Umiejętności
Dziennikarstwo radiowe
Komunikacja korporacyjna
Kreatywność
DJ
Ekonomika
Angielski
Event Management
planowanie eventów
Finanse
Komunikacja wewnętrzna
Dziennikarstwo
Komunikacja Marketingowa
Strategia marketingowa
Analiza mediów
Marketing internetowy
Prezentacje
Konferencje prasowe
komunikaty prasowe
marketing produktu
Project Management
Psychologia
Public Relations
Wystąpienia publiczne
Social Media
Strategic Communications
Zarządzanie zespołem
Prawo jazdy kat B
Organizowanie eventów
Umiejętność budowania relacji z ludźmi
Języki
angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Manager ds. marketingu
- Planowanie oraz realizacja strategii marketingowej firmy.
- Kreowanie i budowa wizerunku firmy Unibit, oraz własnych marek produktów.
- Tworzenie i realizacja projektów promocyjnych, reklamowych oraz akcji marketingowych w tym kampanii mailingowych.
- Wspieranie procesu sprzedaży, analizy sprzedaży, klientów, konkurencji.
- Poprawa komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
- Współpraca z agencjami i drukarniami, agencjami reklamowymi.
- Zarządzanie zawartością stron internetowych firmy oraz profilami w social media, SEM, SEO.
- Praca nad rozwiązaniami pozwalającymi zwiększać sprzedaż w kanale e-commerce.
- Obsługa oraz rozbudowa programu lojalnościowego.
- Analiza danych, trendów rynkowych i skuteczności kampanii oraz raportowanie wyników.
- Organizacja targów, imprez integracyjnych oraz promocyjnych, współpraca z mediami.
- Kreowanie i budowa wizerunku firmy Unibit, oraz własnych marek produktów.
- Tworzenie i realizacja projektów promocyjnych, reklamowych oraz akcji marketingowych w tym kampanii mailingowych.
- Wspieranie procesu sprzedaży, analizy sprzedaży, klientów, konkurencji.
- Poprawa komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
- Współpraca z agencjami i drukarniami, agencjami reklamowymi.
- Zarządzanie zawartością stron internetowych firmy oraz profilami w social media, SEM, SEO.
- Praca nad rozwiązaniami pozwalającymi zwiększać sprzedaż w kanale e-commerce.
- Obsługa oraz rozbudowa programu lojalnościowego.
- Analiza danych, trendów rynkowych i skuteczności kampanii oraz raportowanie wyników.
- Organizacja targów, imprez integracyjnych oraz promocyjnych, współpraca z mediami.
Specjalista ds. Marketingu i PR
- kompleksowa kreacja polityki marketingowej
- kreacja i inicjowanie kontaktów z mediami,
- wspólpraca z Działem Sprzedaży przy realizacji polityki marketingowej,
- planowanie oraz realizacja kompleksowych działań public relations
(zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego),
- prowadzenie social media oraz szeregu stron internetowych firmy.
- plany, analizy oraz strategie ekonomiczne oraz organizacyjne,
- reprezentacja firmy podczas konferencji, seminariów, targów itp.
- kreacja udziału firmy w różnego typu konkursach oraz plebiscytach:
Innowator Ślaska, Śląska Rzecz, Najwyższa Jakość QI itp.
- ścisła współpraca z Zarządem firmy,
- kreacja i inicjowanie kontaktów z mediami,
- wspólpraca z Działem Sprzedaży przy realizacji polityki marketingowej,
- planowanie oraz realizacja kompleksowych działań public relations
(zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego),
- prowadzenie social media oraz szeregu stron internetowych firmy.
- plany, analizy oraz strategie ekonomiczne oraz organizacyjne,
- reprezentacja firmy podczas konferencji, seminariów, targów itp.
- kreacja udziału firmy w różnego typu konkursach oraz plebiscytach:
Innowator Ślaska, Śląska Rzecz, Najwyższa Jakość QI itp.
