Marek Olszewski

Prezes Zarządu, Change&Win sp. z o.o.
Chojnów, dolnośląskie

Umiejętności

Analiza B2B bankowość Budżety Analiza biznesowa Rozwój działalności planowanie biznesu Strategia biznesowa Cash Flow Zarządzanie zmianą Coaching Negocjacje kontraktu Enterprise Software Finanse Prognozowanie Strategia IT Zarządzanie Management Consulting Managerial Finance Marketing Negocjacje New Business Development Rozwój produktu Project Management Sales Bezpieczeństwo SQL Start-upy Planowanie strategiczne Strategia podatki Accountancy Team leader Zarządzanie zespołem Controlling Mergers & acquisitions Tax Optimization reporting Trends modeling KPI's BS, P&L statements Cost optimization Price calculation Excel, Access, PowerPoint ERP & CRM implementation Delphi & Visual Basic Programming High analytical, numerical and problem solving Self-started and self motivated High communications influence and persuade

Języki

angielski
biegły
francuski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Prezes Zarządu
Fundacja "Jak Dobrze, że Jesteś"
• Zarządzanie bieżacą działanością Fundacji;
• Opracowanie i wdrażanie strategii i planów krótko i długoterminowych;
• Pozyskiwanie środków na cele statutowe funadacji;
• Zarządzanie Cash Flow;
• Przygotowanie raportów i sprawozdań dla Rady Fundacji, audytorów;
• Opiniowanie wniosków o dotacje;
Logo
Prezes Zarządu
Change&Win sp. z o.o.
Zarządzam firmą Consutingową zajmującą sie:
1. Kryzysowym wsparciem i doradztwem w zarządzaniu spółkami oraz holdingami
2. Optymalizacją kosztową, podatkową, formalno-prawną firm
3. Wdrażaniem systemów oceny, budowania zespołów, zarządzania zespołami i projektami
4. Doradztwem w zakresie dostosowania procesów organizacyjnych (przywództwo, marketing, sprzedaż i jakość biznesu)
5. Rozwojem talentów i kariery zawodowej
6. Budowania marek zespołów oraz profesjonalnego wsparcie grupy zawodowej w zmianie i awansie zawodowym.
7. Mentoringiem, coachingiem i doradztwem dla kadry menedżerskiej
8. Rozwojem kompetencji menedżerskich
9 Badaniem i dostosowywaniem procesów w obszarze kultury organizacyjnej
10. Budowania strategii organizacji
11 Tworzeniem kompleksowych programów edukacyjnych dla firm z zakresu finansów
12 Analizą procesów w firmie i czynników destabilizujących rozwój firmy
Projekty i osiągnięcia:
• Opracowanie i wdrożenie efektywnego systemu raportowania i kontrolingu w przemyśle samochodowym, hurtowniach, firmach deweloperskich i ochrony zdrowia;
• Analiza trendów rynkowych pod kątem możliwości rozwoju biznesu i zwiększania zysku;
• Tworzenie i wdrażanie krótko i dłuoterminowych strategii zorientowanych na zwiększenie efektywności biznesu i osiąganiu celów spółki.
Mobile Climate Control Sp. z o.o.
Dyrektor Finansowy
Głowne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• ObliczaniepodatkuVAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• 5% Redukcja kosztów operacyjnych;
• 10% Redukcja kosztów finansowych;
• 6% Redukcja kosztów sprzedaży – Reorganizacja Departamentu Sprzedaży i Logistyki;
• 20% Redukcja zapasów i optymalizacja łańcucha dostaw;
• Przygotowanie finansowej i budżetowej części transferu fabryki (Szwecja - Polska);
• Implementacja procedur SOX zgodnych z wymaganiami Big4 auditors.
Cuprum Arena MGC Inwest Sp. z o.o. S.K.A.
Prezes Zarządu
Główne obowiązki:
• Zarządzanie holdingiem 5 spółek;
• Opracowywanie i wdrażanie strategii holdingu;
• Zarządzanie zmianą;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla udziałowców;
• Analiza wyników;
• Prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności procesów w spółce;
• Zarządzanie centrum handlowym (70 tys m2 of GLA (www.cuprum-arena.pl);
• Nadzór nad przygotowaniem budżetów i prognoz dla zarządzanych centrów handlowych;
• Przygotowanie i analiza nowych projektów i akwizycji, analiz rynkowych, przygotowanie aplikacji bankowych;
• Nadzór nad Departamentami spółek w tym Księgowości i Finansowym;
• Analiza aktywów i inwestycji;
• Optymalizacja kosztowa i podatkowa;
• Negocjacje umów i kontraktów;
• Nadzór nad procesem budowy i komercjalizacji centrów handlowych (200 firm z 2000 proacownikami);
Projekty i osiągnięcia:
• Budowa grupy holdingowej z kapitałe ponad 500 milionów PLN;
• Budowa i zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za realizację projektów spółek;
• Zakończone sukcesem projekty typu „Green Field”: Cuprum ArenaCentrum Handlowe w Lubinie, 70 000m2
of GLA (www.cuprum-arena.pl) i osiedla domów jednorodzinnych - 100 domów Park Szklary (www.park-szklary.pl);
• Przygotowanie inwestycji pod kolejne projekty “Green Field” (akwizycja gruntów, projekty, pozwolenia, komercjalizacja i zapewnienie finansowania);
• Implementacja procedur związanych z zarządzaniem centrów handlowych;
• PLN50m+ redukcja podatków;
• 15% Redukcja kosztów inwestycji;
• Zakończona sukcesem implementacja systemu CRM i BI;
Osadkowski S.A.
Dyrektor ds. Finansów i Administracji
Głowne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• Obliczanie podatku VAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• 1000% wzrost przychodów i dochodów spółki poprzez zapewnienie niezbędnego finansowania, optymalizację procesów i redukcje kosztów;
• Wdrożenie systemów zabezpieczenia transakcji handlowych;
Logo
Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych
Rehabilitacja Service sp. z o.o.
Głowne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• ObliczaniepodatkuVAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• Restrukturyzacja i reorganizacja spółki;
• 30% Redukcja kosztów operacyjnych;
• 35% Redukcja zapasów i optymalizacja łańcucha dostaw.
Logo
Dyrektor ds. Handlu i Marketingu
Nowy Ląd sp. z o.o.
Główne obowiązki:
• Nadzór nad przygotowaniem projekcji biznesowych, budżetów i prognoz;
• Analiza i interpretacja danych i trendów rynkowych i finansowych;
• Udział w przygotowaniu strategii rozwoju biznesu;
• Modelowanie biznesowe i przygotowanie prognoz;
• Negocjowanie umów i kontraktów;
• Nawiązywanie długoterminowych relacji z kluczowymi klientami;
• Przygotowanie i monitorowanie planów sprzedażowych;
• Przygotowanie cyklicznych raportów (sprzedaż, marże, polityka rabatowa, analiz rynkowych, itp.);
• Monitorowanie wykonania planów sprzedażowych i zysków;
• Nadzór i wsparcie dla podległego zespołu;
Projekty i osiągnięcia:
• Budowa i zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za marketing i sprzedaż w spółce;
• Implementacja polityki i procedur sprzedażowych (rabaty, limity kredytowe, weryfikacja dostawców i klientów);
• 25% Redukcja kosztów sprzedaży;
• 300% Wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim.
KGHM Polska Miedź S.A.
Trader
Główne obowiązki:
• Transakcje na Giełdzie Londyńskiej Metali LME i LBM, hedging, transakcje future market;
• Analiza rynku miedzi, srebra i z złota;
Projekty i osiągnięcia:
• Rozwój systemu rejestracji transakcji.
Logo
Dyrektor Wydziału Kredytów
ROLBANK S.A.
Główne obowiązki:
• Zarządzanie Departamentem Kredytów;
• Budowa i zarządzanie Portfolio banku;
• Planowanie i analizy;
• Opracowywanie dokumentacji kredytowej, analiza wniosków kredytobiorców;
• Monitorowanie i raportowanie ryzyk i trendów;
• Zarządzanie ryzykiem i rekomendowanie właściwego poziomu ryzyko/zysk w odniesieniu do strategii banku;
Projekty i osiągnięcia:
• Implementacja nowych produktów;
• Podwojenie portfolio;
• 35% Wzrost zysków oddziału.
Logo
Analityk Finansowy
DZWP Dolpakard
Główne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow;
• Wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• Obliczanie podatku VAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia
• Stworzenie sytemu raportowania wspierającego podejmowanie decyzji;
• 15% Redukcja kosztów operacyjnych;

