Marcin Nowak

Handel B2B

Wypowiedzi

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie CHIŃSKA KULTURA BIZNESU. JAK ODNIEŚĆ SUKCES W CHINACH?...
    28.09.2008, 21:54

    CHIŃSKA KULTURA BIZNESU. JAK ODNIEŚĆ SUKCES W CHINACH?

    W dobie chińskiej ekspansji biznesowej prezentujemy unikalne szkolenie, podczas którego zdobędą Państwo
    praktyczne umiejętności współpracy z Chińczykami.
    Pokażemy jak poczuć się pewnie w kontaktach z chińskim partnerem i osiągnąć zamierzone cele biznesowe.

    Termin: 23 października 2008 r.

    Miejsce: Warszawa

    Czas trwania: 1 dzień, w godz. 10:00 - 18:00

    Uczestnicy: szkolenie skierowane jest do firm, organizacji, menedżerów, pracowników firm, osób prowadzących własną działalność:

    * współpracujących lub planujących nawiązanie współpracy z partnerem w Chinach
    * wyjeżdżających do Chin w celu nawiązania relacji biznesowych
    * wyjeżdżających do Chin w celu założenia siedziby lub oddziału firmy
    * uczestniczących w targach
    * zatrudniających bądź planujących zatrudnienie chińskich pracowników w Chinach lub w Polsce
    * organizacji zawierających partnerskie umowy z Chinami
    * wszystkich podejmujących chińskie delegacje
    * polskich i chińskich ekspatów
    * wyjeżdżających do Chin na Olimpiadę 2008

    Szkolenie pozwoli Państwu:

    * skutecznie nawiązywać i utrzymywać relacje biznesowe z chińskimi partnerami
    * zminimalizować koszty związane z popełnianymi błędami podczas współpracy z Chińczykami
    * stosować właściwe taktyki negocjacyjne, a tym samym poprawić wyniki negocjacji ze stroną chińską
    * zwiększyć szacunek strony chińskiej
    * wykreować przewagę konkurencyjną na tle przedsiębiorstw współpracujących z Chinami
    * zdobyć wiedzę o chińskiej kulturze biznesu

    Program szkolenia:

    Szkolenie zostało przygotowane przez grupę ekspertów / praktyków biznesu z Chin, Holandii i Polski, a najważniejsze zagadnienia programu to:

    * Sytuacja społeczno - ekonomiczna Chin
    * Jacy są Chińczycy? Wpływ chińskich wartości i filozofii na prowadzenie biznesu
    * Stereotypy o Chinach i Chińczykach
    * Co łączy, a co różni kulturę polską z kulturą chińską?
    * Jak budować i rozwijać trwałe relacje biznesowe w Chinach?
    * Sposoby komunikowania się z chińskim partnerem biznesowym
    * Negocjacje w Chinach
    * Chińska etykieta biznesu - jak w prosty sposób pozyskać przychylność chińskich kontrahentów?
    * Kultura organizacyjna w Chinach - jak funkcjonują chińskie przedsiębiorstwa?
    * Tworzenie własnego wizerunku biznesowego w Chinach

    W szkoleniu przede wszystkim wykorzystujemy praktyczną wiedzę naszych ekspertów, rzeczywiste studium przypadku, ćwiczenia, analizę sytuacji krytycznych, dyskusję oraz przykłady uczestników szkolenia.

    Każdy z Państwa będzie miał możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji w trakcie i po szkoleniu.

    Cena: 1200 zł/os.*

    *cena jest ceną brutto i obejmuje udział w szkoleniu, materiały, certyfikat uczestnictwa, lunch, serwis kawowy

    Warunki organizacyjne:

    Liczba uczestników: min 8 os. - max. 16 os. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu szkolenia w przypadku nie zebrania minimalnej liczby uczestników.

    Jeżeli chcą Państwo zapisać się na szkolenie lub uzyskać szczegółowe informacje o szkoleniu prosimy o kontakt pod nr tel. + 48 504 143 439 lub e-mail: biuro@chinaskills.pl.

    Zgłoszenia przyjmujemy do 16 października 2008 r. włącznie

    SERDECZNIE ZAPRASZAMY

    Zespół CHINA BUSINESS SKILLS - Partner serwisu Chiny Biznes Handel http://Aladyns.com

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie CHIŃSKA KULTURA BIZNESU. JAK ODNIEŚĆ SUKCES W CHINACH?...
    28.09.2008, 21:54

    CHIŃSKA KULTURA BIZNESU. JAK ODNIEŚĆ SUKCES W CHINACH?

    W dobie chińskiej ekspansji biznesowej prezentujemy unikalne szkolenie, podczas którego zdobędą Państwo
    praktyczne umiejętności współpracy z Chińczykami.
    Pokażemy jak poczuć się pewnie w kontaktach z chińskim partnerem i osiągnąć zamierzone cele biznesowe.

    Termin: 23 października 2008 r.

    Miejsce: Warszawa

    Czas trwania: 1 dzień, w godz. 10:00 - 18:00

    Uczestnicy: szkolenie skierowane jest do firm, organizacji, menedżerów, pracowników firm, osób prowadzących własną działalność:

    * współpracujących lub planujących nawiązanie współpracy z partnerem w Chinach
    * wyjeżdżających do Chin w celu nawiązania relacji biznesowych
    * wyjeżdżających do Chin w celu założenia siedziby lub oddziału firmy
    * uczestniczących w targach
    * zatrudniających bądź planujących zatrudnienie chińskich pracowników w Chinach lub w Polsce
    * organizacji zawierających partnerskie umowy z Chinami
    * wszystkich podejmujących chińskie delegacje
    * polskich i chińskich ekspatów
    * wyjeżdżających do Chin na Olimpiadę 2008

    Szkolenie pozwoli Państwu:

    * skutecznie nawiązywać i utrzymywać relacje biznesowe z chińskimi partnerami
    * zminimalizować koszty związane z popełnianymi błędami podczas współpracy z Chińczykami
    * stosować właściwe taktyki negocjacyjne, a tym samym poprawić wyniki negocjacji ze stroną chińską
    * zwiększyć szacunek strony chińskiej
    * wykreować przewagę konkurencyjną na tle przedsiębiorstw współpracujących z Chinami
    * zdobyć wiedzę o chińskiej kulturze biznesu

    Program szkolenia:

    Szkolenie zostało przygotowane przez grupę ekspertów / praktyków biznesu z Chin, Holandii i Polski, a najważniejsze zagadnienia programu to:

    * Sytuacja społeczno - ekonomiczna Chin
    * Jacy są Chińczycy? Wpływ chińskich wartości i filozofii na prowadzenie biznesu
    * Stereotypy o Chinach i Chińczykach
    * Co łączy, a co różni kulturę polską z kulturą chińską?
    * Jak budować i rozwijać trwałe relacje biznesowe w Chinach?
    * Sposoby komunikowania się z chińskim partnerem biznesowym
    * Negocjacje w Chinach
    * Chińska etykieta biznesu - jak w prosty sposób pozyskać przychylność chińskich kontrahentów?
    * Kultura organizacyjna w Chinach - jak funkcjonują chińskie przedsiębiorstwa?
    * Tworzenie własnego wizerunku biznesowego w Chinach

    W szkoleniu przede wszystkim wykorzystujemy praktyczną wiedzę naszych ekspertów, rzeczywiste studium przypadku, ćwiczenia, analizę sytuacji krytycznych, dyskusję oraz przykłady uczestników szkolenia.

    Każdy z Państwa będzie miał możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji w trakcie i po szkoleniu.

    Cena: 1200 zł/os.*

    *cena jest ceną brutto i obejmuje udział w szkoleniu, materiały, certyfikat uczestnictwa, lunch, serwis kawowy

    Warunki organizacyjne:

    Liczba uczestników: min 8 os. - max. 16 os. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu szkolenia w przypadku nie zebrania minimalnej liczby uczestników.

    Jeżeli chcą Państwo zapisać się na szkolenie lub uzyskać szczegółowe informacje o szkoleniu prosimy o kontakt pod nr tel. + 48 504 143 439 lub e-mail: biuro@chinaskills.pl.

    Zgłoszenia przyjmujemy do 16 października 2008 r. włącznie

    SERDECZNIE ZAPRASZAMY

    Zespół CHINA BUSINESS SKILLS - Partner serwisu Chiny Biznes Handel http://Aladyns.com

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie b2b EXPORT IMPORT Non European Trade w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy b2b EXPORT IMPORT Non European Trade

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie b2b FREIGHT SEA Spedycja morska w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy b2b FREIGHT SEA Spedycja morska

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Import z Chin w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Import z Chin

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie IMPORT- EXPORT w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy IMPORT- EXPORT

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...
    28.09.2008, 21:39

    Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy Centralnej - już wkrótce rejestracja online w Aladyns.com. Zapraszamy!

    Transport Morski w imporcie i eksporcie stanowi podstawę działalności naszego Partnera. Nasz Partner jest jedną z większych firm w Polsce obsługujących ładunki drobnicowe morskie ( LCL ) oraz ładunki pełno kontenerowe ( FCL ) z dalekiego wschodu do Europy Centralnej.

    Nasz Partner współpracuje z wieloma armatorami, opierając się na service kontraktach jak również umowach gwarantujących wysoką jakość usług i terminowość dostaw. Posiada również sieć sprawdzonych partnerów/agentów w najważniejszych portach świata. Oprócz przewozów pełnych kontenerów , wciąż rozwija własne, morskie linie drobnicowe.

    Oferuje naszym klientom cotygodniowe wyjścia ich przesyłek drobnicowych z większości portów chińskich do Gdyni, Warszawy, Pragi , Budapesztu i Bratysławy. Konsolidacje morskie przypływają bezpośrednio do Gdyni i Gdańska. Pozwala to znacznie obniżyć koszty, jak również skrócić czas dostawy do importera. Minimalizuje również ryzyko uszkodzenia ładunku w transporcie. System śledzenia przesyłek poprzez nasza stronę internetową gwarantuje klientom praktycznie nieograniczony dostęp do informacji o ich towarze.

    Wśród usług świadczonych przez naszego Partnera w zakresie obsługi transportu morskiego można również wymienić:

    · organizację transportu ładunków do /z portów polskich i zagranicznych
    · organizację przeładunków portowych w kraju i za granicą
    · organizacje dostaw „ door - door”
    · dodatkowe usługi na rzecz ładunku, takie jak: składowanie, magazynowanie, paletyzowanie
    · pełną obsługę celną wraz zabezpieczeniem należności celno podatkowych
    · aranżację morskich ubezpieczeń CARGO
    · doradztwo spedycyjne
    · realizację zleceń niezależnie od warunków dostawy

    W celu uzyskania kompleksowych informacji związanych z usługą spedycji morskiej prosimy o kontakt:

    aladyns.com@gmail.com

    Zapraszamy wkrótce do stałej współpracy:

    Chiny Biznes Handel http://Aladyns.com/

    Najczęściej zadawane pytania.

