Umiejętności
Linux System Administration
Nagios
Puppet
Bash scripting
Thruk
Języki
angielski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Specjalista w Sekcji Administracji Usługami Biznesowymi
Cyfrowy Polsat SA
Obowiązki:
- Administracja ipla.tv (haproxy, varsnish, memcache, docker etc)
- Administracja i rozwój platformy backendów (enkoderów) dla Ipla
- Zarządzanie systemem monitoringu (nagios, thruk), zbieraniem statystyk (rrd, collectd)
- Administracja i rozwój infrastruktury udostępniającej sygnał dla enkoderów Ipla
- Koordynacja i obsługa techniczna transmisji live dla Ipla
- Administracja systemem Kayako - pierwsza linia kontaktu dla użytkowników Ipla
- Obsługa serwerów w centrach obliczeniowych (opieka nad sprzętem komputerowym, oprogramowaniem) ATM, L3, Plix
- Administracja rozproszonym systemem plików MooseFS (ponad 500TB)
- Obsługa VPS (OVH, Amazon)
- Opieka nad siecią, serwerami oraz bazami danych
- Obsługa domen internetowych (rejestracja, opłaty), serwerów DNS (opieka nad aktualnością, konfiguracja) oraz administrowanie pocztą elektroniczną
- Przygotowywanie (zakup, konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Wsparcie techniczne dla użytkowników Linux/Windows (aktualnie sporadycznie)
- Obsługa sieci i serwerów (serwery poczty elektronicznej, Samby, NFS, MFS, itp.)
- Przygotowywanie (konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Opracowywanie skryptów (głównie bash/sh) pod wszelakie automagiczne rozwiązania
- Administracja ipla.tv (haproxy, varsnish, memcache, docker etc)
- Administracja i rozwój platformy backendów (enkoderów) dla Ipla
- Zarządzanie systemem monitoringu (nagios, thruk), zbieraniem statystyk (rrd, collectd)
- Administracja i rozwój infrastruktury udostępniającej sygnał dla enkoderów Ipla
- Koordynacja i obsługa techniczna transmisji live dla Ipla
- Administracja systemem Kayako - pierwsza linia kontaktu dla użytkowników Ipla
- Obsługa serwerów w centrach obliczeniowych (opieka nad sprzętem komputerowym, oprogramowaniem) ATM, L3, Plix
- Administracja rozproszonym systemem plików MooseFS (ponad 500TB)
- Obsługa VPS (OVH, Amazon)
- Opieka nad siecią, serwerami oraz bazami danych
- Obsługa domen internetowych (rejestracja, opłaty), serwerów DNS (opieka nad aktualnością, konfiguracja) oraz administrowanie pocztą elektroniczną
- Przygotowywanie (zakup, konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Wsparcie techniczne dla użytkowników Linux/Windows (aktualnie sporadycznie)
- Obsługa sieci i serwerów (serwery poczty elektronicznej, Samby, NFS, MFS, itp.)
- Przygotowywanie (konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Opracowywanie skryptów (głównie bash/sh) pod wszelakie automagiczne rozwiązania
help desk
Freelancer / help desk / pomoc zdalna
- instalacja/reinstalacja/naprawa systemów operacyjnych
- zabezpieczanie systemów przed włamaniami itp.
- budowa sieci lan/wan
- szkolenia w tematyce ogólno komputerowej
- doraźna pomoc zdalna
- serwis sprzętu komuterowego
- konfigurowanie automatycznych backupow etc
- zabezpieczanie systemów przed włamaniami itp.
