Marek J Szostek

wierzę, chcę, potrafię

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Logistics Engineer
Axell Logistics sp. z o. o.
ROHLIG SUUS Logistics SA.
Logistics Process Manager
Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
Dyrektor Biura Strategii i Organizacji
Logo
Kierownik Działu Obsługi Klienta i Zbytu
Zaklad Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Autostrada Wielkopolska S.A.
Członek Rady Nadzorczej
Logo
usługi świadczone osobiście
Doradztwo i Zarządzanie
EXATEL SA
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Pge Energia Odnawialna S.A.
Wiceprezes Zarządu Spółki
Logo
Prezes Zarządu Spółki
PGE Invest Sp. z o.o.
PGE Polska Grupa Energetyczna
Wiceprezes Zarządu Spółki
ASICS Polska Sp. z o.o.
Dyrektor Generalny
Logo
Wiceprezes Zarządu CM Makton i CM Eurosmak, członek Rady Nadzorczej Fedrus SA
Spółki zależne PKM DUDA (Makton, Eurosmak, Fedrus SA)
adidas Poland sp. z o.o.
Członek Zarządu Spółki, Dyrektor Handlowy
Nike Poland Sp. z o.o.
Country Retail Manager
adidas Poland sp. z o.o.
różnorodne z obszaru sprzedaży, marketingu i zarządzania
Izba Skarbowa w Warszawie
kontroler w zakresie prawa dewizowego i podatkowego

Projekty

Wdrożenie modelu zarządzania projektami w GK PSE.
Inkorporacja spółek w GK PSE.
Udział w projekcie inkorporacji spółek obszarowych w oddziały PSE SA - struktura organizacyjna, regulaminy organizacyjne, mapowanie procesów, procedury realizujące / wspierające procesy, etatyzacja, udział w negocjacjach ZUZP, etc.
Przygotowanie wdrożenia pilotażu zdalnego odczytu liczników.
Reorganizacja służb sprzedaży w spółce obrotu energią elektryczną.
Dostosowanie służb sprzedaży, systemu motywacyjnego oraz katalogu produktów do aktywnych działań nakierowanych na intensyfikację sprzedaży w ramach TPA.
Konsolidacja spółek Grupy Kapitałowej PGE.
Skonsolidowanie (połączenie w oparciu o art. 492- 495 KSH z zachowaniem art. 3 KP i 23' KP) ponad 30 spółek energetycznych w 5 wyspecjalizowanych koncernów: wydobycie węgla brunatnego i wytwarzanie energii elektrycznej, dystrybucja energii elektrycznej, obrót energią elektryczną, energia odnawialna i energetyka jądrowa. Negocjowanie i zawarcie umów społecznych bez rozszerzania podmiotowego i przedmiotowego ich zakresu.
Koncepcja dezinwestycji aktywów non-core w branży energetycznej.
Przygotowanie i realizacja koncepcji dezinwestycji. Sponsor wykonawczy programu składającego się z ponad 20 projektów pogrupowanych w 7 portfeli.
Reorganizacja i zbywanie podmiotów m.in. z branży hotelarskiej, wypoczynkowej, telekomunikacyjnej i medycznej.
IPO PGE SA - debiut giełdowy PGE SA.
Udany debiut giełdowy spółki Polska Grupa Energetyczna SA - wartość wprowadzonych do obrotu akcji ca 6 mld PLN.
Utworzenie przedstawicielstwa japońskiej firmy na rynku polskim.
Utworzenie od podstaw sprawnie działającego przedstawicielstwa firmy asics w Polsce. Biuro, wzorcownie, systemy, zasoby i sieć dystrybucji, marketing i PR, łańcuch dostaw.
Fuzja podmiotów dystrybucyjnych w obszarze FMCG.
Udział w przeprowadzeniu fuzji dwóch największych na rynku polskim podmiotów prowadzących działalność na rynku FMCG.
Fuzja marek adias i Reebok na rynku polskim - adidas-Reebok Group.
Pilotażowy projekt połączenia na rynku polskim biznesów dwóch światowych marek adidas nr 2 i Reebok nr 3. Utworzenie wspólnego łańcucha logistycznego, wspólne centrum backoffice, rozdzielony product marketing i chanelling, oraz sieć sprzedaży, etc.
Utworzenie nike Leaders Group.
Udział w utworzeniu grupy liderów nike, rozwój dedykowanej ekskluzywnej sieci dystrybucji.
Zbudowanie i rozwój pierwszej sieci franczyzowej w branży odzieżowej i obuwniczej.
Zbudowanie od podstaw sieci ok. 400 sklepów monobrand-owych opartych o współpracę franczyzową. Sklepy ulokowane w największych miastach Polski w najlepszych punktach handlowych na tych rynkach. Negocjacje z partnerami franczyzowymi, właścicielami lokali, przedstawicielami centrów handlowych i galerii. Remonty sklepów, wyposażanie w infrastrukturę, zatowarowanie, merchandising, etc. Kreowanie warunków współpracy, rozliczenia z partnerami, procesy product marketingu i logistyki.
Poza tym bieżące zarządzanie tą siecią pod kątem osiągnięcia optymalnych poziomów wskaźników KPI, kreowanie i realizacja planów marketingowych wspierających sprzedaż. Nadzór nad procesem intensyfikacji sprzedaży oraz dywersyfikacja oferty towarowej, adekwatnej do specyfiki rynku, konkurencji i grup docelowych klienta. Proces doskonalenia zasad motywowania i budowania zespołów sprzedażowych, etc, etc.

Szkolenia i kursy

różnorodne z zakresu negocjacji, typologii procesów decyzyjnych, coachingu,budowania zespołu, zarządania projektami, planowania i rozliczania procesów produkcyjnych, fuzje podmiotów (M&A), SAP, Navision, itp.

Edukacja

Logo
Wydział Handlu Wewnętrznego; studia w trybie indywidualnego toku; ekonomika i organizacja transportu;, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Specjalizacje

Sektor publiczny
Specjaliści/Urzędnicy

Zainteresowania

literatura skandynawska, motocykle, sporty walki, wyprawy rowerowe, ca de bou.

Grupy

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie