Michał Gawroński

Dyrektor, wykładowca marketingu i logistyki branży części zamiennych
Poznań, wielkopolskie

Języki

angielski
dobry
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Dyrektor
HC Cargo / Robert Bosch Sp. z o.o
Dokończenie procesu przejęcia Firmy przez Robert Bosch Sp. z o.o.
Projekt transformacji, implementacja.

Odpowiedzialność za całość jednostki organizacyjnej (ekonomiczna i dyscyplinarna)

Sprzedaż i wynik ekonomiczny
odpowiedzialność za wynik sprzedaży i wynik ekonomiczny

Marketing produktu
realizacja strategii produktu MPP dla rynku polskiego

Logistyka i Magazynowanie
magazyn części na obszar całej Polski, codzienna realizacja zamówień
Logo
Promotor i autor projektu wdrożenia strategii promocyjnej
Skoda AutoLab
Skoda AutoLab – Innowacyjne Centrum Bezpieczeństwa
wystawa wizerunkowa marki Skoda

Projekt i realizacja akcji promocyjno - marketingowej kolejnych 3 edycji wystawy w:
- Poznaniu,
- Warszawie,
- Katowicach.
Audytor Sp. z o.o.
Audytor standardów obsługi klienta w sieci dealerskiej światowej marki samochodów
weryfikacja standardów obsługi klienta w sieci dealerskiej pewnej swiatowej marki samochodowej w rejonie Wielkopolski.
Logo
przeprowadzka filii Łódź - projekt magazynu, systemu regałowego oraz plan i realizacja przeprowadzk
Niezależny konsultant dla EDPOL S.J.
17 tysięcy referencji na filii, części mechaniczne i karoseryjne

Realizacja planu przeprowadzenia filii do nowego obiektu minimalizując koszty i straty na działalności operacyjnej. To jeden z najefektywniej zaplanowanych (pod względem wykorzystania miejsca) magazynów w Polsce w tej branży, przeprowadzka przy niewielkiej utracie obrotu, zaledwie w weekend (wraz z uruchomieniem nowego obiektu).
Logo
Doradca Zarządu (p.o. dyrektor zarządzający)
Niezależny konsultant dla EDPOL S.J.
Zlecenie transformacji Firmy zgodnie z 8 punktowym schematem Kottera,
Pierwsza w Polsce udana transformacja w tej branży zrealizowana przez siły zewnętrzne.

Obowiązki: REORGANIZACJA WIELOFILIOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA DYSTRYBUCYJNEGO

1. Budowa struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
Podział na Działy oraz podział odpowiedzialności.

2. Zagadnienia i projekty logistyczno – magazynowe
a. Autorskie rozwiązanie wskaźników towarowo-logistycznych do oceny :
i. Określania i oceny struktury zapasów
ii. Określania najoptymalniejszej lokacji towarów w magazynach
iii. Określenia optymalnej struktury składu towarowego w magazynach filii
iv. Podstawy wycen towarów
b. Projekt i Wdrożenie Organizacji Magazynu – (najobszerniejszy projekt):
i. projekt i wdrożenie organizacji chaotycznej magazynu z optymalizacją rozkładu towaru, wraz z wdrożeniem kodów kreskowych.
ii. plan i organizacja nowego magazynu dystrybucyjnego
iii. plan i realizacja przeprowadzki magazynu i całej Firmy plus rozwiązanie informatyczne tego procesu.
c. Projekt i wdrożenie nowatorskiego systemu inwentaryzacji.
(dziesiątki tysięcy referencji, setki tysięcy sztuk towarów)

3. Zagadnienia i projekty informatyczne:
a. Projekt i przebudowa systemu informatycznego.
Dostosowanie do potrzeb konkurencyjnego rynku posiadanego systemu informatycznego.
Praktycznie wszystkie zmiany w organizacji przedsiębiorstwa miały swoje odbicie w zmianach systemu informatycznego.
b. Ewaluacja istniejących, branżowych systemów informatycznych pod kątem wdrożenia w Firmie i projekt wdrożenia nowego systemu informatycznego.
c. Projekt i wdrożenie nowego programu katalogowego oraz systemu sprzedaży on-line.

