Umiejętności
Zarządzanie klientami
motoryzacja
Strategia biznesowa
Negocjacje kontraktu
Prognozowanie
Zarządzanie kluczowymi klientami
Strategia marketingowa
Negocjacje
New Business Development
wprowadzanie produktu
Zarządzanie Sprzedażą
wycenianie
Zarządzanie zespołem
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
dobry
Doświadczenie zawodowe
Key Account Director
♦ Playing an integral role in new business pitches and holding responsibility for the effective on-boarding of new prospects,
♦ Responsibility for the development and achievement of sales through the direct sales channel,
♦ Focusing on growing and developing existing key accounts (Volkswagen, LG, ABB) together with generating new business,
♦ Writing business plans for all current and opportunity tender business across Europe,
♦ Acting the key interface between the customer and all relevant company divisions,
♦ Own recruiting, objectives setting, coaching and performance monitoring of coordinators & sales representatives.
♦ Responsibility for the development and achievement of sales through the direct sales channel,
♦ Focusing on growing and developing existing key accounts (Volkswagen, LG, ABB) together with generating new business,
♦ Writing business plans for all current and opportunity tender business across Europe,
♦ Acting the key interface between the customer and all relevant company divisions,
♦ Own recruiting, objectives setting, coaching and performance monitoring of coordinators & sales representatives.
SALES MANAGER / VERKAUFSLEITER
♦ Achieving growth and hitting sales targets across Poland & western countries in Europe,
♦ Designing and implementing an strategic business plans that expands company’s customer base and ensure its strong presence,
♦ Build and promote strong, solid and long-lasting customer relationships by partnering with them and understanding their needs,
♦ Present sales, revenue and expenses reports and realistic forecasts to the top management team,
♦ Identify emerging markets and market shifts while being fully aware of new products and competition status.
♦ Designing and implementing an strategic business plans that expands company’s customer base and ensure its strong presence,
♦ Build and promote strong, solid and long-lasting customer relationships by partnering with them and understanding their needs,
♦ Present sales, revenue and expenses reports and realistic forecasts to the top management team,
♦ Identify emerging markets and market shifts while being fully aware of new products and competition status.
Region Manager
- Developing North - West branch from "scratch";
- Setting procedures, managing & evaluating employes (Coordinators and Leaders);
- Full P&L responsibility;
- Negotiations with Top Automotive OEM's; 1 Tier Suppliers;
- Representing the company during domestic&international trade fairs (Leipzig, Geneva, Poznań, Paris, Frankfurt a. Main);
- Active support in International Business Development processes;
- Team Management (>15).
- Setting procedures, managing & evaluating employes (Coordinators and Leaders);
- Full P&L responsibility;
- Negotiations with Top Automotive OEM's; 1 Tier Suppliers;
- Representing the company during domestic&international trade fairs (Leipzig, Geneva, Poznań, Paris, Frankfurt a. Main);
- Active support in International Business Development processes;
- Team Management (>15).
Kierownk ds. Projektów
Leopard-Automobile sp. z o.o.
♦ Przygotowywanie strategicznych planów rozwoju portfela produktów i prowadzenie związanych z nimi projektów (Zakupy, Sprzedaż, Logistyka),
♦ Tworzenie i realizacja strategii produktowej, której celem jest systematyczne zwiększanie poziomu osiąganej sprzedaży i wypracowywanej marży (współpraca z firmą Koenigsegg),
♦ Definiowanie i prowadzenie polityki marketingowej oraz polityki cenowej,
♦ Negocjowanie umów i warunków współpracy z producentami i dostawcami (Pesa, Stadler, Alstom, ABB)
♦ Prowadzenie projektów związanych z wdrożeniami produktów (Newag),
♦ Projektowanie i wdrażanie działań marketingowych w oparciu o rachunek ekonomiczny (Top Marques)
♦ Prowadzenie analiz tendencji rynkowych na rynkach: krajowym i zagranicznym,
♦ Wdrażanie nowych rozwiązań w zakresie prowadzonych projektów.
♦ Tworzenie i realizacja strategii produktowej, której celem jest systematyczne zwiększanie poziomu osiąganej sprzedaży i wypracowywanej marży (współpraca z firmą Koenigsegg),
♦ Definiowanie i prowadzenie polityki marketingowej oraz polityki cenowej,
♦ Negocjowanie umów i warunków współpracy z producentami i dostawcami (Pesa, Stadler, Alstom, ABB)
♦ Prowadzenie projektów związanych z wdrożeniami produktów (Newag),
♦ Projektowanie i wdrażanie działań marketingowych w oparciu o rachunek ekonomiczny (Top Marques)
♦ Prowadzenie analiz tendencji rynkowych na rynkach: krajowym i zagranicznym,
♦ Wdrażanie nowych rozwiązań w zakresie prowadzonych projektów.
Kierownik ds. Kluczowych Klientów (rynki zagraniczne)
♦ Rozwijanie współpracy z obecnymi Klientami na rynkach europejskich;
♦ Budowanie trwałych relacji B2B;
♦ Udział w opracowywaniu strategii rynkowej, planów marketingowych oraz oferty produktowej firmy (OEM);
♦ Rozpoznawanie i definiowanie potrzeb Klientów oraz doradztwo w zakresie proponowanych rozwiązań;
♦ Przygotowywanie i prezentacja ofert handlowych, raportów oraz umów;
♦ Zbieranie informacji z rynku w zakresie działań konkurencji.
