Mateusz Kaim

Looking for new job opportunities
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Analiza konkurencji Wprowadzenie nowych produktów Komunikacja Marketingowa zarządzanie marketingiem Strategia marketingowa Microsoft Office Rozwój produktu Zarządzanie produktem marketing produktu Project Management SAP Trade Marketing Prawo jazdy kat B Planowanie sprzedaży, monitoring i analizowanie wyników

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Aptiv
EMEA Product Manager
• Managing complete product lifecycle for Thermal products (end-to-end process).
• Prioritising and seting new to range and resourcing requirements and budgets.
• Project management of new to range and resourcing processes of the cross-functional, multi-country teams.
• Performing market and key competitors reviews.
• Setting product line strategy.
• Defining the pricing startegy for EMEA markets.

Achievements:
• Improved logistics (above 95% fill rate overall on Thermal) thanks to introduction of a new/better method of demand forecasting across EMEA.
• Exceeded budget revenue and new to range SKU’s on Heat Exchangers despite tough conditions (no Product Engineer for 6 consecutive months to validate new to range products /sell wholly-owned Thermal business to Mahle GmbH).
• Exceeded targeted Gross Margin on Heat Exchangers thanks to pricing review for all countries across EMEA -> low GM parts identified, action undertaken.
Robert BOSCH Sp. z o.o.
Product Manager
• Managing and implementing product strategy for product groups with the lanuch of new prodcut lines.
• Defining the pricing strategy for PL market.
• Performing market, key competitors, product groups and sales analyses.
• Setting and managing trade marketing budget. creating sales promotions and marketing actions for distributors.
• Cooperating with internal departments, Business Units in Germany and main distributors in PL.

Achievements:
• Successful launch of a new line of wiper blades Aerotwin Truck for Commercial Vehicles.
• Filtration +33% turnover increase, Wiper Blades +32% turnover increase, Spark Plugs +16% turnover increase over 2011-2013.
• Budget plans exceeded each year: +6% in 2012, +2% in 2013, +9% in 2014.
• Increased average selling price by 7% on Filtration, 17% on Spark / Glow Plugs, 4% on Wiper Blades over 2011-2013.
Toyota Motor Poland
Senior Product & Sales Specialist - Lexus
• Managing and implementing product strategy for whole range of Lexus products.
• Implementing and monitoring Used Car Program on PL market.
• Defining the pricing strategy per model.
• Setting sales targets, original and revised annual plans.
• Cooperating with the headquarters in Belgium, dealer network and Toyota Bank Poland.
Toyota Motor Poland
Product & Sales Specialist - Lexus
• Coordinating new model launches; preparing special sale out promotions and limited version offers.
• Setting pricing and margin strategy per model.
• Conducting market, segment and competitors analysis.
• Being responsible for vehicle availability: model, version and colour mix.
Toyota Motor Poland
Junior Product Specialist - Lexus
• Coordinating new model launches; preparing special sale out promotions and limited version offers.
• Conducting market, segment and competitors analysis.
• Being responsible for vehicle availability: model, version and colour mix.
Toyota Motor Poland
Assistant to Commercial Director

Edukacja

Logo
Product & Services Management, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Management & Marketing majoring in Corporate Strategic Management, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Specjalizacje

Marketing
Marketing handlowy
Marketing
Zarządzanie produktem
Sprzedaż
Motoryzacja/Transport

Grupy

AUDI
AUDI
Miłośnicy oraz posiadacze samochodów marki AUDI
Auto Moto Praca
Auto Moto Praca
Grupa zrzeszająca poszukujących pracy i poszukujących Pracowników do pracy w branży motoryzacyjnej. Jesteś Headhunterem poszukującym ludzi w branzy auto-moto, inżynierem, mechanikiem, znasz branże mo
Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
Branża motoryzacyjna
Branża motoryzacyjna
Nie wyobrażasz sobie pracy w branży innej niż motoryzacyjna? Jesteś człowiekiem motoryzacji: importerem, specjalistą, sprzedawcą, doradcą, dziennikarzem? Wszystko o Polskiej branży motoryzac
Giełda
Giełda
Giełda Papierów Wartościowych staje się coraz ważniejszym elementem gospodarki. Nasza grupa powstała aby wszystkim zarówno początkującym jak i dobrze obeznanym z rynkiem pomóc w wymianie doświadczeń i
IT World
IT World
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o IT oraz Telco
Last Minute
Last Minute
Planujesz urlop? Dobrze trafiłeś :) Złap okazję last minute, zapytaj o szczegóły i organizację na poszczególnych kierunkach, śledź aktualną ofertę, znajdź towarzysza podróży.
LEXUS
LEXUS
Dla wszystkich milosnikow tej marki
LUKSUS
LUKSUS
MARKI I DOBRA LUKSUSOWE - reklama, marketing, zarządzanie.
Podróż i już
Podróż i już
Podróże które nas oświecają, przesycają, dopełaniają. Dzięki nim wzbogacamy nasz punkt widzenia i kształtujemy charakter.
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie