Wypowiedzi
-
Jeżeli kogoś interesuje tematyka klas towarowy w znaku towarowym to napisałem na ten temat osobny artykuł: http://znakitowarowe-blog.pl/co-to-sa-klasy-towarowe-w...
Zasadą jest właśnie, że ochronie nie podlega cała klasa a jedynie to co w niej wskażemy. Czasami w jednej klasie mogą być towary/ usługi niepodobne. Co ważne po dokonaniu zgłoszenia nie można już nic dodać. Od dobrze przygotowanego wykazu zależy siła samej ochrony. -
Jeżeli kogoś interesuje tematyka klas towarowych w znaku towarowym, to napisałem na ten temat osobny artykuł: http://znakitowarowe-blog.pl/co-to-sa-klasy-towarowe-w...
Nie wystarczy wskazać samej klasy. Należy dokładnie wypisać towary i usługi. Czego nie wskażemy nie będzie objęte ochroną. Jeżeli z kolei użyjemy nazw potocznych (branżowych) to ekspert może nie zgodzić się na ich uwzględnienie.
Tutaj trzeba być maksymalnie precyzyjnym.
Pozdrawiam -
To może przy okazji tej dyskusji odeślę do moich dwóch artykułów rozkładających ten temat na części. Odpowiadają one na dwa pytania:
1 - Czy można używać cudzego znaku towarowego jako słowa kluczowego w reklamie AdWords?
TAK. Pod warunkiem, że sama reklama nie wprowadza konsumenta w błąd. Tj. treść reklamy nie może sugerować jakiś związków gospodarczych pomiędzy reklamodawcą a właścicielem praw do znaku towarowego. Artykuł: http://znakitowarowe-blog.pl/uzywac-znaku-towarowego-k...
2 - Czy można zablokować możliwość używania znaku towarowego w tekście reklamy AdWords?
TAK. Jeżeli swój znak towarowy zarejestrowaliśmy np. w Urzędzie Patentowym RP, to poprzez specjalny formularz możemy zastrzec w Google. O tym jak to technicznie zrobić opisuję tutaj: http://znakitowarowe-blog.pl/zablokowac-znak-towarowy-...
Pozdrawiam -
Na tą chwilę sprawa jest oczywista.
1) Czy można użyć cudzego znaku towarowego jako słowa kluczowego w reklamie AdWords.
TAK, pod warunkiem, że taka reklama nie będzie wprowadzała konsumentów w błąd. Chodzi tutaj o to, że wygląd reklamy nie może sugerować jakiś szczególnych związków gospodarczych reklamodawcy z właścicielem praw do znaku.
Więcej informacji znaleźć można w artykule: http://znakitowarowe-blog.pl/uzywac-znaku-towarowego-k...
2) Czy można użyć cudzego znaku towarowego w reklamie tekstowej AdWords?
TAK, pod warunkiem takim jak w pkt. 1, czyli reklama nie może wprowadzać w błąd.
NIE - jeżeli właściciel znaku zablokował go w Google (tj. zgłosił informacje o tym, że dysponuje ochroną prawną przez specjalny formularz). W takim przypadku można użyć tego znaku w tekście reklamy tylko za jego zgodą.
Więcej na ten temat w artykule: http://znakitowarowe-blog.pl/zablokowac-znak-towarowy-...
Pozdrawiam -
Na tą chwilę sprawa jest oczywista.
1) Czy można użyć cudzego znaku towarowego jako słowa kluczowego w reklamie AdWords.
TAK, pod warunkiem, że taka reklama nie będzie wprowadzała konsumentów w błąd. Chodzi tutaj o to, że wygląd reklamy nie może sugerować jakiś szczególnych związków gospodarczych reklamodawcy z właścicielem praw do znaku.
Więcej informacji znaleźć można w artykule: http://znakitowarowe-blog.pl/uzywac-znaku-towarowego-k...
2) Czy można użyć cudzego znaku towarowego w reklamie tekstowej AdWords?
TAK, pod warunkiem takim jak w pkt. 1, czyli reklama nie może wprowadzać w błąd.
NIE - jeżeli właściciel znaku zablokował go w Google (tj. zgłosił informacje o tym, że dysponuje ochroną prawną przez specjalny formularz). W takim przypadku można użyć tego znaku w tekście reklamy tylko za jego zgodą.
Więcej na ten temat w artykule: http://znakitowarowe-blog.pl/zablokowac-znak-towarowy-...
Pozdrawiam -
To ja może tylko taką ciekawostkę podrzucę. Niby rejestracja czystego koloru to sytuacja absolutnie wyjątkowa. Ja jednak takich znaków znalazłem... kilkadziesiąt: http://znakitowarowe-blog.pl/kolor-jako-znak-towarowy-...