- ścisła współpraca z Zarządem firmy,
Specjalista ds. Marketingu
- Kompleksowa obsługa e-marketingu dla sieci Hosteli Twój Hostel
- Administracja, prowadzanie oraz rozwój profilu Facebook Sieci Twój Hostel
- Organizacja systemu rabatowego „Hostel z Kulturą"
- Współpraca przy działaniach promocyjnych, PR, marketingu oraz reklamie Hostelu Bytom (również dla nowego Hotelu Prime Bytom)
- Administracja, prowadzanie oraz rozwój profilu Facebook Sieci Twój Hostel
- Organizacja systemu rabatowego „Hostel z Kulturą"
- Współpraca przy działaniach promocyjnych, PR, marketingu oraz reklamie Hostelu Bytom (również dla nowego Hotelu Prime Bytom)
Współpraca przy kontakatach z mediami, organizator oraz panelista ogólnopolskiej konferencji.
Polskie Stowarzyszenie Prezenterów Muzyki DJ UNION
* Moderacja panelu dyskusyjnego pt "Wpływ mediów na gusta muzyczne klubowiczów w Polsce" I Ogólnopolskiej Konferencji Muzycznej pt "Dokąd zmierza polski clubbing" Katowice 06.06.2012 r. Aula Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego.
* Przygotowywanie materiałów promocyjnych na potrzeby konferencji.
* Kompleksowa promocja konferencji zarówno w w mediach tradycyjnych
oraz w Internecie (w tym również w social media).
oraz pozyskiwanie partnerów oraz patronów medialnych.
* Koordynowanie czynności związanych z organizacją wydarzenia
(zaplecze, techniczne, prelegenci itd.)
* Obsługa administracyjna wydarzenia.
* współpraca przy kontaktach z mediami XXX Mistrzostw Polski DJ Pioneer DJ Chamionship 2012 - 22-23.11.2012 r.
* reprezentacja Stowarzyszenia podczas wydarzeń branżowych
* Przygotowywanie materiałów promocyjnych na potrzeby konferencji.
* Kompleksowa promocja konferencji zarówno w w mediach tradycyjnych
oraz w Internecie (w tym również w social media).
oraz pozyskiwanie partnerów oraz patronów medialnych.
* Koordynowanie czynności związanych z organizacją wydarzenia
(zaplecze, techniczne, prelegenci itd.)
* Obsługa administracyjna wydarzenia.
* współpraca przy kontaktach z mediami XXX Mistrzostw Polski DJ Pioneer DJ Chamionship 2012 - 22-23.11.2012 r.
* reprezentacja Stowarzyszenia podczas wydarzeń branżowych
Wsparcie przy pozyskiwaniu sponsorów / prowadzenie kontaktów z mediami
Projekt Bolidu Politechniki Śląskiej na Shell Eco-marathon 2012
* Pomoc w pozyskiwaniu sponsorów dla projektu. www.mkm.polsl.pl
* Obsługa medialna Projektu 2012. (kontakt oraz przekazywanie
informacji do największych ogólnopolskich, regionalnych oraz lokalnych
redakcji mediów - radio, prasa, TV, Internet)
* Obsługa medialna Projektu 2012. (kontakt oraz przekazywanie
informacji do największych ogólnopolskich, regionalnych oraz lokalnych
redakcji mediów - radio, prasa, TV, Internet)
Event Manager
Wspólnota Wiedzy i Innowacji Europejskiego Instytutu Technologicznego - KIC InnoEnergy SE
* Przygotowywanie materiałów promocyjnych na potrzeby seminarium.
* Kompleksowa promocja seminarium zarówno w w mediach tradycyjnych
oraz w Internecie (w tym również w social media).
oraz pozyskiwanie partnerów oraz patronów medialnych.
* Obsługa zgłoszeń uczestników seminarium.
* Koordynowanie wydarzenia (zaplecze, techniczne, rejestracja, prelegenci itd.)
* Obsługa administracyjna wydarzenia.
* Kompleksowa promocja seminarium zarówno w w mediach tradycyjnych
oraz w Internecie (w tym również w social media).
oraz pozyskiwanie partnerów oraz patronów medialnych.
* Obsługa zgłoszeń uczestników seminarium.
* Koordynowanie wydarzenia (zaplecze, techniczne, rejestracja, prelegenci itd.)