Szkolenia i kursy

2004 Stowarzyszenie Księgowych – roczny kurs dla kandydatów na głównych księgowych
1996 Tygodniowe szkolenie z zakresu transakcji zabezpieczających w Union Bank of Switzerland w Londynie
1995 Dwumiesięczne szkolenie w Londynie z zakresu transakcji zabezpieczających na Giełdzie Londyńskiej
1992 5-tyg. Szkolenie z zakresu zarządzania na Thames Valley University w Wielkiej Brytanii

Edukacja

Logo
Zarządzanie, MBA
Polish Open University/Oxford Brookes University
Logo
Studia Podyplomowe „Prawo Bankowe”, studia podyplomowe
Uniwersytet Wrocławski
Logo
Zarządzanie, studia podyplomowe
Wrocławska Szkoła Zarządzania
Logo
Podyplomowe „Projektowanie Systemów Komputerowych”, studia podyplomowe
Politechnika Wrocławska
Logo
Studia Pedagogiczne, magisterskie
Politechnika Wrocławska
Logo
Elektronika, magisterskie
Politechnika Wrocławska

Specjalizacje

Łańcuch dostaw
Logistyka/Optymalizacja

Zainteresowania

Golf, książki, Pływanie, brydż

Inne

Współautor programu Coachingowego Grow&Win (praktycy dla Praktyków)

Grupy

Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.
Business Consulting
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Top Manager
Top Manager
Zapraszam do dyskusji kadrę zarządzającą i młodych ludzi na początku kariery zawodowej.
Zarządzanie
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.