Michał Sadowski

...
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Strategia biznesowa FMCG Rozwój produktu Trade Marketing Sprzedaż Rozwój Kanałów Sprzedaży budowanie marki Bużetowanie Budowanie zespołów sprzedażowych Nastawienie na cel, zadania i współpracę w zakresie realizowania strategii. Channel Development rozwój firmy

Doświadczenie zawodowe

Mars Polska
Channel Development Manager
• Tworzenie, wdrażanie i nadzorowanie egzekucji strategii i planów aktywności w kanale tradycyjnym
• Zarządzanie budżetem promocyjnym
• Odpowiedzialność za stały rozwój portfolio (listing, aktywności) w zgodzie ze strategią (optymalizacja obecnego, rozwój nowego)
• Odpowiedzialność za rozwój narzędzi dla terenowego działu sprzedaży (zewnętrznego i wewnętrznego) – łącznie ponad 150 osób
• Koordynacje planów aktywności dla wszystkich klientów obsługiwanych przez terenowy dział sprzedaży czyli hipermarkety, supermarkety, dyskonty ,C&C, dystrybutorzy, hurtownie oraz sklepy franczyzowe.
• Udział w planowaniu produkcji produktów S&OP+
• Budowanie i rozwój wizerunku marek w punktach sprzedaży
• Postewaluacja aktywności
Logo
Właściciel
MS Sales & Marketing
Realizacja projektów konsultingowych dla:

Beautyflo S.C.
Dyrektor Zarządzający Listopad 2013 - Luty 2015

• Realizacja P&L firmy poprzez realizacje planów sprzedaży i profitu
• Zarządzanie wszystkimi obszarami :Sprzedażą, Marketingiem, Trade Marketingiem, Finansami,
Logistyką, Administracja i HR.
• Zarządzanie i wybór optymalnego portfolio oraz polityki cenowej (ponad 3000 produktów)
• Współtworzenie o rozwój marki własnej KODO
• Zarządzanie 14 osobowym zespołem

Osiągnięcia:
• Wzrost o ponad 35%% obrotów i dochodów firmy będącej 5 lat na rynku
• Znalezienie się na w gronie Top Dystrybutorów


Aegon TU na Życie S.A.
Kierownik Zespołu Sprzedaży Kwiecień 2013- Styczeń 2014

• Zarządzanie zespołem sprzedaży (15 osób)
• Realizowanie planów sprzedażowych zespołu
• Prowadzenie szkoleń twardych i miękkich dla całego Biura Sprzedaży,

Osiągnięcia:
• Zdobycie nagrody dla najlepiej rekrutującego managera w Polsce Q4 2013
• Wzrost sprzedaży zespołu o 200% w H2 2013 vs H2 2012


Egesa Grupa Energetyczna S.A.
Kierownik Działu Sprzedaży i Trade Marketingu Marzec 2012- Styczeń 2013

• Odpowiedzialność za realizowanie targetów obrotowych i profitowych na terenie wszystkich OSD
• Tworzenie i wdrażania nowych produktów, usług i form sprzedaży hurtowej (B2B) i detalicznej (B2C oraz D2D)
• Zarządzanie zespołem sprzedaży i trade marketingu (40 osób)

Osiągnięcia:
• Stworzenie od podstaw Działu Sprzedaży i Trade Marketingu ,który w 2012 roku osiągnął historyczne wyniki sprzedaży w segmentach B2B i B2C na uwalniającym się rynku gazu ( analogicznie na rynku energii elektrycznej wszystkie podmioty m.in. tacy giganci jak PGE, Tauron, Enea potrzebowały ponad 1,5 roku na osiągniecie podobnych wyników).
• Wygenerowanie wzrostu marży o ponad 20%
• Podpisane kontrakty m.in. z Tesco Polska (300 punktów odbioru), Maspexem ( 2 fabryki), Ministerstwem Finansów (10 punktów)
• Wprowadzenie na Polski rynek nowych produktów NowyGaz
Grupa CEDC
Trade Marketing Manager /Channel Manager
• Przygotowywanie oraz współtworzenie budżetów marketingowych na sieci zgodnych z rocznym planem budżetowym oraz kontrola optymalnego ich wykorzystania na sieci
• Całościowe zarządzanie budżetem Trade Marketingowym
• Współodpowiedzialność za realizacje targetu obrotowego na poziomie 1100 mln PLN rocznie
• Analiza trendów rynkowych oraz otoczenia konkurencji w zakresie asortymentu CEDC w celu aktywnego reagowania na zachodzące zmiany mające wpływ na realizację celów sprzedaży
• Przygotowywanie i rekomendacja projektów aktywności handlowych prowadzących do maksymalizacji sprzedaży i zysku w nowoczesnym kanale dystrybucji
• Planowanie aktywności w ujęciu rocznym i kwartalnym
• Udział w spotkaniach z klientami i negocjacje
• Odpowiedzialność za projekty merchandisingowe
• Zarządzanie materiałami POS dla sieci handlowych
• Zarządzanie praca Specjalisty ds. Rozwoju Kanałów Sprzedaży

