Umiejętności
Analiza
B2B
bankowość
Budżety
Analiza biznesowa
Rozwój działalności
planowanie biznesu
Strategia biznesowa
Cash Flow
Zarządzanie zmianą
Coaching
Negocjacje kontraktu
Enterprise Software
Finanse
Prognozowanie
Strategia IT
Zarządzanie
Management Consulting
Managerial Finance
Marketing
Negocjacje
New Business Development
Rozwój produktu
Project Management
Sales
Bezpieczeństwo
SQL
Start-upy
Planowanie strategiczne
Strategia
podatki
Accountancy
Team leader
Zarządzanie zespołem
Controlling
Mergers & acquisitions
Tax Optimization
reporting
Trends modeling
KPI's
BS, P&L statements
Cost optimization
Price calculation
Excel, Access, PowerPoint
ERP & CRM implementation
Delphi & Visual Basic Programming
High analytical, numerical and problem solving
Self-started and self motivated
High communications influence and persuade
Języki
angielski
biegły
francuski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Prezes Zarządu
Fundacja "Jak Dobrze, że Jesteś"
• Zarządzanie bieżacą działanością Fundacji;
• Opracowanie i wdrażanie strategii i planów krótko i długoterminowych;
• Pozyskiwanie środków na cele statutowe funadacji;
• Zarządzanie Cash Flow;
• Przygotowanie raportów i sprawozdań dla Rady Fundacji, audytorów;
• Opiniowanie wniosków o dotacje;
• Opracowanie i wdrażanie strategii i planów krótko i długoterminowych;
• Pozyskiwanie środków na cele statutowe funadacji;
• Zarządzanie Cash Flow;
• Przygotowanie raportów i sprawozdań dla Rady Fundacji, audytorów;
• Opiniowanie wniosków o dotacje;
Prezes Zarządu
Change&Win sp. z o.o.
Zarządzam firmą Consutingową zajmującą sie:
1. Kryzysowym wsparciem i doradztwem w zarządzaniu spółkami oraz holdingami
2. Optymalizacją kosztową, podatkową, formalno-prawną firm
3. Wdrażaniem systemów oceny, budowania zespołów, zarządzania zespołami i projektami
4. Doradztwem w zakresie dostosowania procesów organizacyjnych (przywództwo, marketing, sprzedaż i jakość biznesu)
5. Rozwojem talentów i kariery zawodowej
6. Budowania marek zespołów oraz profesjonalnego wsparcie grupy zawodowej w zmianie i awansie zawodowym.
7. Mentoringiem, coachingiem i doradztwem dla kadry menedżerskiej
8. Rozwojem kompetencji menedżerskich
9 Badaniem i dostosowywaniem procesów w obszarze kultury organizacyjnej
10. Budowania strategii organizacji
11 Tworzeniem kompleksowych programów edukacyjnych dla firm z zakresu finansów
12 Analizą procesów w firmie i czynników destabilizujących rozwój firmy
Projekty i osiągnięcia:
• Opracowanie i wdrożenie efektywnego systemu raportowania i kontrolingu w przemyśle samochodowym, hurtowniach, firmach deweloperskich i ochrony zdrowia;
• Analiza trendów rynkowych pod kątem możliwości rozwoju biznesu i zwiększania zysku;
• Tworzenie i wdrażanie krótko i dłuoterminowych strategii zorientowanych na zwiększenie efektywności biznesu i osiąganiu celów spółki.
1. Kryzysowym wsparciem i doradztwem w zarządzaniu spółkami oraz holdingami
2. Optymalizacją kosztową, podatkową, formalno-prawną firm
3. Wdrażaniem systemów oceny, budowania zespołów, zarządzania zespołami i projektami
4. Doradztwem w zakresie dostosowania procesów organizacyjnych (przywództwo, marketing, sprzedaż i jakość biznesu)
5. Rozwojem talentów i kariery zawodowej
6. Budowania marek zespołów oraz profesjonalnego wsparcie grupy zawodowej w zmianie i awansie zawodowym.
7. Mentoringiem, coachingiem i doradztwem dla kadry menedżerskiej
8. Rozwojem kompetencji menedżerskich
9 Badaniem i dostosowywaniem procesów w obszarze kultury organizacyjnej
10. Budowania strategii organizacji
11 Tworzeniem kompleksowych programów edukacyjnych dla firm z zakresu finansów
12 Analizą procesów w firmie i czynników destabilizujących rozwój firmy
Projekty i osiągnięcia:
• Opracowanie i wdrożenie efektywnego systemu raportowania i kontrolingu w przemyśle samochodowym, hurtowniach, firmach deweloperskich i ochrony zdrowia;
• Analiza trendów rynkowych pod kątem możliwości rozwoju biznesu i zwiększania zysku;
• Tworzenie i wdrażanie krótko i dłuoterminowych strategii zorientowanych na zwiększenie efektywności biznesu i osiąganiu celów spółki.