    Z jakimi armatorami pływamy z Chin ?
    YAM MING , CSCL ( CHINA SHIPPING ) , COSCO

    Jak często wychodzą te kontenery z portów w Chinach ? Z Szanghaju 2 razy w tygodniu ( Sroda , Piątek ) Z innych portów chińskich w każdy Piątek np. NINGBO, SHENZHEN, XIAMEN, HONG KONG , TIANJIN

    Ile trwa dostawa do portu w Gdyni ?
    Od momentu wyjścia statku ( tzw. data ON BOARD ) z Chin 33-34 dni do portu w Gdyni. Następnie 3 dni rozformowanie kontenera na magazynie celnym do wydania deklaracji skróconej.

    Jak zlecić transport ? Wypełnia się dane załadowcy z kontaktem po tamtej stronie, ilość towaru, jak opakowane, itp. Jest druk do tego. Od tego momentu przesyłamy namiar na agenta wraz z adresem gdzie trzeba dostarczyć towar ( sprzedający ). Klienta już nic wiecej nie interesuje, my robimy resztę, po wyjściu statku dajemy dane odnośnie ETA ( Estimated time of arrival)

    Czy możemy odprawić towar i dostarczyć go po odprawie celnej "do drzwi " odbiorcy ? Tak, Możemy zrobić odprawę ostateczna poprzez agencje celna w Gdyni która nas obsługuje i po odprawie dostarczyć towar we wskazane miejsce. Nasza taryfa dystrybucyjna obejmuje cała Polskę a nawet kraje europy centralnej i wschodniej. Możemy również wydać DSK ( deklaracje skrócona ) dowolnej agencji w Gdyni żeby zrobiła odprawę celna jeżeli klient ma jakieś swoje preferencje

    Czy możemy odprawić towar w Warszawie zamiast w Gdyni ? Tak, robimy wtedy tranzyt ( T1 MRN ) z Gdyni do naszego magazynu celnego w Warszawie , operacja trwa około 3-4 dni. Możemy również zorganizować tranzyt do dowolnego miejsca w Polsce i Europie Centralnej. Klient otrzymuje wycenę takiej usługi i decyduje sam gdzie chce oclić swój towar .

    Gdzie w Gdyni składają się towary naszych klientów ? Kontenery rozformowują się poza portem ( klient nie ma problemu np. z badaniem drewna jako opakowania ) Nie zwalniamy towaru na BCT i GCT tylko we własnych magazynach czasowego składowania. Daje nam to możliwość oferowania dodatkowych dni wolnych od składowego w przypadku długofalowej współpracy. Równocześnie sama procedura zwolnienia towaru z magazynu np. na samochód klienta jest znacznie prostsza niż w porcie.

    Czy istnieje możliwość ubezpieczenie towaru ?
    Tak, polisa z klauzula " A" ALL RISK kosztuje 3 promile !! od wartości handlowej . Towar ubezpieczamy obligatoryjnie polisą Cargo do każdego zlecenia na bazie FOB

    Jakie muszę mieć warunki dostawy żeby towar został wysłany po ustalonych stawkach ?
    Oferta jest dla towarów bezpiecznych, inaczej neutralnych ( bez ADR ) kupowanych na bazie FOB

    Czy jeżeli towar przyjdzie na warunkach CIF to stawki będą te same ?
    Niestety nie, w przypadku dostawy na bazie CIF kupujący pozbawia się gestii frachtu. Koszty THC/LCL w Gdyni ( czyli potocznie koszty portowo-magazynowe ) są dla takich przesyłek znacznie wyższe. Koszty lokalne do przesyłek na bazie CIF ( C&F ) są ustalane z wysyłającym a nie kupującym i nie istnieje niestety możliwość negocjacji stawek.

    Czy możemy zrealizować dostawę przez inny port np. Hamburg lub Rotterdam ?
    Tak, mamy również linie drobnicowe przez inne porty ( Hamburg, Rotterdam ) Stawki przez zagraniczne porty są jednak wyższe niż te na bezpośrednie serwisy do Gdyni. Wynika to z tego ze koszty lokalne w porcie np. Hamburgu są znacznie wyższe nie te same koszty w Gdyni.

    Czy czas tranzytu przez porty np. w Niemczech jest znacznie krótszy ? Czas tranzytu jest krótszy o około 4 -5 dni ale cena wyższa o około 50 %

    Na serwisach przez Hamburg i Rotterdam kontenery zbiorcze sa rozładowywane w Niemczech i Holandii a dostawa towaru jest realizowana na samochodach TIR do naszych magazynów w Polsce. Zazwyczaj trwa to około 3-4 dni z Hamburga i 5 z Rotterdamu.

    Chiny Biznes Handel http://Aladyns.comMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 28.09.08 o godzinie 21:40

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...
    28.09.2008, 21:38

    Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy Centralnej - już wkrótce rejestracja online w Aladyns.com. Zapraszamy!

    Transport Morski w imporcie i eksporcie stanowi podstawę działalności naszego Partnera. Nasz Partner jest jedną z większych firm w Polsce obsługujących ładunki drobnicowe morskie ( LCL ) oraz ładunki pełno kontenerowe ( FCL ) z dalekiego wschodu do Europy Centralnej.

    Nasz Partner współpracuje z wieloma armatorami, opierając się na service kontraktach jak również umowach gwarantujących wysoką jakość usług i terminowość dostaw. Posiada również sieć sprawdzonych partnerów/agentów w najważniejszych portach świata. Oprócz przewozów pełnych kontenerów , wciąż rozwija własne, morskie linie drobnicowe.

    Oferuje naszym klientom cotygodniowe wyjścia ich przesyłek drobnicowych z większości portów chińskich do Gdyni, Warszawy, Pragi , Budapesztu i Bratysławy. Konsolidacje morskie przypływają bezpośrednio do Gdyni i Gdańska. Pozwala to znacznie obniżyć koszty, jak również skrócić czas dostawy do importera. Minimalizuje również ryzyko uszkodzenia ładunku w transporcie. System śledzenia przesyłek poprzez nasza stronę internetową gwarantuje klientom praktycznie nieograniczony dostęp do informacji o ich towarze.

    Wśród usług świadczonych przez naszego Partnera w zakresie obsługi transportu morskiego można również wymienić:

    · organizację transportu ładunków do /z portów polskich i zagranicznych
    · organizację przeładunków portowych w kraju i za granicą
    · organizacje dostaw „ door - door”
    · dodatkowe usługi na rzecz ładunku, takie jak: składowanie, magazynowanie, paletyzowanie
    · pełną obsługę celną wraz zabezpieczeniem należności celno podatkowych
    · aranżację morskich ubezpieczeń CARGO
    · doradztwo spedycyjne
    · realizację zleceń niezależnie od warunków dostawy

    W celu uzyskania kompleksowych informacji związanych z usługą spedycji morskiej prosimy o kontakt:

    aladyns.con@gmail.com

    Zapraszamy wkrótce do stałej współpracy:

    Chiny Biznes Handel http://Aladyns.com/

    Najczęściej zadawane pytania.

    Z jakimi armatorami pływamy z Chin ?
    YAM MING , CSCL ( CHINA SHIPPING ) , COSCO

    Jak często wychodzą te kontenery z portów w Chinach ? Z Szanghaju 2 razy w tygodniu ( Sroda , Piątek ) Z innych portów chińskich w każdy Piątek np. NINGBO, SHENZHEN, XIAMEN, HONG KONG , TIANJIN

    Ile trwa dostawa do portu w Gdyni ?
    Od momentu wyjścia statku ( tzw. data ON BOARD ) z Chin 33-34 dni do portu w Gdyni. Następnie 3 dni rozformowanie kontenera na magazynie celnym do wydania deklaracji skróconej.

    Jak zlecić transport ? Wypełnia się dane załadowcy z kontaktem po tamtej stronie, ilość towaru, jak opakowane, itp. Jest druk do tego. Od tego momentu przesyłamy namiar na agenta wraz z adresem gdzie trzeba dostarczyć towar ( sprzedający ). Klienta już nic wiecej nie interesuje, my robimy resztę, po wyjściu statku dajemy dane odnośnie ETA ( Estimated time of arrival)

    Czy możemy odprawić towar i dostarczyć go po odprawie celnej "do drzwi " odbiorcy ? Tak, Możemy zrobić odprawę ostateczna poprzez agencje celna w Gdyni która nas obsługuje i po odprawie dostarczyć towar we wskazane miejsce. Nasza taryfa dystrybucyjna obejmuje cała Polskę a nawet kraje europy centralnej i wschodniej. Możemy również wydać DSK ( deklaracje skrócona ) dowolnej agencji w Gdyni żeby zrobiła odprawę celna jeżeli klient ma jakieś swoje preferencje

    Czy możemy odprawić towar w Warszawie zamiast w Gdyni ? Tak, robimy wtedy tranzyt ( T1 MRN ) z Gdyni do naszego magazynu celnego w Warszawie , operacja trwa około 3-4 dni. Możemy również zorganizować tranzyt do dowolnego miejsca w Polsce i Europie Centralnej. Klient otrzymuje wycenę takiej usługi i decyduje sam gdzie chce oclić swój towar .

    Gdzie w Gdyni składają się towary naszych klientów ? Kontenery rozformowują się poza portem ( klient nie ma problemu np. z badaniem drewna jako opakowania ) Nie zwalniamy towaru na BCT i GCT tylko we własnych magazynach czasowego składowania. Daje nam to możliwość oferowania dodatkowych dni wolnych od składowego w przypadku długofalowej współpracy. Równocześnie sama procedura zwolnienia towaru z magazynu np. na samochód klienta jest znacznie prostsza niż w porcie.

    Czy istnieje możliwość ubezpieczenie towaru ?
    Tak, polisa z klauzula " A" ALL RISK kosztuje 3 promile !! od wartości handlowej . Towar ubezpieczamy obligatoryjnie polisą Cargo do każdego zlecenia na bazie FOB

    Jakie muszę mieć warunki dostawy żeby towar został wysłany po ustalonych stawkach ?
    Oferta jest dla towarów bezpiecznych, inaczej neutralnych ( bez ADR ) kupowanych na bazie FOB

    Czy jeżeli towar przyjdzie na warunkach CIF to stawki będą te same ?
    Niestety nie, w przypadku dostawy na bazie CIF kupujący pozbawia się gestii frachtu. Koszty THC/LCL w Gdyni ( czyli potocznie koszty portowo-magazynowe ) są dla takich przesyłek znacznie wyższe. Koszty lokalne do przesyłek na bazie CIF ( C&F ) są ustalane z wysyłającym a nie kupującym i nie istnieje niestety możliwość negocjacji stawek.

    Czy możemy zrealizować dostawę przez inny port np. Hamburg lub Rotterdam ?
    Tak, mamy również linie drobnicowe przez inne porty ( Hamburg, Rotterdam ) Stawki przez zagraniczne porty są jednak wyższe niż te na bezpośrednie serwisy do Gdyni. Wynika to z tego ze koszty lokalne w porcie np. Hamburgu są znacznie wyższe nie te same koszty w Gdyni.

    Czy czas tranzytu przez porty np. w Niemczech jest znacznie krótszy ? Czas tranzytu jest krótszy o około 4 -5 dni ale cena wyższa o około 50 %

    Na serwisach przez Hamburg i Rotterdam kontenery zbiorcze sa rozładowywane w Niemczech i Holandii a dostawa towaru jest realizowana na samochodach TIR do naszych magazynów w Polsce. Zazwyczaj trwa to około 3-4 dni z Hamburga i 5 z Rotterdamu.

