Wypowiedzi
-
Na tym wątku widzę, że pojawiają się informację na temat różnych gier wykorzystywanych, przede wszystkim, w edukacji i szkoleniach.
Poszukuję natomiast zagregowanych informacji na temat polskiego rynku serious games. Niestety na razie jestem w kropce. Czy ktoś z Was ma takie dane lub wie jak do nich dotrzeć? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Psychologia
-
Na pewno w PRLu w poniedziałek i (mam nadzieję) we wtorek.
Szczerze mówiąc nie jest jakoś wybitnie, ale jak dla mnie to może być. -
Tomasz Witczak:
Jazz Caffe Collosseum na Wzgórzu Partyzantów. [...]
Potwierdzam informacje z jednego z postów wcześniej. Wprawdzie porównania nie mam, ale w Collosseum mi się podobało. -
Beata K.:
Witam,
Poszukuję informacji na temat gry Beer Game.
Chcę wykorzystać grę do pracy a nie bardzo znam jej scenariusz. jeśli ktoś z Państwa mógłby mi pomóc bardzo proszę o kontakt.
Pozdrawiam
beata
Materiały, w wersji angielskiej, można znaleźć chociażby tutaj: http://www.public.asu.edu/~kirkwood/sysdyn/BGame/BGame... -
Jeszcze jest trochę czasu - możliwe że przekroczy oczekiwania. :)
-
Widzę, że przez te święta, kiedy praktycznie odłączyłem się od internetu, dużo się działo. Przepraszam zatem za opóźnienie w odpowiedzi.
W każdym razie, jeśli chodzi o mnie to z dwóch podanych terminów pasuje mi jedynie ten opisany jako alternatywny (20 maja). 15 maja nie mam możliwości się wyrobić.
Jeśli chodzi o miejsce (Bar Novotel) i konkretną godzinę (ok. 17:30) to jest ona jak najbardziej w porządku.
Tak więc czy można by było jednak wykorzystać ten termin 20? -
Bardzo dobry pomysł. Tak więc wyrażam swoje zainteresowanie. :)
-
Zadałem więc sobie to pytanie - jaki jest zwrot z budowania OUS.
Szukałem jakiegoś case'a, który zawierałby informacje na temat wymiernych wyników wprowadzenia takiego podejścia. Założyłem, że jestem menedżerem, który nie wie co to jest OUS i szuka jakichś informacji, które mógłby przedstawić kierownictwu w formie kolorowego wykresu. Postanowiłem poświęcić na to niewiele czasu, zakładając, że taki przykładowy menedżer nie ma całego dnia na szukanie, poświęci na to co najwyżej 20 minut. Czy znalazłem coś ciekawego? Niestety nie. Nawet na stronie Society for Organizational Learning, w zakładce Success Stories (http://www.solonline.org/organizational_overview/Succe... nie ma danych odnośnie efektywności tych programów.
Jako benchmark wykorzystałem Lean, dość modne pojęcie w dzisiejszych czasach. Znalezienie strony z jakimś case'm z danymi liczbowymi odnośnie efektów zajęło mi pół minuty...
Myślę, że zaprezentowana przez Ciebie analogia OUS-coaching jest bardzo dobra. Warto zastanowić się jednak jakie są różnice.
Wydaje mi się, że w przypadku coachingu i mówienia o jego efektach poruszamy się w zakresie korzyści, które są rozumiane intuicyjnie. Po prostu wiem o co chodzi, mogę się na przykład odwołać do moich osobistych doświadczeń z tego zakresu. I przez to opis korzyści wydaje się być sensowny, nawet jeśli nie jest jednoznacznie mierzalny.
Gdy zaczynam zastanawiać się nad całym działem czy też większymi jednostkami organizacyjnymi firmy wówczas moje myślenie przechodzi na poziom "linii produkcyjnej". Ważna staje się efektywność, która jest mierzalna - potrzebuje wskaźników i liczb. Potrzebuje konkretów, szczególnie jeśli chcę przedstawić sprawę moim przełożonym.
Pytanie tylko, czy biorąc pod uwagę powyższy eksperyment z szukaniem danych, znajdę coś czym będę w stanie kogoś przekonać? Temat warty jest wypromowania, pozostaje pytanie jak go "sprzedać" komuś kto nie jest do niego przekonany. -
Kazimierz G.:
Jednak ja rozumiem brak zainteresowania praktycznym rozwojem takiej organizacji: biznes to wyniki, mierniki i zysk.
Warto dodać, że bardzo często chodzi o wyniki w ciągu najbliższych miesięcy. -
Ciekawe.
Zatem będę poszukiwał informacji o następnym spotkaniu. -
Ja tylko dodam, że spotkanie się odbyło i miałem okazję w nim uczestniczyć.
