Marta Berłowska

redaktor marketingowy, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o. o.
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Pisanie tekstów na zlecenie Trade Marketing Pakiet Adobe Pakiet Microsoft Office Organizowanie eventów

Języki

rosyjski
dobry
angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.
Specjalista ds. komunikacji / Redaktor marketingowy
• 2015 – uczestniczyłam w tworzeniu kampanii „Szkoła z czerwonym paskiem” skierowanej do dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów (katalogi sprzedażowe, cykl korespondencji, formularze zamówieniowe, dodatek do miesięcznika „Dyrektor Szkoły”, Program Karta Szkoły)
• 2013-2014 – wspólnie z zespołem marketingu i ORKE brałam udział w budowaniu wieloetapowego programu „Ekstraklasa. Trening umiejętności” (ulotki, karty pracy, program wychowawczy, strona internetowa) – program miał dwie edycje i cieszył się ogromnym zainteresowaniem nauczycieli
• 2013-2014 – byłam zaangażowana w tworzenie serii materiałów promocyjnych do cyklu „Tropiciele” – nagrodzonego Znakiem Jakości KidZone 2013 oraz uznanego na Targach Książki we Frankfurcie 2013 za najlepszy europejski podręcznik (foldery, katalogi, preprinty, „pudło” promocyjne „Lecimy z pomocą”, reklamy prasowe)
• 2013 – jako redaktor naczelny współtworzyłam z zespołem marketingu koncepcję magazynu dla rodziców „Pierwsza klasa”, który trafił do rodziców wszystkich pierwszaków w całej Polsce
• 2013 – byłam współautorką folderu „Tropiciele zbierają nagrody”, który spotkał się z ogromnym uznaniem konsultantów edukacyjnych WSiP jako wzorcowy materiał wspierający proces sprzedaży
• 2012 – wraz z zespołem opracowałam pakiet materiałów do kampanii „O klasę lepiej” skierowanej do szkół podstawowych – ogólnopolska promocja 14 serii podręczników przygotowanych do nowej podstawy programowej MEN
Logo
redaktor
Fabryka Kejsów
• od 2010 r. – stale współpracuję jako redaktor z „Fabryką Kejsów” – zespołem autorów piszących na tematy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi (Serwis HR, Personel i Zarządzanie, wyzwaniaHR.pl).
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.
Koordynator ds. promocji
• 2011 – wraz ze specjalnie powołanym zespołem pracowałam nad nowym kształtem magazynu dla nauczycieli „Pomagamy uczyć” jako jednego z głównych kanałów komunikowania się z klientami, a następnie przez kolejne 3 lata byłam redaktorem prowadzącym kilku cyklicznych wydań tych magazynów; magazyn znany i lubiany w środowisku nauczycieli i dyrektorów szkół
• 2009 -2011– stworzyłam sprawny i elastyczny w działaniu zespół kilkunastu współpracowników zewnętrznych (autorów, redaktorów, copywriterów, grafików, studiów DTP) i kierowałam jego pracami nad przygotowaniem materiałów marketingowych zgodnie z wyznaczonymi celami kampanii oraz celami sprzedażowymi firmy
• 2009-2010 – byłam wydawcą biuletynów Klubu Nauczyciela „Pomagamy uczyć” tworzonych dla nauczycieli i wspólnie z nauczycielami, cenionych przez czytelników za „rzetelność, świeże pomysły, gotowe scenariusze lekcji, wsparcie w prowadzeniu zajęć, podpowiedzi psychologów” – w ciągu 3 lat wydano łącznie ponad 2200 stron materiałów wysoko ocenianych przez nauczycieli i konsultantów
• 2010 – byłam autorką konkursu rekrutacyjnego na stanowisko copywritera WSiP, dzięki któremu udało się zatrudnić najlepszą w historii firmy copywriterkę; zasady konkursu i zadania zostały zacytowane przez jedną z uczestniczek rekrutacji, p. Magdalenę Basiak w przygotowywanej przez nią w 2015 r. książce „O sztuce copywritingu”
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.
Specjalista ds. promocji / Redaktor biuletynu dla nauczycieli „Pomagamy uczyć”
• 2008 – nadzorowałam opracowanie koncepcji 14 katalogów z prezentacją oferty wydawniczej dla nauczycieli (w podziale na segmenty edukacyjne i przedmioty nauczania), która zyskała uznanie klientów oraz sieci handlowców
• 2007-2010 – wspólnie z zespołami grafików opracowywałam (jako redaktor)
w kolejnych latach nowatorskie projekty różnorodnych kalendarzy dla nauczycieli (książkowych, biurowych i ściennych), które cieszyły się wśród odbiorców niesłabnącą popularnością
• 2004 – stworzyłam unikatową, pierwszą w historii wydawnictwa koncepcję prezentacji podręczników przez dzieci; w jej ramach powstały katalogi do wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz przekaz marketingowy pod hasłem „Rośniemy razem”; koncepcja sprawdzała się z powodzeniem
przez 3 kolejne sezony promocyjne
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.
Specjalista ds. promocji / Redaktor naczelny biuletynu Klubu Nauczyciela „Nasza Książka”
• 2000-2002 – opracowywałam serię materiałów promujących nowy cykl do edukacji wczesnoszkolnej „Wesoła szkoła” – cykl stał się wkrótce hitem rynku edukacyjnego (co drugi pierwszak w Polsce w latach 2000-2008 uczył się z „Wesołej szkoły”)
• 2001 – przygotowywałam komunikację z nauczycielami do udanego programu lojalnościowego WSiP „13 powodów, dla których warto być z nami!”
• 1999-2001 – uczestniczyłam w powstawaniu Klubu Nauczyciela; współredagowałam, a następnie prowadziłam z sukcesem biuletyn klubowy „Nasza Książka”, dzięki któremu 160 tys. członków Klubu Nauczyciela miało dostęp do najświeższych informacji o podręcznikach i pomocach dydaktycznych, reformie, programach nauczania; było to także forum wymiany poglądów i pomysłów dla nauczycieli i jeden z kanałów sprzedaży
• 1995 – brałam udział w opracowywaniu prawdopodobnie pierwszych na rynku edukacyjnym materiałów promocyjnych dla nauczycieli (m.in. serii folderów WSiP „Z nami od pierwszej literki”), które spotkały się z ogromnym zainteresowaniem szkół i sieci sprzedaży (przedstawiciele, hurtownie, księgarnie)

Szkolenia i kursy

• Warsztaty copywritingu – Akademia Reklamy Jerzego Bralczyka, 2001
• Cykl warsztatów dla kadry menedżerskiej w ramach Programu Rozwoju Kadr
WSiP SA, 2010
• Marketing internetowy dla branży wydawniczej – Biblioteka Analiz, 2012
• Narzędzia content marketingu – Centrum Promocji Informatyki, 2014

Edukacja

Logo
filologia polska, magisterskie
KUL

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Inne
Marketing
Kampanie marketingowe/Eventy
Reklama/Grafika/Kreacja/Fotografia
Copywriting

Zainteresowania

Literatura, film, teatr, jazda na rowerze

Grupy

redaktorzy
redaktorzy
co to za zawód?