    Chiny Biznes Hnadel http://Aladyns.com

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...
    28.09.2008, 21:38

    Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy Centralnej - już wkrótce rejestracja online w Aladyns.com. Zapraszamy!

    Transport Morski w imporcie i eksporcie stanowi podstawę działalności naszego Partnera. Nasz Partner jest jedną z większych firm w Polsce obsługujących ładunki drobnicowe morskie ( LCL ) oraz ładunki pełno kontenerowe ( FCL ) z dalekiego wschodu do Europy Centralnej.

    Nasz Partner współpracuje z wieloma armatorami, opierając się na service kontraktach jak również umowach gwarantujących wysoką jakość usług i terminowość dostaw. Posiada również sieć sprawdzonych partnerów/agentów w najważniejszych portach świata. Oprócz przewozów pełnych kontenerów , wciąż rozwija własne, morskie linie drobnicowe.

    Oferuje naszym klientom cotygodniowe wyjścia ich przesyłek drobnicowych z większości portów chińskich do Gdyni, Warszawy, Pragi , Budapesztu i Bratysławy. Konsolidacje morskie przypływają bezpośrednio do Gdyni i Gdańska. Pozwala to znacznie obniżyć koszty, jak również skrócić czas dostawy do importera. Minimalizuje również ryzyko uszkodzenia ładunku w transporcie. System śledzenia przesyłek poprzez nasza stronę internetową gwarantuje klientom praktycznie nieograniczony dostęp do informacji o ich towarze.

    Wśród usług świadczonych przez naszego Partnera w zakresie obsługi transportu morskiego można również wymienić:

    · organizację transportu ładunków do /z portów polskich i zagranicznych
    · organizację przeładunków portowych w kraju i za granicą
    · organizacje dostaw „ door - door”
    · dodatkowe usługi na rzecz ładunku, takie jak: składowanie, magazynowanie, paletyzowanie
    · pełną obsługę celną wraz zabezpieczeniem należności celno podatkowych
    · aranżację morskich ubezpieczeń CARGO
    · doradztwo spedycyjne
    · realizację zleceń niezależnie od warunków dostawy

    W celu uzyskania kompleksowych informacji związanych z usługą spedycji morskiej prosimy o kontakt:

    aladyns.con@gmail.com

    Zapraszamy wkrótce do stałej współpracy:

    Chiny Biznes Handel http://Aladyns.com/

    Najczęściej zadawane pytania.

    Z jakimi armatorami pływamy z Chin ?
    YAM MING , CSCL ( CHINA SHIPPING ) , COSCO

    Jak często wychodzą te kontenery z portów w Chinach ? Z Szanghaju 2 razy w tygodniu ( Sroda , Piątek ) Z innych portów chińskich w każdy Piątek np. NINGBO, SHENZHEN, XIAMEN, HONG KONG , TIANJIN

    Ile trwa dostawa do portu w Gdyni ?
    Od momentu wyjścia statku ( tzw. data ON BOARD ) z Chin 33-34 dni do portu w Gdyni. Następnie 3 dni rozformowanie kontenera na magazynie celnym do wydania deklaracji skróconej.

    Jak zlecić transport ? Wypełnia się dane załadowcy z kontaktem po tamtej stronie, ilość towaru, jak opakowane, itp. Jest druk do tego. Od tego momentu przesyłamy namiar na agenta wraz z adresem gdzie trzeba dostarczyć towar ( sprzedający ). Klienta już nic wiecej nie interesuje, my robimy resztę, po wyjściu statku dajemy dane odnośnie ETA ( Estimated time of arrival)

    Czy możemy odprawić towar i dostarczyć go po odprawie celnej "do drzwi " odbiorcy ? Tak, Możemy zrobić odprawę ostateczna poprzez agencje celna w Gdyni która nas obsługuje i po odprawie dostarczyć towar we wskazane miejsce. Nasza taryfa dystrybucyjna obejmuje cała Polskę a nawet kraje europy centralnej i wschodniej. Możemy również wydać DSK ( deklaracje skrócona ) dowolnej agencji w Gdyni żeby zrobiła odprawę celna jeżeli klient ma jakieś swoje preferencje

    Czy możemy odprawić towar w Warszawie zamiast w Gdyni ? Tak, robimy wtedy tranzyt ( T1 MRN ) z Gdyni do naszego magazynu celnego w Warszawie , operacja trwa około 3-4 dni. Możemy również zorganizować tranzyt do dowolnego miejsca w Polsce i Europie Centralnej. Klient otrzymuje wycenę takiej usługi i decyduje sam gdzie chce oclić swój towar .

    Gdzie w Gdyni składają się towary naszych klientów ? Kontenery rozformowują się poza portem ( klient nie ma problemu np. z badaniem drewna jako opakowania ) Nie zwalniamy towaru na BCT i GCT tylko we własnych magazynach czasowego składowania. Daje nam to możliwość oferowania dodatkowych dni wolnych od składowego w przypadku długofalowej współpracy. Równocześnie sama procedura zwolnienia towaru z magazynu np. na samochód klienta jest znacznie prostsza niż w porcie.

    Czy istnieje możliwość ubezpieczenie towaru ?
    Tak, polisa z klauzula " A" ALL RISK kosztuje 3 promile !! od wartości handlowej . Towar ubezpieczamy obligatoryjnie polisą Cargo do każdego zlecenia na bazie FOB

    Jakie muszę mieć warunki dostawy żeby towar został wysłany po ustalonych stawkach ?
    Oferta jest dla towarów bezpiecznych, inaczej neutralnych ( bez ADR ) kupowanych na bazie FOB

    Czy jeżeli towar przyjdzie na warunkach CIF to stawki będą te same ?
    Niestety nie, w przypadku dostawy na bazie CIF kupujący pozbawia się gestii frachtu. Koszty THC/LCL w Gdyni ( czyli potocznie koszty portowo-magazynowe ) są dla takich przesyłek znacznie wyższe. Koszty lokalne do przesyłek na bazie CIF ( C&F ) są ustalane z wysyłającym a nie kupującym i nie istnieje niestety możliwość negocjacji stawek.

    Czy możemy zrealizować dostawę przez inny port np. Hamburg lub Rotterdam ?
    Tak, mamy również linie drobnicowe przez inne porty ( Hamburg, Rotterdam ) Stawki przez zagraniczne porty są jednak wyższe niż te na bezpośrednie serwisy do Gdyni. Wynika to z tego ze koszty lokalne w porcie np. Hamburgu są znacznie wyższe nie te same koszty w Gdyni.

    Czy czas tranzytu przez porty np. w Niemczech jest znacznie krótszy ? Czas tranzytu jest krótszy o około 4 -5 dni ale cena wyższa o około 50 %

    Na serwisach przez Hamburg i Rotterdam kontenery zbiorcze sa rozładowywane w Niemczech i Holandii a dostawa towaru jest realizowana na samochodach TIR do naszych magazynów w Polsce. Zazwyczaj trwa to około 3-4 dni z Hamburga i 5 z Rotterdamu.

    Chiny Biznes Hnadel http://Aladyns.com

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy...
    28.09.2008, 21:38

    Najtańszy transport drobnicowy z Chin do Europy Centralnej - już wkrótce rejestracja online w Aladyns.com. Zapraszamy!

    Transport Morski w imporcie i eksporcie stanowi podstawę działalności naszego Partnera. Nasz Partner jest jedną z większych firm w Polsce obsługujących ładunki drobnicowe morskie ( LCL ) oraz ładunki pełno kontenerowe ( FCL ) z dalekiego wschodu do Europy Centralnej.

    Nasz Partner współpracuje z wieloma armatorami, opierając się na service kontraktach jak również umowach gwarantujących wysoką jakość usług i terminowość dostaw. Posiada również sieć sprawdzonych partnerów/agentów w najważniejszych portach świata. Oprócz przewozów pełnych kontenerów , wciąż rozwija własne, morskie linie drobnicowe.

    Oferuje naszym klientom cotygodniowe wyjścia ich przesyłek drobnicowych z większości portów chińskich do Gdyni, Warszawy, Pragi , Budapesztu i Bratysławy. Konsolidacje morskie przypływają bezpośrednio do Gdyni i Gdańska. Pozwala to znacznie obniżyć koszty, jak również skrócić czas dostawy do importera. Minimalizuje również ryzyko uszkodzenia ładunku w transporcie. System śledzenia przesyłek poprzez nasza stronę internetową gwarantuje klientom praktycznie nieograniczony dostęp do informacji o ich towarze.

    Wśród usług świadczonych przez naszego Partnera w zakresie obsługi transportu morskiego można również wymienić:

    · organizację transportu ładunków do /z portów polskich i zagranicznych
    · organizację przeładunków portowych w kraju i za granicą
    · organizacje dostaw „ door - door”
    · dodatkowe usługi na rzecz ładunku, takie jak: składowanie, magazynowanie, paletyzowanie
    · pełną obsługę celną wraz zabezpieczeniem należności celno podatkowych
    · aranżację morskich ubezpieczeń CARGO
    · doradztwo spedycyjne
    · realizację zleceń niezależnie od warunków dostawy

    W celu uzyskania kompleksowych informacji związanych z usługą spedycji morskiej prosimy o kontakt:

    aladyns.con@gmail.com

    Zapraszamy wkrótce do stałej współpracy:

    Chiny Biznes Handel http://Aladyns.com/

    Najczęściej zadawane pytania.

    Z jakimi armatorami pływamy z Chin ?
    YAM MING , CSCL ( CHINA SHIPPING ) , COSCO

    Jak często wychodzą te kontenery z portów w Chinach ? Z Szanghaju 2 razy w tygodniu ( Sroda , Piątek ) Z innych portów chińskich w każdy Piątek np. NINGBO, SHENZHEN, XIAMEN, HONG KONG , TIANJIN

    Ile trwa dostawa do portu w Gdyni ?
    Od momentu wyjścia statku ( tzw. data ON BOARD ) z Chin 33-34 dni do portu w Gdyni. Następnie 3 dni rozformowanie kontenera na magazynie celnym do wydania deklaracji skróconej.

    Jak zlecić transport ? Wypełnia się dane załadowcy z kontaktem po tamtej stronie, ilość towaru, jak opakowane, itp. Jest druk do tego. Od tego momentu przesyłamy namiar na agenta wraz z adresem gdzie trzeba dostarczyć towar ( sprzedający ). Klienta już nic wiecej nie interesuje, my robimy resztę, po wyjściu statku dajemy dane odnośnie ETA ( Estimated time of arrival)

    Czy możemy odprawić towar i dostarczyć go po odprawie celnej "do drzwi " odbiorcy ? Tak, Możemy zrobić odprawę ostateczna poprzez agencje celna w Gdyni która nas obsługuje i po odprawie dostarczyć towar we wskazane miejsce. Nasza taryfa dystrybucyjna obejmuje cała Polskę a nawet kraje europy centralnej i wschodniej. Możemy również wydać DSK ( deklaracje skrócona ) dowolnej agencji w Gdyni żeby zrobiła odprawę celna jeżeli klient ma jakieś swoje preferencje

    Czy możemy odprawić towar w Warszawie zamiast w Gdyni ? Tak, robimy wtedy tranzyt ( T1 MRN ) z Gdyni do naszego magazynu celnego w Warszawie , operacja trwa około 3-4 dni. Możemy również zorganizować tranzyt do dowolnego miejsca w Polsce i Europie Centralnej. Klient otrzymuje wycenę takiej usługi i decyduje sam gdzie chce oclić swój towar .