Faktycznie pojawiły się ciekawe narzędzia, które można wykorzystać w praktyce. Spotkanie uważam za udane. Czekam na kolejne. :) -
W jakiś konkretny sposób zgłaszać się do ostatecznej listy uczestników? I oczywiście prosiłbym o konkretne namiary na tą instytucję na Rewolucji 1905. :)
-
U mnie podobnie jeśli chodzi o zakres tematów z analizy biznesowej - nie mam uwag, czekam tylko na informacje o terminie oraz tym w jaki sposób można się zgłosić.
-
Podobnie jak przedmówca najbardziej zainteresowany jestem tematyką z zakresu analizy biznesowej.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Dynamika Systemowa
-
Myślę, że w ramach tego tematu dałoby się wyróżnić dwie kategorie. Jedna to mity, którą uznałbym za hasłowe odwoływanie się do wyników badań a następnie ich ekstrapolacje na dziedzinę w której nie zostały przebadane i/lub nie mają zastosowania.
Tutaj najlepszym przykładem jest interpretacja badania Mehrabiana jako odnoszących się do każdej sytuacji komunikacyjnej.
Wrzuciłbym do tego worka też mit o używaniu jedynie xx% naszego mózgu. Jeśli dobrze pamiętam (ponieważ parę lat temu sprawdzałem tą informację) wynika ona z pierwszych analiz aktywności mózgu, które zostały później podważone dzięki zastosowaniu lepszych technik badawczych.
Drugą kategorię określiłbym raczej jako zabobony Rozumiem je tutaj jako poglądy po prostu nieprawdziwe funkcjonujące bardziej w warstwie pewnej "ideologii" niż przekazywanej wiedzy merytorycznej.
Tutaj przykładem byłoby wspomniane "Chcieć to móc", czy też różne hasła o charakterze wybitnie marketingowym w stylu to-szkolenie-rozwiąże-wszystkie-Twoje-problemy, czy też bardziej "realistycznie": to-szkolenie-rozwiąze-wszystkie-Twoje-problemy-w-danej-dziedzinie. -
Dlatego też sądzę, że bardziej efektywne mogłoby być podejście, które koncentowałoby się w większym stopniu na metodach i technikach. Określone metody pozwalają osiągnąć określone rezultaty, natomiast ich efektywność jest uwarunkowana sposobem ich wykorzystania. Sposób ich wykorzystania to już tak naprawdę wchodzenie w wizję organizacji uczących się.
Porównałbym to do uczenia się języka obcego. Najpierw uczymy się pewnego słownictwa i zwrotów do wykorzystnia w konkretnej sytuacji (przedstawianie się, zamawianie czegoś w restauracji, rozmowa telefoniczna, itd.). Świadomość języka i umiejętność generowania nowych treści rodzi się później. Należy znać pewne podstawy by zacząć budować umiejętność efektywnego ich wykorzystania.
Oczywiście analogia ta obnaża problemy związane z takim podejściem. Z mojego osobistego doświadczenia związnego z nauką języków wiem, że granica świadomości języka jest w niektórych przypadkach, z wielu różnych przyczyn, nie do przeskoczenia. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Dynamika Systemowa
-
Być może kwestia małej popularności idei organizacji uczących się wynika z pozornej "miękkości" tej tematyki. Spójrzmy chociażby na wikipedię, którą w tym wypadku traktuje jako źrodło popularnej wiedzy na ten temat. Tak więc według niej organizacja ucząca się oznacza "organizację zdolną do uczenia się, adaptującą się do zmiennych warunków funkcjonowania. Stan ten osiąga poprzez otwartość pracowników na nowe idee i trendy oraz stałe doskonalenie się pracowników. Organizacja inicjuje i wspiera te działania i sama ciągle się przekształca."
Według mnie właściciele firm i menedżerowie w sytuacji gdy mają wydać pieniądze na szkolenia czy doradztwo koncentrują się przede wszystkim na konkretach. Ja powyżej nie widzę żadnych konkretów. Co więcej, niestety, nawet jeśli się zajrzy do jakiegoś bardziej rozbudowanego artykułu (chociażby http://kadry.nf.pl/Artykul/8459/Organizacja-uczaca-sie... też ciężko znaleźć w nim coś na czym można by się było dlużej zaczepić.
W temacie organizacji uczących się brakuje mi pewnej równowagi pomiędzy ideami a konkretnymi umiejętnościami czy technikami. Jeśli ktoś mówi o zarządzaniu projektami to widzę oczami wyobraźni zarówno pewne umiejętności miękkie, które są konieczne aby robić to efektywnie ale także różne metodyki, które strukturalizują cały ten proces. Gdy słysze hasło organizacji uczących się widzę zestaw pewnych haseł w stylu "wizja", "rozwój", "adaptacja" realizowanych poprzez zebrania, które ze względu na te hasła powinny być bardziej efektywne. Brakuje mi tutaj konkretnych technik i metod które stanowiłyby niejako "solidną podstawę" tej właśnie idei.
- 1
- 2