Marek Grabowski

Omnium rerum vicissitudo est
Kraków, małopolskie

Umiejętności

motoryzacja B2B B2C Zarządzanie Marką planowanie biznesu Strategia biznesowa Due diligence Angielski Franchising Zarządzanie Management Consulting planowanie rynku Marketing Strategia marketingowa Microsoft Office New Business Development Rozwój produktu Sales Zarządzanie Sprzedażą Planowanie strategiczne Budowanie zepołu Przywództwo w zespole Szkolenie Obsługa klienta SEO/SEM

Języki

angielski
dobry
rosyjski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

SandominGo
Independent Advisor
NordGlass Sp. z o.o.
Członek Zarządu / Dyrektor Handlowy
Zarządzanie oraz organizacja pracy Działów Handlowych
i Marketingowych Spółki;
Kreowanie strategii handlowej oraz marketingowej Spółki;
Opracowanie, wdrażanie i monitorowanie działań sprzedażowych
i marketingowych wynikających z uzgodnionego w Zarządzie planu strategicznego rozwoju Spółki;
Realizacja planów finansowych Spółki w oparciu o zatwierdzone budżety i plany operacyjne;
Realizowania zadań miesięcznych, kwartalnych i rocznych określanych przez Radę Nadzorczą;
Koordynacja współpracy z pozostałymi działami Spółki;
Kształtowanie pozytywnego wizerunku Spółki /public relations/.

Odpowiedzialność za:
- wyniki finansowe podległych Działów Handlowych i Marketingowych;
- prawidłowe planowanie, organizowanie i kontrolowanie realizacji zadań podległych działów;
- efektywne wykorzystanie dostępnych środków;
- rzetelność oraz terminowość opracowywania informacji, sprawozdań, wniosków;
- utrzymanie dyscypliny pracy oraz zapewnienie właściwej atmosfery pracy w podległych działach.

Zrealizowane projekty:
- Wdrożenie systemu Prognozowania oraz S&OP;
- Projekt rozwoju sieci własnej /NDM/;
- Projekt przejęć firm branżowych – Akwizycje;
- Franczyza - opracowanie i wdrożenie projektu sieci franczyzowej;
- CCC - stworzenie profesjonalnego Customer Care Center;
- Rebranding sieci montażowej;
- Reorganizacja struktur handlowych.
FOTA S.A.
Dyrektor Handlowy
Kreowanie strategii handlu, sprzedaży i marketingu Spółki oraz kierunków ich rozwoju;
Zarządzanie i organizacja pracy wszystkich działów zajmujących się handlem i sprzedażą oraz marketingiem Spółki;
Koordynacja współpracy z pozostałymi działami Spółki;
Realizowania zadań miesięcznych, kwartalnych i rocznych określanych przez Prezesa Zarządu;

Odpowiedzialność za:
- wyniki ekonomiczne Działów zajmujących się handlem, sprzedażą oraz marketingiem;
- prawidłowe planowanie, organizowanie i kontrolowanie realizacji zadań ustalonych dla podległych działów, w sposób zapewniający terminowe i właściwe pod względem jakościowym ich wykonanie;
- efektywne wykorzystanie środków;
- rzetelność oraz terminowość opracowywania informacji, sprawozdań, wniosków;
- utrzymanie dyscypliny pracy oraz zapewnienie właściwej atmosfery pracy w podległych działach.

Zrealizowane projekty:
- Projekt optymalizacji zarządzania procesami biznesowymi /IDS Scheer/;
- Wdrożenie systemu Prognozowania oraz S&OP;
- Rozwój sieci sprzedażowej:
- wdrożenie projektu rozwoju sieci agencyjnej/franczyzowej;
- projekt przejęć istniejących podmiotów/akwizycje.
SandominGo
Właściciel SandominGo
własna działalność w zakresie:
- zarządzania i organizacji sprzedaży
- doradztwa handlowego i marketingowego
- budowania wewnętrznych struktur handlowych
- budowania sales forceu
- organizacji struktur handlowych
- sprzedaży i obsługi posprzedażnej
Moto-Profil Sp. z o.o.
Dyrektor Handlowy
Zbudowanie struktury organizacyjnej Działu Handlowego Spółki;
Stworzenie strategii działania handlu w Spółce;
Ukształtowanie sales-force;
Zorganizowanie systemów raportowania, wszelkich procedur związanych z pracą Przedstawicieli Handlowych;
Przygotowywanie i realizacja planów sprzedaży i uzyskanej marży;
Tworzenie i kontrolowanie realizacji ustalonych zadań i celów wewnątrz Działu Handlowego /sprzedaż, marketing, eksport, obsługa klienta/;
Koordynacja współpracy z pozostałymi działami Spółki.

