Umiejętności
CMDB
Administracja bazami danych
Bazy danych
odzyskiwanie awaryjne
Angielski
Zarządzanie incydentami
Zarządzanie IT
IT Operations
Strategia IT
Multi-site Team Management
Polski
Rozwiązywanie problemów
Rekrutacja
administracja systemami
Rekrutacje techniczne
Zarządzanie zespołem
SQL Server
Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Manager IT Service Support and Operations
• Zarządzanie zespołem ponad 20 lokalnych specjalistów IT (I i II linia wsparcia).
• Odpowiedzialność za ciągłość działania i rozwój infrastruktury IT w Łódzkim centrum Infosys BPO (ponad 2 000 stanowisk).
• Zarządzanie relacjami z IT dla kilkunastu klientów wewnętrznych.
• Współpraca z zespołami w strukturze globalnej korporacji (duże różnice kulturowe).
• Nadzór nad dostawcami usług IT (serwis, telekomunikacja, sprzedaż).
• Budżetowanie i realizacja budżetu IT w części dotyczącej utrzymania systemów IT i rozwoju infrastruktury.
• Nadążanie za dynamicznie zmieniającymi się standardami korporacyjnymi ;).
• Odpowiedzialność za ciągłość działania i rozwój infrastruktury IT w Łódzkim centrum Infosys BPO (ponad 2 000 stanowisk).
• Zarządzanie relacjami z IT dla kilkunastu klientów wewnętrznych.
• Współpraca z zespołami w strukturze globalnej korporacji (duże różnice kulturowe).
• Nadzór nad dostawcami usług IT (serwis, telekomunikacja, sprzedaż).
• Budżetowanie i realizacja budżetu IT w części dotyczącej utrzymania systemów IT i rozwoju infrastruktury.
• Nadążanie za dynamicznie zmieniającymi się standardami korporacyjnymi ;).
Kierownik Działu Administracji Siecią Komputerową i CC
Arvato Services
• Zarządzanie rozproszonym geograficznie zespołem ponad 25 specjalistów IT (konsultantów, administratorów oraz specjalistów service desk).
• Odpowiedzialność za ciągłość działania infrastruktury IT w oddziałach firmy w całej Polsce oraz jej planowanie i rozwój.
• Nadzór nad kształtem i realizacją umów z dostawcami IT (serwis, hosting, telekomunikacja)
• Budżetowanie i monitorowanie realizacji budżetu IT w części dotyczącej utrzymania systemów IT i rozwoju infrastruktury.
• Prowadzenie projektów wspierających procesy operacyjne w firmie
• Wdrożenie wybranych procesów ITIL w realiach arvato (CMDB, Service Desk, zarządzanie zmianą, obsługa incydentu, problemu itp.)
• Odpowiedzialność za realizację usług IT bezpośrednio dla klientów arvato (konsulting, hosting).
• Odpowiedzialność za ciągłość działania infrastruktury IT w oddziałach firmy w całej Polsce oraz jej planowanie i rozwój.
• Nadzór nad kształtem i realizacją umów z dostawcami IT (serwis, hosting, telekomunikacja)
• Budżetowanie i monitorowanie realizacji budżetu IT w części dotyczącej utrzymania systemów IT i rozwoju infrastruktury.
• Prowadzenie projektów wspierających procesy operacyjne w firmie
• Wdrożenie wybranych procesów ITIL w realiach arvato (CMDB, Service Desk, zarządzanie zmianą, obsługa incydentu, problemu itp.)
• Odpowiedzialność za realizację usług IT bezpośrednio dla klientów arvato (konsulting, hosting).
wystawiono
Mateusz na przestrzeni 10 lat wniósł spory wkład w obecny kształt i funkcjonowanie Pionu IT arvato Polska, między innymi wdrażając komórkę Service Desk oraz definiując reguły jej pracy. Jako członek grupy Middle Management miał również wpływ na kształt misji, wizji oraz wartości arvato Polska. Posiada on wysokie umiejętności interpersonalne - łatwo nawiązuje kontakty, a w powierzonym dziale wytworzył atmosferę wzajemnej pomocy i chęci współpracy. Jednocześnie zespoły, które tworzył i którymi zarządzał działały sprawnie wykorzystując indywidualne zdolności ich poszczególnych członków. Zawsze dobrze radził sobie w sytuacjach stresujących oraz wymagających nieszablonowego myślenia, zachowując przy tym podejście zdroworozsądkowe oraz świeżość umysłu. Jego specjalności to: zarządzanie ciągłością, zarządzanie ryzykiem, planowanie oraz umiejętne wykorzystanie zasobów sprzętowych i ludzkich. Jestem przekonany, że Mateusz jest osobą, która sprosta wielu ambitnym zadaniom i spełni oczekiwania najbardziej wymagającego pracodawcy.
