Marek Wajda

Komunikacja wewnętrzna / Digital PR / Influencer marketing
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Marketing Project Management Public Relations Social Media Social Media Marketing Zarządzanie zespołem Komunikacja wewnętrzna Komunikacja Komunikacja Marketingowa relacje z mediami blogowanie Marketing Influencer

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Uniwersytet Warszawski
Wykładowca
Uniwersytet Warszawski
Jestem wykładowcą dwóch przedmiotów: Komunikacja Wewnętrzna i Employer Branding oraz Influencer Marketing.
W ub. r. zostałem najlepiej ocenionym wykładowcą tego kierunku.
PERI Polska Sp. z o.o.
Specjalista ds. Komunikacji i EB
Planuję i realizuję działania komunikacyjne marki PERI.
Jestem odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną. Wdrożyłem dopasowane do grup docelowych narzędzia.
Przygotowuję program social media employer advocacy oraz wdrażam project Employer Branding.
Allegro.pl sp. z o.o
Public Relations Officer
Planowanie, zarządzanie i realizacja działań komunikacyjnych marki Allegro.
- redaktor Magazynu Allegro (brand journal magazyn.allegro.pl)
- social media employer advocacy
- media relations

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marek-wajda-odcodzi-z-orange-polska-pr-office-grupa-allegro
Orange Polska S.A.
redaktor naczelny bloga korporacyjnego blog.orange.pl
- tworzenie polityki redakcyjnej, zarządzanie zespołem kilkunastu ekspertów z całej organizacji oraz przygotowanie kontentu na platformę blog.orange.pl
- blog Orange w konkursie na Najlepszy blog profesjonalny zdobył pierwsze miejsce (2015 r.) oraz drugie (2014 r.). Zdobył też nagrodę Złoty Spinacz.
Orange Polska S.A.
ekspert ds. projektów i narzędzi cyfrowych
- zarządzam i tworzę komunikację wewnętrzną dotyczącą strategicznych projektów w firmie (np. nowa strategia, program ulepszenia doświadczeń klientów, program sprzedażowy dla pracowników funkcji wsparcia), w większości projektów zarządzam zespołem z różnych części organizacji,
- obecnie opracowałem i wdrażam program Employee Advocacy, dzięki któremu pracownicy będą dzielić się informacjami o firmie w sieciach społecznościowych a jednocześnie ma na celu wypromowanie wewnętrznych influencerów,
- przygotowuję i prowadzę programy szkoleniowe dla pracowników i kadry menedżerskiej, zarówno stacjonarne warsztaty jak i webinaria czy materiały wideo,
- planuję i realizuję duże eventy dla kadry menedżerskiej i pracowników,
- jestem odpowiedzialny za tworzenie, implementację i bieżące zarządzanie nowoczesnymi formami komunikacji wewnętrznej (m.in. platforma ESN - korporacyjna sieć społecznościowa),
- kieruję programem sprzedażowym usług Orange dla pracowników funkcji wsparcia. Za jego realizację otrzymałem nagrodę prezesa Orange Polska oraz nagrodę Best Comm Case w międzynarodowym konkursie Orange.
Orange Polska S.A.
Social Media Manager
- prekursor współprac z influencerami przy kampaniach PR i marketingowych,
- kreowałem strategie komunikacji w kanałach social mediowych,
- kampanie, które opracowałem lub współtworzyłem (Misja Orange Travel, 10 rocznica Dnia Blogera, trailery Cyber Mariana) zdobyły wiele branżowych nagród (m.in. Mixx Awards czy Golden Arrow),
- jestem pomysłodawcą i współtwórcą serii konferencji poświęconym blogerom Orange Blog Talks oraz jutuberom Orange Video Fest by LifeTube,
- byłem mówcą na branżowych konferencjach (m.in. Blog Forum Gdańsk,Sea Bloggers, Sektor 3.0, Digital PR),
- stworzyłem format na youtube Webmagiel - unikalny przegląd najważniejszych wydarzeń na rynku influncer marketing,
- Orange w tym czasie został dwukrotnie nagrodzony tytułem Marka Przyjazna Blogerom na największej konferencji Blog Forum Gdańsk.
Orange Polska S.A.
kierownik działu mediów drukowanych
- zarządzałem i redagowałem tygodnikiem firmowym oraz 10-cioma miesięcznikami regionalnymi (2001-2003), a następnie tygodnikiem ogólnofirmowym,
- wewnętrzny magazyn zdobył dwukrotnie III miejsce w Konkursie Biuletynów Firmowych (2004 and 2005).
Grupa Agora
dziennikarz śledczy; redaktor prowadzący
- kierownik działu miejskiego / redaktor prowadzący - Gazeta Wyborcza w Opolu
- dziennikarz śledczy
- redaktor prowadzący lokalną stronę internetową Opole.Gazeta.pl
- dziennikarz newsowy Radio O'le (2000 – 2001)

Szkolenia i kursy

Prowadzenie projektów Agile
Najnowsze wyzwania dla komunikacji
Trener wewnętrzny
Seminarium dla dziennikarzy śledczych
Seminarium prawne dla dziennikarzy prasy regionalnej
Seminarium dla sprawozdawców sądowych

Edukacja

Logo
Kryminalistyka, studia podyplomowe
Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa Administracji i Ekonomii
Logo
, magisterskie
Politechnika Opolska

Specjalizacje

Human Resources/Zasoby ludzkie
Szkolenia/Rozwój
Media/Sztuka/Rozrywka
Redakcja/Dziennikarstwo
Public Relations
Inne

Zainteresowania

Rower górski; snowboard; nurkowanie; perkusja.

Grupy

Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Darmowe szkolenia
Darmowe szkolenia
Po prostu wymiana informacji na temat darmowych szkoleń..
Marketing
Marketing
Szeroko pojęty marketing .. Do grupy zapraszamy wszystkich z profilem zgodnym z regulaminem GL.
Public Relations w praktyce
Public Relations w praktyce
Czym jest Public Relations? Jak działać najefektywniej, a zarazem efektownie?
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką
Social Media Marketing
Social Media Marketing
Dla środowiska marketingu, PR-u, reklamy ale przede wszystkim przedsiębiorców, którzy chcą aby ich marki nawiązały wspólny dialog z ludźmi.
Trenerzy Biznesu/Szkolenia "miękkie"
Trenerzy Biznesu/Szkolenia "miękkie"
Grupa poświęcona zagadnieniom związanym z działaniami szkoleniowymi w organizacjach.