Michal Trzcinski

Dyrektor Operacyjny, Hotel Kuźnia Napoleońska

Wypowiedzi

  • Michal Trzcinski
    Wpis na grupie Hotel & Hotelarze w temacie Poszukiwany/poszukiwana
    8.12.2007, 05:42

    Proszę się nie martwić. Nie tylko w Polsce to problem. Podobno Chiny to rynek bez problemów z rekrutacją. Nic bardziej mylnego. Znalezienie ludzi z doświadczeniem i niezmanierowanych to naprawdę ogromne wyzwanie.
    Dlatego rekrutujemy na podstawowe stanowiska ludzi prosto po szkole. Znajomość angieleskiego, entuzjazm, lojalność i otwarty umysł. Oczywiście początek jest cięzki, ale po 3 miesiącach wszystko zaczyna iść bardzo ładnie.

    Pozdrawiam

  • Michal Trzcinski
    Wpis na grupie Luksusowe Hotele w temacie Radisson lepszy od Hiltona?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Luksusowe Hotele

  • Michal Trzcinski
    Wpis na grupie Luksusowe Hotele w temacie nowi klienci Rosjanie i Chińczycy

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Luksusowe Hotele

  • Michal Trzcinski
    Wpis na grupie Hotel & Hotelarze w temacie Praca w hotelu
    11.11.2007, 16:16

    To prawda, że poziom serwisu w Europie zachdodniej często jest poniżej tego co mamy w kraju (wypowiedź opieram na okresie z przed kilku lat), ale jeśli chodzi o poziom profesjonalizmu, produktu i ogólnej organizacji pracy to polskie hotele zostają daleko w tyle. Oczywiście jeśli porównać sieciówki może to wyglądać inaczej.

    Ale, o rynku pracy była tu mowa. Myślę, że pod tym względem jest tu jeszcze sporo do zrobienia. W końcu kadr się nie tworzy z dnia na dzień. Jest jakiś powód dla którego najlepszymi menadżerami w hotelach, są Holendrzy, Szwajcarzy, Francuzi i Niemcy. Dlatego, też jeśli, ktoś podczas interview jest wstanie wykazać się dobrą osobowością i podejściem do pracy i realnym zagranicznym doświadczeniem wtedy jego wartość powinna być znacznie wyższa i dla hoteli 2,3,4 gwiazdkowych powinien to być interesujący kandydat. W przypadku 5 gwiazdek oczywiście sprawa jest bardziej złożona.

    W pracy w service industry (hotele przede wszystkim) najważniejesza jest interakcja z ludźmi, zarówno kolegami jaki i gośćmi. Jeśli osoba wracająca nie jest zmanierowana to jej doświadczenia powinny być dość cenne dla hotelu i organizacji. W końcu to w Londynie ma się gości z całego świata, a nie w Warszawie (co się napewno zmieni). Dlatego, podchodziłbym dość ostrożnie co do określania na jaką pozycję, kto się nadaje.

    A w byciu kelnerem nie ma nic złego (ciężka praca, ale wspaniałe wspomnienia z tego okresu). Zawsze powtarzam, że nie ważne na jakiej pozycji się jest, jak się raz bylo kelnerem to zawsze się nim jest...

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do