- budowa sieci lan/wan
- szkolenia w tematyce ogólno komputerowej
- doraźna pomoc zdalna
- serwis sprzętu komuterowego
- konfigurowanie automatycznych backupow etc
Administrator IT
- Administracja i rozwój platformy backendów (enkoderół) dla Ipla
- Koordynacja i obsługa techniczna transmisji live dla Ipla
- Administracja systemem Kayako - pierwsza linia kontaktu dla użytkowników Ipla
- Obsługa serwerów w centrach obliczeniowych (opieka nad sprzętem komputerowym, oprogramowaniem) ATM, L3, Plix
- Administracja rozproszonym systemem plików MooseFS (ponad 500TB)
- Obsługa VPS (OVH, Amazon)
- Opieka nad siecią, serwerami oraz bazami danych
- Obsługa zamówień i zakupów oprogramowania oraz wyposażenia biura (sprzętu komputerowego: komputery stacjonarne, serwery, urządzenia sieciowe)
- Obsługa domen internetowych (rejestracja, opłaty), serwerów DNS (opieka nad aktualnością, konfiguracja) oraz administrowanie pocztą elektroniczną
- Przygotowywanie (zakup, konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Wsparcie techniczne dla użytkowników Linux/Windows
- Obsługa sieci i serwerów (serwery poczty elektronicznej, Samby, Network File System, itp.), zarządzanie drukarkami
- Przygotowywanie (konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Obsługa sieci WiFi w biurze
- Zadania poprzedzone dodatkowym zleceniem przełożonego: administrowanie backupami wybranych baz danych; obsługa zamówień i zakupów oprogramowania oraz wyposażenia biura (sprzętu komputerowego: komputery stacjonarne, serwery, urządzenia sieciowe
- Koordynacja i obsługa techniczna transmisji live dla Ipla
- Administracja systemem Kayako - pierwsza linia kontaktu dla użytkowników Ipla
- Obsługa serwerów w centrach obliczeniowych (opieka nad sprzętem komputerowym, oprogramowaniem) ATM, L3, Plix
- Administracja rozproszonym systemem plików MooseFS (ponad 500TB)
- Obsługa VPS (OVH, Amazon)
- Opieka nad siecią, serwerami oraz bazami danych
- Obsługa zamówień i zakupów oprogramowania oraz wyposażenia biura (sprzętu komputerowego: komputery stacjonarne, serwery, urządzenia sieciowe)
- Obsługa domen internetowych (rejestracja, opłaty), serwerów DNS (opieka nad aktualnością, konfiguracja) oraz administrowanie pocztą elektroniczną
- Przygotowywanie (zakup, konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Wsparcie techniczne dla użytkowników Linux/Windows
- Obsługa sieci i serwerów (serwery poczty elektronicznej, Samby, Network File System, itp.), zarządzanie drukarkami
- Przygotowywanie (konfiguracja) nowych serwerów (Linux/FreeBSD)
- Obsługa sieci WiFi w biurze
- Zadania poprzedzone dodatkowym zleceniem przełożonego: administrowanie backupami wybranych baz danych; obsługa zamówień i zakupów oprogramowania oraz wyposażenia biura (sprzętu komputerowego: komputery stacjonarne, serwery, urządzenia sieciowe
Stanowisko ds. utrzymania urządzeń elektronicznych i systemów informatycznych
CS Szkolenie i Dorardztwo Sp. z o.o.
- zarządzanie siecią komputerową
- zarządzanie serwerem dostępu do sieci WIFI (Linux NND) w części hotelowej Centrum
- informatyczno-techniczny udział przy tworzeniu projektu oraz budowie Studium
Podyplomowego Projektowania i Modernizacji Dróg Kolejowych
- pierwsza i druga linia wsparcia technicznego dla pracowników
- wdrożenie i rozwój systemu pomocy zdalnej (open source, wykorzystywany także w
Studium)
- administracja programów: Płatnik, Płace-Kadry, FK
- zarządzanie polityką bezpieczeństwa systemów komputerowych
- wdrożenie systemu automatycznych kopii zapasowych ważnych danych (open source)
- zarządzanie serwerem dostępu do sieci WIFI (Linux NND) w części hotelowej Centrum
- informatyczno-techniczny udział przy tworzeniu projektu oraz budowie Studium
Podyplomowego Projektowania i Modernizacji Dróg Kolejowych
- pierwsza i druga linia wsparcia technicznego dla pracowników
- wdrożenie i rozwój systemu pomocy zdalnej (open source, wykorzystywany także w
Studium)
- administracja programów: Płatnik, Płace-Kadry, FK
- zarządzanie polityką bezpieczeństwa systemów komputerowych
- wdrożenie systemu automatycznych kopii zapasowych ważnych danych (open source)
Specjalizacje
IT - Administracja
Administrowanie systemami
Zainteresowania
- informatyka (głównie administracja systemami informatycznymi, helpdesk)
- sport (bieganie, pływanie, jazda na rowerze)
- podróże
- sport (bieganie, pływanie, jazda na rowerze)
- podróże
Inne
Dodatkowe kwalifikacje
Informatyka
- programy użytkowe: średniozaawansowany Adobe Photoshop, Corel, MS Office itp.