* Obsługa administracyjna wydarzenia.
Pozyskiwanie sponsorów / prowadzenie kontaktów z mediami
Projekt Bolidu Silesian Greenpower Politechniki Śląskiej
* Pozyskiwanie sponsorów dla projektu. www.sg.polsl.pl
* Pełna obsługa medialna Projektu 2011/2012. (kontakt oraz przekazywanie
informacji do największych ogólnopolskich, regionalnych oraz lokalnych
redakcji mediów - radio, prasa, TV, Internet)
* Organizacja konferencji prasowych po sukcesach Bolidów w latach 2011 / 2012
(1 i 2 miejsce na Torze Silverstone w Wielkiej Brytanii).
* Organizacja wizyty ekipy Bolidu w programach
"Dzień Dobry TVN" oraz "Kawa czy Herbata".
* Pełna obsługa medialna Projektu 2011/2012. (kontakt oraz przekazywanie
informacji do największych ogólnopolskich, regionalnych oraz lokalnych
redakcji mediów - radio, prasa, TV, Internet)
* Organizacja konferencji prasowych po sukcesach Bolidów w latach 2011 / 2012
(1 i 2 miejsce na Torze Silverstone w Wielkiej Brytanii).
* Organizacja wizyty ekipy Bolidu w programach
"Dzień Dobry TVN" oraz "Kawa czy Herbata".
Specjalista ds. promocji
Centrum Innowacji i Transferu Technologii Politechniki Śląskiej
* Przygotowywanie Planów Komunikacji i Promocji oraz sprawozdań jednostki.
* Koordyancji działań Biura Promocji i Rozwoju Przedsiębiorczości CITT.
* Realizacja działań projektu Kreator Innowacyjności.
* Pomoc w realizacji projektów współfinansowanych z UE
(głównie w ramach realizacji przez CITTT projektów w ramach
Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego.
* Kompleksowe przygotowywanie oaz projektowanie materiałów
promocyjnych, reklamowych oraz publikacji.
* Reprezentacja jednostki w mediach (prasa, radio, TV).
* Kompleksowa obsługa Media Relations jednostki.
* Redagowanie artykułów na potrzeby Biuletynu Politechniki Śląskiej
* Współorganizacja szeregu wydarzeń, konferencji, seminariów itd.
* Organizacja szkoleń dla pracowników oraz działań z zakresu wewnętrznego PR
* Promocja szkoleń zewnętrznych organizowanych przez CITT Politechniki Śląskiej
* Pełna organizacja oraz przygotowanie działu w targach krajowych i
międzynarodowych (oferta, stoisko, wyjazd itd).
* Redagowanie newsów oraz treści strony internetowej CITT (CMS).
* Utworzenie oraz obsługa profili w social media również w ramach pracy w
Ośrodku Konferencyjno-Szkoleniowym „INNOWACJA” Politechniki Śląskiej
* Prowadzenie innych działań z zakresu e-marketingu.
* Pozyskiwanie sponsorów oraz pełna obsługa medialna Projektu
Bolidów Silesian Grenpower 2011/2012.
* Promocja projektu egzoszkieletu www.egzo.polsl.pl
doktoranta Michała Mikulskiego w mediach.
* Współpraca zarówno ze sferą nauki jak i biznesu.
* Koordyancji działań Biura Promocji i Rozwoju Przedsiębiorczości CITT.
* Realizacja działań projektu Kreator Innowacyjności.
* Pomoc w realizacji projektów współfinansowanych z UE
(głównie w ramach realizacji przez CITTT projektów w ramach
Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego.
* Kompleksowe przygotowywanie oaz projektowanie materiałów
promocyjnych, reklamowych oraz publikacji.
* Reprezentacja jednostki w mediach (prasa, radio, TV).
* Kompleksowa obsługa Media Relations jednostki.
* Redagowanie artykułów na potrzeby Biuletynu Politechniki Śląskiej
* Współorganizacja szeregu wydarzeń, konferencji, seminariów itd.
