skjerning-Rasmussen (Dania).
    Warsztaty: „Nauka żonglowania jako metafora uczenia się” (w ramach nauki żonglowania trzema rekwizytami uczestnicy poszukują odpowiedzi na pytania: czego mogą nauczyć się z żonglowania, co może być wykorzystane, przeniesione z żonglowania i zastosowane w innych aspektach ich życia, czy mają odwagę do popełniania błędów, jak efektywnie wykorzystać jak najmniejszą ilość energii i wysiłku do osiągnięcia sukcesu).


    INFORMACJE O PEDAGOGICE CYRKU
    1. Idea pedagogiki cyrku
    Formalna definicja - pedagogika cyrku to efektywna metoda edukacyjno-terapeutyczna pracy
    z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Jest to połączenie nauki aktywności ruchowych (wywodzących się m.in. z cyrku) oraz ich wykonywania z pedagogicznymi treściami i celami (aktywności ruchowe oraz inne wykorzystywane w pedagogice cyrku to m. in.: nauka żonglowania, posługiwanie się: diabolo, flowerstickiem, talerzykami rozkręcanymi, poi, ekwilibrystyka, akrobatyka, elementy teatru, klownady, pantomimy, utrzymywanie równowagi na rola-bola,, na dużej kuli, chodzenie na szczudłach, jazda na monocyklu).

    2. Wykorzystanie pedagogiki cyrku:
    Pedagogika cyrku jest wykorzystywana w:
    1. ośrodkach edukacyjnych takich jak m. in.: przedszkola, szkoły, domy kultury, centra kultury, ośrodki wolontariatu oraz ośrodkach socjoterapeutycznych takich jak m. in.: domy dziecka, świetlice socjoterapeutyczne, praca z osobami niepełnosprawnymi, praca z osobami zagrożonymi patologiami społecznymi (pedagogika cyrku jako wspomaganie różnego rodzaju terapii).
    2. szkoleniach pracowniczych i rozwoju osobistym kadry pracowniczej firm i instytucji: pracownicy, menedżerowie, kierownicy, dyrektorzy (elementy pedagogiki cyrku jako wspomaganie rozwoju osobistego: metafora uczenia się nowych umiejętności, zmiany, pokonywania wyzwań, wzbudzania kreatywności, otwartości poznawczej, motywacji).

    3. Dwa aspekty pedagogiki cyrku:
    a) Wymiar społeczno-kulturalny pedagogiki cyrku:
    Tworzenie się dziecięcych i młodzieżowych grup żonglersko-cyrkowych w szkołach, domach kultury, innych instytucjach edukacyjno-kulturalnych (takich grup w Polsce istnieje około 40)
    Cykliczne (np. co tydzień) spotkania osób zainteresowanych nauką i rozwijaniem umiejętności żonglersko-cyrkowych w poszczególnych miastach – kluby żonglerskie (kilkanaście miejsc w Polsce)
    Festiwale żonglersko-cyrkowo-artystyczne (kilkanaście festiwali na terenie Polski w ciągu roku), w tym m.in. najstarszy: Dziecięce Spotkania Cyrkowe w Brodnicy, festiwale lubelskie: Festiwal Sztukmistrzów (2008 i 2009 r., Carnaval Sztuk-Mistrzów w sierpniu 2010 r., Europejska Konwencja Żonglerska (2012 r.)
    Społeczność żonglerska w Europie i na świecie – festiwale żonglerskie na świecie, szkoły cyrkowe, stowarzyszenia żonglerskie
    Integracja środowisk - szkoły: nauczyciele, rodzice, dzieci; rodziny: dzieci, rodzice, dziadkowie, spotkania żonglerskie: wszyscy zainteresowani – młodzież, dorośli

    b) Wymiar pedagogicznych i psychologicznych korzyści indywidualnych pedagogiki cyrku :
    Korzyści związane ze sferą poznawczą: aktywizacja półkul mózgowych, rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej, modele i strategie uczenia się, metoda wspomagająca leczenie dysleksji i ADHD, rozwój kreatywności, ciekawości poznawczej, sprawdzenie własnych możliwości i ograniczeń psychofizycznych.
    Korzyści związane z umiejętnościami społecznymi: rozwój umiejętności komunikacji
    i współpracy z innymi, wspaniała zabawa, przełamywanie barier, integracja, aktywny sposób na spędzanie wolnego czasu, efektywna i zabawna forma relaksu.
    Korzyści związane z kształtowaniem postaw i systemu wartości: rozwój cierpliwości, determinacji i uporu w dążeniu do celu, wyznaczanie i osiąganie celów, samodyscyplina
    i automotywacja, osiąganie widocznych sukcesów, rozwój pewności, wartości i wiary
    w siebie.
    Korzyści związane z rozwojem fizycznym: jednakowa praca i ćwiczenie obydwu rąk, równowaga obu stron ciała, ćwiczenia mięśni całego ciała, rozwój refleksu, poczucia rytmu, postawy i równowagi ciała, ćwiczenie motoryki małej i dużej, ćwiczenie oburęczności.
    Badania naukowe oraz obserwacje i doświadczenia praktyków potwierdzające wyżej wymienione korzyści.