wystawiono
Mateusz posiada bardzo dobre kompetencje menadżerskie, które konsekwentnie wykorzystywał w zarządzaniu naszej złożonej struktury.
Jako specjalista IT bardzo dobrze orientuje się w skomplikowanej i obszernej specyfice środowiska IT.
Jako podwładny mogę stwierdzić, że dbał zarówno o terminowe oraz prawidłowe realizowanie zleconych zadań jak i o utrzymanie jak najlepszych relacji z biznesem oraz wewnątrz IT.
Niewątpliwym atutem Mateusza jest jego unikalna cecha łagodzenia konfliktów, która niejednokrotnie pozwoliła rozwiązać wiele trudnych spraw.
Poza tym jest dobrym kolegą zarówno w pracy jaki prywatnie, któremu można zaufać w wielu trudnych kwestiach oraz zawsze liczyć na jego pomoc i poradę.
Jako specjalista IT bardzo dobrze orientuje się w skomplikowanej i obszernej specyfice środowiska IT.
Jako podwładny mogę stwierdzić, że dbał zarówno o terminowe oraz prawidłowe realizowanie zleconych zadań jak i o utrzymanie jak najlepszych relacji z biznesem oraz wewnątrz IT.
Niewątpliwym atutem Mateusza jest jego unikalna cecha łagodzenia konfliktów, która niejednokrotnie pozwoliła rozwiązać wiele trudnych spraw.
Poza tym jest dobrym kolegą zarówno w pracy jaki prywatnie, któremu można zaufać w wielu trudnych kwestiach oraz zawsze liczyć na jego pomoc i poradę.
wystawiono
Mateusz Matysiak kierował Działem Administracji Siecią w okresie, w którym arvato services Polska urosło z 200 pracowników w 1 lokalizacji do 2400 pracowników w 10 lokalizacjach z bardzo rozwiniętą infrastrukturą IT. Rozwój ten i bezustanne sprawne działanie infrastruktury IT byłyby niemożliwe bez jego wiedzy, doświadczenia, umiejętności organizacyjnych i zarządczych. Mateusz jest nie tylko świetnym fachowcem ale też (nietypowo dla świata IT) osobą o wysokim poziomie umiejętności interpersonalnych. Z Mateuszem współpracuje się łatwo i przyjemnie, a co więcej potrafi on też wydobyć to co najlepsze ze swoich podwładnych i współpracowników. Mateusz jest osobą godną zaufania i zawsze dotrzymującą danego słowa.
wystawiono
W czasie 10-letniej współpracy z Mateuszem, Mateusz dał się poznać jako Manager nie bojący się zmian, potrafiący utrzymać wysoką motywację w zespole przez dłuższy czas - nawet w przypadku niesprzyjających ku temu warunkach zewnętrznych. Niewątpliwym atutem Mateusza jest jego wysoka wiedza techniczna oraz doświadczenie w kierowaniu zespołem. Ma to duży wpływ na podejmowanie szybkich i trafnych decyzji. Współpracując z nim, zawsze mogłem liczyć na jego fachowe i silne wsparcie.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że Mateusz zawsze dotrzymuje ustalonych wcześniej zobowiązań.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że Mateusz zawsze dotrzymuje ustalonych wcześniej zobowiązań.
współpracownik
wystawiono
Współpracowałem z Mateuszem przez wiele lat, na przestrzeni tego czasu dał się poznać jako świetny specjalista w obszarze sieci, AD, oraz systemach DB. Dobry organizator z mocno rozbudowaną umiejętnością komunikacji. Jest opanowany i bardzo dobrze radzi sobie w trudnych sytuacjach. Jest w stanie trafnie prognozować ryzyka i nimi zarządzić!