    Gdzie w Gdyni składają się towary naszych klientów ? Kontenery rozformowują się poza portem ( klient nie ma problemu np. z badaniem drewna jako opakowania ) Nie zwalniamy towaru na BCT i GCT tylko we własnych magazynach czasowego składowania. Daje nam to możliwość oferowania dodatkowych dni wolnych od składowego w przypadku długofalowej współpracy. Równocześnie sama procedura zwolnienia towaru z magazynu np. na samochód klienta jest znacznie prostsza niż w porcie.

    Czy istnieje możliwość ubezpieczenie towaru ?
    Tak, polisa z klauzula " A" ALL RISK kosztuje 3 promile !! od wartości handlowej . Towar ubezpieczamy obligatoryjnie polisą Cargo do każdego zlecenia na bazie FOB

    Jakie muszę mieć warunki dostawy żeby towar został wysłany po ustalonych stawkach ?
    Oferta jest dla towarów bezpiecznych, inaczej neutralnych ( bez ADR ) kupowanych na bazie FOB

    Czy jeżeli towar przyjdzie na warunkach CIF to stawki będą te same ?
    Niestety nie, w przypadku dostawy na bazie CIF kupujący pozbawia się gestii frachtu. Koszty THC/LCL w Gdyni ( czyli potocznie koszty portowo-magazynowe ) są dla takich przesyłek znacznie wyższe. Koszty lokalne do przesyłek na bazie CIF ( C&F ) są ustalane z wysyłającym a nie kupującym i nie istnieje niestety możliwość negocjacji stawek.

    Czy możemy zrealizować dostawę przez inny port np. Hamburg lub Rotterdam ?
    Tak, mamy również linie drobnicowe przez inne porty ( Hamburg, Rotterdam ) Stawki przez zagraniczne porty są jednak wyższe niż te na bezpośrednie serwisy do Gdyni. Wynika to z tego ze koszty lokalne w porcie np. Hamburgu są znacznie wyższe nie te same koszty w Gdyni.

    Czy czas tranzytu przez porty np. w Niemczech jest znacznie krótszy ? Czas tranzytu jest krótszy o około 4 -5 dni ale cena wyższa o około 50 %

    Na serwisach przez Hamburg i Rotterdam kontenery zbiorcze sa rozładowywane w Niemczech i Holandii a dostawa towaru jest realizowana na samochodach TIR do naszych magazynów w Polsce. Zazwyczaj trwa to około 3-4 dni z Hamburga i 5 z Rotterdamu

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Bariery w dostępie do rynku chińskiego
    27.09.2008, 02:38

    Bariery w dostępie do rynku chińskiego

    Uwaga: Materiał archiwalny z 2008 roku.

    Chiny są postrzegane jako jeden z największych i najbardziej perspektywicznych rynków na świecie. Szybki rozwój gospodarczy, wzrost siły nabywczej społeczeństwa, ambitne programy inwestycyjne to główne czynniki skłaniające do poszukiwania możliwości ulokowania swoich towarów i usług w Chinach.

    Jednakże okazuje się, że wejście na rynek chiński jest przedsięwzięciem trudnym, czasochłonnym i bardzo kosztownym, a niejednokrotnie wręcz niewykonalnym. Na przeszkodzie stają bariery w dostępie do rynku chińskiego. Ich istnienie bynajmniej nie wynika tylko z różnic kulturowych, językowych czy też odmienności systemu prawnego oraz praktyk i specyfiki prowadzenia działalności gospodarczej. Podstaw głównych barier w dostępie do rynku chińskiego upatrywać należy przede wszystkim w konsekwencjach polityki rozwoju gospodarczego. W skrócie, cele tej polityki można określić jako dążenie rozwoju rodzimych zdolności wytwórczych przy wykorzystaniu zagranicznych technologii, surowców i kapitału. Jednocześnie wspiera się rozwój własnego eksportu wyrobów przetworzonych przy położeniu nacisku na wyroby gałęzi pracochłonnych oraz w coraz większym stopniu zaawansowanych technologicznie. Dodać do tego należy, że w Chinach pokutuje pogląd, iż należy ochraniać branże strategiczne, nad którymi kontrolę powinno posiadać państwo lub w ostateczności chiński kapitał. Ponadto, określa się branże traktowane priorytetowo jak np. przemysł samochodowy, gdzie inwestor zagraniczny nie może posiadać większości kapitału lub sektor budowlany, w którym trzeba wykazać się długoletnim doświadczeniem na rynku by móc ubiegać się o realizację projektów. Konsekwencją tego są przykładowo wyższe wymogi przy zakładaniu firm handlowych z kapitałem zagranicznym, czasochłonne procedury certyfikacji wyrobów przemysłowych czy też zakazy importu szeregu artykułów rolno-spożywczych. Za to dużo łatwiej jest kupić gotowe wyroby przemysłowe, sprzedać surowce a nawet dostarczyć technologię.

    Z drugiej strony należy przyznać, że Chiny są krajem stopniowo wprowadzającym reformy gospodarcze oraz w szerszym stopniu otwierającym swój rynek na konkurencję zagraniczną. Postęp w tym zakresiejest widoczny, szczególnie po przystąpieniu Chin do WTO. Kraj ten stopniowo poprawia dostęp dla firm zagranicznych do własnego rynku poprzez zmniejszanie poziomu ochrony celnej rynku wewnętrznego, znoszenie części barier pozataryfowych, zwiększanie stopnia przejrzystości przepisów. Jednak mimo tego rynek chiński należy uznać za wysoce chroniony przed importem z zagranicy.

    Spośród różnorodnych barier w dostępie do rynku chińskiego, największe znaczenie z punktu widzenia naszego potencjału eksportowego mają:

    1. Bariery taryfowe.

    Wraz z przystąpieniem do WTO Chiny przyjęły na siebie harmonogram obniżek ceł, zgodnie, z którym dokonywano obniżek taryfy celnej ze średniego poziomu 15,3% do 9,8%. Nadal jednak część stawek celnych jest stosunkowo wysoka, w szczególności dla towarów konsumpcyjnych i uznawanych za luksusowe jak np. kosmetyki, a także dla towarów rolniczych, dla których średnia stawka ponad 15% (dla porównania dla towarów przemysłowych wynosi ona mniej niż 9%). Polskie firmy raczej nie eksportują jeszcze wielu towarów konsumpcyjnych do Chin, lecz przy próbach wejścia na rynek potencjalnie może to mieć znaczenie. Bariery te w części ograniczają także możliwości eksportu polskich artykułów pochodzenia zwierzęcego (drób, wieprzowina), dla których dostęp do rynku jest obecnie przedmiotem negocjacji. W zakresie polityki taryfowej, ChRL obniżyła w ramach WTO cła do poziomu 8,8%, ale występują kominy taryfowe w imporcie do Chin samochodów, tekstyliów, ubrań, wyrobów ze skóry i futer, obuwia, ceramiki, stali i wyrobów stalowych. Wyższe cła importowe na te produkty nie mają decydującego wpływu na eksport Polski do Chin, gdyż w większości nie mamy w tym zakresie oferty eksportowej.

    2. Bariery pozataryfowe.

    Transparentność systemu, przepisy prawne. Utrudnieniem dla eksporterów jest nadal nieprzejrzystość systemu powodująca szereg różnorodnych trudności jak: możliwość dotarcia do odpowiednich przepisów, różnice w interpretacji przepisów w różnych instytucjach i regionach Chin, trudności z weryfikowaniem firm chińskich i ich standingu. Występują ponadto różnice w szczegółowych regulacjach prawnych pomiędzy poszczególnymi regionami Chin. Ponadto część przepisów jest niespójna, część zbyt ogólnikowa, pozostawiająca duży margines interpretacji dla urzędników. Dotyczy to nawet tak zasadniczych kwestii jak podatki. Ponadto, zdarza się, że okres pomiędzy ogłoszeniem przepisów a ich wejściem w życie jest zbyt krótki by firmy mogły się dostosować do nowych zasad;

    Rozbudowana biurokracja i niechęć części urzędów do kapitału zagranicznego. Procedury biurokratyczne są uciążliwe, niejasne dopuszczając jednocześnie zbyt dużą dowolność decyzji urzędników. Często ujawniają się spory kompetencyjne pomiędzy instytucjami;

    Licencje importowe. Mają one zastosowanie do 338 kategorii towarowych. W ich zakresie stosowany jest system automatycznego licencjonowania importu dla importerów chińskich. Towary te nie są przedmiotem ograniczeń w imporcie jednak uzyskiwanie licencji jest dodatkową formalnością;

    Kontyngenty celne. Szereg towarów jak np. wełna, cukier, pszenica, mocznik, jest objętych kontyngentami taryfowymi. Import w ramach kontyngentu odbywa się po niższych stawkach celnych, a w przypadku jego przekroczenia stosowane są wyższe stawki;

    Certyfikacja. Podstawowym problemem w tym zakresie jest niejasność oraz niespójność przepisów, a także długotrwałe procedury. Od 2003 roku wprowadzono certyfikat CCC (China Compulsory Certification). Musi on być uzyskany przed wprowadzeniem towaru na rynek chiński. Do towarów, dla których uzyskanie certyfikatu CCC jest obowiązkowe należą artykuły elektryczne, elektroniczne, części samochodowe i inne towary, w których ważnym dla konsumenta jest jakość i bezpieczeństwo użycia. Uzyskanie certyfikatu CCC wiąże się m.in. z wizytacją zakładów przez inspektorów chińskich na koszt producenta, co zwiększa koszty uzyskania certyfikatu i wydłuża procedurę;

    Dla polskich eksporterów istotne znaczenie maja wymogi certyfikacyjne na kosmetyki. Eksport tych towarów wymaga posiadania certyfikatu zdrowia. W 2006 roku Polska uzgodniła wzór takich certyfikatów zdrowia (uzgodnienie ich było koniecznym w związku z wystąpieniem w Polsce choroby wściekłych krów). Aby dokonać eksportu kosmetyków koniecznym było przedłożenie 3 różnych świadectw zdrowia. Obecnie rygory importowe złagodzono, lecz nadal koniecznym jest posiadanie przez eksportera świadectwa zdrowia na eksport kosmetyków;

    Perspektywiczną dziedziną eksportu są urządzenia górnicze. Koniecznym jest uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa tych urządzeń. Jest to wewnętrzny certyfikat chiński, którego uzyskanie wymaga dodatkowych badań, a więc czasu i kosztów. Jednakże należy stwierdzić, że generalnie nie jest on bardziej restrykcyjny niż odpowiedni certyfikat europejski;

    Kolejną z potencjalnych dziedzin wzrostu polskiego eksportu są kotły energetyczne. W ich przypadku koniecznym jest uzyskanie certyfikatu Chinese Safety Quality License, co jest dodatkowym wymogiem przy eksporcie;

