Wypowiedzi
-
Sprzedam HASSELBLAD H4D - 50, rok prod. 2010 (38188 uruchomień), z 2 obiektywami: Hasselblad HC 150mm, f3,2/150mm (10861 uruchomień); Hasselblad HCD 35-90mm f4.5,6/35-90mm (72162 uruchomień)
Link do opisu i zdjęć aparatu
Zainteresowanych proszę o kontakt na michal.kotlinski@selfmach.eu -
Roman Lorens:
Oj Piotrze! Bo jak ustali, to okaże się, że nie ma potrzeby komuś za nie płacić! I kłopot jak nic! ;-)
Trochę niechętnie muszę zgodzić się z Romanem. Niestety ciągle jestem zniesmaczony przeczuciem, że właśnie Roman ma rację i chodziło tu o pieniądze, a nie dobro nas - nauczycieli i uczniów.
Co do poruszanej przez Ciebie Piotrze kwestii odpowiedzialności to wydaje mi się, że u nas w edukacji jej chyba nie ma, przynajmniej na górze, za to my musimy jej uczyć i przymykać oko na nieodpowiedzialność góry.
Krew mnie zalewa, jak pomyślę ile pieniędzy ten projekt kosztował i jak niewielki z niego pożytek. A ja w sali nie mam nawet białej tablicy i kreda sypie sie na mój biedny, bardzo dzielny laptop, podczas kiedy dłubię te kursiki i prace domowe i zaliczenia i powtórzenia dla uczniów...
Ah, ile byłoby białych tablic i słowników do pracowni... -
Zbigniew O.:
Czy Moodle nie wystarczy do zastosowań szkolnych, a nawet akademickich? Po co szukać czegoś innego? Czy nie lepiej popracować nad metodyczną stroną kursów?
Jak dla mnie wystarczy w zupełności. Jednak nie zgadzam się, że nie trzeba szukać. Trzeba, tylko może nie w kieszeniach podatników...
Moodle nie jest doskonały i jeśli tylko istniałoby coś, co swoją funkcjonalnością i filozofią byłoby lepsze bardzo chętnie się przesiądę, jednak na razie nic takiego nie odnalazłem. -
Witam, chciałbym ożywić wątek.
Otóż teraz mamy już chyba ogląd całościowy rozpoczętego tematu włącznie ze sprawdzeniem zastosowania Frontera w programie "Komputer dla ucznia". Właśnie ukończyłem ten kurs i muszę przyznać, niestety, że nie jestem zadowolony z tego w czym uczestniczyłem.
Najpierw nieco o samej budowie i treściach tam zawartych.
1. Kurs składał się z 8 modułów, z których 5 było poświęconych ćwiczeniu obsługi Frontera (wyłącznie) a właściwie tego wdrożenia. Pytanie: czy uczestniczyliśmy w szkoleniu promocyjnym firmy wprowadzającej te platformę na rynek? Pozostałe trzy moduły składały się z treści SCORM przedstawiających historię, definicje i, marginalnie, możliwości zastosowania elearningu.
2. Tak chwalona tutaj w kilku wypowiedziach współpraca Frontera ze SCORM, również nie wypadła najlepiej, okazuje się, że Fronter obsługuje ten format jedynie we wiodących przeglądarkach: IE od wersji 6 wzyż i Firefox, całkowicie ignorując Operę i Google Chrome. Nawet jednak korzystanie z kursu w IE i FF niestety przerosło chyba administratorów programu, ponieważ nie było wolne od "przejściowych trudności" z dostępem do treści.
3. Interfejs to oczywiście rzecz gustu, ale dla mnie, posiadającego pewne doświadczenie z różnymi platformami (Moodle, Olat, Dokeos, Smart School), stanowił niezłą zagadkę, utrudniając nawigację i skutecznie zniechęcając. Jednak zrozumiałe w tym kontekście wydaje się poświęcenie az 5 z 8 modułów uczeniu obsługi tej "prostej" platformy.
4. Błędy, błędy, trudności z dostępem, niewłaściwe i nieczytelne prezentowanie postępu studenta. Przeszedłem wszystkie moduły, rozwiązałem wszystkie testy a w "Moim portfolio" - miejscu, gdzie znajdować sie winien postęp mojej pracy miałem ciągle informację, że nie uaktywniono dla mnie 4 modułów, a 2 nie ukończyłem. Mimo to otrzymałem certyfikat.
Wniosek nasuwa mi się jeden. Nie wiem czy to wina wybranego rozwiązania w postaci Frontera, który wogóle nie przypadł mi do gustu, czy tez administratorów, ale "miało być dobrze, a wyszło jak zwykle". Pytanie tylko dlaczego nasze ministerstwo edukacji marnuje środki, czas i energię na coś co wydaje się być jedynie pomysłem na sprzedanie swojego produktu kilku komercyjnych firm.
Wydaje mi się, że mimo wszystko właściwszym rozwiązaniem byłoby tu skorzystanie jednak z rozwiązań OpenSource, które jak dla mnie, skromnego praktyka, wydają się przyjaźniejsze i skuteczniejsze niż ciężka, nieczytelna, zawierająca błędy implementacja komercyjnego produktu.