Dyrektor Finansowy
Głowne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• ObliczaniepodatkuVAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• 5% Redukcja kosztów operacyjnych;
• 10% Redukcja kosztów finansowych;
• 6% Redukcja kosztów sprzedaży – Reorganizacja Departamentu Sprzedaży i Logistyki;
• 20% Redukcja zapasów i optymalizacja łańcucha dostaw;
• Przygotowanie finansowej i budżetowej części transferu fabryki (Szwecja - Polska);
• Implementacja procedur SOX zgodnych z wymaganiami Big4 auditors.
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• ObliczaniepodatkuVAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• 5% Redukcja kosztów operacyjnych;
• 10% Redukcja kosztów finansowych;
• 6% Redukcja kosztów sprzedaży – Reorganizacja Departamentu Sprzedaży i Logistyki;
• 20% Redukcja zapasów i optymalizacja łańcucha dostaw;
• Przygotowanie finansowej i budżetowej części transferu fabryki (Szwecja - Polska);
• Implementacja procedur SOX zgodnych z wymaganiami Big4 auditors.
Prezes Zarządu
Główne obowiązki:
• Zarządzanie holdingiem 5 spółek;
• Opracowywanie i wdrażanie strategii holdingu;
• Zarządzanie zmianą;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla udziałowców;
• Analiza wyników;
• Prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności procesów w spółce;
• Zarządzanie centrum handlowym (70 tys m2 of GLA (www.cuprum-arena.pl);
• Nadzór nad przygotowaniem budżetów i prognoz dla zarządzanych centrów handlowych;
• Przygotowanie i analiza nowych projektów i akwizycji, analiz rynkowych, przygotowanie aplikacji bankowych;
• Nadzór nad Departamentami spółek w tym Księgowości i Finansowym;
• Analiza aktywów i inwestycji;
• Optymalizacja kosztowa i podatkowa;
• Negocjacje umów i kontraktów;
• Nadzór nad procesem budowy i komercjalizacji centrów handlowych (200 firm z 2000 proacownikami);
Projekty i osiągnięcia:
• Budowa grupy holdingowej z kapitałe ponad 500 milionów PLN;
• Budowa i zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za realizację projektów spółek;
• Zakończone sukcesem projekty typu „Green Field”: Cuprum ArenaCentrum Handlowe w Lubinie, 70 000m2
of GLA (www.cuprum-arena.pl) i osiedla domów jednorodzinnych - 100 domów Park Szklary (www.park-szklary.pl);
• Przygotowanie inwestycji pod kolejne projekty “Green Field” (akwizycja gruntów, projekty, pozwolenia, komercjalizacja i zapewnienie finansowania);
• Implementacja procedur związanych z zarządzaniem centrów handlowych;
• PLN50m+ redukcja podatków;
• 15% Redukcja kosztów inwestycji;
• Zakończona sukcesem implementacja systemu CRM i BI;
• Zarządzanie holdingiem 5 spółek;
• Opracowywanie i wdrażanie strategii holdingu;
• Zarządzanie zmianą;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla udziałowców;
• Analiza wyników;
• Prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności procesów w spółce;
• Zarządzanie centrum handlowym (70 tys m2 of GLA (www.cuprum-arena.pl);
• Nadzór nad przygotowaniem budżetów i prognoz dla zarządzanych centrów handlowych;
• Przygotowanie i analiza nowych projektów i akwizycji, analiz rynkowych, przygotowanie aplikacji bankowych;
• Nadzór nad Departamentami spółek w tym Księgowości i Finansowym;
• Analiza aktywów i inwestycji;
• Optymalizacja kosztowa i podatkowa;
• Negocjacje umów i kontraktów;
• Nadzór nad procesem budowy i komercjalizacji centrów handlowych (200 firm z 2000 proacownikami);
Projekty i osiągnięcia:
• Budowa grupy holdingowej z kapitałe ponad 500 milionów PLN;
• Budowa i zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za realizację projektów spółek;
• Zakończone sukcesem projekty typu „Green Field”: Cuprum ArenaCentrum Handlowe w Lubinie, 70 000m2
of GLA (www.cuprum-arena.pl) i osiedla domów jednorodzinnych - 100 domów Park Szklary (www.park-szklary.pl);
• Przygotowanie inwestycji pod kolejne projekty “Green Field” (akwizycja gruntów, projekty, pozwolenia, komercjalizacja i zapewnienie finansowania);