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Kaskada 4 piłeczkami
    9.05.2010, 23:49

    Grzegorz - kaskada 4 piłkami jest możliwa, no problem :)

    Rozumiem, że mówiąc o kaskadzie 4 piłkami masz na myśli, że przechodzą one na krzyż, a nie dwie w jednej ręce i dwie w drugiej ręce, tak? Jeśli tak - nie ma problemu, jest to możliwe!!!

    Zmienia się jedynie trochę rytm żonglowania. Trzy piłki idą na jedna wysokość jak w klasycznej kaskadzie (i troszeczkę szybciej niż normalnie) a czwarta jest wyrzucana zgodnie z kierunkiem czwartej piłki :) (czyli, jak zaczynasz od prawej to: pierwsza piłka w lewą stronę, druga w prawą, trzecia w lewą i czwarta w prawą stronę) - tylko że czwarta jest wyrzucana o kilka-kilkanaście centymetrów wyżej niż poprzednie trzy piłki. Dzięki temu piłki znajdują swoje miejsca w rękach. Za każdym razem 4 piłka leci trochę wyżej i jest jest nieco szybciej wyrzucana.

    Rytm jest raz, dwa , trzy ( w takim samym tempie) i cztery szybciej i wyżej. Jak znajdę jakieś video to podrzucę! powodzenia! próbuj. trik jest trochę ciężki do opanowania, ale dasz radę :)

    Pozdrawiam
    Mirek

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Ile piłeczek?
    26.01.2010, 19:59

    Jolu, wymyślimy z Magdą II etap szkolenia i damy znać :)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Moje najlepsze czasy
    26.01.2010, 19:57

    Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś.

    Zgodzisz się jednak że, tak jak napisałem, kiedy zaczynasz żonglować np. kaskadę już niejako automatycznie (kiedy mija pierwszy okres "podniecenia" po nauczeniu się umiejętności żonglowania), to czas i liczba wyrzutów przestaje mieć znaczenie, a raczej przechodzi na wyższy poziom - nie liczysz już ilości wyrzutów w kaskadzie, tylko bierzesz się za kolejne triki lub większa ilość piłek i... zaczynasz liczyć od nowa :).
    Tak jak teraz próbuje 5 maczug - mój rekord to na razie 14 wyrzutów. Liczę przy ćwiczeniu jak zawzięty i... liczę na to, że będzie epiej :)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Korzyści z żonglowania - Benefits of Juggling (blog)
    15.01.2010, 11:54

    Wszystkich, którzy interesuja się korzyściami psycho-fizyczno-duchowymi z żonglowania lub chcieliby się z nimi zapoznać zapraszam do odwiedzenia mojego bloga: http://benefits-of-juggling.blogspot.com/ który powstał jako jeden z rezultatów spotkań grupy Benefits of Juggling przy European Juggling Association.
    Pozdrawiam :)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Moje żonglowanie :)
    15.01.2010, 11:50

    Teoria podwójnego stresu lewej ręki :)
    Pozdrawiam

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Moje najlepsze czasy
    15.01.2010, 11:48

    Kiedy żonglowanie trików przejdzie z prób do automatyzmu czasy się nie liczą - poszukuje się nowych wyzwań. Po Mills Messie strasznie trudnym wyzwaniem było Rubinstein Revenge - kilka dni na studiowaniu internetu i artykułów w necie, żeby pojąć o co chodzi. Ale sukces nagradza wszystko :)
    Tak więc zegarek w kąt i do nauki kolejnych trików na 3 piłki, 4 i 5 piłek :)
    Pozdrawiam

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie gdzie się mozna nauczyć żonglowania w Łodzi?
    7.12.2009, 19:21

    Proponuję ze swojej strony naukę żonglowania korespondencyjnie - wymiana nagranych filmów, informacje o błędach itp. Ostatnio udało sie tak pare osób nauczyć :)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie no i stlo sie ---uzaleznilem sie od pileczek:)
    7.12.2009, 19:18