* Organizacja szkoleń dla pracowników oraz działań z zakresu wewnętrznego PR
* Promocja szkoleń zewnętrznych organizowanych przez CITT Politechniki Śląskiej
* Pełna organizacja oraz przygotowanie działu w targach krajowych i
międzynarodowych (oferta, stoisko, wyjazd itd).
* Redagowanie newsów oraz treści strony internetowej CITT (CMS).
* Utworzenie oraz obsługa profili w social media również w ramach pracy w
Ośrodku Konferencyjno-Szkoleniowym „INNOWACJA” Politechniki Śląskiej
* Prowadzenie innych działań z zakresu e-marketingu.
* Pozyskiwanie sponsorów oraz pełna obsługa medialna Projektu
Bolidów Silesian Grenpower 2011/2012.
* Promocja projektu egzoszkieletu www.egzo.polsl.pl
doktoranta Michała Mikulskiego w mediach.
* Współpraca zarówno ze sferą nauki jak i biznesu.
HR Specialist, Marketing Specialist
* Tworzenie oraz redagowanie materiałów promocyjnych - oferty, prezentacji itd
* Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami.
* Obsługa interesantów (HR) oraz klientów.
* Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami.
* Obsługa interesantów (HR) oraz klientów.
Współtwórca i współprowadzący cyklicznej audycji ”Studenci na Fali”
* Wywiady z gwiazdami polskiej sceny muzycznej,
* Tworzenie i redagowanie informacji.
* Edycja i obróbka dźwięku.
* Tworzenie i redagowanie informacji.
* Edycja i obróbka dźwięku.
Stage Menager Tech Genetic Arena
Festiwal Creamfields Poland 2008
* Organizacja oraz koordynacja sceny Tech Genetic Arena.
* Współpraca z ekipą techniczną
* Obsługa sceny oraz kontakt z artystami: Vitalic, Juan Atkins(USA), Carl Craig(USA),
Valentino Kanzyani(Slovakia ), Frank Kvitta(DE), Dave the Drummer,
Poziom X(PL), SLG(PL).
* Współpraca z ekipą techniczną
* Obsługa sceny oraz kontakt z artystami: Vitalic, Juan Atkins(USA), Carl Craig(USA),
Valentino Kanzyani(Slovakia ), Frank Kvitta(DE), Dave the Drummer,
Poziom X(PL), SLG(PL).
Menager Klubu Muzycznego Bohema
Klub Muzyczny Bohema
* Realizacja staretegii promocji Klubu
* Kompleksowa organizacja imprez, eventów, wystaw, koncertów.
* Prowadzenie strony internetowe Klubu.
* Prowadzenie profili na portalach społecznościowych.
* Koordynacja promocji oraz nadzór nad wizerunkiem Klubu w oczach klientów.
* Organizacja oraz koordynacja kampanii promocyjnych wydarzeń specjalnych.
* Pozyskiwanie partnerów medialnych.
* Kontakt z artystami oraz partnerami Klubu.
* Organizacja cykli imprez takich jak np: "Let`s Rock and Roll” z duetem Swing Step - późniejszymi finalistami programu "Mam Talent w Telewizji TVN), „Open Decks” - konkursu dla młodych DJI którego zwycięzca miał okazję zagrać na wspólnej imprezie z DJ Angelo Mikiem, "Reggae-nacja" - cyklu imprez muzyki reggae (wraz z DJem XL) z udziałem znanych reprezentantów polskiej sceny takich jak: Gubson, Talib, Silesian Soundsystem, Bas Tajpan i Miuosh, Antykings Soundsystem oraz wielu innych wydarzeń.
* Kompleksowa organizacja imprez, eventów, wystaw, koncertów.
* Prowadzenie strony internetowe Klubu.
* Prowadzenie profili na portalach społecznościowych.
* Koordynacja promocji oraz nadzór nad wizerunkiem Klubu w oczach klientów.
* Organizacja oraz koordynacja kampanii promocyjnych wydarzeń specjalnych.
* Pozyskiwanie partnerów medialnych.
* Kontakt z artystami oraz partnerami Klubu.