• Implementacja procedur związanych z zarządzaniem centrów handlowych;
• PLN50m+ redukcja podatków;
• 15% Redukcja kosztów inwestycji;
• Zakończona sukcesem implementacja systemu CRM i BI;
Dyrektor ds. Finansów i Administracji
Głowne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• Obliczanie podatku VAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• 1000% wzrost przychodów i dochodów spółki poprzez zapewnienie niezbędnego finansowania, optymalizację procesów i redukcje kosztów;
• Wdrożenie systemów zabezpieczenia transakcji handlowych;
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• Obliczanie podatku VAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• 1000% wzrost przychodów i dochodów spółki poprzez zapewnienie niezbędnego finansowania, optymalizację procesów i redukcje kosztów;
• Wdrożenie systemów zabezpieczenia transakcji handlowych;
Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych
Rehabilitacja Service sp. z o.o.
Głowne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• ObliczaniepodatkuVAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• Restrukturyzacja i reorganizacja spółki;
• 30% Redukcja kosztów operacyjnych;
• 35% Redukcja zapasów i optymalizacja łańcucha dostaw.
• Planowanie, monitorowanie zarządzanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow (wielowalutowość);
• Zarządzanie i wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie i uzgadnianie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Aktywny udział i wsparcie w podejmowaniu decyzji przez Zarząd;
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Zapewnienie zgodności polityki finansowej spółki z obowiązującymi przepisami i standardami i z polityką finansową grupy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• ObliczaniepodatkuVAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia:
• Restrukturyzacja i reorganizacja spółki;
• 30% Redukcja kosztów operacyjnych;
• 35% Redukcja zapasów i optymalizacja łańcucha dostaw.
Dyrektor ds. Handlu i Marketingu
Nowy Ląd sp. z o.o.
Główne obowiązki:
• Nadzór nad przygotowaniem projekcji biznesowych, budżetów i prognoz;
• Analiza i interpretacja danych i trendów rynkowych i finansowych;
• Udział w przygotowaniu strategii rozwoju biznesu;
• Modelowanie biznesowe i przygotowanie prognoz;
• Negocjowanie umów i kontraktów;
• Nawiązywanie długoterminowych relacji z kluczowymi klientami;
• Przygotowanie i monitorowanie planów sprzedażowych;
• Przygotowanie cyklicznych raportów (sprzedaż, marże, polityka rabatowa, analiz rynkowych, itp.);
• Monitorowanie wykonania planów sprzedażowych i zysków;
• Nadzór i wsparcie dla podległego zespołu;
Projekty i osiągnięcia:
• Budowa i zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za marketing i sprzedaż w spółce;
• Implementacja polityki i procedur sprzedażowych (rabaty, limity kredytowe, weryfikacja dostawców i klientów);
• 25% Redukcja kosztów sprzedaży;
• 300% Wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim.
• Nadzór nad przygotowaniem projekcji biznesowych, budżetów i prognoz;
• Analiza i interpretacja danych i trendów rynkowych i finansowych;
• Udział w przygotowaniu strategii rozwoju biznesu;
• Modelowanie biznesowe i przygotowanie prognoz;
• Negocjowanie umów i kontraktów;
• Nawiązywanie długoterminowych relacji z kluczowymi klientami;
• Przygotowanie i monitorowanie planów sprzedażowych;
• Przygotowanie cyklicznych raportów (sprzedaż, marże, polityka rabatowa, analiz rynkowych, itp.);
• Monitorowanie wykonania planów sprzedażowych i zysków;
• Nadzór i wsparcie dla podległego zespołu;
Projekty i osiągnięcia:
• Budowa i zarządzanie zespołem odpowiedzialnym za marketing i sprzedaż w spółce;
• Implementacja polityki i procedur sprzedażowych (rabaty, limity kredytowe, weryfikacja dostawców i klientów);
• 25% Redukcja kosztów sprzedaży;
• 300% Wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dyrektor Wydziału Kredytów
ROLBANK S.A.