    Gratuluje uzależnienia sie od żonglowania. Teraz czas na maczugi, diabolo, monocykl, 4 piłki, 5 piłek itp. To choroba do końca zycia! Gratuluję! :)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Reklamy i ogłoszenia
    7.12.2009, 19:16

    http://www.zongluj.pl/ - świat magicznych przyrządów do żonglowania
    http://www.inspi.pl/ - szkolenia, warsztaty

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Moje żonglowanie :)
    6.06.2009, 18:56

    Zaczynałem, gdy nie było jeszcze w Polsce żadnego sklepu żonglerskiego i pozostawały piłki tenisowe. Pól roku poćwiczyłe, potem zamówiłem piłki beanbagi z francji. Piłki tenisowe są za lekkie, zgadzam się. Poza tym dochodzi frustracja spowodowana bieganie po całym pokoju lub domu za nimi :)
    Co do dwóch piłek - zazwyczaj uczę ludzi żeby zaczynać od ręki dominującej. Należy pozwolić mózgowi zapamiętać jedną, konkretną drogę rozpoczynania tej umiejętności. jeśli robimy to raz z lewej raz z prawej, móżg musi zrobić większy wysiłek i nie zawsze sluży to dobrze ćwiczeniu
    Natomiast jest jeszcze inny problem - czy zaczynać z ręki dominującej? Zazwyczaj tak, ale nie zawsze :). Problem ten nazywa się: PODWÓJNY STRES RĘKI DOMINUJĄCEJ. To teoria, którą stworzyłem na podstawie uczenia innych osób. Otóż: osoba z ręką dominującą prawą. A więc ręka lewa - słabsza. Więc: jeśli osoba zaczyna wyrzty dwóch piłek od ręki prawej, to lewa, która jest słabsza nie dość że musi wyrzucić to musi na dodatek złapać piłkę z ręki prawej. Ma więc do wykonania o wiele trudniejsza pracę niż ręka prawa. A jeśli zaczniemy o d ręki lewej, słabszej, to musi ona tylko wyrzucić piłkę, natomiast ręka prawa, lepsza, z większym prawdopodobieństwem poradzi sobie zarówno z wyrzuceniem jak i złapaniem. Koniec teorii :)

    Ola! Zapanowanie nad piłeczkami to zapanowanie na włąsnym umysłem i ciałem. Zazwyczaj najwięcej problemów powoduje to, że ćwiczymy chaotycznie, nie koncentrując się na tym co robimy źle. A to jest w żonglowaniu najważniejsze - zauważ co robisz źle - za niski wyrzut piłek (musza być wyrzucane nieco ponad głowę)? za szybkie wyrzuty kolejnych piłek (kolejna piłka powinna być wyrzucana dopiero kiedy poprzednia zaczyna opadać)? Nierówna wysokośc olejnych wyrzucanych piłek (wszystkie piłki muszą lecieć na mniej więcej jednakową wysokość)?
    Powodzenia

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Każdy sobie poradzi
    6.06.2009, 18:39

    "Druga rzecz nie podrzucaj do ręki na bok tylko do góry. Ona lecąc w dół wpadnie Ci w rękę, jeśli nie zostanie za wysoko i za mocno wyrzucona."
    Rafał, nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem, ale zasadą żonglowania jest wyrzucanie w bok. Trzeba wyrzucac w bok, ponieważ jeśli rzucamy tylko do góry - piłki mogą zderzyć się ze sobą. Wyrzucają na bok - uczymy się rzutów na bok a nie do przodu.

    "Być może w lepszym opanowaniu podrzutów, by nie leciały Ci do przodu i byś nie musiał biegać za nimi jest stanięcie przed ścianą, murkiem w odległości nieco mniejszej niż 50 cm. Piłki jeśli zostaną wyrzucone za bardzo do przodu powinny odbić się od ściany i wrócić do Ciebie. Trzeba nadawać też piłką rotację do siebie. "

    Żonglowanie piłek przed ścianą jest typową pomocną techniką, z którą... do końca się nie zgadzam. Po pierwsze nie należy odbijać piłek od ściany ponieważ nabędziemy nawyk odbijania od ściany a nie żonglowania. Poza tym, obserwując ludzi uczących się, zauważam, że kończą swoje próby, kiedy piłka odbije się od ściany. A jeśli osoba idfzie lub biegnie za nią, może zrobić więcej wyrzutów. Jeżeli żonglować przed ścianą to traktować ją jako obiekt, któego piłki nie mogą dotknąć.