* Organizacja cykli imprez takich jak np: "Let`s Rock and Roll” z duetem Swing Step - późniejszymi finalistami programu "Mam Talent w Telewizji TVN), „Open Decks” - konkursu dla młodych DJI którego zwycięzca miał okazję zagrać na wspólnej imprezie z DJ Angelo Mikiem, "Reggae-nacja" - cyklu imprez muzyki reggae (wraz z DJem XL) z udziałem znanych reprezentantów polskiej sceny takich jak: Gubson, Talib, Silesian Soundsystem, Bas Tajpan i Miuosh, Antykings Soundsystem oraz wielu innych wydarzeń.
Szkolenia i kursy
X Jubileuszowa edycja Polsko-Niemieckiej Akademii Dziennikarskiej 1-4.10.2015 r.
pt "Cyfrowy świat i media"
Nominowany w kategorii Dziennikarz/Instytucja nienaukowa - w VII edycji konkursu "Popularyzator Nauki 2011 ", organizowanego przez serwis Polskiej Agencji Prasowej Nauka w Polsce przy współpracy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Akademia Designu (05.11.2011 - 29.01.2012)
Program szkoleniowy obejmował: zagadnienia problemowe, filozofia, kontekst i znaczenie designu, zarządzanie designem, nowe materiały i technologie, metodologia programowania, zagadnienia prawne, nowe media, trendy w designie. Organizatorzy: Politechnika Śląska, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Zamek Cieszyn (
Polsko-Niemiecka Akademia Dziennikarska 2008
"Polscy i niemieccy dziennikarze wobec wyzwań wielokulturowej Europy. Rola mediów w jednoczącej się Europie i dialogu międzykulturowym" 21 - 26 września 2008 roku Gliwice-Katowice-Opole-Kraków Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Szkolenia z zakresu:
- asertywność i wystąpienia publiczne,
- rozwój kreatywności zespołu,
- skuteczne wyszukiwanie informacji,
- podstawy tworzenia i obsługi stron internetowych,
- negocjacje biznesowe nastawione na współpracę,
- kapitał dla innowacyjnych przedsięwzięć,
- zarządzanie projektami innowacyjnymi,
- zarządzanie projektami kulturalnymi,
- finansowanie działalności kulturalnej.
- pozyskiwania środków finansowych na projekty młodzieżowe.
Inne kursy i szkolenia:/kwalifikacje
- warsztatów radio-TV studia producenckiego Profutura w Opolu.
- DJ Service Poland
- Pro DJey School.
- Opiekuna koloni
- Obsługi kas fiskalnych
- Prawo jazdy kat. B
pt "Cyfrowy świat i media"
Nominowany w kategorii Dziennikarz/Instytucja nienaukowa - w VII edycji konkursu "Popularyzator Nauki 2011 ", organizowanego przez serwis Polskiej Agencji Prasowej Nauka w Polsce przy współpracy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Akademia Designu (05.11.2011 - 29.01.2012)
Program szkoleniowy obejmował: zagadnienia problemowe, filozofia, kontekst i znaczenie designu, zarządzanie designem, nowe materiały i technologie, metodologia programowania, zagadnienia prawne, nowe media, trendy w designie. Organizatorzy: Politechnika Śląska, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Zamek Cieszyn (
Polsko-Niemiecka Akademia Dziennikarska 2008
"Polscy i niemieccy dziennikarze wobec wyzwań wielokulturowej Europy. Rola mediów w jednoczącej się Europie i dialogu międzykulturowym" 21 - 26 września 2008 roku Gliwice-Katowice-Opole-Kraków Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Szkolenia z zakresu:
- asertywność i wystąpienia publiczne,
- rozwój kreatywności zespołu,
- skuteczne wyszukiwanie informacji,
- podstawy tworzenia i obsługi stron internetowych,
- negocjacje biznesowe nastawione na współpracę,
- kapitał dla innowacyjnych przedsięwzięć,
- zarządzanie projektami innowacyjnymi,
- zarządzanie projektami kulturalnymi,
- finansowanie działalności kulturalnej.
- pozyskiwania środków finansowych na projekty młodzieżowe.
Inne kursy i szkolenia:/kwalifikacje
- warsztatów radio-TV studia producenckiego Profutura w Opolu.
- DJ Service Poland
- Pro DJey School.
