Michał Błaszczyk

Business Development Manager, Pernod Ricard Polska
WarszawaPoznań, Cała Polska

Umiejętności

Zarządzanie klientami B2B Strategia biznesowa Zarządzanie Strategia marketingowa Negocjacje New Business Development Project Management Zarządzanie Sprzedażą Zarządzanie zespołem Prawo jazdy kat B

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Wyborowa Pernod Ricard
Business Development Manager
Wypracowanie modelu i budowa relacji z klientami B2B (corporate sales); rozwój kanałów sprzedaży poprzez kreowanie nowych okazji sprzedażowych (premium brands), mechanizmów (new ideas) oraz partnerów (e-commerce); praca w ramach grupy Pernod Ricard SET (Sales Experts Team) na poziomie międzynarodowym przy wymianie doświadczeń i idei pomiędzy poszczególnymi rynkami; monitorowanie działań konkurencji (strategia, aktywności) na rynku polskim; współpraca z prasą handlową (obecność reklamowa, PR oraz zawartość merytoryczna dotycząca branży, poszczególnych kategorii i produktów).
Wyborowa Pernod Ricard
Relation & Sales Planning Manager
Zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za: utrzymanie i rozwój systemu CRM, zarządzanie systemem raportowym oraz premiowym działu sprzedaży (system mierzenia wyznaczonych KPI's), koordynacja działań trade marketingowych na poziomie kanałów sprzedaży wraz z procesem briefingowym dla sales force'u, wypracowanie procesu zarządzania gospodarką oraz dystrybucją materiałów POS, nadzór nad budżetem A&P działu sprzedaży, kontroler procesów ISO w ramach działu, śledzenie działań konkurencji (strategia, aktywności bieżące), budowanie relacji z tytułami prasy handlowej - media plan: aktywności reklamowe, PR'owe, współpraca redakcyjna.
Logo
National Trade Marketing Manager
Wyborowa S.A. (obecnie Pernod Ricard Polska)
Kierownik działu marketingu handlowego (zarządzanie zespołem pracowników dedykowanych do wszystkich kanałów dystrybucji: Traditional Trade, Modern Trade, On Trade). Odpowiedzialność za tworzenie oraz realizację strategii trade marketingowej na rynku polskim dla marek z portfolio Wyborowa S.A. (między innymi Wódka Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Absolut, Ballantine's, Malibu, Chivas Regal, Jacob's Creek), prowadzenie projektów Category Management dla kategorii alkoholi mocnych na rynku polskim oraz procurement materiałów POS dla wszystkich marek znajdujących się w portfolio firmy.
Diageo Polska Sp. z o. o.
Trade Marketing Manager - On Trade
Tworzenie strategii firmy dla kanału On Trade, zarządzanie działaniami promocyjnymi i wspierającymi sprzedaż marek Diageo w kanale, opracowanie planów zwiększenia widoczności przedmiotowych marek, przygotowanie materiałów promocyjnych dla pracowników działu sprzedaży (instrukcje, procedury pracy), klasyfikacja punktów gastronomicznych, zarządzanie procesem zawierania „umów wyłącznościowych”.
Diageo Polska Sp. z o. o.
Trade Marketing Manager - Off Trade
zarządzanie działaniami wspierającymi sprzedaż firmy w kanale Traditional Trade, przygotowywanie materiałów promocyjnych dla pracowników działu sprzedaży (instrukcje, procedury pracy), opracowanie i implementacja standardów merchandisingowych dla detalu.
Diageo Polska Sp. z o. o.
Regional Account Manager
obsługa autoryzowanych dystrybutorów firmy na terenie województw wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego (od grudnia 2000 zachodniopomorskiego),
Diageo Polska Sp. z o. o.
Account Development Executive
obsługa punktów hurtowych na terenie województw poznańskiego, konińskiego, leszczyńskiego, pilskiego, zielonogórskiego i gorzowskiego,
Diageo Polska Sp. z o. o.
Sales Representative
obsługa punktów detalicznych i sieciowych na terenie województw poznańskiego, konińskiego i leszczyńskiego,
Diageo Polska Sp. z o. o.
Merchandiser
obsługa punktów detalicznych na terenie województwa poznańskiego
Logo
Merchandiser
Allied Domecq Sp. z o.o. (obecnie Brown-Forman Polska Sp. z o.o. / Pernod Ricard Polska)
obsługa punktów detalicznych na terenie miasta Poznania podczas "Akcji Lato"

Szkolenia i kursy

Sporo na przestrzeni 13 lat, włącznie z szkoleniem u Piotra Tymochowicza oraz praktyką w Ministerstwie Spraw Zagranicznych

Edukacja

Logo
Wydział Prawa i Administracji / Prawo, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjalizacje

Sprzedaż
Marketing/Reklama/Media

Zainteresowania

Narciarstwo alpejskie,
Klasyczne włoskie (i nie tylko) skutery - w szczególności Vespy i Lambretty,
Pojazdy zabytkowe - najchętniej te z silnikiem i napędem na tylne koła (np. Porsche),
Muzyka elektroniczna lat 80-tych (najlepiej odtwarzana z płyt winylowych).

Organizacje

Z braku czasu niestety jestem zmuszony unikać...

Grupy

7 wszystkich wypowiedzi
7 plusów
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
Blue Ocean Strategy
Blue Ocean Strategy
Grupa zainteresowanych rozwojem strategii typu "blue ocean" http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ocean_Strategy.
Category Management
Category Management
Grupa Category Management jest grupą nieformalną. Zrzesza osoby zawodowo związane z Category Managementem, czyli pracą nad wzrostem sprzedaży kategorii produktów. Ma na celu wymianę informacji, opinii
CLASSIC AUTO
CLASSIC AUTO
Wszystko na temat starej motoryzacji
Merchandising
Merchandising
Grupa dla osób zajmujących się zawodowo tematyką merchandisingu i ekspozycją towarów
Motocykle
Motocykle
Motocykliści są wszędzie.
Narty
Narty
Dla tych co lubią narty w każdej formie
Narty wodne, wakeboard, kitesurfing, snowkiteing
Narty wodne, wakeboard, kitesurfing, snowkiteing
Grupa dla miłośników ślizgania po wodzie na czymkolwiek :) oczywiscie, ze najlepszy jest wake ;)
Porsche
Porsche
Grupa sympatyków marki PORSCHE
Real Estate
Real Estate
Grupa dla osób zainteresowanych inwestycjami w nieruchomości.
SHOPPER MARKETING
SHOPPER MARKETING
Dla wszystkich zainteresowanych i związanych z SHOPPER MARKETINGIEM
Single-Malt Whisky BOW.VIP Club
Single-Malt Whisky BOW.VIP Club
Szkocka whisky słodowa - najbardziej elitarny i fascynujący trunek na świecie.