    Długie i kosztowne procedury certyfikacyjne obowiązują również w innych branŜach jak np. farmaceutyki. Należy jednak zaznaczyć, że w dużej mierze są one dostosowane do praktyk międzynarodowych;

    Standardy. Są one jednymi z technicznych barier handlu (TBT). W Chinach nadal są one barierą w dostępie do rynku poprzez stwarzanie dodatkowych wymagań, instrumentalne ich traktowanie a niejednokrotnie próby dotarcia do tajemnic technologicznych pod pretekstem opracowywania nowych standardów i badania zgodności towarów z istniejącymi;

    Procedury dopuszczenia do rynku i certyfikacja artykułów rolno – spożywczych. Eksport większości artykułów pochodzenia rolniczego wymaga uzgodnienia stosownych świadectw zdrowotnych – dla artykułów pochodzenia roślinnego świadectwa fitosanitarnego a dla artykułów pochodzenia zwierzęcego świadectwa zdrowia. Dodatkowo, w przypadku wielu artykułów koniecznym jest zawarcie porozumienia pomiędzy instytucjami weterynaryjnymi (Protokół SPS – sanitary and phitosanitary protocol);

    Procedura negocjacji takich porozumień jest czasochłonna (trwa nawet 5 lat) i obejmuje: przekazanie formularza zdrowotnego dotyczącego bezpieczeństwa zwierząt i roślin, wizytacja delegacji ekspertów i przygotowanie raportu oceny ryzyka, uzgodnienie wzoru świadectwa zdrowia, a następnie wizytacja zakładów produkcyjnych. Generalnie jest to procedura podobna do stosowanych przez wiele krajów. Natomiast problemy występujące w tym zakresie dotyczą długiego okresu podejmowania decyzji przez stronę chińską, niejednolitych procedur stosowanych wobec różnych krajów, niedostatecznego przepływu roboczych informacji ze strony chińskiej;

    Oznakowanie towarów. Wymogi dotyczące oznakowania towarów różnią się zależnie od poszczególnych kategorii towarów. Generalnie towary powinny być oznakowane w języku chińskim lub w dwóch językach – chińskim i angielskim. Oznakowanie towarów powinno być umieszczone na opakowaniu przed wysyłką do Chin (nie jest, więc możliwe umieszczanie po dokonaniu importu do Chin naklejek oznakowujących towar, a ich obowiązkowa kontrola wiąże się z uiszczeniem opłaty łącznie za kontrolę produktu, kwarantannę i weryfikacje oznaczenia), co podraża koszty sprzedaży. Jednak największym problemem są stosunkowo częste zmiany przepisów;

    Opakowanie towarów. Od 2005 roku wprowadzono obowiązek zabezpieczenia i certyfikowania opakowań z drewna zgodnie z międzynarodowym standardem ISPM15;

    Prawa własności intelektualnej (IPR). Przestrzeganie praw IPR w Chinach jest jednym z głównych problemów poruszanych przez partnerów zagranicznych (USA, UE). Niezależnie od znacznego postępu i lepszego przystosowania przepisów do standardów światowych, dokonanych po przystąpieniu do WTO, Chiny nadal postrzegane są jako kraj o wysokim stopniu naruszania tych praw. Wynika to głównie z braku egzekwowania przepisów prawa. Niepewność, co do przestrzegania patentów, praw autorskich, znaków towarowych, a także przypadki naruszania IPR zniechęcają do wchodzenia na rynek chiński tym samym stanowiąc barierę w dostępie do rynku chińskiego. Z kolei szczególne działania w celu zapobiegania naruszeniom praw IPR zwiększają koszty działalności na rynku chińskim;

    System dystrybucyjny. Pewną naturalną barierą w dostępie do rynku chińskiego jest fakt, że wielu dystrybutorów towarów zagranicznych działa na terenie tylko jednej lub kilku prowincji. Eksporter jest, więc zmuszony zawierać porozumienia z wieloma partnerami chińskimi, działającymi w różnych prowincjach a dążących do wyłączności. Zdarzają się sytuacje, gdy poszczególni dystrybutorzy spierają się pomiędzy sobą, co w efekcie podrożą koszty i utrudnia eksport do Chin. Sytuacja taka nie wynika oczywiście z polityki rządu a jest cechą gospodarki chińskiej utrudniającą wejście na rynek;

    Zakładanie firm w Chinach. Wprowadzanie towarów na rynek chiński wymaga z czasem utworzenia przedstawicielstwa a przy znacznej skali działalności założenia własnej spółki handlowej bądź produkcyjnej. W czasie zakładania i funkcjonowania takiej spółki ujawniają się bariery polegające na braku przejrzystości systemu gospodarczego, różnice w interpretacji i treści przepisów w różnych rejonach Chin itp. W przypadku zakładania spółek z partnerami chińskimi ujawniają się dodatkowe trudności wynikające z odmienności kulturowej, odmienności zwyczajów oraz, co najtrudniejsze, różnic w celach działania. Motywem partnera chińskiego często bywa jedynie chęć przejęcia technologii, rynków zbytu lub korzystanie z kapitału wpłaconego przez wspólnika zagranicznego. Na dodatek, jeśli partnerem jest chińska firma państwowa to dochodzić mogą dodatkowe niejasne uwarunkowania (np. nadmierne zatrudnienie) oraz powiązania i zobowiązania partnera chińskiego wobec władz. Z formalnego punktu widzenia bariery w dostępie do rynku chińskiego w tym zakresie polegają na: zróżnicowaniu wysokości kapitału założycielskiego w zależności od branży (m.in. nadmiernie wysokie wymogi w stosunku do sektora bankowości i ubezpieczeń), ograniczanie skali prowadzenia działalności podmiotów z udziałem kapitału zagranicznego, ograniczeniu możliwości tworzenia firm z większościowym udziałem partnera zagranicznego w wybranych branżach (np. w sektorze petrochemicznym, stalowym, farmaceutycznym, motoryzacyjnym oraz telekomunikacyjnym) lub brakiem takiej możliwości w ogóle, a także presją na dokonanie przez partnera zagranicznego transferu technologii;

    Licencje i zezwolenia. System uzyskiwania licencji i zezwoleń (np. business licencje) w odczuciu części inwestorów jest narzędziem utrudniania wejścia na rynek (spowalnianie procedur wydawania zezwoleń, komplikowanie formalności itp.);

    Dostęp do zamówień publicznych. Firmy zagraniczne nie mają pełnego i równoprawnego dostępu do zamówień publicznych. W grudniu 2007 roku, Chiny złożyły wniosek o przystąpienie do GPA (Government Procurement Agreement). ZłoŜyły takŜe pierwszą ofertę koncesyjną, która, pomimo, Ŝe byłaby pewnym postępem to nie zapewniłaby równoprawnego dostępu gdyŜ: utrzymywałaby wysokie bariery kapitałowe (np. próg kapitałowy w sektorze budownictwa byłby 40-krotnie wyższy niż w UE i wynosił 200 mln SDR), dotyczy stosunkowo niewielkiej liczby urzędów wyłączając przedsiębiorstwa państwowe, ograniczałaby liczbę towarów/sektorów do wskazanych (zwykle kraje określają listę negatywna sektorów wyłączonych), możliwość określenia wysokości udziału krajowego, konieczności transferu technologii lub zawierania porozumień offsetowych. Co więcej Chiny domagają się niezwykle długiego okresu przejściowego, wynoszącego 15 lat;

    Subwencje na rynku wewnętrznym, bardziej liberalne traktowanie firm chińskich. Firmy chińskie są bardziej przychylnie traktowane przez władze chińskie w zakresie respektowania przepisów prawa pracy, norm ochrony środowiska itp., co zniekształca warunki konkurencji;

    Pekin, maj 2008 roku

    Źródło: Ambasada RP w Pekinie

    http://www.pekin.polemb.net/files/doc/Wydzial%20Ekonom...

    http://www.eksporter.gov.pl/ppe/informacje/podglad?akc...Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.12.14 o godzinie 17:43

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Perspektywa rozwoju północno-wschodniej strefy Azji
    27.09.2008, 01:58

    Perspektywa rozwoju północno-wschodniej strefy Azji

    2008-09-24 CRI

    Perspektywa rozwoju północno-wschodniej strefy Azji
    Ostatnio w Changchun, stolicy prowincji Jilin w północno-wschodniej części Chin, otwarte zostało Światowe Forum konferencji na szczycie biznesmenów chińskich do spraw współpracy gospodarczej w strefie północno-wschodniej Azji. Przedstawiciele biznesmenów chińskich z 40 krajów zgromadzili się razem i dyskutowali nad perspektywą i sposobami współpracy w tej strefie. Przedstawiciele uczestniczący w konferencji wyrazili optymizm do perspektywy rozwoju strefy północno-wschodniej Azji.

    Światowe Forum konferencji na szczycie biznesmenów chińskich do spraw współpracy gospodarczej w strefie północno-wschodniej Azji jest ważną częścią Targów Inwestycji i Handlu Północnej-wschodniej Azji. Konferencja odbyła w prowincji Jilin już 4 sesję. Prowincje Heilongjiang, Jilin, Lining i Wewnętrzna Mongolia znajdują się w centralnej strefie północno-wschodniej Azji. Strefa ta położona jest blisko Rosji, Korei Północnej, Mongolii, Japonii i Korei Południowej. Dzięki temu położeniu geograficznemu strefa ta stała się centrum rozwoju współpracy gospodarczo-handlowej w strefie północno-wschodniej Azji. Okazje do prowadzenia biznesu w tej strefie zwróciły uwagę biznesmenów chińskich przebywających na emigracji na całym świecie. Na obecnym forum przewodniczący Unii Światowych Organizacji Biznesmenów Chińskich na Emigracji, pan Ding Kaien stwierdził, że rozwój gospodarki w strefie północno-wschodniej Azji stanie się ważną częścią przyszłego rozwoju strefy azjatyckiej i przyciągnie wiele inwestycji biznesmenów chińskich. Powiedział on naszemu dziennikarzowi: "Biznesmeni są ważną siłą pobudzania rozwoju gospodarczego Chin, a Chiny są dla nich zarówno ważną bazą rozwoju biznesu, jak i częścią w planach różnych krajów dotyczących rozwoju gospodarczego w przyszłości".

    Regionalna współpraca gospodarcza stanie się prądem rozwoju gospodarczego w XXI wieku. Strefa północno-wschodnia Azji stanie się strefą mającą specjalny charakter i w której będzie zachodził szybki rozwój.

    3 prowincje w północno-wschodniej części Chin są znaną bazą starego przemysłu. Pół wieku temu, chiński przemysł chemiczny, stalowy i samochodowy urodził się właśnie tutaj. Bogactwa naturalne w tych prowincjach przyciągają inwestycje biznesmenów chińskich. Rektor Akademii Nauk Społecznych prowincji Jilin, pan Bing Zheng powiedział naszemu dziennikarzowi: "Pobudzenie rozwoju gospodarki w strefie północno-wschodniej Azji potrzebuje nowoczesnych technologii i doświadczeń w zarządzaniu. Pozwolimy na inwestowanie w bazę, gdzie biznesmeni będą mogli wprowadzać nowe technologie i przekazywać doświadczenia. W strefie północno-wschodniej Azji znajdują się bogate złoża zasobów naturalnych i jest dogodna komunikacja, to wszystko wpłynie na przyciągnięcie inwestycji biznesmenów chińskich. Współpraca między obu stronami będzie korzystna dla obu stron."