Osiągnięcia:

• Nowoczesne i efektywne podejście do zarządzania budżetem Trade Marketingowym CEDC dla kategorii wódek w kanale nowoczesnym, co wygenerowało wielomilionowe oszczędności a jednocześnie pozwoliło zrealizować targety obrotowe i marżowe w H1 2012 na poziomie 110%
• Wprowadzenie na Polski rynek nowych produktów: Soplica, Żubrówka, Absolwent, Bols
Unilever Polska S.A.
Customer & Shopper Marketing Manager HHC/ORAL/HAIR
• Przygotowanie planów/aktywności kanałowych adresujących zapotrzebowanie kanału oraz celów kategorii, w tym określenie priorytetów
• Inicjowanie, implementowanie i egzekwowanie przygotowanych planów/aktywności na poziomie kanałów
• Koordynacja przygotowań akcji klienckich (Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, C&C, Drogerie,Handel Tradycyjny)
• Bieżące monitorowanie marek i kategorii w kanale oraz przygotowywanie niezbędnych rozwiązań umożliwiających rozwiązywanie problemów, jeśli takowe się pojawią
• Rozwijanie kanałów poprzez poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań podnoszących sprzedaż i udziały
• Ścisła współpraca z marketingiem i sprzedażą w celu dopracowania planów/aktywności kanałowych w tym akcji promocyjnych
• Wypracowanie i przygotowanie promocji specyficznych i dopasowanych do danej kategorii i danego kanału
• Udział w planowaniu produkcji (proces S&OP)
• Utrzymanie ciągłości przepływu informacji dotyczących wszystkich kanału wewnątrz organizacji
• Kontrola i efektywne zarządzanie rocznym budżetem
• materiałami POS (ich implementacja i egzekucja)
• Przygotowanie planów rocznych
• Koordynator/lider projektu kosmetycznego X-MASS 2010 i 2011

Osiągnięcia:

• Wprowadzenie na Polski rynek nowych linii produktów: Domestos, Cif, Signal, Dove, Timotei
• Koordynacja w latach 2010 i 2011 najważniejszego projektu kosmetycznego X-MASS firmy Unilever.Realizacja targetów obrotowych i marżowych na spadającym rynku kosmetycznym
Unilever Polska S.A.
Starszy Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów (FOOD/HPC/IC)
• Opieka nad powierzonymi klientami w kanale hipermarketowym i supermarketowym
• Realizacja targetów, KPI i priorytetów
• Współpraca z personelem hipermarketów na poziome dyrektor, senior, kierownik
• Egzekucja ustaleń centralnych
• Dozorowanie wdrażania planu marketingowego
• Organizowanie akcji promocyjnych mających na celu wzrost sprzedaży
• Kierowanie pracą zespołu merchandiserów oraz hostess (30 osób)

Osiągnięcia:

• 2 miejsce w rankingu na Handlowca roku Unilever Polska w 2007 i 2008 roku
• Najlepszy Handlowiec kanału supermarketowego w 2006 roku
• 1 miejsce w konkursie Unilever Polska na inicjatywę miesiąca kwietnia w 2006 roku
Dem'a Promotion Polska
Field Manager
• Zarządzanie 3 supervaisorami, grupa 40 merchandaiserów zatrudnionych w kanale nowoczesnym,4 merchandaiserów zatrudnionych w kanale tradycyjnym oraz zespołami promocyjnymi(średnio 30-70 osób)

Edukacja

Logo
Prawo i Administracja, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Praca w FMCG
Praca w FMCG
branża artykułów spożywczych, alkoholowych, tytniowych - oferty pracy, opinie, poglądy
Top Manager
Top Manager
Zapraszam do dyskusji kadrę zarządzającą i młodych ludzi na początku kariery zawodowej.
Unilever Polska
Unilever Polska
Unilever Polska
Zarządzanie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.