Michał Marczak

Starszy Właściciel Procesu / Senior Process Owner
Plewiska, wielkopolskie

Umiejętności

Atlassian JIRA Event Management ITIL JIRA Kanban Python Scrum Splunk Incident management (ITSM) Agile Prawo jazdy kat B Zarządzanie usługami IT Angielski Atlassian Bamboo Incident Managment Atlassian Confluence Service Delivery Manager

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Sii sp. z o.o.
Application Support Specialist - Problem Management
Allegro.pl sp. z o.o
Starszy Właściciel Procesu / Senior Process Owner
Członek zespołu SRE (Site Reliability Engineering).
Zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za eliminację zagrożeń poawaryjnych.
Odpowiedzialny na wdrażanie procesów ITIL-owych w organizacji.
Właściciel procesu Problem Management.
Koordynacja procesów:
- Event Management
- Incident Management
- Problem Management
Znajomość Agile (Scrum i Kanban)
Uczestnictwo w procesie tworzenia Serwis Katalogu.
Wdrożenie i utrzymanie procesu obsługi incydentów mających wpływ na platformę Allegro:
- stworzenie flow w narzędziu JIRA - konfiguracja pluginów liczących SLA
- konfiguracja środowiska SPLUNK (liczenie średniej i mediany czasów trwania incydentów)
- tworzenie skryptów Python import/export danych pomiędzy JIRA i SPLUNK
Koordynacja procesu rozwiązywania zadań poawaryjnych.
Tworzenie planów BCP.
Przygotowanie dowodów audytowych
Allegro.pl sp. z o.o
Starszy Specjalista Zarządzania Incydentami
Odpowiedzialny za minimalizowanie występowania awarii serwisów takich jak: Allegro, PayU, Ceneo, Agito, Otomoto, Otodom, Bankier.
Koordynacja pracy wszystkich linii wsparcia podczas rozwiązywania awarii.
Komunikacja techniczna i biznesowa podczas trwania i po zakończeniu awarii.
Odpowiedzialny za ustalnie przyczyn awarii i tworzenie zaleceń poawaryjnych.
Sporządzanie raportów PIR (Post Incident Review).
Wdrażanie zaleceń poawaryjnych.
Allegro.pl sp. z o.o
Specjalista ds. Zarządzania Incydentami
Koordynacja pracy wszystkich linii wsparcia podczas rozwiązywania awarii.
Komunikacja techniczna i biznesowa podczas trwania i po zakończeniu awarii.
Sporządzanie raportów PIR (Post Incident Review)
Santander Bank Polska
Incident Manager
Odpowiedzialny za realizację Procesu Zarządzania Incydentami.
Koordynacja działań naprawczych podczas awarii IT w celu jak najszybszego przywrócenia prawidłowego działania usług.
Komunikacja i dostarczanie informacji zarządczych dla Dyrekcji.
Pełnienie roli punktu eskalacji dla zespołów wsparcia podczas rozwiązywania incydentów.
Przekazywanie właścicielom biznesowym aplikacji aktualnych informacji na temat incydentów wpływających na dostępność usług.
Aktywny udział w procesie Zarządzania Problemami, koordynacja prac w ramach spotkań Special Measure.
Mierzenie i raportowanie Wskaźników Efektywności Procesu (KPI - Key Performance Indicators),
Prowadzenie spotkań statusowych DOM (Daily Operations Meeting).
Komunikowanie statusu systemów IT .
Współpraca z Procesem Zarządzania Zmianami w celu oceny ryzyka wprowadzenia zmian oraz w celu znalezienia przyczyny i sposobu rozwiązania trwającego incydentu.
Współpraca z Procesem Zarządzania Wdrożeniami oraz Procesem Zarządzania Wersjami w zakresie incydentów, które pojawiły się podczas i po wdrożeniu.
Zapewnienie wsparcia dla Procesu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w zakresie obsługi incydentów bezpieczeństwa.
Współpraca z Procesem Zarządzania i Obsługi Błędami w Oprogramowaniu w zakresie przekazywania informacji o zidentyfikowanych błędach funkcjonalnych aplikacji.
Weryfikowanie poprawności rejestracji incydentów w tym nadawania priorytetów.
Santander Bank Polska
Specjalista Informatyk ds. Wsparcia Klienta
Administracja ponad 10 000 stacji roboczych w centrali i oddziałach banku.
Administracja siecią bankomatów
Administracja usługą Blackberry.
Szyfrowanie stacji roboczych oraz komputerów przenośnych z wykorzystaniem Safeguard.
Rozwój skryptów cichej instalacji oraz zarządzanie biblioteką oprogramowania.
Sporządzanie raportów.
Nadzór nad pracownikami firmy zewnętrznej, pełniąc rolę lidera zespołu w lokalizacji Poznań.
Zarządzanie i utrzymanie biblioteki technicznej dla sprzętu i oprogramowania.
Wsparcie użytkowników środowiska PC.
Współpraca z firmami zewnętrznymi - TALEX.

Szkolenia i kursy

ITIL Foundation Certificate - IT Service Management
ITIL Intermediate Lifecycle Stream: Sevice Design
Zarządzanie Incydentami i Problemami - Warsztaty
Windows 7 i współpraca z Windows Server 2008 R2
Compliance i Etyka Biznesu - certyfikat

Edukacja

Logo
Elektronika i Telekomunikacja, magisterskie
Politechnika Poznańska