Michał Sosiński

Efektywny Manager
Wrocław, dolnośląskie

Umiejętności

E-commerce Zarządzanie procesami Marketing Media Project Management Public Relations Sprzedaż Growth hacking SEO/SEM

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Vice President
TransBrokers.eu
Wdrożenie programu naprawczego - osiągnięcie rentowności spółki i podstaw pod dalszy rozwój.
Crosselling pomiędzy zespołami sprzedażowymi spółki i synergia z systemem sprzedażowym Trans.eu Group.
Stworzenie i wdrożenie startegii marketingowej i komunikacyjnej.
Wdrożenie kontrolingu.
Ułożenie procesów dla wszystkich jednostek biznesowych firmy.
Wdrożenie Frameworku PM w celu rozwoju nowych produktów/usług oraz optymalizacji procesów.
Wdrożenie narzędzi wspomagających sprzedaż i obsługę klientów - system CRM.
Reprezentowanie firmy na branżowych targach, spotkaniach z TU, spotkaniach z klientami.
Koordynowanie projektów biznesowych związanych z automatyzacją sprzedaży ubezpieczeń jak i UBI (Usage Based Insurance).
Zarządzanie operacyjne strukturą liczącą 21 osób.
Trans.eu
Dyrektor Działu Sprzedaży (Sales Director)
Wdrożenie i rozwój procesów sprzedażowych spółki Logintrans.
Tworzenie planów sprzedażowych, współpraca przy budowaniu strategii sprzedażowej i produktowej Trans.eu Group.
Koordynacja bierzącej współpracy z działem marketingu.
Współpraca sprzedażowa/marketingowa/szkoleniowa ze spółkami zagranicznymi Trans.eu Group.
Reprezentowanie firmy na branżowych targach, spotkaniach z klientami.
Wielokrotne wdrożenia systemów i funkcji wspierających sprzedaż (CRM).
Wdrożenie projektu sprzedaży crossellingowej pomiędzy polskimi spółkami Trans.eu Group.
Zarządzanie operacyjne strukturą liczącą 38 osób.
Trans.eu
Dyrektor Działu Marketingu
Strategia oraz obsługa marketingowa wszystkich spółek grupy: Logintrans, Trans.eu (wszytskie kraje) + TransBrokers.eu, TransInkasso.eu, Trans24.pl.
Rebranding spółki Logintrans oraz wyżej wymienionych spółek córek.
Wdrożenie Systemu Trans.eu 4.0 - platformy transakcyjnej dla branży TSL.
Wydatny wpływ na szybki wzrost liczby klientów firmy Logintrans.
Zarządzanie operacyjne strukturą liczącą 24 osób.
Trans.eu
Kierownik Grupy Planowania - Dział Marketingu
Planowanie i wdrażanie działań marketingowych spółki na wszystkich rynkach europejskich.
Trans.eu
Główny specjalista d.s. marketingu internetowego.
1. Koordynacja działań performance marketing Europejskiej Giełdy Transportowej TRANS.eu na 16 europejskich rynkach.

2. Koordynacja działań w wyszukiwarkach: systemy CPC, optymalizacja SEO, współpraca z agencjami SEO z całej Europy.

3. Opracowywanie strategi pozyskiwania klientów poprzez strony www, testowanie landing pages, badanie i ocena skuteczności stron.
Logo
Współwłaściciel
4man.pl
Rozwój sklepu, marketing internetowy: SEO, SEM, Social Marketing, Performance Marketing.
Wydawnictwo FORUM Sp. z o.o.
Kierownik działu internet
Zarządzanie zespołem tworzącym serwisy internetowe: autofirmowe.pl, flota.com.pl, outsorcing.com.pl. Odpowiedzialność za: przychody, rozwój, budżet, prace bieżące.
IPM sp. z o.o.
Menedżer Serwisów Internetowych
Zarządzanie zespołem tworzącym serwisy internetowe: autofirmowe.pl, flota.com.pl, outsorcing.com.pl. Odpowiedzialność za: przychody, rozwój, budżet, prace bieżące.
Logo
Specjalista ds. sprzedaży
e-hobby.pl
Rozwój i obsługa sklepu internetowego.