Pozdrawiam -
To na kogo zgłasza się znak towarowy zależy od celu jaki się chce osiągnąć (np. optymalizacja podatkowa). Zgłoszenie znaku zanim zacznie się faktycznie działać pozwala już teraz zabezpieczyć chwytliwą nazwę. Tak się składa, że niedawno napisałem na ten temat artykuł. Powinien Pana zaciekawić: http://znakitowarowe-blog.pl/czy-musze-miec-firme-aby-...
Pozdrawiam -
W grudniu 2015 r. zmieniły się przepisy i obecnie już można. Szerzej na ten temat pisałem tutaj: http://znakitowarowe-blog.pl/czy-musze-miec-firme-aby-...
Podsyłam również aktualne (na 2017 r.) opłaty urzędowe za rejestrację: http://znakitowarowe-blog.pl/zastrzezenie-nazwy-firmy-...
Pozdrawiam -
Od czasu zadania przez Pana Pawła swojego pytania trochę czasu już minęło. Postanowiłem więc napisać jak sytuacja wygląda obecnie.
1 - Czy można zastrzec znak towarowy na os. fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej?
TAK
2 - Czy można dokonać takiego zgłoszenia na dwie lub więcej osób fizycznych
TAK
Na oba te pytania dokładniej odpowiadam w tym artykule: http://znakitowarowe-blog.pl/czy-musze-miec-firme-aby-...
Od siebie dodam, że prawo zobowiązuje właściciela znaku do rozpoczęcia jego używania w przeciągu 5-ciu lat od rejestracji. W przeciwnym wypadku konkurent może takie prawo wygasić (szerzej na ten temat: http://znakitowarowe-blog.pl/znak-towarowy-nalezy-uzyw...
No i na koniec artykuł o aktualnych (2017 r.) opłatach urzędowych za rejestrację znaku towarowego: http://znakitowarowe-blog.pl/zastrzezenie-nazwy-firmy-...
PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 02.02.17 o godzinie 22:52 -
To podsyłam garść przydatnych informacji:
1) Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego w Polsce, UE i na wiązkę krajów:
- http://znakitowarowe-blog.pl/zastrzezenie-nazwy-firmy-...
2) Co lepiej chronić nazwę czy logo firmy:
- http://znakitowarowe-blog.pl/znak-towarowy-co-wybrac/
3) Podcast o prawnej ochronie marki (do odsłuchania):
- http://znakitowarowe-blog.pl/pom-001-o-czym-podcast-pr...
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Prawo autorskie i internetowe
-
Dziękuję za tak obszerną odpowiedź. Obecnie znajduję się w dość ciekawym momencie pracy zawodowej. Moj patron prowadzi kancelarię od kilkudziesięciu lat i skoro do tej pory wszystko funkcjonowało dobrze to po co cokolwiek zmieniać. Przychodził klient, był fachowo obsługiwany a później ewentualnie pilnowaliśmy niezbędnych terminów. Niby wszystko było było jak należy klient dostawał to po co przyszedł ale nikt nie zastanawiał się nad budowaniem z nim relacji. Uważam jednak że czasy się zmieniają a na rynku zawsze znajdzie się ktoś kto wykona daną usługę taniej. Receptą na większą lojalność klienta upatruję w relacji którą uda się stworzyć. Jeżeli będzie on darzył nas szczerą sympatią (po profesjonalnym obsłużeniu) to ciężej bedzie go "podkupić" przez konkurencję. A może tylko się łudzę?
Osobiście na szkolenie sie nie wybieram, ale bardzo chętnie wezmę udział w tym on line. To na czym mi na prawdę zależy i na co liczę to wyraźne rady jak budować tą telację i jakich narzędzi do tego użyć. Na studiach miałem nieprzyjemność uczestniczyć w przedmiotach które choć powinny być ciekawe i rozwijające to wykładowca je zanudził mówiąc np o definicji negocjacji wg starożytnych Rzymian :) Mówię to ponieważ spodziewam po szkoleniu praktycznych rad.
A wracając do moich doświadczeń z budowaniem relacji uważam, że pewnej granicy nie można przekraczać. Tzn jesteśmy partnerami w biznesie alu już nie kolegami. Choć przy wybornej rozmowie korci mówić dużo o sobie trzeba mieć świadomość, że kontakt może zostać momentalnie zerwany. Nasz kontakt jest bowiem stricte biznesowy i oparty o pieniądze. Doświadczenie uczy, że czasami na tym tle mogą pojawić sie rozbieżności a wtedy przyjacielska relacja znika niczym bańka mydlana... -
Z całego szkolenia najbardziej interesuje mnie właśnie budowanie relacji z klientem. Rozumiem jakie to ważne dlatego zależy mi na uzyskaniu konkretnych informacji JAK to robić.