    TAJEMNICZA SPRAWA UCIEKAJĄCYCH DO PRZODU PIŁEK
    Jeżeli piłki uciekają do przodu, jest na pewno ku temu powód, lub kilka :).
    1. Najczęstszym z ich jest złe wyrzucanie kolejnych piłek, np. wyrzucamy pierwszą piłkę dobrze, druga już leci do przodu, wiec zaczynamy iść za nią i wyrzucamy niechlujnie trzecią piłkę ponieważ nie mamy czasu skupić się na wyrzucie tej trzeciej, gdyż skupiamy się na gonieniu tej drugiej
    2. Piłki lecą na nierówną wysokość. Szczególnie jest to trudny problem przy początkach żonglowania. Wyrzucamy pierwszą piłkę wysoko, drugą niżej, na wyrzut trzeciej nie ma już praktycznie czasu. A więc najważniejsze - równe wyrzuty, równy rytm! Koncentracja na piłkach które powodują złe wyrzuty - to poprzednie piłki, które są źle wyrzucane!

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Każdy sobie poradzi
    6.06.2009, 18:29

    witaj, jeśli podrzucasz do góry piłkę, staraj się to robić nie wyżej niż na wysokość oczu i cały czas patrz na piłki.

    Niestety, niezgodzę się z Tobą Rafał. Przy uczeniu się żonglowania należy wyrzucać piłki wyżej ponad głowę - wtedy jest więcej czasu na pomyślenie i wyrzucenie kolejnych piłek. Później moiżemy żonglować niżej. Natomiast na początku, kiedy stres i niepewnośc jest duża, bardzo ważne jest aby mieć więcej czasu na wyrzury. Najlepsza wysokość - 20-30 cm ponad głowę (i nie podnosimy rąk przy łapaniu piłek!)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Żonglerka kontaktowa - contact juggling
    6.06.2009, 18:23

    Aniu, szykuj się do ćwiczeń. Na dniach dzwonię! Książka skończona, czas pomęczyć żonglersko innych! :)

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie XXXII Europejski Festiwal Żonglerski - European Juggling...
    6.06.2009, 18:21

    Maniacy żonglowania!
    Serdecznie zapraszam na 31 Europejski Festiwal Żonglerski, który w tym roku odbędzie się w Hiszpani, w kraju Basków.
    To, ogólnie mówiąc (pomimo nazwy) międzynarodowa impreza żonglerska, sciągająca na tydzień ludzi z całego świata! To będzie mój szósty festiwal i póki nogi nie odmawiają posłuszeństwa i nie pojawiają się przeciwności losu będę tam jeździł co roku i zapraszam jak najwięcej osób. Z roku na rok jest coraz więcej Polaków (jeżeli liczby 10-20 osób z Polski oznacza dużo w porównaniu np. z tysiącem Niemców lub Francuzów :; na festiwalu w Irlandii były dwie osoby z Polski, w tym ja). To tygodniowe warsztaty od rana do wieczora, wieczorne pokazy i nocne rozmowy o żonglowaniu w barze żonglerskim :)
    To strona tegorocznego festiwalu
    http://www.ejc2009.org/

    A to video promujące EJC
    http://www.youtube.com/watch?v=5gJe8Ip6_Lw

    Myślę że po tym filmiku rozpoczniecie starania o urlop i zaczniecie pakować plecak lub walizkę :)
    Widzimy się w Hiszpanii!!!

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Ciekawe filmiki dotyczące żonglowania
    6.06.2009, 18:08

    Ups... pomyliłem i powtórzyłem video. To jest juggling do piosenki Fatboy Slima!
    http://www.youtube.com/watch?v=OJsAMXxtDWQ

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Ciekawe filmiki dotyczące żonglowania
    6.06.2009, 17:58

    Video do Fatboy Slima. Ten gość jest naprawdę ok. Bardzo łednie opanowane wiele trików. A i wideo ciekawie skręcone!
    http://www.youtube.com/watch?v=Zc_QwxMbyW4

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Ciekawe filmiki dotyczące żonglowania
    6.06.2009, 17:56

    Zapaleńcy z Argentyny, jeśli dobrze pamiętam :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Zc_QwxMbyW4

  • Mirosław Urban
    Wpis na grupie Żonglowanie w temacie Ciekawe filmiki dotyczące żonglowania
    6.06.2009, 17:53

    Nie mam pytań. Zobaczcie na tą lekkość, perfekcję ruchów. Ajajaj!!!!!! Piekneeeeeeeeeeeee!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=mAEX8YZerPc

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do