    Podczas obecnego forum, dyrektor Amerykańskiego Towarzystwa Biznesmenów Chińskich, pan Wu Zongjin zaprosił kilkudziesięciu biznesmenów chińskich z USA do północno-wschodniej części Chin, aby zapoznali się oni z tutejszymi warunkami. Pan Wu Zongjin powiedział, że jest to już jego druga podróż do północno-wschodniej części Chin. Większość biznesmenów chińskich z USA nigdy nie była jednak w tej strefie i nie wie o niej dużo. Jednak dzięki przyjazdowi zapoznali się oni z tutejszym środowiskiem inwestycyjnym. Jeden z biznesmenów już zdecydował, że zainwestuje w przemysł hotelarski w tej strefie. Pan Wu Zongjin powiedział: "W przeszłości biznesmeni chińscy bardzo dobrze znali strefę nadmorską, czyli prowincje Zhejiang, Jiangsu, Katong i Shenzhen, a strefa północno-wschodnia była im nieznana. Jeśli w strefie północno-wschodniej Chin będą dobre okazje, biznesmeni ci pomyślą o inwestowaniu w tej stefie."

    Na ceremonii otwarcia obecnego forum, wojewoda prowincji Jilin powiedział, że prowincja Jilin powita globalnych biznesmenów chińskich chcących prowadzić tu inwestycje i rozwijać gospodarkę Jilinu. Dodał on, że prowincja Jilin stworzy najlepsze warunki do inwestowania i udzieli biznesmenom najlepszych usług. Będzie też prowadzić szeroką i ścisłą wymianę i współpracę z emigrantami chińskimi zagranicą, żeby czynić wszelkie wysiłki na rzecz osiągnięcia wielkiego sukcesu.

    http://polish.cri.cn/281/2008/09/24/181s81944.htm

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie EuroAzja - Unia polityczna i gospodarcza w temacie Europejczycy i Amerykanie tracą wpływy
    26.09.2008, 22:08

    Europejczycy i Amerykanie tracą wpływy
    Anna Słojewska 24-09-2008

    W głosowaniach dotyczących praw człowieka i wizji państwa prawa większość krajów głosuje dziś tak jak Chiny i Rosja. Głos Unii Europejskiej i USA jest coraz słabszy

    Eksperci Europejskiej Rady Stosunków Zagranicznych (ECFR) przejrzeli wyniki głosowań w ONZ od lat 90. ubiegłego wieku. Zauważyli, że wizję sprawiedliwego świata według Europy podzielało w latach 90. ponad 70 procent państw członkowskich, a w czasie ostatnich dwóch sesji Zgromadzenia Ogólnego już tylko odpowiednio 48 i 55 procent. W przypadku Rosji i Chin tendencja jest odwrotna. Poparcie dla ich propozycji wzrosło z 50 procent w latach 90. do ponad 70 procent dziś.

    Ta tendencja stała się szczególnie widoczna w 2008 roku, gdy UE próbowała pozyskać ONZ dla swojej polityki wobec Birmy i Zimbabwe. Bez skutku. – A to tylko ostatnie klęski z całej listy sięgającej od Kosowa do Darfuru – zauważają autorzy raportu.

    Jeszcze boleśniej izolację na arenie międzynarodowej odczuwają USA. W ciągu dekady poparcie dla ich projektów spadło z 77 do 30 procent.

    Według ECFR głoszona przez Rosję i Chiny zasada prymatu suwerenności i niedopuszczania międzynarodowej interwencji ma coraz więcej sojuszników. Dla wielu krajów jest to wygodne, inne zostały pozyskane dzięki zabiegom dyplomatycznym. W tym – według ECFR – Chiny i Rosja są lepsze od skupionej na sprawach wewnętrznych UE.

    Unia musi dziś znów wyraźnie bronić praw człowieka – wynika z raportu. Jednocześnie powinna wzmocnić wysiłki dyplomatyczne. Mogłaby to robić choćby z pomocą Francji, wykorzystując jej dobre relacje z krajami frankofońskimi, oraz Wielkiej Brytanii mającej tradycyjne wpływy w krajach Wspólnoty Narodów.
    Rzeczpospolita
    http://www.rp.pl/artykul/195075.html

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Rosja w temacie Spotkanie Ministra Rolnictwa w Polsko-Rosyjskiej Izbie...
    22.09.2008, 23:01

    Klub Wschodni oraz Polsko-Rosyjska Izba Handlowo-Przemysłowa
    mają zaszczyt zaprosić do udziału w spotkaniu z Ministrem Rolnictwa Panem Markiem Sawickim.

    Celem spotkania jest zapoznanie się z planami Ministerstwa Rolnictwa dotyczšcymi wspierania aktywności gospodarczej przedsiębiorców na rynkach wschodnich. Podjęte ostatnio inicjatywy rzšdowe dotyczšce rzeczowego ułożenia stosunków z sšsiadami Polski wzbudziły nadzieje polskich przedsiębiorców zainteresowanych współpracš gospodarczš ze Wschodem, przede wszystkim z Rosjš, Ukrainš i Białorusiš. Mimo dynamicznego wzrostu naszego eksportu na te rynki, niezależnego zresztš od takiej czy innej koniunktury politycznej, fizyczne jego rozmiary wskazujš na ogromne rezerwy dla rozwoju gospodarczego Polski tkwišce w możliwym wzroście sprzedaży polskich towarów i usług na Wschodzie.

    W trakcie spotkania przewidujemy również dyskusję i pytania.

    Spotkanie, w formie roboczego śniadania, odbędzie się o godz. 10:00- 08 października 2008 roku w hotelu Bristol w Warszawie, ul. Krakowskie Przedmieście 42/44.

    Szczegóły organizacyjne i warunki uczestnictwa oraz, dodatkowe informacje można uzyskać w Polsko-Rosyjskiej Izbie Handlowo-Przemysłowej:


    Agnieszka Kisiel
    tel. (022) 654 73 73,
    fax (022) 654 73 88,
    e-mail: a.kisiel@prihp.pl

    Krystyna Mroczkowska
    tel. (022) 654 73 73,
    fax (022) 654 73 88,
    e-mail: k.mroczkowska@prihp.pl

    http://www.prihp.com.pl/

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Rosja w temacie Polsko-Rosyjska Izba Handlowo-Przemysłowa.
    22.09.2008, 22:58

    Polsko-Rosyjska Izba Handlowo-Przemysłowa.

    Wśród wielu organizacji i instytucji, działalność których służy rozwojowi kontaktów gospodarczych pomiędzy Polską a Rosją, szczególne miejsce zajmuje Polsko-Rosyjska Izba Handlowo-Przemysłowa.

    Izba zarejestrowana została 8 października 1993 roku. Głównym celem jej działalności jest stworzenie płaszczyzny do nawiązywania wzajemnych kontaktów pomiędzy nowymi strukturami i instytucjami, przede wszystkim zaś pomiędzy partnerami gospodarczymi, przedsiębiorstwami i przedsiębiorcami w Polsce i Federacji Rosyjskiej, reprezentowanie interesów gospodarczych członków PRIHP wobec władz RP i FR, a także informacje, usługi, doradztwo, organizowanie współpracy między członkami Izby.
    Działalność swą Izba prowadzi poprzez wymianę informacji prawnej, handlowej i gospodarczej, ułatwianie kontaktów pomiędzy potencjalnymi kontrahentami, organizację misji handlowych, sympozjów i seminariów szkoleniowych, konferencji, przygotowywanie wydawnictw informacyjnych, inspirowanie tworzenia i nowelizacji przepisów w dziedzinie polityki gospodarczej oraz prezentowanie opinii członków Izby w tym zakresie.

    Mając na uwadze rosnące zapotrzebowanie na informację o wiarygodnych i solidnych kontrahentach, PRIHP powołała w styczniu 96 r. Biuro usług konsultingowych przy przedstawicielstwie Izby w Moskwie. Działalność Biura obejmuje usługi informacyjno-prawne oraz sprawdzanie wiarygodności firm rosyjskich.
    We wszystkich swych działaniach Izba współpracuje z Izbą Handlowo-Przemysłową Federacji Rosyjskiej; Izba współdziała też z Wydziałami Ekonomiczno - Handlowymi: Federacji Rosyjskiej w Warszawie i Rzeczpospolitej w Moskwie.

    Od lutego 95 r. PRIHP jest zrzeszona w stowarzyszeniu JEWRAZJA- międzynarodowej organizacji grupującej konsorcja przemysłowo-gospodarcze Europy i Azji.

    W październiku 1997 r. Izba uzyskała certyfikat Państwowej Izby Rejestracyjnej przy Ministerstwie Gospodarki FR uprawniający do przygotowywania i przedkładania do rejestracji dokumentów założycielskich przedstawicielstw i firm zagranicznych.

    W kwietniu 1998 r. PRIHP, jako jedyna organizacja w Polsce, podpisała umowę z Rosyjskim Centrum Badań i Certyfikacji dotyczącą wykonywania certyfikatów zgodności z normą GOST-R dla towarów eksportowanych do Rosji. W ramach wykonywanej usługi wystawiane są następujące certyfikaty: Certyfikat Zgodności z Normą GOST-R, Świadectwo Higieniczne
    Izba jako jedyna organizacja w Polsce jest również abonentem systemu informacji komputerowej, zawierającego nie tylko aktualne informacje prawne, ale również zapytania i oferty handlowe z terenu całej Rosji.

    PRIHP zrzesza ponad dwieście firm. Wśród nich są małe i średnie przedsiębiorstwa, a także potężne jak ELEKTROMONTAŻ EXPORT,MEBLE KLER,JUTRZENKA,EUROCARGO RAIL, ENERGOPOL, BARTIMPEX.
    Wszystkie nawiązują nowe bądź odnawiają stare kontakty handlowe

    Od kilku lat Izba bierze udział w najbardziej prestiżowych imprezach targowych i wystawienniczych na terenie Rosji i Wspólnoty Niepodległych Państw. Udział w targach i wystawach jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form promocji. Polsko-Rosyjska Izba Handlowo-Przemysłowa posiada kilkuletnie doświadczenie w organizacji oficjalnych wystąpień firm polskich na targach i wystawach na terenie Rosji i WNP

    Radzie Izby przewodniczy p. Stanisław Ciosek, prezesem jest p. Hanna Wielgosz, a wiceprezesem p. Sergiej Katyrin

    Zapraszamy do współpracy wszystkie podmioty gospodarcze pragnące nawiązać lub rozwijać kontakty z partnerami z Federacji Rosyjskiej i WNP.

    http://www.prihp.com.pl/index.php?option=com_content&t...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Kazachstan w temacie Polsko-Kazachstańska Izba Handlowo Przemysłowa
    22.09.2008, 22:41

    Polsko-Kazachstańska Izba Handlowo-Przemysłowa

    Polsko-Kazachstańska Izba Handlowo Przemysłowa została powołana w dniu 17 stycznia 2008 r. na potrzeby polskich i kazachstańskich przedsiębiorców.

