Marek Mycek
Project manager, Wabco Polska Sp. z o.o.
Wałbrzych,
dolnośląskie
Umiejętności
Zarządzanie zespołem rozproszonym
Strategia cenowa
Zarządzanie projektami
Analiza rynku i konkurencji
analiza finansowa projektów
Zarządzanie zespołem projektowym
Języki
angielski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Project manager
1. Zarządzanie projektami zgodnie z założonymi celami: jakościowymi, kosztowymi i terminowości.
2. Definiowanie celów projektu na podstawie wymagań klienta.
3. Kalkulacja opłacalności projektu (NPV, payback) oraz ustalanie strategii cenowej
4. Współtworzenie analiz technicznych i wykonalności produktu
5. Tworzenie ofert produktowych i cenowych dla klientów oraz ich wewnętrzna akceptacja
6. Prowadzenie projektu poprzez fazy i gate reviews
7. Ustalanie celów i zarządzanie zespołami projektowymi
8. Zarządzanie ryzykiem oraz eskalacja i rozwiązywanie problemów
9. Tworzenie rocznych planów zapotrzebowania na zasoby
Przykłady realizowanych projektów:
- produkcja regenerowanych sprężarek dla klientów OES
- produkcja elementów układu hamulcowego na aftermarket
- kalkulacje i studium wykonalności regeneracji produktów nie będących w protfolio Firmy
2. Definiowanie celów projektu na podstawie wymagań klienta.
3. Kalkulacja opłacalności projektu (NPV, payback) oraz ustalanie strategii cenowej
4. Współtworzenie analiz technicznych i wykonalności produktu
5. Tworzenie ofert produktowych i cenowych dla klientów oraz ich wewnętrzna akceptacja
6. Prowadzenie projektu poprzez fazy i gate reviews
7. Ustalanie celów i zarządzanie zespołami projektowymi
8. Zarządzanie ryzykiem oraz eskalacja i rozwiązywanie problemów
9. Tworzenie rocznych planów zapotrzebowania na zasoby
Przykłady realizowanych projektów:
- produkcja regenerowanych sprężarek dla klientów OES
- produkcja elementów układu hamulcowego na aftermarket
- kalkulacje i studium wykonalności regeneracji produktów nie będących w protfolio Firmy
Specjalista ds. koordynacji projektów
1. Przygotowanie i wdrażanie nowego projektu, z uwzględnieniem realizacji celów w zakresie: rentowności, jakości, kosztów i czasu.
2. Zarządzanie zespołem projektowym.
3. Wprowadzanie i nadzór zmianami (np. konstrukcyjnymi) w obrębie projektów już działających.
4. Nadzór i koordynacja przepływu informacji dotyczących zmian projektowych zarówno wewnątrz fabryki, jak i pomiędzy fabryką a biurem projektowym w Japonii i biurami sprzedaży w Europie.
5. Tworzenie i nadzór na całością dokumentacji związanej z prowadzeniem projektów.
6. Tworzenie planów wdrażania i zapewnienie ich realizacji.
7. Nadzór nad fazą badania wykonalności komponentów i wyrobu gotowego ("Feasibility study").
8. Implementacja wymagań jakościowych klienta w procesie produkcyjnym i wyrobie gotowym.
9. Nadzór nad budową wyrobów prototypowych i testowych.
10. Bezpośredni kontakt z biurami sprzedaży i przedstawicielami klientów w Europie.
11. Doświadczenie w zakresie transferu projektów i produkcji (przygotowanie i nadzór nad transferem linii produkcyjnych z fabryki w Anglii do Polski, a następnie uruchomienie projektu w Polsce; transfery projektów z Japonii do Polski).
2. Zarządzanie zespołem projektowym.
3. Wprowadzanie i nadzór zmianami (np. konstrukcyjnymi) w obrębie projektów już działających.
4. Nadzór i koordynacja przepływu informacji dotyczących zmian projektowych zarówno wewnątrz fabryki, jak i pomiędzy fabryką a biurem projektowym w Japonii i biurami sprzedaży w Europie.
5. Tworzenie i nadzór na całością dokumentacji związanej z prowadzeniem projektów.
6. Tworzenie planów wdrażania i zapewnienie ich realizacji.
7. Nadzór nad fazą badania wykonalności komponentów i wyrobu gotowego ("Feasibility study").
8. Implementacja wymagań jakościowych klienta w procesie produkcyjnym i wyrobie gotowym.
9. Nadzór nad budową wyrobów prototypowych i testowych.
10. Bezpośredni kontakt z biurami sprzedaży i przedstawicielami klientów w Europie.
11. Doświadczenie w zakresie transferu projektów i produkcji (przygotowanie i nadzór nad transferem linii produkcyjnych z fabryki w Anglii do Polski, a następnie uruchomienie projektu w Polsce; transfery projektów z Japonii do Polski).