Zrealizowane projekty:
- Reorganizacja struktur handlowych;
- Reorganizacja logistyki dostaw;
- Wdrożenie systemu raportowania /L’info/;
- Moto-Flota - projekt obsługi flot samochodowych;
- DTWWS;
- Contact Center.
CONFEX AB Sp. z o.o.
Koordynator ds Rozwoju Sprzedaży
Koordynator ds. rozwoju sprzedaży – podległość: Dyrektor Sprzedaży
Współpraca z klientami kluczowymi.
Tworzenie i rozwijanie sieci Confex Partner.
Szkolenie i koordynacja pracy regionalnych przedstawicieli handlowych.
Grupa Żywiec S.A.
Brand Manager
Brand Manager (BM – Tatra, Dortmunder).
Key Account Manager (KAM).
Przedstawiciel handlowy(SR).

Zarządzanie Markami (Tatra i Dortmunder);
Tworzenie planów marketingowych;
Nadzorowanie i budowanie wizerunku marek;
Współpraca z agencjami reklamowymi;
Kreowanie i organizacja promocji;
Wprowadzanie nowego brandu (Tatra) oraz utrzymywanie relacji z klientami sieciowymi;
Negocjacje kontraktów handlowych;
Organizowanie akcji promocyjnych;
Reprezentowanie Żywiec SA.
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Pracownik naukowo-dydaktyczny
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Praca dydaktyczna z zakresu chemii środowiskowej, praca naukowa z zakresu ochrony środowiska i ekologii

Szkolenia i kursy

- "The ACE Sales Course" - London Management Consultants Limited
- "Techniki Sprzedaży i negocjacji" - Winch/Żywiec SA
- "Projektowe Zarządzanie Sprzedażą" - Instytut Rozwoju Organizacyjnego
- S&OP – Planowanie Sprzedaży i Operacji,
Prognozowanie - MPM Productivity Management/APICS
- Supply Chain Management - MPM Productivity Management/APICS

Edukacja

Logo
Marketing, studia podyplomowe
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Logo
Marketing artykułów spożywczych, studia podyplomowe
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Logo
Ekologia /Kształtowanie i ochrona środowiska/, magisterskie
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Specjalizacje

Marketing
Zarządzanie marketingiem
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG

Zainteresowania

Off –road, tenis, sqash, motorcycling, podróże, kolarstwo rekreacyjne

Inne

- opanowanie w sytuacjach stresowych i umiejętność pracy pod presją;
- obiektywna ocena stanu faktycznego, racjonalne i skuteczne działanie;
- zdolność obserwacji oraz analizy działań;
- umiejętność negocjacji, słuchania innych oraz rozmowy z trudnymi
klientami;
- umiejętność pracy w zespole, szacunek dla pracowników;
- umiejętność planowania oraz organizowania pracy zespołu;
- tworzenie, organizowanie, kontrola systemów sprzedaży.

Grupy

4 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
UEK
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Uczelnia wywodzi się z Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie od 1890 r. rozwijały się nauki rolnicze i leśne.
AE w Krakowie
AE w Krakowie
::..UE (dawna AE) w Krakowie..::
AIP Kraków inkubatory.pl
AIP Kraków inkubatory.pl
Grupa osób przedsiębiorczych! Biznes, doświadczenie, kontakty.
Akademia Coachów Wewnętrznych
Akademia Coachów Wewnętrznych
Akademia Coachów Wewnętrznych
Aktywny Kraków
Aktywny Kraków
Grupa dla osób z Krakowa i okolic lub związanych z Krakowem, które preferują aktywny tryb życia
Asertywność i Komunikacja
Asertywność i Komunikacja
Nie daj sobie wejść na głowę i zawsze bądź sobą! Grupa dla osób, które w swoim życiu chcą stosować postawę asertywną opartą się na wzajemnym szacunku.
Auto Moto Praca
Auto Moto Praca
Grupa zrzeszająca poszukujących pracy i poszukujących Pracowników do pracy w branży motoryzacyjnej. Jesteś Headhunterem poszukującym ludzi w branzy auto-moto, inżynierem, mechanikiem, znasz branże mo
Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
BankierBroker.pl
BankierBroker.pl
Z ogromną przyjemnością prezentujemy Państwu nowe miejsce na mapie usług finansowych. Wychodząc naprzeciw zmianom dokonującym się na rynku finansowym, postanowiliśmy powołać do życia wirtualnego dorad
BMW
BMW
Entuzjaści i posiadacze samochodów marki BMW.