    Głównymi celami Izby jest pomoc Firmom Członkowskim, zainteresowanym współpracą polsko - kazachstańską, pomoc w nawiązywaniu wzajemnych kontaktów pomiędzy nowymi strukturami i instytucjami, partnerami gospodarczymi, przedsiębiorstwami i przedsiębiorcami w Polsce i Kazachstanie, reprezentowanie interesów gospodarczych członków PKIHP wobec władz Republiki Kazachstanu, a także udzielanie informacji, usługi, doradztwo, organizowanie współpracy między członkami Izby.

    Do zadań Izby należy m. in. przyczynianie się do rozwoju stosunków gospodarczych między Polską a Kazachstanem, a także ułatwianie kontaktów pomiędzy potencjalnymi kontrahentami, organizacja misji handlowych, sympozjów i seminariów szkoleniowych oraz konferencji.

    Izba wydaje Biuletyn i Folder Izby. Na stronach internetowych i w wydawnictwach Izby Członkowie Izby mogą bezpłatnie umieszczać swoje dane, promując swoje przedsiębiorstwa, określając także rodzaj poszukiwanej współpracy.

    Izba współorganizuje wystawy, targi, seminaria i inne imprezy promocyjne. Na wszystkie spotkania, konferencje i wyjazdy, w których uczestniczy lub którym patronuje Izba, jej Członkowie zapraszani są w pierwszej kolejności.

    PKIHP współpracuje z Ambasadą Republiki Kazachstanu w Polsce, Ambasadą RP w Republice Kazachstanu, strukturami handlowymi placówek dyplomatycznych, Krajową Izbą Gospodarczą, regionalnymi i branżowymi Izbami Przemysłowymi.

    Bardziej szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej: http://pkihp.pl

    tel. 22 63 09 653 fax. 22 63 09 782

    e-mail: pkihp@pkihp.pl

    http://pkihp.plMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 13.04.12 o godzinie 15:06

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja w temacie Forum gospodarcze Kazachstan w Poznaniu w dniach...
    22.09.2008, 22:36

    Forum gospodarcze Kazachstan w Poznaniu w dniach 28-29.10.2008

    Autor: Daniel Braciszewski
    Asystent Prezesa Polsko Kazachstańskiej Izby Handlowo Przemysłowej

    Zapraszam do wzięcia udziału w Forum gospodarczym Kazachstan w Poznaniu w dniach 28-29.10.2008!

    Uczestnictwo bezpłatne. Bedzie to idealna okazja do poznania Kazachstanu - informacje o gospodarce, inwestycjach, społrczeństwie i kulturze, prowadzeniu działalności gospodarczej. Będzie okazja do porozmawiania ze specjalistami od Kazachstanu podczas pierwszego i drugiego dnia (goście w załączniku)!

    Można się zareklamować w Kazachstanie w przewodniku dla przedsiębiorstw, który przygotowujemy - będzie dostępny na polskich i kazachstańskich imprezach targowych, w urzedach i instytucjach państwowych w Kazachstanie.

    W zależności od Państwa oczekiwań sprowadzimy na Forum potencjalnych partnerów dla Państwa przedsiębiorstwa i zorganizujemy spotkania i pomożemy w wejściu na rynek kazachstański.

    Z Kazachstanu przyjedzie delegacja z KAZINVEST (odpowiednika PAIiZ) oraz firmy: farmacja, wyposażenie szpitali, chusteczki nawilżające i serwetki, meble, rentgenografia a inne są w trakcie decydowania się. Jeśli zechcą Państwo z nimi nawiązać kontakty i współpracować to będzie to możliwe po podpisaniu przez nas umowy sponsorskiej. Niezależnie od tego zachecamy do uczestnictwa, także w formie bezpłatnej!

    Firmy z tych branż poszukuja partnerów i liczą na współpracę z firmami z Wielkopolski! Szczególnie zdeterminowana jest firma od chusteczek nawilżających, pieluch i artykułów kosmetycznych oraz farmacja. Moze to być idealna okazja do powiększenia rynku zbytu o Kazachstan, jak i nawiązania kontaktów z nowym partnerem i wspólnych inwestycji. Partner może też Państwu pomóc w wejściu na rynek Kazachstanu.

    Przypominam - sprowadzimy też każdą firmę w zależności od Państwa oczekiwań i deklaracji.

    Forum Gospodarcze Wielkopolska – Kazachstan jest pierwszym tego typu wydarzeniem w Polsce, które może przyczynić się do zacieśnienia kontaktów między Wielkopolską i najdynamiczniej rozwijającym się krajem byłego ZSRR i napływem kapitału do Wielkopolski. Forum ma także niebywałe znaczenie w kontekście tradycji poznańskich badań środkowoazjatyckich.

    Organizatorzy: Polsko Kazachstańska Izba Handlowo Przemysłowa, Instytut Wschodni UAM, Katedra Studiów Azjatyckich i Fundacja „Pluribus unum"

    Partnerzy: Polsko Brytyjska Izba Handlowa, Agencja Wspierania Inicjatyw Lokalnych, Centrum Badań Środkowoazjatyckich UAM

    Patronat: Ambasada Kazachstanu w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Przewodniczący Rady Miasta Poznań, poseł do PE Jan Kułakowski, Marszałek Wielkopolski, Radio Merkury SA, WTK, PTV

    z poważaniem,

    Daniel Braciszewski

    Asystent Prezesa Polsko Kazachstańskiej Izby Handlowo Przemysłowej

    www pkihp.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Strefa ekonomiczna w temacie Strefy ekonomiczne w Szanghaju
    21.09.2008, 02:19

    Development Zone Shanghai

    2007-3-8

     

    Shanghai Minhang Economic & Technological Development Zone

    Add: No. 1251, Jiangchuan Rd., Minhang, Shanghai Zip code: 200245

    Tel: 21-64300888X Fax:21-64300789

    Shanghai Caohejing Hi-Tech Park

    Add: High-Tech Building, 900 Yishan Road Zip code: 200233

    Tel: 21-64850000 Fax: 21-64850523

    Shanghai Songjiang Industry Zone Investment Promotion Dept.
    Add: No.78, Ledongbu, Songjiang County, Shanghai Zip code:201613
    Tel:8621-57743493 Fax:8621-57743188

    Shanghai Jiading Industry Zone Investment Promotion Dept.
    Add:No.555, Yecheng Road, Jiading, Shanghai Industry Zone, Shanghai Zip code:201821
    Tel:8621-59162200 Fax:8621-59161600

    Shanghai Pudong Kangqiao Industry Zone Investment Promotion Dept.
    Add: No.2502, Hunan Road, Pudong, Shanghai Zip code:201315
    Tel:8621-58121822 Fax:8621-58121188

    Lujiazui Finance and Trade Zone

    Investment Service Center

    Add: Floor 6, No.981, Pudong Avenue.

    Tel: 021-58878888-625 (extension)

    Fax: 021-58876608



    Jinqiao Export Processing Zone

    Address: Business Invitation Department, Shanghai Jinqiao (Group) Co., Ltd., 27# Xinjinqiao Road, Pudong New Area, Shanghai

    Contact: Xu Shuang

    Tel: 50307647 58584681 13817722152 50307776 (fax)



    Zhangjiang High-Tech Park

    Shanghai Zhangjiang Group Co., Ltd. Business Promotion Center.

    Add: 69 Zhangjiang RD., Pudong New Area, Shanghai, PRChina

    Tel: 50801818 Fax: 50800985

    Email: marketing@zjpark.com



    Hongqiao Economic and Technological Development Zone

    Undertaking dept.: Investment Management Dept. General Office

    Persons in charge Chen Zhihua Shen Zhiping

    Tel: 021-62750413 021-62755005

    Fax: 62194505

    Email: hqchenzh@sh163.net shenzp@onlian.sh.cn



    Qingpu Export Processing Zone

    Leader in Charge: Mr. Xu Nong Tel: 021-59701628

    E-mail: xunong@epz8118.com

    Mr. Zhang Hongzhou Tel: 021-59701836

    E-mail: zhanghz@epz8118.com



    Qingpu Industrial Zone

    Japan & Korea Department: 69225932

    North America Department: 69225357

    Europe Department: 69225920, 69225308

    HK & Taiwan Department: 69225921

    Domestic Fund Department: 69225805

    Manager Zhang Zhong: 69225198

    Deputy-Manager Lu Zufang: 69225327

    Deputy-Manager Cao Qingguo: 69225303

    Deputy-Manager Xu Jianwei: 69225805



    Spark Development Zone

    88 Minle Rd. Shanghai Spark Development Zone, Shanghai

    Tel: 57502654

    Contact: Shen Yan-qun,Li Zhi-chun, Xu Zhen-tao, Wang He-guo,Wang hui



    Xinzhuang Industrial Zone

    Leader in charge: Mr. Chen Jianping

    Responsible department: Investment Consulting Dept.

    Person in charge: Ms. Jenny Wang

    Telephone: 54421111,54425442 ext.

    Investment Consulting Dept. 54421547



    Shanghai Baoshan Industrial Zone

    Leader in district:Zhu Yongquan(deputy district director, general director of SBIZ administration)

    Directly leader: Yang Baokang(standing deputy director of SBIZ administration committee)

    Undertaking department :office 66879800

    Responsible person :Zhang Shiliang(leader of office)

    Undertaker : Wang Chaoyang 66876766 66879800

    E-mail:bsgyyq@gmail.com



    Baoshan Urban Industrial Park

    Communication

    Mr Teng yongfu(director)

    Tel:86-21-36160808

    Mr Ma zhenyong(Vice General Manager)

    Tel:86-21-36160734,MB:13321835776

    Miss Zheng lingjue(project manager)

    TEL:86-21-36160736,MB:13816898420

    Email:zhljue@smmail.cn

    Miss Wan xiaohua(project manager)

    Tel:86-21-36160736,MB:13381607727

    Email:mv_vivian@sohu.com

    FAX:86-21-36160734,36160664



    Chongming Industrial Zone

    Address:No.588 Ximen Road,Chengqiao Town,Chongming

    Postcode:202150

    Tel:69625800 69625818 69625816 Fax:69625830



    Shanghai Chemical Industry Park

    SCIP Administration Commission

    Add: 15F No.201 Mu Hua Road,Shanghai

    Tel: 021-67126666

    Fax: 021-67120660



    Representative office in downtown

    Tel: 021-64287216

    Fax: 021-64287215

    Email: info@scip.gov.cn



    Shi Bei Industrial New Zone

    Add: No.395, Jiang Chang Road(W), Shanghai, China Zip:200436

    Tel: 56770133

    Fax: 56770134



    Investment Promotion Dept.