4. Organizacja Filii. Przebudowa struktur filii, zmiany właścicielskie
a. przejęcie filii od agentów
b. wprowadzenie własnego systemu zarządzania filiami.

5. Sprzedaż, przebudowa struktur sprzedażowych, budowa polityki sprzedażowej przedsiębiorstwa.
a. Stworzenie struktury działów: stacjonarnego działu sprzedaży, działu obsługi telefonicznej, zespołu handlowców w terenie oraz szeroko rozumianego backoffice
b. Projekt i wdrożenie kompleksowego i drobiazgowego systemu nadzoru nad siłami sprzedaży i wynikami. (wielokryterialne oceny pracy i wyników sprzedażowych)
c. Kompleksowe sparametryzowanie wyników sprzedażowych dla każdego z działów osobno.
d. System regularnych akcji sprzedażowych dla klientów jako podstawa do systemu ocen wyników pracy sił sprzedaży na wszelkich szczeblach – pracowników działów sprzedaży, handlowców w terenie, kierowników jednostek oraz współzawodnictwa grupowego – działów sprzedaży różnych filli, przedstawicieli filii, kierowników.
e. Polityka jakości i rzetelności obsługi klienta.
i. polityka komunikacji wewnątrz i zewnątrz firmowej
ii. procedury i regulacje dokumentacji działań i komunikacji
f. Projekt i wdrożenie ogólnofirmowego systemu obsługi reklamacji:
i. Projekt modułu informatycznego, nadzór nad wdrożeniem
ii. Zbiór procedur i regulacji dotyczących

6. Organizacja pracy Działu Księgowo-Finansowego, a następnie Działu Personalnego
a. Projekt i kompleksowe wdrożenie systemu nadzoru nad należnościami (akty prawne przedsiębiorstwa, regulacje wewnętrzne, procedury).
Jeden z najtrudniejszych samodzielnych projektów w ramach tego zlecenia ale też największy sukces.
b. Projekt i Wdrożenie Polityki Zatrudnienia i Rekrutacji (zbiór regulacji i procedur w zakresie procesu rekrutacji i zatrudnienia)

7. Marketing.
a. Ponadroczne starania o możliwość podpisania kontraktu z największym dostawcą części samochodowych firmą BOSCH, w wyniku czego dostawca stał się największym partnerem handlowym w przeciągu zaledwie pół roku.
b. Wprowadzenie do oferty produktów firmy Febi Bilstein i innych.
c. Wprowadzenie do oferty własnej, wysokomarżowej marki opartej na produktach importowanych z Chin.
d. Komunikacja z klientami (newsletter, informacje na stronie www, artykuły w kwartalnikach GAU).
e. Projekty regularnych działań promocyjnych z dostawcami/producentami oraz własne działania intensyfikujące sprzedaż w konkretnych grupach towarowych.
f. Organizacja regularnych spotkań z klientami (szkolenia techniczne i marketingowe).
g. Wystąpienia publiczne i prezentacje publiczne.

8. Drobiazgowa Analityka Zarządcza (logistyczna, sprzedażowa, marketingowa) jako podstawa do zarządzania na wszelkich szczeblach i działach w Firmie.
a. Rozbudowany system wskaźników po wszystkich możliwych kryteriach
Logo
Doradca Zarządu
Niezależny konsultant dla EDPOL S.J.
Branża: Import i Dystrybucja części samochodowych
Wielkość: ok 100 zatrudnionych, 3 filie regionalne

Powołany do audytu przedsiębiorstwa pod kątem weryfikacji poziomu konkurencyjności na rynku i wskazania kierunków rozwoju.

Audyt firmy w 4 głównych obszarach
1. Logistyka, magazynowanie
2. Sprzedaż, organizacja sprzedaży, struktura oferty towarowej
3. Narzędzia informatyczne, ewaluacja istniejącego systemu IT
4. Zarządzanie
Logo
Wiceprezes Zarządu, dyrektor zarządzający
Stenmot-2 Sp.zo.o. spółka córka AD Polska Sp. z o.o.
Branża: Import i dystrybucja części samochodowych
Wielkość: ok. 100 zatrudnionych, 8 filii lokalnych

Obowiązki: REORGANIZACJA WIELOFILIOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA DYSTRYBUCYJNEGO

Powołany do reorganizacji i przekształcenia przedsiębiorstwa, wydźwignięcia z zapaści i przygotowania do przeprowadzki do nowego obiektu, jednocześnie zmiany systemu IT.