- Opiekuna koloni
- Obsługi kas fiskalnych
- Prawo jazdy kat. B
Edukacja
Specjalizacje
Marketing
Kampanie marketingowe/Eventy
Marketing
Komunikacja marketingowa
Marketing
Zarządzanie marką
Media/Sztuka/Rozrywka
Redakcja/Dziennikarstwo
Public Relations
Zewnętrzny PR
Zainteresowania
Muzyka,
dziennikarstwo,
media,
nowinki techniczne,
psychologia,
polityka.
dziennikarstwo,
media,
nowinki techniczne,
psychologia,
polityka.
Organizacje
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Prezenterów Muzyki DJ UNION
http://www.djunion.pl
http://www.djunion.pl
Inne
UMIEJĘTNOŚCI IT
- Pakiet Microsoft Office. Open Office.
- Aplikacje graficzne: Corel Draw
- Aplikacje audio/video: Cool Edit Pro / Adobe Audition oraz Adobe Premiere
- Bardzo dobra znajomość obsługi urządzeń biurowych.
Prowadzący takich wydarzeń jak:
- Śląskie Gody Gminy Gierałtowice
- XIII Ogólnopolski Mikołajkowy Zlot Czaterii,
- Rewia Brazylijska
imprez plenerowych taki jak np.:
- Majowe Granie 2007,
- koncertu WOŚP 2009 w Zabrzu.
oraz wielu innych wydarzeń oraz eventów.
Organizator cykli imprez pod nazwą
- ”Signum Party”,
- „Lan Party Śląsk”,
- „Let`s Rock and Roll”,
- „Open Decks”,
Wielokrotny gość oraz DJ programu „Bad Night” w TV Silesia. Współorganizator wielu koncertów, eventów oraz różnego typu imprez i wydarzeń.
DJ w branży od 2000 r pod ksywą Hypnozy (dawniej Andrew Martinez). Pełne info na ten temat na profilu faceboook: Marcin Włodarczyk
- Pakiet Microsoft Office. Open Office.
- Aplikacje graficzne: Corel Draw
- Aplikacje audio/video: Cool Edit Pro / Adobe Audition oraz Adobe Premiere
- Bardzo dobra znajomość obsługi urządzeń biurowych.
Prowadzący takich wydarzeń jak:
- Śląskie Gody Gminy Gierałtowice
- XIII Ogólnopolski Mikołajkowy Zlot Czaterii,
- Rewia Brazylijska
imprez plenerowych taki jak np.:
- Majowe Granie 2007,
- koncertu WOŚP 2009 w Zabrzu.
oraz wielu innych wydarzeń oraz eventów.
Organizator cykli imprez pod nazwą
- ”Signum Party”,
- „Lan Party Śląsk”,
- „Let`s Rock and Roll”,
- „Open Decks”,
Wielokrotny gość oraz DJ programu „Bad Night” w TV Silesia. Współorganizator wielu koncertów, eventów oraz różnego typu imprez i wydarzeń.
DJ w branży od 2000 r pod ksywą Hypnozy (dawniej Andrew Martinez). Pełne info na ten temat na profilu faceboook: Marcin Włodarczyk
Grupy
ARYSTYCZNA GRUPA WSPARCIA
zrzeszenie Artystów i osób showbiznesu wspierających sztukę w mediach i swiadomości odbiorców
Business Broker network
Pozyskiwanie partnerów do współpracy z sektorów nauki i biznesu w zakresie innowacyjnych rozwiązań technologicznych i wymiany wiedzy,
Realizacja projektów (rozwój nowych produktów, uruchomienie nowe
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Delegacje
Wielu z nas w ramach swojej pracy dużo podróżuje. Chciałbym abyśmy w ramach tej grupy wymieniali się naszymi doświadczeniami i przygodami oraz tym jak się czujemy będąc daleko od domu, nawet przez bar
Dyskusje o mediach
Polskie dziennikarstwo przeżyło w ostatniej dekadzie niewyobrażalnie wielkie przemiany, wynikające między innymi z rozwoju Internetu i mediów społecznościowych. Czy w tej sytuacji klasyczne zasady rze