Umiejętności
AutoCAD
AutoCAD Mechanical
Hydraulika
Microsoft Office
Okrętownictwo
silniki spalinowe
serwis maszyn i urządzeń
Turbiny gazowe
Inventor AutoDesk
Inżynieria mechaniczna
pompy hydrauliczne
maszyny sterowe
drzwi grodziowe wodoszczelne
przeglądy endoskopowe
silniki turbinowe
przekładnie planetarne
wały napędowe
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
norweski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Inżynier serwisant
Bota Technik
1. Remonty i weryfikacja sterów strumieniowych (Kawasaki, Rolls Royce);
2. Serwis hydraulicznych układów sterowania zmianą kąta wychylenia płatów śrub okrętowych;
3. Pomiary rekcji w łożyskach linii wałów;
4. Montaż i demontaż sterów strumieniowych i pędników azymutalnych.
2. Serwis hydraulicznych układów sterowania zmianą kąta wychylenia płatów śrub okrętowych;
3. Pomiary rekcji w łożyskach linii wałów;
4. Montaż i demontaż sterów strumieniowych i pędników azymutalnych.
Kierownik Działu Kontroli Jakości
Remontowa Hydraulic Systems (Hydroster)
1.Nadzór jakościowy nad produkcją,
2. Przeprowadzanie wewnętrznych prób jakościowych wyrobów (drzwi wodoszczelne, śrubowe pompy hydrauliczne, maszyny sterowe na statki),
3. Zlecanie wizyt przedstawicieli Towarzystw Kwalifikacyjnych (ABS, LR, RMRS, RINA, PRS, BV, DNV-GL) i ścisła współpraca z inspektorami w zakresie certyfikacji wyrobu,
4.Pomiary warsztatowe,
5. Zlecanie badań NDT (MT, UT, PT, RT) oraz nadzór nad ich przebiegiem,
6.Wystawianie dokumentów jakościowych,
7. Zarządzanie pracą zespołu kontrolerów jakości,
8. Koordynowanie pracy serwisu podczas wyjazdów serwisowych.
2. Przeprowadzanie wewnętrznych prób jakościowych wyrobów (drzwi wodoszczelne, śrubowe pompy hydrauliczne, maszyny sterowe na statki),
3. Zlecanie wizyt przedstawicieli Towarzystw Kwalifikacyjnych (ABS, LR, RMRS, RINA, PRS, BV, DNV-GL) i ścisła współpraca z inspektorami w zakresie certyfikacji wyrobu,
4.Pomiary warsztatowe,
5. Zlecanie badań NDT (MT, UT, PT, RT) oraz nadzór nad ich przebiegiem,
6.Wystawianie dokumentów jakościowych,
7. Zarządzanie pracą zespołu kontrolerów jakości,
8. Koordynowanie pracy serwisu podczas wyjazdów serwisowych.
Technik / Inżynier pokładowy śmigłowca W-3RM
Lotnisko Gdynia Babie Doły - 43 Baza Lotnictwa Marynarki Wojennej
1.Przeglądy endoskopowe silników turbinowych (sekcji gorących i zimnych) oraz wykonywanie raportów z wykrytych uszkodzeń - podejmowanie decyzji o dalszej eksploatacji,
2.Ustawianie współosiowości wału silnika z gniazdem napędowym przekładni głównej przy zabudowie silników na płatowiec,
3.Usuwanie niewspółtorowości łopat wirnika nośnego,
4.Wyważanie dynamiczne śmigieł ogonowych,
5. Pomiary i analiza drgań płatowca i zespołu napędowego,
6.Loty próbne-kontrolne po remontach głównych,
7.Przeglądy endoskopowe pakietów sprężystych na łączeniu przekładnia - silnik,
8.Wykonywanie lotów w składzie załogi w charakterze technika/inżyniera pokładowego,
9.Testy zespołu napędowego po remoncie,
10.Wykrywanie i usuwanie usterek w instalacjach,
11. Prace eksploatacyjne i naprawcze przy przekładniach planetarnych, zębatych walcowych (zwykłych i kątowych) - wymiany uszczelnień na wejściach i wyjściach wału, wymiany oleju, wymiany i czyszczenie filtrów olejowych , sprawdzenia magnetycznych czujników opiłkowania przekładni,
12. Pobieranie próbek oleju hydraulicznego, silnikowego oraz przekładniowego do badań trybologicznych,
13. Pomiary powstałych luzów na elementach mechanicznych układu sterowania lotem (główki popychaczy łopat wirników, cięgna itp.);
14. Wymiany zbiorników paliwowych, pomp, chłodnic olejowych itp.
15. Wymiana odcinków linii wału transmisji;
16. Prowadzenie dokumentacji technicznej śmigłowca - liczenie pozostałości resursowych agregatów;
17. Nadzór nad pracą mechaników śmigłowca.
2.Ustawianie współosiowości wału silnika z gniazdem napędowym przekładni głównej przy zabudowie silników na płatowiec,
3.Usuwanie niewspółtorowości łopat wirnika nośnego,
4.Wyważanie dynamiczne śmigieł ogonowych,
5. Pomiary i analiza drgań płatowca i zespołu napędowego,
6.Loty próbne-kontrolne po remontach głównych,
7.Przeglądy endoskopowe pakietów sprężystych na łączeniu przekładnia - silnik,
8.Wykonywanie lotów w składzie załogi w charakterze technika/inżyniera pokładowego,
9.Testy zespołu napędowego po remoncie,
10.Wykrywanie i usuwanie usterek w instalacjach,
11. Prace eksploatacyjne i naprawcze przy przekładniach planetarnych, zębatych walcowych (zwykłych i kątowych) - wymiany uszczelnień na wejściach i wyjściach wału, wymiany oleju, wymiany i czyszczenie filtrów olejowych , sprawdzenia magnetycznych czujników opiłkowania przekładni,
12. Pobieranie próbek oleju hydraulicznego, silnikowego oraz przekładniowego do badań trybologicznych,
13. Pomiary powstałych luzów na elementach mechanicznych układu sterowania lotem (główki popychaczy łopat wirników, cięgna itp.);
