Mariola Ryba
Dyrektor Finansowy- Główny Ksiegowy, Berner Polska Sp. z o.o.
Kamyk,
małopolskie
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Finansowy- Główny Ksiegowy
• Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością i finansami firmy
• Nadzór nad sytuacją finansową Spółki
• Zarządzanie 27 osobowym zespołem
• Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej
• Sprawowanie kontroli formalno-prawnej, merytorycznej i rachunkowej wszystkich dowodów księgowych oraz dokumentów powodujących skutki finansowe
• Bieżąca kontrola budżetu
• Wycena aktywów i pasywów
• Nadzór nad przestrzeganiem procedur obowiązujących w firmie
• Opracowanie rocznego planu amortyzacji składników majątku trwałego oraz planu inwentaryzacji majątku
• Sporządzanie raportów finansowych
• Współpraca z audytorami badającymi bilans roczny
• Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji majątku
• Nadzór nad sytuacją finansową Spółki
• Zarządzanie 27 osobowym zespołem
• Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej
• Sprawowanie kontroli formalno-prawnej, merytorycznej i rachunkowej wszystkich dowodów księgowych oraz dokumentów powodujących skutki finansowe
• Bieżąca kontrola budżetu
• Wycena aktywów i pasywów
• Nadzór nad przestrzeganiem procedur obowiązujących w firmie
• Opracowanie rocznego planu amortyzacji składników majątku trwałego oraz planu inwentaryzacji majątku
• Sporządzanie raportów finansowych
• Współpraca z audytorami badającymi bilans roczny
• Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji majątku
samodzielny specjalista ds. ksiegowości
PS Produkt sp. z o.o.
• Stworzenie analiz finansowych
• Księgowanie dokumentów zakupu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w programie Środki Trwałe
• Kontrola merytoryczna faktur VAT
• Kontrola rachunkowa (prawidłowość wyliczeń rachunkowych)
• Księgowanie dokumentów związanych z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów
• Wprowadzenie efektywnego systemu ściągania należności
• Współpraca bezpośrednia z Dyrektorem Finansowym
• Sporządzanie faktur wewnętrznych wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
• Odpowiedzialność za dekretację i wprowadzanie faktur zakupowych kosztowych
• Wykonanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z planem amortyzacji
• Sporządzanie umów używania samochodów służbowych
• Kontrola dokumentów związanych z samochodami
• Przygotowanie dokumentów do ubezpieczenia samochodów
• Przygotowanie dokumentów do wydania kart paliwowych
• Sporządzanie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
• Uzgadnianie księgowań między programem Środki Trwałe a programem FK
• Księgowanie dokumentów zakupu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w programie Środki Trwałe
• Kontrola merytoryczna faktur VAT
• Kontrola rachunkowa (prawidłowość wyliczeń rachunkowych)
• Księgowanie dokumentów związanych z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów
• Wprowadzenie efektywnego systemu ściągania należności
• Współpraca bezpośrednia z Dyrektorem Finansowym
• Sporządzanie faktur wewnętrznych wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
• Odpowiedzialność za dekretację i wprowadzanie faktur zakupowych kosztowych
• Wykonanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z planem amortyzacji
• Sporządzanie umów używania samochodów służbowych
• Kontrola dokumentów związanych z samochodami
• Przygotowanie dokumentów do ubezpieczenia samochodów
• Przygotowanie dokumentów do wydania kart paliwowych
• Sporządzanie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
• Uzgadnianie księgowań między programem Środki Trwałe a programem FK
księgowa
• Odpowiedzialność za dekretację i wprowadzanie faktur zakupowych kosztowych
• Sporządzanie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych na koniec każdego miesiąca
• Kontrola merytoryczna faktur VAT
• Kontrola rachunkowa (prawidłowość wyliczeń rachunkowych)
• Sporządzanie faktur wewnętrznych wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
• Księgowanie dokumentów związanych z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów
• Sporządzanie umów używania samochodów służbowych
• Kontrola dokumentów związanych z samochodami
• Uzgadnianie księgowań między programem Środki Trwałe a programem FK
• Księgowanie dokumentów zakupu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w programie Środki Trwałe
• Wykonanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z planem amortyzacji
• Sporządzanie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych na koniec każdego miesiąca
• Kontrola merytoryczna faktur VAT
• Kontrola rachunkowa (prawidłowość wyliczeń rachunkowych)
• Sporządzanie faktur wewnętrznych wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
• Księgowanie dokumentów związanych z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów
• Sporządzanie umów używania samochodów służbowych
• Kontrola dokumentów związanych z samochodami
• Uzgadnianie księgowań między programem Środki Trwałe a programem FK
• Księgowanie dokumentów zakupu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w programie Środki Trwałe
• Wykonanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z planem amortyzacji
Szkolenia i kursy
1. PEŁNOMOCNIK-PROKURENT W SPÓŁKACH KAPITAŁOWYCH- UPRAWNIENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, PRAKTYKA DZIAŁANIA.
2. CONTROLLING- ZARZĄDZANIE KOSZTAMI I RENTOWNOŚCIĄ.
3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM FINANSOWYM.
2. CONTROLLING- ZARZĄDZANIE KOSZTAMI I RENTOWNOŚCIĄ.
3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM FINANSOWYM.
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Organizacje
Stowarzyszenie Dyrektorów Finansowych Finexa
Inne
ŚWIADECTWO KWALIFIKACYJNE MINISTRA FINANSÓW NR 23649/01 DO USŁUGOWEGO PROWADZENIA KSIĄG RACHUNKOWYCH.
REFERENCJE DO WGLĄDU
REFERENCJE DO WGLĄDU
Grupy
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.