Projekty

Wdrożenie procesów w TransBrokers.eu
Ułożenie wszystkich procesów spółki. Zdefiniowanie zależności, metryk i wzajemnego wpływu. Połaczenie z wartościami finansowymi celem określenia przepływów wartości wewnątrz firmy.
Zakres obowiązków
Menedżer projektu - jako członek zarządu TransBrokers
Wdrożenie kontrolingu w spółce TransBrokers
Wdrożenie frameworku decyzyjnego opartego na pomiarze wartości generowanej przez poszczególne jednostki biznesowe firmy. Efektem projektu było osiągnięcie rentowności spółki na końcu roku 2017 (po 3 latach na minusie).
Zakres obowiązków
Menedżer projektu - jako członek zarządu TransBrokers odpowiedzialny za sprzedaż.
Program ESG + Sprzedaż crosowa w spółkach grupy
W ramach Programu ESG koordynowałem siedem projektów mających na celu zintensyfikowanie działań cross sellingowych w Trans.eu Group.
Zakres obowiązków
Koordynacja programu składającego się z siedmiu projektów + prowadzenie jednego projektu jako Project Manager.
Wdrożenie procesów sprzedażowych w Trans.eu
Wdrożenie procesów sprzedażowych w 30 osobowym zespole sprzedaży firmy Logintrans (Trans.eu):
1. Zdefiniowanie SIPOC.
2. Metryki operacyjno - efektywnościowe.
3. Mapy procesów.
4. Procedury.
5. Połączenie pomiędzy procesami - metamapa.
6. Crosselling.
Zakres obowiązków
Menedżer projektu - jako dyrektor działu sprzedaży.

Szkolenia i kursy

Konferencje: AdStandard - IDG - 2007, 2009, 2010
Konfernecja: E-ComerceStandard - IDG - 2008
Szolenie: Obsługa trudnego klienta - 2008
Szkolenie: Adwords dla zaawansowanych - 2009
Szkolenie: Scrum dla zespołów - PodDrzewem - 2010
Szkolenie: Google analytics w biznesie - 2010
Konferencja: SocialMediaStandard - IDG - 2012
Konferencja: Internet2k12 - IDG - 2012
Szkolenie: Rozwój Przywództwa - DBM - 2012
Szkolenie: Zarządzanie sobą w czasie - 2013
Konferencja: MobileStandard - IDG - 2013
Szkolenie: Growth hacking - Neil Pattel - 2013
Szkolenie: Charyzma wśród liderów - QUEST Change Managers - 2013
Szkolenie: Skuteczne zarządzanie w dobie zachodzących zmian rynkowych - QUEST Change Managers - 2013
Szkolenie: Jak zarabiać więcej w branży TSL - QUEST Change Managers - 2015
Szkolenie: Skuteczne zarządzanie talentami - FLASHPOINT - 2016
Szkolenie: Profesjonalna sprzedaż na rynku B2B - MACH Partner & Consulting - 2017

Edukacja

Logo
Katedra Marketingu - Kontroling, MBA
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Logo
Historia, magisterskie
Uniwersytet Wrocławski

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem

Zainteresowania

Historia najnowsza.
Literatura S-F.
Sport: turystyka rowerowa, łyżwy-hokej.

Organizacje

Nie zrzeszony.

Grupy

2 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Joomla!
Joomla!
Grupa poświęcona systemowi zarządzania treścią (CMS) Joomla!
Projekty start-up
Projekty start-up
internetowe start-upy, wszystko co zwiazane z nowymi projektami, ich finansowaniem i zarzadzaniem
SEO & SEM - Nie daj się zrobić w konia
SEO & SEM - Nie daj się zrobić w konia
Pozycjonowanie stron Search engine optimization i Search engine marketing czyli skuteczna promocja witryn internetowych w wyszukiwarkach i ich pozycjonowanie
Sklep internetowy
Sklep internetowy
Sprzedajemy wszystko i kupujemy wszystko.. Co można sprzedać i kupić w sieci jak? gdzie? po co i dlaczego?
WEB 2.0
WEB 2.0
Grupa dla pasjonatów najnowszych trendów w świecie www.