- systemy operacyjne: Windows stacje robocze: 9x, 2000, XP, Vista, 7; Windows serwer: 20xx; Linux stacje robocze/serwer: Debian, Ubuntu(zaawansowany - posiadam własny serwer [ssh, apache, postfix, ftp, samba] oraz 2 stacje robocze Ubuntu/Debian/XP/Vista), Ubuntu, Fedora Core (podstawy administracji serwerem).
- programowanie: podstawy: C++; średniozaawansowany: php, xhtml, css, bash.
- sieci: umiejętność tworzenia/rozbudowy i zarządzania sieciami Ethernet/WIFI.
- sprzęt: doskonała znajomość sprzętu komputerowego oraz diagnozy jego awarii, naprawy i modernizacji.
- wirtualizacja: średniozaawansowany: vmware, qemu, virtualbox, XEN.
- pomoc zdalna: zaawansowany: vnc, pomoc zdalna, nx (freenx)
- wiedza praktyczna: zaawansowany: wszelkie modyfikacji partycji (dzielenie, przenoszenie systemu, itp. w systemach Windows/Linux), tworzenie kopii zapasowych partycji, dysków (Norton Ghost, Partimage), usuwanie wszelkiego rodzaju spyware, malware wykorzystując wyłącznie darmowe (dla celów komercyjnych) narzędzia.
Ogólne
- kreatywność, komunikatywność, asertywność, analityczność, umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy, odporność na stres.
Informatyka
- programy użytkowe: średniozaawansowany Adobe Photoshop, Corel, MS Office itp.
- systemy operacyjne: Windows stacje robocze: 9x, 2000, XP, Vista, 7; Windows serwer: 20xx; Linux stacje robocze/serwer: Debian, Ubuntu(zaawansowany - posiadam własny serwer [ssh, apache, postfix, ftp, samba] oraz 2 stacje robocze Ubuntu/Debian/XP/Vista), Ubuntu, Fedora Core (podstawy administracji serwerem).
- programowanie: podstawy: C++; średniozaawansowany: php, xhtml, css, bash.
- sieci: umiejętność tworzenia/rozbudowy i zarządzania sieciami Ethernet/WIFI.
- sprzęt: doskonała znajomość sprzętu komputerowego oraz diagnozy jego awarii, naprawy i modernizacji.
- wirtualizacja: średniozaawansowany: vmware, qemu, virtualbox, XEN.
- pomoc zdalna: zaawansowany: vnc, pomoc zdalna, nx (freenx)
- wiedza praktyczna: zaawansowany: wszelkie modyfikacji partycji (dzielenie, przenoszenie systemu, itp. w systemach Windows/Linux), tworzenie kopii zapasowych partycji, dysków (Norton Ghost, Partimage), usuwanie wszelkiego rodzaju spyware, malware wykorzystując wyłącznie darmowe (dla celów komercyjnych) narzędzia.
Ogólne
- kreatywność, komunikatywność, asertywność, analityczność, umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy, odporność na stres.
Grupy
Bazy Danych
Zagadnienia bazodanowe: SQL99 i jego implementacje w popularnych systemach RDBMS: Oracle, MySQL, PostgreSQL, MSSQL, IBM DB2 i inne.
Języki Skryptowe
Grupa dla pasjonatów Języków Skryptowych takich jak Perl, Python, Ruby,SH, no i może jeszcze PHP, ale to tak na końcu :).
Oprogramowanie typu Helpdesk
Wymiana informacji na temat oprogramowania wspierającego pracę działu IT oraz służącego do budowania relacji z klientami (użytkownikami).