Mistrz w Dziale Produkcji
1. Nadzór nad linia produkcyjną.
2. Zapewnienie realizacji planów produkcyjnych.
3. Zapewnienie jakości produktu poprzez analizę (5 why, fishbone) przyczyn błędów i problemów procesu produkcyjnego i wprowadzanie środków zaradczych.
4. Zarządzanie powierzoną grupą pracowników.
5. Tworzenie i nadzór nad dokumentacją, obejmującą między innymi: raporty produkcyjne, raporty kontroli zmian, planowanie i rejestry szkoleń podległych pracowników, itp.
2. Zapewnienie realizacji planów produkcyjnych.
3. Zapewnienie jakości produktu poprzez analizę (5 why, fishbone) przyczyn błędów i problemów procesu produkcyjnego i wprowadzanie środków zaradczych.
4. Zarządzanie powierzoną grupą pracowników.
5. Tworzenie i nadzór nad dokumentacją, obejmującą między innymi: raporty produkcyjne, raporty kontroli zmian, planowanie i rejestry szkoleń podległych pracowników, itp.
Brygadzista w Dziale Produkcji
1. Nadzór nad procesem produkcji w zakresie realizacji planów i wymagań jakościowych.
2. Zarządzanie powierzoną grupą pracowników.
3. Sporządzanie raportów produkcyjnych, tworzenie i nadzór nad pozostałą dokumentacją (np.: rejestry szkoleń pracowników).
2. Zarządzanie powierzoną grupą pracowników.
3. Sporządzanie raportów produkcyjnych, tworzenie i nadzór nad pozostałą dokumentacją (np.: rejestry szkoleń pracowników).
Operator w Dziale Produkcji
Stanowisko powierzone na czas szkolenia w macierzystej firmie w Japonii w zakresie poznania procesu produkcyjnego oraz wewnętrznych procedur i standardów Firmy.
Asystent Dyrektora Filii
Kompleksowa obsługa klientów, biura i struktur sprzedażowych, na którą składały się między innymi:
1. Budżetowanie jednostki.
2. Planowanie, analiza i ocena sprzedaży.
3. Raportowanie oraz zapewnienie prawidłowego i szybkiego obiegu dokumentów miedzy Jednostką a Centralą, zgodnie z wewnętrznymi procedurami.
4. Współpraca z menedżerami kierującymi zespołami sprzedażowymi dotycząca pomocy przy rekrutacji nowych osób do pracy, a także w organizacji szkoleń.
1. Budżetowanie jednostki.
2. Planowanie, analiza i ocena sprzedaży.
3. Raportowanie oraz zapewnienie prawidłowego i szybkiego obiegu dokumentów miedzy Jednostką a Centralą, zgodnie z wewnętrznymi procedurami.
4. Współpraca z menedżerami kierującymi zespołami sprzedażowymi dotycząca pomocy przy rekrutacji nowych osób do pracy, a także w organizacji szkoleń.
Szkolenia i kursy
Szkolenia:
1. Trening umiejętności kierowniczych – 2007
2. Statystyczne sterowanie procesami (SPC) – 2008
3. Wymiarowanie i tolerowanie oraz interpretacja rysunku technicznego zgodnie z standardami ISO – 2008
4. Zarządzanie projektami – 2008
5. MS Excel dla zaawansowanych z elementami VBA – 2008
6. Analiza FMEA – 2010
7. Zaawansowane planowanie jakości wyrobów APQP – 2010
8. Zarządzanie projektami w organizacjach – 2010 (pierwsza część cyklu szkoleń dla certyfikacji PMI)
9. Office 2010 - 2011
10. Audytor wewnętrzny systemu ISO/TS 16949 – 2011
11. Zarządzanie zakresem, harmonogramem i kosztami – 2011 (druga część cyklu szkoleń dla certyfikacji PMI)
12. Zarządzanie ryzykiem i jakością – 2011 (trzecia część cyklu szkoleń dla certyfikacji PMI)
1. Trening umiejętności kierowniczych – 2007
2. Statystyczne sterowanie procesami (SPC) – 2008
3. Wymiarowanie i tolerowanie oraz interpretacja rysunku technicznego zgodnie z standardami ISO – 2008
4. Zarządzanie projektami – 2008
5. MS Excel dla zaawansowanych z elementami VBA – 2008
6. Analiza FMEA – 2010
7. Zaawansowane planowanie jakości wyrobów APQP – 2010
8. Zarządzanie projektami w organizacjach – 2010 (pierwsza część cyklu szkoleń dla certyfikacji PMI)
9. Office 2010 - 2011
10. Audytor wewnętrzny systemu ISO/TS 16949 – 2011
11. Zarządzanie zakresem, harmonogramem i kosztami – 2011 (druga część cyklu szkoleń dla certyfikacji PMI)
12. Zarządzanie ryzykiem i jakością – 2011 (trzecia część cyklu szkoleń dla certyfikacji PMI)
Specjalizacje
Inżynieria
Zarządzanie inżynierią
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Produkcja
Inne
Zainteresowania
Turystyka, informatyka, historia.