Mateusz Artur Szadkowski

Test Pilot, Faurecia R&D Center
Mińsk Mazowiecki, mazowieckie

Umiejętności

Labview Microsoft Office zdolność do szybkiego uczenia się Autodesk Inventor AutoCAD 2D praca w zespole Czytanie rysunku technicznego komunikatywność SolidWorks 3D Programowanie maszyn CMM Statgraphics Centurion Calypso Zeiss (podstawy) Walidacja i kalibracja urządzeń pomiarowych

Języki

angielski
biegły
hiszpański
podstawowy
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Faurecia
Test Pilot
1. Opracowywanie specyfikacji testowych we współpracy z Inżynierem Produktu
2.Tworzenie planów walidacyjnych oraz kontrola ich realizacji, a także kontrola kosztów
3.Koordynowanie wsparcia ze strony działu symulacji
4.Nadzór nad częściami walidacyjnymi
5.Analiza otrzymanych wyników oraz sporządzanie raportów i prezentacji
6.Prezentowanie wyników testów klientowi (wewnętrznemu i zewnętrznemu)
7. Ścisła współpraca z innymi działami firmy
Logo
Inżynier konstruktor
ZM JABŁOŃSKI Sp. z o.o.
Projektowanie maszyn przemysłowych do obróbki drewna
1. Tworzenie i aktualizacja dokumentacji technicznej
2. Weryfikacja realizowanych projektów na produkcji
3. Obliczenia wytrzymałościowe
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A.
Inżynier metrolog, Inżynier jakości
1. Nieniszczące badania materiałów (wizualne, penetracyjne, ultradźwiękowe)
2. Geometryczne pomiary elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz pudeł wagonów osobowych.

Projekty

Praca magisterska
Konstrukcja i badanie modelu przetwornika przemieszczeń z klinem optycznym
Zakres obowiązków
Niniejsza praca magisterska ma na celu konstrukcję oraz badanie modelu przetwornika przemieszczeń liniowych z interferencyjnym przetwornikiem zbudowanym na klinie optycznym. Na początku przeprowadzony został przegląd literatury opisującej przetworniki pomiarowe stosowane w profilometrach. Następnie opisane zostały elementy i układy optyczne stosowane w pracy. Omówione zostały przebiegi wiązki laserowej w płytce płasko-równoległej i w płytce klinowej oraz zjawisko interferencji. Następnie zbudowane zostało wstępne stanowisko pomiarowe i wykonane zostały pierwsze badania, które miały na celu weryfikacje czy bazując na teorii i dostępnych elementach optycznych można zbudować przetwornik do pomiaru kąta. Przemieszczenie było zadawane ręcznie, a kąt mierzony był przez układ referencyjny do pomiaru obrotu. Badanie te przyniosły pozytywne rezultaty.
Kolejnym etapem było przeprowadzenie obliczeń geometrycznych oraz konstrukcyjnych. Obliczono wpływ długości ramienia profilometru na uzyskiwane zakresy pomiarowe oraz grubości klina optycznego na zakres pomiarowy i zmianę różnicy dróg optycznych między interferującymi ze sobą wiązkami. Na podstawie wstępnych badań wyznaczono rozdzielczość fotodetekcyjną, liniową oraz kątową, które są możliwe do uzyskania przy zastosowaniu podstawowego układu fotodetekcyjnego. Przeprowadzona została analiza przebiegu wiązki laserowej w całym układzie pomiarowym przetwornika, mająca na celu zoptymalizowanie konstrukcji przetwornika ze względu na właściwości metrologiczne i użytkowe. Ustalono, dla jakiego kąta obrotu klina uzyskiwane jest pole jednorodne oraz w jakim zakresie obrotów kątowych możliwe jest przeprowadzenie pomiarów. Wykonano również wstępne obliczenia dla układu fotodetekcyjnego, takie jak liczba uzyskiwanych prążków w zależność od kąta interferencji dwóch wiązek oraz szerokość plamki interferencyjnej detekowanej przez układ fotodetekcyjny. Zaprojektowane zostały mechaniczne uchwyty pozycjonujące elementy optyczne w przetworniku pomiarowym takie jak płytka przejściowa, uchwyt zwierciadła oraz uchwyt klina.
Ostatnim etapem było skonstruowanie prototypu stanowiska pomiarowego, uwzględniającego wcześniejsze obliczenia. Przeprowadzone zostały na nim pomiary weryfikacyjne przemieszczeń kątowych. Zbadana została dokładność przemieszczeń zadawanych przez silnik krokowy. Sprawdzone również zostało czy przy pomiarach występuje histereza. Dla wszystkich uzyskanych wyników pomiarowych przeprowadzona została konieczna analiza statystyczna. Na końcu sprawdzona została liniowość skonstruowanego układu pomiarowego oraz opisane zostały końcowe wnioski
Praca inżynierska
Badanie numerycznej korekcji błędów głowic elektrostykowych maszyn współrzędnościowych
Zakres obowiązków
Głównym celem mojej pracy inżynierskiej było przeprowadzenie numerycznej korekcji błędów trójgraniastości wynikających z budowy przetwornika elektrostykowej głowicy pomiarowej z zamiarem zwiększenia dokładności pomiarów stykowych wykonywanych na współrzędnościowej maszynie pomiarowej. W niniejszej pracy przedstawione zostały również badane stykowe głowice pomiarowe wraz z rozwiązaniami technicznymi dotyczącymi przetworników pomiarowych oraz z ich własnościami metrologicznymi. Opisane zostały sposoby badania impulsowych głowic pomiarowych oraz parametry charakteryzujące ich błędy. Przegląd stosowanych metod korekcji również został przeprowadzony. Zbadane zostały głowice TP2-5W, TP6 oraz TP20 firmy RENISHAW, a pomiary były przeprowadzone na współrzędnościowej maszynie pomiarowej KEMCO E-400. W pracy wykorzystano wzorcowe wyniki (mapa błędów) uzyskane z pomiarów dokonanych na wzorcowej wewnętrznej półsferze dla każdej z badanych głowic. Kompensacja błędów odbyła się na trzy sposoby. Pierwsza kompensacja przeprowadzona została z wykorzystaniem mapy błędów (z zastosowaniem pomiarów z kalibracji). Druga kompensacja z wykorzystaniem uproszczonego modelu matematycznego oraz mapy błędów. Trzecia kompensacja stosowała tylko uproszczony model matematyczny. Na końcu porównano rezultaty przeprowadzonych korekcji i wysnute zostały wnioski.

Szkolenia i kursy

Obsługa programu Carl Zeiss Calypso i Gear Pro - CMM - Certyfikat
Instruktor personalny PZKFiTS - Certyfikat

Edukacja

Logo
Mechatronika, magisterskie
Politechnika Warszawska
Logo
Mechatronika, inżynierskie
Politechnika Warszawska

Specjalizacje

Inżynieria
Motoryzacja
Inżynieria
Inne
Zarządzanie jakością
Kontrola jakości

Zainteresowania

Motoryzacja
Polityka
Teorie spiskowe
Piłka nożna
Tenis
Siłownia

Grupy

Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska
Politechnika Warszawska jest najstarszą polską uczelnią techniczną. Od ponad 180 lat kształci kolejne pokolenia inżynierów, wnosząc istotny wkład w rozwój nauk technicznych.