Szczerze polecam Mateusza jako specjalistę i managera!
Szczerze polecam Mateusza jako specjalistę i managera!
wystawiono
Mateusz jest wysokiej klasy specjalistą zarówno jako wieloletni, doświadczony Oracle DBA jak i kierownik działu IT. Zawsze oferował swoje wsparcie merytoryczne przy projektach. Sprawnie zarządzał w sytuacjach kryzysowych i wykazywał się dużą dozą opanowania. Jako mój bezpośredni przełożony dbał o odpowiedni rozwój merytoryczny oraz rozsądnie delegował obowiązki. To była przyjemność współpracować z Mateuszem.
Administrator sieci i baz danych
Arvato Services
• Zarządzanie i nadzór nad bazami danych opartymi na Oracle 8i, 9i, mysql.
• Wsparcie Działu Programowania w zakresie optymalizacji tworzonych narzędzi bazodanowych.
• Zarządzanie serwerami (Technologia HP Proliant)
• Zarządzanie systemami opracyjnymi Windows Server (NT, 2000, 2003) domeną Active Directory.
• Udział w planowaniu i rozwój infrastruktury IT.
• System Teta Personel.
• Wsparcie Działu Programowania w zakresie optymalizacji tworzonych narzędzi bazodanowych.
• Zarządzanie serwerami (Technologia HP Proliant)
• Zarządzanie systemami opracyjnymi Windows Server (NT, 2000, 2003) domeną Active Directory.
• Udział w planowaniu i rozwój infrastruktury IT.
• System Teta Personel.
Technolog w Dziale Głównego Specjalisty
Nadzór nad bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez Urząd.
Szkolenia i kursy
Franklin University: Coaching i mentoring [2013]
Franklin University: Przywództwo i delegowanie zadań [2013]
IIR: Certyfikowany Service Level Manager [2012]
Forbes Academy: Współpraca działów IT z użytkownikami [2011]
Sheperd Institute: Budowanie zespołu; Delegowanie; Zarządzanie Projektami; Zarządzanie w sytuacji trudnej [2006 - 2007]
ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management [2013]
OCP: Oracle Database 10g Administrator Certified Professional [2006]
OCP: Oracle9i Database Administrator Certified Professional [2006]
OCP: Oracle8i Database Administrator Certified Professional [2006]
OCP: Oracle8 Certified Database Administrator [2001]
MCP: Microsoft Certified Proffessional [2005]
SAIR: Linux and GNU Certified Professional [2002]
Administracja MySQL [2005]
Microsoft Office Project 2003 Professional [2007]
Franklin University: Przywództwo i delegowanie zadań [2013]
IIR: Certyfikowany Service Level Manager [2012]
Forbes Academy: Współpraca działów IT z użytkownikami [2011]
Sheperd Institute: Budowanie zespołu; Delegowanie; Zarządzanie Projektami; Zarządzanie w sytuacji trudnej [2006 - 2007]
ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management [2013]
OCP: Oracle Database 10g Administrator Certified Professional [2006]
OCP: Oracle9i Database Administrator Certified Professional [2006]
OCP: Oracle8i Database Administrator Certified Professional [2006]
OCP: Oracle8 Certified Database Administrator [2001]
MCP: Microsoft Certified Proffessional [2005]
SAIR: Linux and GNU Certified Professional [2002]
Administracja MySQL [2005]
Microsoft Office Project 2003 Professional [2007]
Edukacja
Specjalizacje
IT - Administracja
Administrowanie bazami danych i storage
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
Zarządzanie jakością
Kontrola jakości
Zainteresowania
offroad, mtb
Grupy
Bazy Danych
Zagadnienia bazodanowe: SQL99 i jego implementacje w popularnych systemach RDBMS: Oracle, MySQL, PostgreSQL, MSSQL, IBM DB2 i inne.
Business IT
Grupa firm branży IT / INTERNET. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku IT (B2B). Zarządzanie IT, badanie IT, startupy IT, technologia IT, internet IT, ebiznes IT.
IT – Praca dla osób z charakterem
Grupa zrzesza informatyków oraz konsultantów branży IT. Dyskusje oraz możliwości współpracy to cel tej grupy.