♦ Budowanie trwałych relacji B2B;
♦ Udział w opracowywaniu strategii rynkowej, planów marketingowych oraz oferty produktowej firmy (OEM);
♦ Rozpoznawanie i definiowanie potrzeb Klientów oraz doradztwo w zakresie proponowanych rozwiązań;
♦ Przygotowywanie i prezentacja ofert handlowych, raportów oraz umów;
♦ Zbieranie informacji z rynku w zakresie działań konkurencji.
Współzałożyciel
SZ150
- Projekt polegał na udoskonaleniu istniejącego już na rynku produktu – gumowanych wycieraczek/dywaników wejściowych,
- Budowie sklepu internetowego (kilka wersji językowych), w których istniałaby możliwość uploadu swoich pomysłów (zdjęć, grafik) oraz skorzystania z gotowych wzorów produktu; także pozycjonowaniu słów kluczowych,
- Sprowadzeniu do Polski niezbędnych do produkcji wycieraczek maszyn, tym samym uzależnienie krajowych importerów od jedynego producenta w kraju, czyli nas,
- Jednoczesne prowadzenie rozmów handlowych z potencjalnymi kontrahentami (sieci DIY, super- i hipermarkety, firmy oraz instytucje).
- Budowie sklepu internetowego (kilka wersji językowych), w których istniałaby możliwość uploadu swoich pomysłów (zdjęć, grafik) oraz skorzystania z gotowych wzorów produktu; także pozycjonowaniu słów kluczowych,
- Sprowadzeniu do Polski niezbędnych do produkcji wycieraczek maszyn, tym samym uzależnienie krajowych importerów od jedynego producenta w kraju, czyli nas,
- Jednoczesne prowadzenie rozmów handlowych z potencjalnymi kontrahentami (sieci DIY, super- i hipermarkety, firmy oraz instytucje).
Business Development Manager
Recor Group
♦ Całkowita odpowiedzialność za wprowadzenie i rozwój firmy na terenie Polski,
♦ Budowanie sieci sprzedaży oraz świadomości marek (Recor, Belform, Sofa-Bed),
♦ Monitorowanie i analiza danych rynkowych dotyczących segmentu, konsumentów, działań konkurencji i wyników własnych,
♦ Zarządzanie zespołem składających się z trzech przedstawicieli handlowych (rekrutacja, coaching, motywacja),
♦ Budowanie od podstaw relacji B2B,
♦ Planowanie dostaw z fabryk: na Węgrzech, Słowacji do Polski przy uwzględnieniu optymalizacji kosztów,
♦ Tworzenie oraz wdrażanie koncepcji marketingowych,
♦ Organizowanie szkoleń oraz motywowanie zespołów sprzedażowych w poszczególnych sieciach handlowych,
♦ Organizacja oraz prowadzenie targów w największych miastach Polski,
♦ Ścisła współpraca z Zarządem spółki (regularne konferencje w Belgii), w celu opracowywania i późniejszego wdrażania strategii podczas rozmów z Senior Management'em.
♦ Budowanie sieci sprzedaży oraz świadomości marek (Recor, Belform, Sofa-Bed),
♦ Monitorowanie i analiza danych rynkowych dotyczących segmentu, konsumentów, działań konkurencji i wyników własnych,
♦ Zarządzanie zespołem składających się z trzech przedstawicieli handlowych (rekrutacja, coaching, motywacja),
♦ Budowanie od podstaw relacji B2B,
♦ Planowanie dostaw z fabryk: na Węgrzech, Słowacji do Polski przy uwzględnieniu optymalizacji kosztów,
♦ Tworzenie oraz wdrażanie koncepcji marketingowych,
♦ Organizowanie szkoleń oraz motywowanie zespołów sprzedażowych w poszczególnych sieciach handlowych,
♦ Organizacja oraz prowadzenie targów w największych miastach Polski,
♦ Ścisła współpraca z Zarządem spółki (regularne konferencje w Belgii), w celu opracowywania i późniejszego wdrażania strategii podczas rozmów z Senior Management'em.
Szkolenia i kursy
2014 - 2019 // Geschäfts Deutsch -> kurs języka niemieckiego z lektorem
kurs języka angielskiego (British School/Polska) – poziom upper-intermediate business (B2/C1);
Motywowanie pracowników i delegowanie zadań z elementami zarządzania / coachingu;
Zaawansowane negocjacje i wywieranie wpływu;
Poprawa procesów zarządzania łańcuchem dostaw;
Ishikawa; 5W2H; 8D
Sprzedaż i marketing;
VDA 6.3, IATF;
2014 - VDA 6.3;
2014 - excel średniozaawansowany +
kurs języka angielskiego (British School/Polska) – poziom upper-intermediate business (B2/C1);
Motywowanie pracowników i delegowanie zadań z elementami zarządzania / coachingu;
Zaawansowane negocjacje i wywieranie wpływu;
Poprawa procesów zarządzania łańcuchem dostaw;
Ishikawa; 5W2H; 8D
Sprzedaż i marketing;
VDA 6.3, IATF;
2014 - VDA 6.3;
2014 - excel średniozaawansowany +
Edukacja
Specjalizacje
Sprzedaż
Motoryzacja/Transport
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości
Zainteresowania
Automotive, Strzelectwo, Podróże, Felietonistyka, Sport.
Grupy
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Rowerowy Świat
Grupa poświęcona wszystkim fanom jednośladów. Z pewnością wielu z was lubi spędzać aktywnie czas na rowerze - tym bardziej powinien należeć do Rowerowego Świata! :)
Szkolenie i Doradztwo
Szkolenia, Studia, Konferencje, Doradztwo i Marketing dla osób rozwijających swoją karierę szczególnie przez udział w programie ustawicznego profesjonalnego dokształcenia (CPE).