    Tel: 56774235

    Fax: 56776647

    Http: http://shibei.com

    E-mail: shibeicn@sh163.net

    Fax: 62133676

    http://www.cpitsh.org/ccpit/en/article_detail.asp?ping...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Handel w temacie EC Declaration of Conformity - Deklaracja zgodności WE
    19.09.2008, 08:59

    DEKLARACJA ZGODNOŚCI WE
    (Zapewnienie jakości wyrobu)
    1. Wytwórca zapewnia stosowanie certyfikowanego systemu jakości wyrobu zgodnego z
    ust. 3 i w tym zakresie podlega nadzorowi jednostki notyfikowanej. Dla wyrobów
    sterylnych wprowadzonych do obrotu w zakresie dotyczącym wyłącznie zapewnienia i
    utrzymania sterylności w procesie produkcyjnym wytwórca stosuje wymagania, o
    których mowa w ust. 3 i 4 załącznika nr 6 do rozporządzenia.
    2. Deklaracja zgodności jest procedurą, w wyniku której wytwórca, wypełniając obowiązki
    określone w ust. 1, zapewnia i oświadcza, że dany wyrób odpowiada typowi opisanemu
    w procedurze badania typu WE, o którym mowa w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
    Wytwórca oznakowuje wyrób znakiem zgodności CE i sporządza pisemną deklarację
    zgodności. Deklaracja ta powinna obejmować określoną liczbę wytworzonych wyrobów i
    być przechowywana przez wytwórcę. Znakowi zgodności CE musi towarzyszyć numer
    identyfikacyjny jednostki notyfikowanej wykonującej zadania wymienione w tym
    załączniku.
    3. System jakości
    3.1. Wytwórca zapewnia złożenie do wybranej przez siebie jednostki notyfikowanej
    wniosku w sprawie oceny i certyfikacji jego systemu jakości.
    Wniosek ten w szczególności zawiera:
    1) nazwę i adres wytwórcy;
    2) wszystkie istotne informacje na temat wyrobu lub kategorii wyrobu objętego
    procedurą;
    3) pisemne oświadczenie stwierdzające, że nie złożono innego wniosku o ocenę tych
    samych wyrobów do innej jednostki notyfikowanej;
    4) dokumentację systemu jakości;
    5) zobowiązanie
    dotyczące
    wypełnienia
    obowiązków
    wynikających
    z
    certyfikowanego systemu jakości;
    6) zobowiązanie wytwórcy do utrzymania skuteczności certyfikowanego systemu
    jakości;
    7) techniczną dokumentację certyfikowanych typów i kopię certyfikatu badania typu
    WE, jeżeli dotyczy;
    8) zobowiązanie wytwórcy do ustanowienia, udokumentowania, wdrożenia i
    utrzymania procedury: systematycznego przeglądu informacji gromadzonych po
    wprowadzeniu wyrobu medycznego do obrotu i do używania, działań korygujących,
    postępowania w przypadku wystąpienia incydentu medycznego, obejmującej
    powiadomienie Urzędu bezpośrednio po wystąpieniu incydentu medycznego.
    3.2. W ramach systemu jakości każdy wyrób lub reprezentatywna próbka danej partii jest
    badana zgodnie z określonymi normami zharmonizowanymi lub badaniami
    równoważnymi w celu zapewnienia zgodności wyrobu z typem opisanym w
    certyfikacie badania typu WE, o którym mowa w załączniku nr 4.
    Wszystkie elementy, wymagania i standardy przyjęte przez wytwórcę dla jego systemu
    jakości muszą być udokumentowane w sposób systematyczny i uporządkowany, w
    formie pisemnej, zawierając: politykę jakości, procedury, księgę jakości, plany jakości,
    instrukcje i zapisy dotyczące jakości, a w tym opisy:
    Page 2
    1) celów jakościowych wytwórcy; organizacji przedsiębiorstwa, w szczególności
    schemat organizacyjny, zakres odpowiedzialności i kompetencji personelu
    kierowniczego, w tym jego odpowiedzialność za jakość wyrobu;
    2) metod nadzorowania skuteczności funkcjonowania systemu jakości;
    3) zapisy jakości, między innymi raporty z audytów, testów, wzorcowań i kwalifikacji
    personelu;
    4) odpowiednich prób i badań, które powinny być przeprowadzane przed, w trakcie i
    po zakończeniu produkcji, określenia częstotliwości, z jaką będą przeprowadzane
    próby i badania, używanego wyposażenia pomiarowego; należy zapewnić
    identyfikowalność sprawdzania i wzorcowania przyrządów pomiarowych.
    Wymienione powyżej kontrole nie stanowią podstawy oceny procesów produkcyjnych
    mających na celu zapewnienie sterylności.
    3.3. Jednostka notyfikowana dokonuje audytów systemu jakości w celu oceny spełnienia
    wymagań określonych w ust. 3.2, przyjmując przy tym domniemanie, że system jakości,
    w którym zastosowano odpowiednie normy zharmonizowane, jest zgodny z tymi
    wymaganiami.
    W skład zespołu audytującego prowadzącego ocenę wchodzi co najmniej jedna osoba
    posiadająca kwalifikacje i doświadczenie w danej dziedzinie. Do procedury oceny
    należy audyt zakładu wytwórcy, a także, w uzasadnionych przypadkach, audyt
    zakładów dostawców wytwórcy w celu zbadania procesów produkcyjnych.
    Jednostka notyfikowana informuje wytwórcę o wyniku audytu oraz przedstawia
    wnioski z uzasadnieniami.
    3.4. Wytwórca informuje jednostkę notyfikowaną, która certyfikowała system jakości, o
    planach odnoszących się do istotnych zmian systemu jakości lub jego zakresu
    stosowania. Jednostka notyfikowana ocenia proponowane zmiany i dokonuje
    weryfikacji, czy po tych zmianach system jakości będzie spełniał wymagania ust. 3.2.
    Jednostka notyfikowana powiadamia wytwórcę o swojej decyzji; w przypadku
    przeprowadzenia audytu informuje wytwórcę o jego wyniku oraz przedstawia wnioski z
    uzasadnieniami.
    4. Nadzór
    4.1. Nadzór ma na celu zapewnienie właściwego wywiązywania się przez wytwórcę z
    ciążących na nim obowiązków wynikających z zatwierdzonego systemu jakości.
    4.2. Wytwórca umożliwia jednostce notyfikowanej przeprowadzenie wszelkich niezbędnych
    audytów i udziela jej odpowiednich informacji, w szczególności udostępnia:
    1) dokumentację systemu jakości;
    2) dokumentację techniczną;
    3) zapisy jakości dotyczące kontroli, takie jak raporty z badań, testów, wzorcowań
    oraz kwalifikacji personelu.
    4.3. Jednostka notyfikowana okresowo przeprowadza audyty i ocenę systemu jakości w celu
    stwierdzenia, że wytwórca stosuje certyfikowany system jakości. Jednostka
    notyfikowana powiadamia wytwórcę o wyniku audytu oraz przedstawia wnioski z
    uzasadnieniami.
    4.4. Jednostka notyfikowana może przeprowadzać niezapowiedziane audyty u wytwórcy. W
    czasie audytów, jeżeli ma to zastosowanie, jednostka notyfikowana może
    przeprowadzać próby lub żądać przeprowadzenia prób mających na celu sprawdzenie,
    na ile system jakości funkcjonuje zgodnie z określonymi wymaganiami oraz że proces
    produkcji odpowiada wymaganiom ustawy. W tym celu odpowiednie próbki wyrobów
    końcowych, pobrane na miejscu przez jednostkę notyfikowaną, muszą być zbadane i
    poddane próbom określonym w normach zharmonizowanych lub badaniom
    Page 3
    równoważnym. W przypadku gdy jedna lub więcej próbek wykaże niezgodności,
    jednostka notyfikowana podejmuje odpowiednie działania.
    Jednostka notyfikowana powiadamia wytwórcę o wyniku audytu i prób oraz
    przedstawia wnioski z uzasadnieniem.
    5. Przepisy administracyjne
    Wytwórca przechowuje przez okres co najmniej 5 lat od dnia zakończenia produkcji
    ostatniego wyrobu do dyspozycji Prezesa Urzędu:
    1) deklarację zgodności;
    2) techniczną dokumentację certyfikowanych typów i kopię certyfikatu badania typu
    WE, jeżeli dotyczy;
    3) dokumentację o zmianach, o których mowa w ust. 3.4;
    4) wyniki audytów i wnioski jednostki notyfikowanej, o których mowa w ust. 3.4, 4.3,
    4.4;
    5) certyfikat badania typu WE, o którym mowa w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
    jeżeli dotyczy.
    6. Dla wyrobów sklasyfikowanych do klasy IIa nie stosuje się postanowień ust. 2, 3.1 i
    3.2 załącznika. Wytwórca sporządza deklarację zgodności, w której zapewnia i
    deklaruje, że wyroby klasy IIa są wytwarzane zgodnie z dokumentacją techniczną, o
    której mowa w ust. 3 załącznika nr 7 do rozporządzenia, i spełniają wymagania
    ustawy.

    http://mz.gov.pl/wwwfiles/ma_struktura/docs/zal6_rmz_a...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Indie w temacie Powstała Polsko-Indyjska Izba Gospodarcza
    18.09.2008, 23:52

    Powstała Polsko-Indyjska Izba Gospodarcza

    W środę, 17 września w Poznaniu odbyło się zgromadzenie założycielskie Polsko-Indyjskiej Izby Gospodarczej (PIIG). Jest to nowa struktura pozarządowa, która ma ożywić działalność gospodarczą i stworzyć nowe możliwości w kontaktach biznesowych polskich przedsiębiorców na rynkach azjatyckich.

    Powstanie Izby zainicjowała grupa indyjskich i polskich przedsiębiorców. W maju, na zaproszenie strony indyjskiej, bardzo zainteresowanej powstaniem Izby, z kilkudniową wizytą przebywała w Indiach grupa organizatorów z Polski. Spotkali się oni z przedstawicielami kół biznesowych oraz administracji państwowej. Indyjscy przedsiębiorcy podkreślali swoje poważne zainteresowanie możliwościami nawiązania współpracy gospodarczej z polskimi przedsiębiorcami z wielu branż, w tym miedzy innymi: przetwórstwa rolno-spożywczego, meblarstwa, ICT oraz automatyki przemysłowej.

    W zgromadzeniu założycielskim Polsko-Indyjskiej Izby Gospodarczej wzięli udział przedstawiciele rządu i biznesu obu krajów oraz co najmniej stu przedsiębiorstw, które stały się członkami - założycielami Izby. Gośćmi spotkania byli: wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak i sekretarz stanu w KPRM Eugeniusz Grzeszczak.

    Inicjatorom zależy, aby członkami Izby zostały znane firmy produkcyjne i handlowe cieszące się uznaniem, odnoszące rynkowe sukcesy i co ważne, poszukujące nowych, atrakcyjnych rynków. Będą one stanowiły o sile i znaczeniu Polsko-Indyjskiej Izby Gospodarczej, która chce stworzyć warunki do skuteczniejszych negocjacji między kontrahentami obu krajów.

    W styczniu br. z kilkudniową wizytą w Indiach przebywał wiceminister gospodarki Adam Szejnfeld. Podkreślił m.in., że Polska ma nadzieję na dalsze zacieśnianie współpracy gospodarczej z tym krajem, zwłaszcza w obszarach takich jak energetyka, górnictwo i przetwórstwo spożywcze. (PIIG)

    http://www.paiz.gov.pl/index/?id=a9c397afa342c368ba24e...

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do