Marzena Czaplicka

Dyrektor Zarządzający, MEBELUX
Olsztyn, warmińsko-mazurskie

Doświadczenie zawodowe

MEBELUX
Dyrektor Generalny / Zarządzający
- zarządzałam i koordynowałam działalnością firmy w celu uzyskania jej optymalnej efektywności i rentowności; odpowiedzialność za całościową strategię firmy,
- planowałam i prowadziłam politykę firmy, formułowałam cele oraz prowadziłam nadzór nad podległą kadrą kierowniczą zajmującą się wdrażaniem tych założeń,
- zarządzałam i koordynowałam firmą w celu zdobycia nowych rynków, zwiększenia udziałów rynkowych w strategicznych segmentach.
- Zarządzałam i wdrażałam plany krótko-, średnio- i długoterminowe w odpowiednich departamentach i działach,
- opracowywałam plany inwestycyjne firmy,
- zarządzałam relacjami na zewnątrz firmy w celu rozwinięcia i utrzymania wysokiego poziomu współpracy z firmami, organizacjami rządowymi, bankami i innymi instytucjami,
- koordynowałam działalnością wszystkich departamentów firmy.
- ustalałam i zatwierdzałam zadania i cele sprzedaży,
- rozpoznawałam nowe możliwości rynkowe i zalecałam podjęcie odpowiednich kroków w celu ich wykorzystania,
- prowadziłam zestawienia danych dotyczących rynku i trendów na nim panujących oraz zlecałam również wykonanie odpowiednich w związku z sytuacją rynkową czynności.
- kontrolowałam projekty inwestycyjne
- ustalałam ogóle wytyczne dotyczące jakości, kontroli kosztów, BHP oraz środowiska pracy,
- zatwierdzałam decyzje dotyczące rozpoczęcia lub rozszerzenia produkcji o nowe asortymenty.
- dokonywałam przeglądu raportów i zestawień finansowych w celu podjęcia odpowiednich czynności wynikających z tych wykazów,
- weryfikowałam cele i plany w zależności od aktualnej kondycji firmy,
- kierowałam i koordynowałam formułowaniem programów i planów finansowych w celu zdobycia nowych funduszy oraz osiągnięcia możliwych zwrotów kosztów inwestycyjnych,
- ustalałam wewnętrznych procedur służące osiąganiu celów przez firmę.
- zarządzałam umowami kluczowych pracowników
Logo
Dyrektor Zarządzający
Wickermeier Sp.z o.o.
Podlegało mi 5 kierowników i około 35 osób w administracji oraz 300 osób na produkcji. Główne zadania: planowanie, organizowanie, kontrola i wdrażanie w 5 działach, tj. produkcja, eksport i import, dział gospodarki magazynowej, dział jakości, dział utrzymania ruchu. Moje obowiązki obejmowały tworzenie planów produkcji oraz zarządzanie ich terminową realizacją, przygotowywanie i realizację strategii produkcyjnej firmy, nadzór nad prawidłowym i racjonalnym wykorzystaniem surowca, przygotowywanie budżetu kosztów produkcji oraz budżetów inwestycyjnych, kontrolę jakości produkcji także zarządzanie personelem, planowanie wysyłek eksportowych (TUR) i kontrolowanie terminów dostaw do klienta, planowanie i kontrolę terminów napraw maszyn i urządzeń.

Edukacja

Logo
Zarządzanie, MBA
University of New Brunswick, NB, CANADA
Logo
Zarządzanie administracją, magisterskie
MPA University of Minnesota
Logo
Zarządzanie zasobami ludzkimi, magisterskie
Wyższa Szkoła Zarządzania w Płocku im. Włodkowica
Logo
Zarządzanie i marketing, licencjackie
Olsztyńska Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu im. Kotarbińskiego