Języki
angielski
biegły
rosyjski
biegły
Doświadczenie zawodowe
DYREKTOR FINANSOWY REGIONU CEE, CZŁONEK ZARZĄDU
• Zarządzanie i nadzorowanie działalności finansowej w Europie Środkowej i Wschodniej.
• Ustalanie, rozwój i udoskonalanie finansowych procesów / systemów i procedur
• Gwarantowanie płynności i skuteczności działania ogólnych funkcji finansowych i księgowych, takich jak bieżąca księgowość, procedury i kontrola wewnętrzna, zarządzanie zapasami i dłużnikami, kontrola kredytów, zarządzanie przepływami pieniężnymi, zarządzanie skarbcem, audytem, kwestiami podatkowymi, opracowywaniem budżetu, prognozami i projektami doraźnymi ad hoc.
• Planowanie, zarządzanie i monitorowanie kredytów bankowych i ryzyka walutowego.
• Monitorowanie wydajności prowadzonej działalności poprzez przeprowadzanie analiz sprzedaży, marży, kosztów, cen sprzedaży, zysków i strat w celu rozpoznania ewentualnych kwestii mających wpływ na działalność oraz przekazywanie Dyrektorowi Regionalnemu w Europie Środkowej i Wschodniej zaleceń i informacji zarządczych pomocnych w podejmowaniu decyzji biznesowych.
• Ścisła współpraca z Departamentem Sprzedaży w danym regionie w celu identyfikacji obszarów z potencjałem rozwojowym oraz monitorowanie kontroli wewnętrznej.
• Dokonywanie przeglądu miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych z regionu i gwarantowanie ich zgodności ze standardami sprawozdawczości obowiązującymi w centrali oraz terminowości dostarczania do centrali.
• Dokonywanie przeglądu i zapewnienie terminowego i poprawnego składania polskich deklaracji podatkowych CIT i VAT.
• Monitorowanie kluczowych parametrów gospodarczych regionu, wczesna identyfikacja pojawiających się problemów i przedstawianie propozycji ulepszeń.
• Kontrola wydatków zmierzająca do osiągnięcia wyznaczonych przez centralę celów w zakresie kontroli kosztów.
• Doradzanie w sprawach finansowych i w zakresie strategicznych celów biznesowych przy nowych przedsięwzięciach i projektach specjalnych.
• Ustalanie, rozwój i udoskonalanie finansowych procesów / systemów i procedur
• Gwarantowanie płynności i skuteczności działania ogólnych funkcji finansowych i księgowych, takich jak bieżąca księgowość, procedury i kontrola wewnętrzna, zarządzanie zapasami i dłużnikami, kontrola kredytów, zarządzanie przepływami pieniężnymi, zarządzanie skarbcem, audytem, kwestiami podatkowymi, opracowywaniem budżetu, prognozami i projektami doraźnymi ad hoc.
• Planowanie, zarządzanie i monitorowanie kredytów bankowych i ryzyka walutowego.
• Monitorowanie wydajności prowadzonej działalności poprzez przeprowadzanie analiz sprzedaży, marży, kosztów, cen sprzedaży, zysków i strat w celu rozpoznania ewentualnych kwestii mających wpływ na działalność oraz przekazywanie Dyrektorowi Regionalnemu w Europie Środkowej i Wschodniej zaleceń i informacji zarządczych pomocnych w podejmowaniu decyzji biznesowych.
• Ścisła współpraca z Departamentem Sprzedaży w danym regionie w celu identyfikacji obszarów z potencjałem rozwojowym oraz monitorowanie kontroli wewnętrznej.
• Dokonywanie przeglądu miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych z regionu i gwarantowanie ich zgodności ze standardami sprawozdawczości obowiązującymi w centrali oraz terminowości dostarczania do centrali.
• Dokonywanie przeglądu i zapewnienie terminowego i poprawnego składania polskich deklaracji podatkowych CIT i VAT.
• Monitorowanie kluczowych parametrów gospodarczych regionu, wczesna identyfikacja pojawiających się problemów i przedstawianie propozycji ulepszeń.
• Kontrola wydatków zmierzająca do osiągnięcia wyznaczonych przez centralę celów w zakresie kontroli kosztów.
• Doradzanie w sprawach finansowych i w zakresie strategicznych celów biznesowych przy nowych przedsięwzięciach i projektach specjalnych.
DYREKTOR FINANSOWY/ REGIONAL CFO
– Kierowanie departamentem finansowym spółki. Zarządzanie działem controllingu, działem raportowania, działem finansowo-księgowym, działem administracji i IT.
• Bieżące monitorowanie wyników finansowych Spółki i Grupy Kapitałowej oraz wsparcie Zarządu w podejmowaniu działań mających na celu realizację planów finansowych Spółek w poszczególnych okresach;
• Przygotowywanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych (jednostkowych i skonsolidowanych) zgodnych z IFRS;
• Przygotowanie budżetów i planów długoterminowych we współpracy z innymi działami Spółki oraz wyznaczonymi osobami ze spółek zależnych;
• Współpraca z brand managerami w zakresie kontroli kosztów, przygotowania budżetów oraz ich realizacji;
• Wdrożenie niezbędnych procedur kontroli wewnętrznej w Spółce dominującej i spółkach zależnych;
• Optymalizacja procesu raportowania i wdrożenie systemu Hyperion;
• Współpraca z bankami, doradcami podatkowymi, prawnikami i audytorami;
• Współpraca z Zarządem przy realizacji nowych projektów inwestycyjnych.