Rezygnacja, w wyniku szczegółowej weryfikacji stanu (finansowego i prawnego, podpisanych długoterminowych zobowiązań) spółki i zasadniczych niezgodności z wcześniej przedstawionym obrazem.
Hart Sp. z o. o.
kierownik filii / regionalny dyrektor sprzedaży/odpowiedzialny za lokalny wynik finansowy
Branża: Import i dystrybucja części samochodowych – czołowa firma z branży (organizacja, wyniki)
Wielkość: ok. 600 zatrudnionych, 16 filii

Powołany do budowy filii i organizacji sprzedaży na terenie wielkopolski

Firma zorganizowana na zasadzie "firmy w firmie".
Pełna decyzyjność ale i odpowiedzialność za zatrudnienie, organizację pracy w regionie i finalnie wynik finansowy.

Obowiązki: Budowa filii (od zera) firmy dystrybucyjnej na terenie wielkopolski z wszelkimi aspektami:
1. Rekrutacja i budowa zespołu: sprzedażowego, magazynowego

2. organizacja nadzór i odpowiedzialność za rozwój sprzedaży w regionie
(budowa zespołu sprzedażowego, wytyczanie celów, systemy motywacji i oceny pracy)

3. szczegółowa organizacja magazynu chaotycznego i efektywnego zarządzania magazynem (wykorzystanie objętości magazynu, własny projekt ścieżek pobierania, metod składowania towaru i nadzoru nad efektywnością pracy ) rozwiązania lokalne, wyprzedziły rozwiązania centralne a finalnie stały się standardem w całej Firmie

4. współudział w dostosowywaniu systemu informatycznego do potrzeb zarządzania,
projekt systemu zamówień on-line

5. masowe wdrożenie systemu zamówień on-line na rynku czego wynikiem był najwyższy udział zamówień on-line w Firmie i najlepsze wskaźniki efektywności zatrudnienia

6. organizacji transportu i logistyki dystrybucji w rejonie (część rozwiązań stało się standardem w całej Firmie)

7. plan i wdrożenie cyklu spotkań marketingowo – szkoleniowych z klientami
CONFEX AB Sp. z o.o.
Dyrektor Regionalny
Branża: Import i dystrybucja części samochodowych – czołowa firma z branży
Wielkość: ok. 250 zatrudnionych, 10 filii

Organizacja sprzedaży w rejonie pomorskim i wielkopolskim.

Nadzór nad pracą 3 filii (Poznań, Koszalin, Gdańsk)
Regularnie poszerzany zakres odpowiedzialności o kolejne filie.

Członek komitetu sterującego wdrożeniem zintegrowanego systemu zarządzana klasy ERP/SCM o nazwie ASW firmy IBS.
CONFEX AB Sp. z o.o.
kierownik filii
odpowiedzialny za proces akwizycji firmy Wucar i jej działalności operacyjnej przez Confex AB

Organizacja filii wg standardów ogólnopolskiego dystrybutora
Logo
Dyrektor
Wucar
Branża: Import i dystrybucja części samochodowych – czołowa lokalna (wielkopolska) firma z branży
Wielkość: ok. 35 zatrudnionych, 4 filie
Logo
specjalista IT (projektant systemu informatycznego)
Wucar
Projekt i wdrożenie autorskiego systemu sprzedaży dla branży części samochodowych (liczne wdrożenia branżowe w Wielkopolsce własnego systemu informatycznego)

Wykonawstwo katalogów branżowych dla niemieckiego producenta części Egon von Rouville (EVR)
Logo
dorywcze
Prace czasowe w czasie studiów oraz prace naukowe
Projekt, realizacja, wdrożenie i ewaluacja systemu eksperckiego do diagnozy guzów kręgosłupa Akademia Medyczna - Poznań późniejsza praca dyplomowa - promotor prof. Roman Słowiński - laureat nagrody "polskiego Nobla"

