Michał Rybiński

PO/PM dla produktów SaaS, web apps; praktyk Agile/Scrum; były programista C/C++
Zielona Góra, lubuskie

Umiejętności

Amazon Web Services (AWS) B2B software Project Management Scrum SOAP SQL UML Web Service Development User story Zarządzanie wymaganiami Zarządzanie projektem metodą Agile Zarządzanie zespołem Agile Analiza wymagań Zarządzanie projektami programistycznymi Web Services (REST, SOAP Rozwój oprogramowania Rozwój oprogramowania - Software Development budżetowanie Rozwój produktu Zarządzanie produktem zarządzanie rozwojem oprogramowania Aplikacje webowe B2C software Architektura systemu

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

MetaPack Poland Sp. z o.o.
Product Manager
Product Manager dla jednej z wiodących platform integrujących systemy kurierskie z e-commerce.
MetaPack Poland Sp. z o.o.
Product Owner
SCRUM Product Owner dla produktów/aplikacji B2B i B2C w branży logistycznej.
Web applications, SaaS.
Zarządzanie backlogiem produktu, praca z zespołami programistycznymi przy wytworzeniu produktu.
Logo
Project Manager
RINF / Altimi
Wsparcie sprzedaży.
Oszacowanie projektów.
Wytworzenie profili poszukiwanych kandydatów.
Zarządzanie zespołami programistycznymi.
Logo
PM
KB.Projekt
04.2013 - teraz : praca z zespołami wytwarzającymi nowe funkcjonalności dla CodeProject (www.codeproject.com , Ruby), organizacja metody pracy w projekcie, wsparcie rekrutacji
Apator Rector Sp. z o.o.
koordynator projektów
04.2013 - 05.2013: szkolenia zespołów, właścicieli produktów, wsparcie dla wdrożenia metodyki zwinnej w wytwarzaniu oprogramowania

08.2011 – 03.2013: utworzenie i organizacja prac biura programistów oraz zdalnych zespołów programistów (samozatrudniony)

2009-06.2011: wdrożenie aplikacji webowych (.NET/Oracle), operator sieci dystrybucyjnych (energetyka)
:: nadzór nad realizacją treści umowy (budżetowanie, rozbicie produktów, formalne odbiory dokumentacji, licencji oraz prac, formalne ustalenia z klientem, harmonogram prac, fakturowanie, raportowanie wewnętrzne stanu projektu), synchronizacja prac wewn. działów firmy
:: udział w przygotowaniu wyceny oferty i umowy, głównie aplikacje webowe i interfejsy webservice'owe do systemów zewnętrznych (SAP/FileNEt)
Advanced Digital Broadcast Sp. z o.o.
Enigneering Manager/Project Manager
2008-2009: kierownik projektu,
:: wdrożenie dekoderów naziemnej telewizji cyfrowej w Norwegii (dekoder prosty i nagrywarka) z oprogramowaniem opartym o MHP, bezpośrednia współpraca z RiksTV (prywatno-państwowy walidator dopuszczający dekodery do sprzedaży pod kątem zgodności ze standardami TV cyfrowej krajów nordyckich), komunikacja z klientem, praca pod nadzorem i we współpracy z nadzorującym kierownikiem projektu

2006-2008: engineering manger, po reorganizacji firmy młodszy kierownik projektu
:: wdrożenie dekoderów kablowej telewizji cyfrowej w Belgii (dekoder prosty i nagrywarka) z oprogramowaniem opartym o MHP, komunikacja z klientem, praca pod nadzorem i we współpracy z kierownikiem projektu

ZAKRES OBOWIĄZKÓW GENERYCZNY: Harmonogramowanie, proste ramowe budżety, głównie koordynacja między działami w firmie, dostawcą middleware i klientem (hardware, software – sterowniki, middleware, aplikacja kliencka, technical writers, Quality Control, przekazanie do wdrożenia do produkcji masowej, organizacja sampli dla działów sprzętowych, programistycznych, akceptacja klienta), raportowanie stanu projektu, komunikacja z klientem, okazyjne wsparcie wycen ofert
Logo
Inżynier ds. Rozwoju Oprogramowania
Siemens Mobile/BenQ-Siemens
od 04.2005: Inżynier ds. Rozwoju Oprogramowania
:: projektowanie i wykonanie oprogramowania dla telefonów komórkowych (embedded); szkolenie nowych pracowników
od 03.2006: kierownik zespołu programistycznego,
:: od 6 do 20 osób w zespołach prowadzonych w tym czasie. Zakres obowiązków: wsparcie w ustaleniu specyfikacji, prowadzenie projektu wytworzenia oprogramowania.
Techland S.A.
Game Level Designer
Projektowanie elementów gry Call of Juarez
Logo
Praktykant
Centrum Komputerowe Uniwersytetu Zielonogórskiego
praktyki studenckie z zakresu sieci komputerowych, szkolenie z Cisco Networking Academy
Logo
Game Master
Tanhauser Gate
:MIMESIS Online, gra MMORPG
::skrypty AI, modele matematyczne użyte w grze, kontakt z użytkownikami

Szkolenia i kursy

Professional Scrum Product Owner I (scrum.org) - 11.2016, certyfikacja 03.2017 https://www.scrum.org/user/209613

IPMA based training for Project Management - 2007

Scrum Master (Scrum Alliance, certified @ SprintIT), certified 2006 for 2006 - 2007

Interpersonal communication - team leading - 2006
Preliminary PMI course - 2006
Software design using UML - 2005
Test driven development in C - 2005

Edukacja

Logo
Informatyka, magisterskie
Politechnika Wrocławska

Specjalizacje

Internet/e-Commerce/Nowe media
Zarządzanie produktem
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT
IT - Rozwój oprogramowania
Inne