Wypowiedzi
-
@Tomasz Szafranowski: aha.. Dzięki za infomacje, kurde, nawet nie wpadł bym na to. Ale właśnie sprawdziłem w opcjach Illustratora i mam zaznaczone w kolorach dodatkowych aby urzywał definicji CMYK - kurde, już opadam z sił odnośnie tej pierdoły.
Co byście radzili jako alternatywne wyjście? Biorę pod uwagę również stworzenie, przerobienie czy cokolwiek - nowej palety, tak aby pokrywała się ona z tym co robię obecnie, bo aż czuje jak mi włosy siwieją od tego ;/
@Słąwek Drej: wiem wiem, z tą bielą też jest raz tak raz tak, ale tutaj bardziej chodzi o to, że mam paletę wysublimowaną na materiale o powiedzmy "jakości bieli X" ale różnice na materiale Y, który tez jakąś tam biele prezentuje są zbyt duże nawet jak na różnice w bielach.
Niżej wrzucam zdjęcie palety i skrawka palety z tego jak mi wychodzi teraz, można zauważyć, że no różnice są poważne czasami.
-
Przepraszam za milczenie, ale miałem dużo pracy i zapomniałem odpisać ;/
Jasne, podsyłam w linku dwie palety, ta która jest okraszona "wtf" to no... co tu dużo mówić, efekt mojej frustracji i dziecko kombinacji, które nie przyniosły w sumie żadnego efektu, a ten plik opisany normalnie jako paleta Pantone to paleta zwykła, z której korzystamy powiedzmy, że standardowo
https://we.tl/t-Tf9WWnHN9Z -
No dobrze, widocznie źle odczytałem intencje, przepraszam :/
Właśnie sęk polega na tym, że korzystam z pliku, który już przerabiałem, kopiowałem do nowych dokumentów, zapisywałem w różnych konfiguracjach w Illustratorze już a i tak efekt wychodzi tak sam ;/ A palety już były drukowane z plików z Illustratora.
Dla tego tutaj do Was pisze, bo już po prostu nie mam do tego siły i cierpliwości. Bo po prostu praca nie idzie bardzo łagodnie mówiąc i pomijając zszargane nerwy.. -
Dziękuję Panie Tomku, ale czy mógłby się Pan odnieść do tematu mojego problemu czy ma Pan jedynie chęć wytykanie błędów, niedopatrzeń, mniej doświadczonego, młodszego kolegi?
-
Niestety forma używania kolorów, jeżeli mogę to tak określić nie była moim pomysłem, z kolei jednak łatwiej się używa konkretnego numerka dla danego koloru niż jego składowych. Z kolei sytuacja nie dzieje się od zawsze, problem pojawił się z chwilą/okresem, odświeżania naszego parku maszynowego, oraz z przejściem w projektowania z Corela na Illustratora.
Plotery były kalibrowane co najmniej kilka razy.
Wcześniejsze palety były w 100% osiągalne w sensie takim, że wybierałem konkretny kolor z ów palety i był on idealnie odwzorowywany w druku. Przypomnę tylko, że te Pantony są u nas używane już raczej umownie, jako listę kolorów już definiowanych konkretne cyfrą a nie składowymi CMYKa, co jest jednak ogromnym ułatwieniem.
Nie do końca rozumiem, jaka jest rola monitora w drukowaniu konkretnego koloru, skoro dla klienta niebieski to niebieski, a dla tych, którzy posiadają nasze próbniki definiują konkretny kolor w oparciu o fizyczną płachtę z naszymi kolorami. Reprezentacja kolorów na monitorze, nie ma tuta raczej znaczenia.
Problem polega na tym, że drukowane kolory z palety Panton nie pokrywają się z kolorami definiowanymi z palety Panton w Illustratorze. I mimo, że Panton a CMYK... ale jednak konkretny kolor raz wydrukowany, bez umyślnie zmienionych składowych jednak powinien być identyczny, a nie jest.
Gdzieś czytałem a pro po Colela, zwłaszcza X4, którego używaliśmy przed ilustratorem, jego archaiczność z kolei była najważniejszym powodem przejścia z jednego na drugi program, miał "zaszyty" w sobie profil kodakowski - mogło by mieć rzeczywiście aż takie znaczenie? -
1. W projekcie definiuje kolory jako Pantone.
2. Z paletą Pantone, z tym że nasza paleta jest z założenia bardziej nasycona najogólniej mówiąc - też część kolorów przez to czy inne wypadkowe stworzenia profilu icc jest przesunięta w jedną lub w druga strone (tonalnie).
3.
a) w Illustratorze używam książki kolorów Solid Coated.
b) na etapie ripu (Wasatch 7.4)
c) drukuję palete, która jest paletą Pantone Solid Coated - po zripowaniu wychodzą "nasze kolory", a gdy nadaje konkretne kolory w projekcie to zdarza się, że ten kolor nie pokrywa się z wydrukowaną paletą
4 i 5. CMYK sublimacja -
Hej, pracuję w firmie odzieżowej, w której wykorzystujemy palety Pantona przepuszczone jeszcze przez profil drukarski, który dla naszych potrzeb stworzono. I nie chodzi o odwzorowanie kolorów naszych względem rzeczywistych kolorów Pantona bo to rzecz jasna, jest już zupełnie coś innego (są bardziej nasycone z reguły) - ale problem polega na tym, że kolory, które używam w illustratorze nie pokrywają się z paletą, którą drukuję dla klientów jako wzornik.
Macie może pomysł, co może być przyczyną? Projekty tworze w przestrzeni CMYKa, wybieram z książki kolorów odpowiedni kolor Pantona, który przepuszczony, przez profil nie daje pożądanego koloru względem palety, która oczywiście też była drukowana i przepuszczana przez profil drukarski.