Główne obowiązki:
• Zarządzanie Departamentem Kredytów;
• Budowa i zarządzanie Portfolio banku;
• Planowanie i analizy;
• Opracowywanie dokumentacji kredytowej, analiza wniosków kredytobiorców;
• Monitorowanie i raportowanie ryzyk i trendów;
• Zarządzanie ryzykiem i rekomendowanie właściwego poziomu ryzyko/zysk w odniesieniu do strategii banku;
Projekty i osiągnięcia:
• Implementacja nowych produktów;
• Podwojenie portfolio;
• 35% Wzrost zysków oddziału.
• Zarządzanie Departamentem Kredytów;
• Budowa i zarządzanie Portfolio banku;
• Planowanie i analizy;
• Opracowywanie dokumentacji kredytowej, analiza wniosków kredytobiorców;
• Monitorowanie i raportowanie ryzyk i trendów;
• Zarządzanie ryzykiem i rekomendowanie właściwego poziomu ryzyko/zysk w odniesieniu do strategii banku;
Projekty i osiągnięcia:
• Implementacja nowych produktów;
• Podwojenie portfolio;
• 35% Wzrost zysków oddziału.
Analityk Finansowy
DZWP Dolpakard
Główne obowiązki:
• Planowanie, monitorowanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow;
• Wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• Obliczanie podatku VAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia
• Stworzenie sytemu raportowania wspierającego podejmowanie decyzji;
• 15% Redukcja kosztów operacyjnych;
• Planowanie, monitorowanie i raportowanie finansowe w firmie;
• Przygotowanie pakietu miesięcznych informacji i raportów dla zarządu;
• Analiza wyników;
• Raportowanie i prognozowanie Cash flow;
• Wdrażanie procedur mających na celu zwiększenie efektywności kontroli procesów w spółce;
• Przygotowywanie sprawozdań finansowych (Bilans i RZiS);
• Przygotowanie i dostarczanie niezbędnych informacji dla zewnętrznych audytorów, banków i innych interesariuszy;
• Rekomendowanie zmian mających na celu zwiększenie efektywności biznesowej i wyniku finansowego;
• Obliczanie podatku VAT, CIT;
Projekty i osiągnięcia
• Stworzenie sytemu raportowania wspierającego podejmowanie decyzji;
• 15% Redukcja kosztów operacyjnych;
Szkolenia i kursy
2004 Stowarzyszenie Księgowych – roczny kurs dla kandydatów na głównych księgowych
1996 Tygodniowe szkolenie z zakresu transakcji zabezpieczających w Union Bank of Switzerland w Londynie
1995 Dwumiesięczne szkolenie w Londynie z zakresu transakcji zabezpieczających na Giełdzie Londyńskiej
1992 5-tyg. Szkolenie z zakresu zarządzania na Thames Valley University w Wielkiej Brytanii
1996 Tygodniowe szkolenie z zakresu transakcji zabezpieczających w Union Bank of Switzerland w Londynie
1995 Dwumiesięczne szkolenie w Londynie z zakresu transakcji zabezpieczających na Giełdzie Londyńskiej
1992 5-tyg. Szkolenie z zakresu zarządzania na Thames Valley University w Wielkiej Brytanii
Edukacja
Specjalizacje
Łańcuch dostaw
Logistyka/Optymalizacja
Zainteresowania
Golf, książki, Pływanie, brydż
Inne
Współautor programu Coachingowego Grow&Win (praktycy dla Praktyków)
Grupy
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.
Business Consulting
Grupa firm branży KONSULTING / DORADZTWO. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku konsultingowego i doradczego. Doradztwo finansowe, inwestycyjne, biznesowe, personalne. Consulting, Konsul
Zarządzanie
Grupa dla zarządzających, chcących zarządzać i lubiących dzielić się wiedzą z zakresu zarządzania.