Interdyscyplinarna praca naukowa:
Prof. Roman Słowiński
Dr. hab. Jerzy Stefanowski
Dr hab. Med. Roman Jankowski
Prof. Dr. hab. Janusz Szymaś
Mgr. inż. Michał Gawroński
Tytuł oryginału: RoughClass – system wspomagania rozpoznawania guzów kręgosłupa w oparciu o wiedzę pozyskaną metodą zbiorów przybliżonych

Projektowanie specjalizowanych programów pod zamówienia Akademii Medycznych (jeden z programów wystawiany na targach informatycznych Softarg w Katowicach)
i publikacje związane z tym:
Janusz Szymaś, Michał Gawroński
Tytuł oryginału: Multimedial data base and management system for self-education and testing the students' knowledge on pathomorphology.
Janusz Szymaś, Michał Gawroński, Maciej Kaczalski
Tytuł oryginału: ADIUNKT - system obsługi multimedialnych baz danych dla samokształcenia oraz pomiaru poziomu wiedzy z zakresu patomorfologii.

Praca w Szwajcarii w przedsiębiorstwie rolnym

Szkolenia i kursy

kursy zarządzania
szkolenia techniczne i marketingowe praktycznie wszystkich liczących się marek produktów na rynku części samochodowych

Edukacja

Logo
Elektrotechnika, specjalność: Automatyka, specjalizacja APD, magisterskie
Politechnika Poznańska

Zainteresowania

logistyka, IT, historia, fotografia, nurkowanie, rower, podróże, psychologia, statystyka, heurystyka, teoria gier

Inne

Lista osób referencyjnych (z każdego miejsca pracy oraz z otoczenia branżowego) na żądanie

Najsłynniejsi wykładowcy w okresie studiów:
prof. J. Węglarz,
prof. R. Słowiński (późniejszy promotor),
prof. W. Cellary,

Grupy

25 wszystkich wypowiedzi
37 plusów
Agile Testing
Agile Testing
Agile Testing jest stosunkowo nową metodyką, która ciągle ewoluuje. Grupa ma na celu wymianę doświadczeń w podejściu do testowania w środowisku metodyk zwinnych, agile.
Auto Moto Praca
Auto Moto Praca
Grupa zrzeszająca poszukujących pracy i poszukujących Pracowników do pracy w branży motoryzacyjnej. Jesteś Headhunterem poszukującym ludzi w branzy auto-moto, inżynierem, mechanikiem, znasz branże mo
Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
Clienting
Clienting
NIE SPRZEDAWAJ! Spraw by kupowali...
Creative & Innovative
Creative & Innovative
Najlepsze sposoby znajdywania nowych ciekawych pomysłów to kolektywne myślenie kreatywne. A najlepsze pomysły powstają na styku różnych idei!
Darmowe szkolenia
Darmowe szkolenia
Po prostu wymiana informacji na temat darmowych szkoleń..
Droga Ciągłego Doskonalenia
Droga Ciągłego Doskonalenia
Grupa skupiająca Praktyków wdrażających programy Ciągłego Doskonalenia w organizacjach, osoby zainteresowane tematyką Ciągłego Doskonalenia
EXCEL w praktyce
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy
HEURYSTYKA
HEURYSTYKA
Popularyzujemy mediacyjne umiejętności zadawania pytań, rozpoznawania faktów i związków między faktami, stawiania i analizowania hipotez. Krótko mówiąc: staramy się żyć roztropnie, a jeśli pomagam
HRowcy idą z GoldenLine na
HRowcy idą z GoldenLine na
GoldenLine.pl patronuje wielu wydarzeniom z branży HR. Dla naszych użytkowników [b]zainteresowanych branżą HR[/b] rozdajemy wejściówki na szeroko pojęte wydarzenia HR-owe: konferencje, kongresy, szkol
Idealna Organizacja
Idealna Organizacja
Idealna organizacja - Firma Idealna organizacja - Doskonałość Idealna organizacja - Czasu Idealna organizacja - projektu... Grupa dla ludzi poszukujących drogi doskonałości, przede wszystkim w wym
Lean Management
Lean Management
Zapraszam wszystkich zainteresowanych koncepcją Lean Management, poszerzaniem wiedzy i praktycznym stosowaniem zasad zarządzania w trybie "odchudzonym".