• Bieżące monitorowanie wyników finansowych Spółki i Grupy Kapitałowej oraz wsparcie Zarządu w podejmowaniu działań mających na celu realizację planów finansowych Spółek w poszczególnych okresach;
• Przygotowywanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań finansowych (jednostkowych i skonsolidowanych) zgodnych z IFRS;
• Przygotowanie budżetów i planów długoterminowych we współpracy z innymi działami Spółki oraz wyznaczonymi osobami ze spółek zależnych;
• Współpraca z brand managerami w zakresie kontroli kosztów, przygotowania budżetów oraz ich realizacji;
• Wdrożenie niezbędnych procedur kontroli wewnętrznej w Spółce dominującej i spółkach zależnych;
• Optymalizacja procesu raportowania i wdrożenie systemu Hyperion;
• Współpraca z bankami, doradcami podatkowymi, prawnikami i audytorami;
• Współpraca z Zarządem przy realizacji nowych projektów inwestycyjnych.
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Finansowy
Zarządzanie pionem finansowym Bumar Sp. z o.o. Bezpośredni nadzór nad działem finansowym, działem księgowości, działem rachuby płac, działem zarządzania ryzykiem finansowym, działem ekonomicznym oraz działem informatyki. Pełniąc obowiązki Dyrektora Finansowego prowadziłem całokształt polityki ekonomiczno-finansowej Bumar Sp. z o.o. oraz Grupy Bumar. Byłem odpowiedzialny za zgodność działalności Spółki z przepisami prawa, skuteczność polityki finansowej i polityki rachunkowości oraz bezpieczeństwo finansowe Spółki. Do zakresu moich obowiązków należało prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości Spółki. Wykonując obowiązki Dyrektora Finansowego byłem odpowiedzialny za wypracowywanie strategii ekonomiczno-finansowej oraz polityki płacowej, przygotowanie planów i analiz ekonomiczno-finansowych. Ponadto współuczestniczyłem w tworzeniu polityki technicznej, handlowej, marketingowej, finansowej i organizacyjno-kadrowej Bumar Sp. z o.o. Prowadziłem negocjacje umów z kontrahentami, audytorami, bankami, funduszami inwestycyjnymi, ubezpieczycielami i konsultantami w ramach swego zakresu działania.
ZASTĘPCA DYREKTORA DEPARTAMENTU RACHUNKOWOŚCI
Zarządzanie 30 osobowym Departamentem Rachunkowości PSE S.A. (trzecia spółka w Polsce pod względem wysokości osiąganych przychodów), w tym w szczególności bezpośredni nadzór nad wydziałem organizacji rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, wydziałem ewidencji majątku trwałego, wydziałem księgowości kosztów oraz wydziałem ewidencji obrotu energii elektrycznej i usług. Pracując na stanowisku Zastępcy Dyrektora Departamentu Rachunkowości PSE S.A. byłem odpowiedzialny za koordynowanie zadań bezpośrednio podległych mi komórek organizacyjnych i pracowników w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania miesięcznej sprawozdawczości finansowej i podatkowej, sprawozdawczości w zakresie statystyki państwowej, sporządzania rocznych jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Spółki, współpracy z audytorami sprawozdań finansowych. Ponadto byłem odpowiedzialny za bieżące rozwiązywanie problemów księgowych, nadzór nad opracowywaniem i wdrażaniem nowych procedur księgowych, kontrolę prawidłowości formalnej wszelkich dokumentów księgowych, bieżące monitorowanie zmian w przepisach o rachunkowości i o podatkach, oraz za dostosowywanie procedur księgowych oraz obiegu dokumentów do zmian w tych przepisach, a także za instruowanie podległych pracowników w zakresie zmian przepisów skutkujących na sposób prowadzenia ksiąg rachunkowych.
MANAGER W DEPARTAMENCIE AUDYTU OGÓLNEGO
• Nadzór oraz koordynacja prac zespołów audytorskich liczących od 3 do 5 osób, przygotowywanie i przegląd dokumentacji badawczej oraz identyfikację i raportowanie najważniejszych problemów związanych z badaniem sprawozdań finansowych w poszczególnych spółkach;
• Badanie i przegląd sprawozdań finansowych sporządzonych według przepisów polskich, w tym również dla potrzeb Komisji Papierów Wartościowych i Giełd;
• Badanie i przegląd sprawozdań finansowych sporządzonych według przepisów IFRS, US-GAAP, UK-GAAP, German GAAP, w tym również dla celów konsolidacji grupy;
• Przekształcenie sprawozdań finansowych sporządzonych według przepisów polskich na inne standardy (także wewnętrzne grupowe);
• Przeglądy i audyt procedur wewnętrznych oraz analiza kontroli wewnętrznej;
• Przeglądy finansowe typu due diligence;
• Doradztwo w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych;
• Doradztwo w zakresie rachunkowości zarządczej oraz budowy planu kont;
• Doradztwo w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych i zeznań podatkowych.
• Badanie i przegląd sprawozdań finansowych sporządzonych według przepisów polskich, w tym również dla potrzeb Komisji Papierów Wartościowych i Giełd;
• Badanie i przegląd sprawozdań finansowych sporządzonych według przepisów IFRS, US-GAAP, UK-GAAP, German GAAP, w tym również dla celów konsolidacji grupy;
• Przekształcenie sprawozdań finansowych sporządzonych według przepisów polskich na inne standardy (także wewnętrzne grupowe);
• Przeglądy i audyt procedur wewnętrznych oraz analiza kontroli wewnętrznej;
• Przeglądy finansowe typu due diligence;
• Doradztwo w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych;
• Doradztwo w zakresie rachunkowości zarządczej oraz budowy planu kont;
• Doradztwo w zakresie sporządzania sprawozdań finansowych i zeznań podatkowych.
Szkolenia i kursy
BIEGŁY REWIDENT
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Organizacje
ACCA