14. Wymiany zbiorników paliwowych, pomp, chłodnic olejowych itp.
15. Wymiana odcinków linii wału transmisji;
16. Prowadzenie dokumentacji technicznej śmigłowca - liczenie pozostałości resursowych agregatów;
17. Nadzór nad pracą mechaników śmigłowca.
Starszy Mechanik Śmigłowca W-3 RM
Lotnisko Gdynia Babie Doły - 28 Eskadra Lotnictwa Morskiego
1.Obsługi bieżące instalacji płatowca i silnika,
2.Bieżące wykrywanie i usuwanie usterek,
3.Analiza i usuwanie zaistniałych niesprawności,
4.Dbanie o stan techniczny powierzonego sprzętu lotniskowo-hangarowego.
2.Bieżące wykrywanie i usuwanie usterek,
3.Analiza i usuwanie zaistniałych niesprawności,
4.Dbanie o stan techniczny powierzonego sprzętu lotniskowo-hangarowego.
Młodszy Mechanik Obsugi Samolotu C-295 CASA
Lotnisko Kraków Balice - 13 Eskadra Lotnictwa Transportowego
1.Obsługi bieżące, odtwarzanie gotowości samolotu do lotu ( tankowania, przeglądy bieżące silników P&W 127 G, kadłuba oraz instalacji podwozia itp.),
2.Wymiana agregatów i podzespołów silnikowych zgodnie z dokumentacją technologiczną producenta, 3.Wymiana ogumienia podwozia głównego i przedniego samolotu,
4. Bieżące wykrywanie i usuwanie usterek,
5. Zmiana wersji kabiny ładunkowej w zależności od charakteru realizowanego lotu (MEDEVAC--->CARGO--->DESANT--->VIP).
2.Wymiana agregatów i podzespołów silnikowych zgodnie z dokumentacją technologiczną producenta, 3.Wymiana ogumienia podwozia głównego i przedniego samolotu,
4. Bieżące wykrywanie i usuwanie usterek,
5. Zmiana wersji kabiny ładunkowej w zależności od charakteru realizowanego lotu (MEDEVAC--->CARGO--->DESANT--->VIP).
Szkolenia i kursy
1.Regulacja charakterystyki automatycznego regulatora paliwa ALRP-5 silnika turbinowego PZL - 10 W,
2. Budowa i eksploatacja płatowca i silnika śmigłowca W-3,
3. AutoCAD,
4.Autodesk Inventor,
5. Nupas-Cadmatic,
6.AutoCAD Mechanical,
7. Crew Resource Management - zarządzanie zasobami ludzkimi w załodze,
8.Operator/programista obrabiarek sterowanych numerycznie CNC, 9.Kurs obsługi urządzenia do pomiarów klasy czystości oleju hydraulicznego - PARKER,
10. Kurs z zakresu medycyny lotniczej organizowany przez Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej w zakresie skutków i objawów hipoksji - teoria i praktyka w komorze niskich ciśnień,
11. HUET - Helicopter Underwater Escape Training w Ośrodku Szkolenia Nurków i Płetwonurków w Gdyni;
12. TU Delft University - wstęp do inżynierii lotniczej.
2. Budowa i eksploatacja płatowca i silnika śmigłowca W-3,
3. AutoCAD,
4.Autodesk Inventor,
5. Nupas-Cadmatic,
6.AutoCAD Mechanical,
7. Crew Resource Management - zarządzanie zasobami ludzkimi w załodze,
8.Operator/programista obrabiarek sterowanych numerycznie CNC, 9.Kurs obsługi urządzenia do pomiarów klasy czystości oleju hydraulicznego - PARKER,
10. Kurs z zakresu medycyny lotniczej organizowany przez Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej w zakresie skutków i objawów hipoksji - teoria i praktyka w komorze niskich ciśnień,
11. HUET - Helicopter Underwater Escape Training w Ośrodku Szkolenia Nurków i Płetwonurków w Gdyni;
12. TU Delft University - wstęp do inżynierii lotniczej.
Edukacja
Specjalizacje
Inżynieria
Mechanika/Lotnictwo
Inżynieria
Monterzy/Serwisanci
Inżynieria
Inne
Zainteresowania
dobra książka, dobry film, podróże, jazda rowerem, sporty siłowe, inżynieria okrętowa - systemy napędowe, silniki lotnicze.
Organizacje
Mechanical Engineering Community - forum.
Forum Okrętowe.
Forum Okrętowe.
Inne
chętnie podejmuję się nowych wyzwań, dobrze czuję się pracując w zespole, jestem kreatywny, łatwo nawiązuję nowe kontakty, jestem nastawiony na podnoszenie swoich kwalifikacji i staram sie regularnie uaktualniac zdobyta wiedze.
Grupy
Eksploatacja maszyn i systemów
Eksploatacja, użytkowanie, obsługa, utrzymanie ruchu, oferty pracy dla inżynierów, TPM, TQM, RCM, PM, CM, BM, RBM, CSR, CRM, ERP, CMMS, strategie eksploatacji, uzasadnienie ekonomiczne strategii ekspl